romaniinspania-gabriela.blogspot.com Web analytics

6

Acasa...

Eu nu pot fi un om obisnuit pentru ca am dreptul sa fiu extraordinar.
Asa sunt eu, extraordinar.

De ce sunt extraordinar?
Pentru ca exist, pentru ca am fost creat. De ce exist, de ce am fost creat?
Inca nu stiu, dar nadajduiesc sa aflu.
Stiu doar ca sunt extraordinar, ca am suflet, ca am simtaminte si ca pot.
Ce pot?
Pot sa merg mai departe in aceasta lume straina, pot sa subjug dorul de casa doar razand in nas celor ce sunt acasa.
Da, pentru ca eu sunt mai puternic decat ei.
Cine ma face mai puternic?
Oare as putea sa imi explic "viata" sau fiinta omului este in asa fel construita ca atunci cand dam de greu, sa luptam mai departe?
Si ce inseamna acasa?
Ei cred ca sunt acasa?
De ce cred ei ca sunt acasa si noi nu?
Cine i-a facut stapani?
A existat vreo forta divina care in vremuri ancestrale a spus fiecaruia ce-i apartine?
Atunci pe noi de ce ne-a uitat?
De ce pentru noi "acasa" a insemnat si casa pentru altii?
Am indurat de-a lungul istoriei noastre cotropiri romane, turcesti, habsburge, rusesti si cam toti carora li se parea ca in Romania s-ar simti mai "acasa".
Si ghici ce?
Am luptat cu indarjire impotriva lor, dar, in final, i-am acceptat.
Altii de ce nu o fac?
De ce noi suntem "estos que vienen de fuera"?.
"De fuera" de unde?
Dintr-o alta galaxie?
Sau tot dintr-o Europa despre care multi dintre ei nu stiu daca e un continent sau vreo stea recent descoperita?
Suntem si noi acasa oriunde ne-am duce.
Pentru ca suntem oameni, iar Dumnezeu a creat pamantul ca oamenii sa locuiasca pe el.
Insa stii ce?
Poate nici nu mi-ar facea placere sa spun "casa" altui loc decat Romania.
Si asa este.
Nici nu e alta "casa" mai frumoasa decat Romania.
Unde mai auzi in ajun de Craciun colinde asa frumoase?
Unde te mai aduni in jurul porcului taiat de Ignat cu toti cei dragi?
Unde te bucuri cand vezi pomii inflorind si stii ca a inceput primavara?
Unde iti tresalta inima cand treci granita si auzi primul "buna ziua"?
Acasa...

6 comentarii:

  1. Citind-o, ma apuca nostalgia..
    Daca ma apuca nostalgia, imi vine dorul nebun de casa..
    Si daca imi vine dorul de casa, atunci imi vine sa imi fac bagajele si sa uit cu totul de Spania si sa zbier:VREAU ACASA!!VREAU LA CASUTA MEA!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumoasa, da, bravo.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mi-e dor de casa, mi-e dor de Romania mea!

    RăspundețiȘtergere
  4. Acasa... da... acasa...

    RăspundețiȘtergere
  5. Plang.. plang...plang

    RăspundețiȘtergere

Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.