04.08.2009

42

Acte necesare pentru omologarea studiilor in Spania

Dosarele pentru echivalarea diplomelor de Bacalaureat sau de Licenţă pot fi depuse atât în Spania, la Ministerul Educaţiei din Madrid, cât şi în România, la Biroul Ataşat Învăţământului din Bucureşti.


Începând cu 1 ianuarie 2007, nu mai este necesară apostilarea documentelor românești de studii cu Apostila de la Haga în vederea solicitării echivalării lor în Spania.

I. ECHIVALAREA DIPLOMELOR PREUNIVERSITARE IN SPANIA
 

1. Unde se depun actele ?

Pentru a echivala diplomele preuniversitare obţinute în România, trebuie să prezentaţi documentele ce vor fi indicate, la următoarele adrese:
  • În Spania, la Madrid: Subdirección General de Títulos, Homologaciones y Convalidaciones, Ministerul Educaţiei şi Ştiinţei (Ministerio de Educación y Ciencia) , Paseo del Prado, 28, 28071, Madrid; sau la orice sediu al Universitătii Nationale spaniole de Educatie la Distantă
  • Pentru alte oraşe din Spania: mergeţi la "Delegación del Gobierno", "Subdelegación del Gobierno" sau "Oficina de la Alta Inspección". De asemenea, la orice sediu al Universitătii Naționale spaniole de Educatie la Distanță
Traducerea documentelor poate fi făcută de orice traducător autorizat din Spania. De asemenea, plata taxei de echivalare se poate efectua la orice bancă.
  • În România, la Bucureşti: Birou Ataşat Învăţământ - Ambasada Spaniei, Intrarea Bitolia nr. 25, sector 1, tel. 021 2301772 (program cu publicul: luni-vineri, 9.00-13.00)
2. Ce acte sunt necesare ? 
  • Cerere tip - se obţine de la Birou Ataşat Învăţământ sau de pe internet: http://www.mec.es/mecd/titulos/files/Anexo8nuevo.rtf. 
  • Copie legalizată a paşaportului ("Compulsa") - se poate obţine în România la Birou Ataşat Învăţământ sau la Ambasada Spaniei (str. Tirana, nr. 1, Bucureşti). În Spania, se poate obţine de la orice instituţie oficială de stat.
  • Copie legalizată a Diplomei ("Compulsa") - Se poate obţine în România la Birou Ataşat Învăţământ sau la Ambasada Spaniei (str. Tirana, nr. 1). În Spania, se poate obţine la orice instituţie oficială.
  • Diploma tradusă în limba spaniolă - legalizată la Notariat.
  • Copia legalizată a Foii Matricole ("Compulsa") - Se poate obţine în România la Birou Ataşat Învăţământ sau la Ambasada Spaniei (str. Tirana, nr. 1). În Spania, se poate obţine la orice instituţie oficială.
  • Foaia Matricolă tradusă în limba spaniolă - legalizată la Notariat.
  • Ordin de transfer bancar care să justifice efectuarea plăţii taxei de echivalare, care, pentru anul 2008, este de 44.17 euro, în contul:
Ministerio de Educación y Ciencia,
Banco Bilbao Vizcaya Argentaria (BBVA),
C/ Alcalá, 16, 28014, Madrid


Număr de cont: 0182 2370 44 0200203771,
Cod Swift: BBVA ES MM XXX
IBAN: ES4101822370440200203771

Alte informaţii despre taxe, la:

3. Cine poate prezenta cererea de echivalare a diplomei ?
  • Absolventul, personal
  • Părinţii, dacă persoana interesată este minoră
  • O altă persoană, cu împuternicire de la titular
4. Etapele echivalării
  • După realizarea copiilor compulsate, conforme cu originalul, biroul unde se prezintă documentele (în Bucureşti sau în Spania) vă va înapoia Diploma şi Foaia Matricolă, documentele originale.
  • La depunerea documentelor, biroul de primire va ştampila şi vă va înapoia o copie a "Fişei de înscriere provizorie în centre educative sau la examene oficiale", care dovedeşte faptul că procesul de echivalare este în desfăşurare şi permite persoanei să se înscrie în centrul educativ spaniol corespunzător. Această înscriere va avea caracter provizoriu, până când decizia de aprobare a echivalării va fi definitivă.
  • La încheierea procesului de evaluare a cererii de echivalare, Ministerul Educaţiei şi Ştiinţei din Spania vă va trimite, la adresa indicată în cererea tip, certificatul de obţinere a echivalării diplomei.
II. ECHIVALAREA DIPLOMELOR UNIVERSITARE IN SPANIA
 

Începând cu 1 ianuarie 2007, nu mai este necesară apostilarea documentelor românești de studii cu Apostila de la Haga pentru recunoașterea legalității lor pe teritoriul Spaniei.

1. Unde se depun actele ?

Pentru echivalarea diplomelor universitare obţinute în România, se prezintă documentele de mai jos, la următoarele adrese:
  • În Spania, la Madrid: Subdirección General de Títulos, Homologaciones y Convalidaciones, Ministerio de Educación y Ciencia, Paseo del Prado, 28, 28071, Madrid
  • În alte oraşe: "Delegación del Gobierno", "Subdelegación del Gobierno" sau "Oficina de la Alta Inspección"
Dacă dosarul se depune în Spania, traducerea documentelor poate fi realizată de către orice traducător autorizat spaniol. De asemenea, taxa de echivalare se poate plăti la orice bancă.
  • În România, la Bucureşti, Birou Ataşat Învăţământ - Ambasada Spaniei Intrarea Bitolia 25, sector 1, tel. 021 2301772 (program cu publicul, luni-vineri, 9.00-13.00)
2. Care sunt documentele necesare ?
  • Cerere tip ("Solicitud de Homologación de Título Extranjero de Educación Superior") - se obţine de la Biroul Ataşat Învăţământ sau de pe internet, de la adresa:http://www.educacion.es/mecd/jsp/plantilla.jsp?id=972&area=titulos . În acest document, la punctul 3 ( "Datos relativos a la solicitud" ), trebuie să se indice diploma universitară spaniolă cea mai apropiată celei obţinute în România. Lista oficială a diplomelor spaniole se poate consulta la adresa: http://wwwn.mec.es/educa/jsp/plantilla.jsp?id=602&area=ccuniv&contenido=... sau vă puteţi adresa personalului Biroului Ataşat Învăţământ.
  • Copie stampilată a paşaportului ("Compulsa") - se poate obţine în România, de la Birou Ataşat Învăţământ sau de la Ambasada Spaniei (str. Tirana, nr. 1). În Spania, se poate obţine la orice instituţie oficială.
  • Copie stampilată a Diplomei de Licenţă ("Compulsa") - se poate obţine în România de la Birou Ataşat Învăţământ sau de la Ambasada Spaniei ( str. Tirana, nr. 1 ). În Spania, se poate obţine de la orice instituţie oficială.
  • Traducerea oficială a Diplomei în limba spaniolă
  • Copie stampilată a Foii Matricole ("Compulsa") - În România, se poate obţine de la Birou Ataşat Învăţământ sau de la Ambasada Spaniei (str. Tirana, nr. 1).- În Spania, se poate obţine de la orice instituţie oficială.
  • Traducerea oficială a Foii Matricole în limba spaniolă
  • Programa şcolară analitică (facultativ).
  • Traducerea neoficială a programei analitice (facultativ).
  • Ordin de transfer bancar care să demonstreze efectuarea plăţii taxei de echivalare pentru diplomele de licenţă, de arhitect sau de inginer (88.32 euro, pentru anul 2008) în contul:
Ministerio de Educación, y Ciencia,
Banco Bilbao Vizcaya Argentaria (BBVA),
C/ Alcalá, 16, 28014, Madrid
Numar de cont: 0182 2370 44 0200203771,
Cod Swift: BBVA ES MM XXX
IBAN: ES4101822370440200203771

Pentru alte diplome, consultaţi pagina:

3. Cine poate prezenta cererea de echivalare a diplomei în Spania?
  • Titularul
  • O altă persoană cu împuternicire din partea titularului.
4. Etape
  • La biroul la care se prezintă documentele, fie în Bucureşti, fie în Spania, se vor înapoia Diploma şi Foaia Matricolă, după ce au fost fotocopiate şi legalizate/stampilate.
  • La încheierea procesului de evaluare a cererii de echivalare, Ministerul Educaţiei şi Ştiinţei din Spania vă va trimite, la adresa indicată în cererea tip, certificatul de obţinere a echivalării diplomei sau alte indicaţii - cerinţe pentru obţinerea acestuia, conform prevederilor Ordinului ECI/1519/2006 din 11 mai (Boletín Oficial del Estado din 19 mai 2006).
Daca vi s-a parut utila postarea, atunci dati click pe butonul "Imi place", pentru a afla si altii de ea.
    Cititi si: Spania: Termene lungi la omologarea actelor de studii

    42 de comentarii:

    1. Buna seara,
      Ma numesc Maria, am absolvit Facultatea de management turistic si comercial in Romania insa, din pacate,sustinerea examenului de licenta a trebuit sa o aman din motive independente de vointa mea.
      Vorbesc cursiv limba engleza si am cunostinte solide de lucru cu calcultorul.
      Va rog sa imi spuneti cum se poate valora nivelul de pregatire la care ma aflu in acest moment si daca se ia in considerare faptul ca am absolvit o facultate (chiar daca de moment am renuntat la diploma de licenta).
      Acum locuiesc cu sotul meu in Madrid si caut disperata un loc de munca.
      Astept interesata raspunsul dumneavoastra.
      Va multumesc anticipat,
      Cu admiratie,
      Maria

      RăspundeţiȘtergere
    2. Buna Maria,
      Din cate stiu eu, nu exista vreo metoda de a valora nivelul de pregatire, cel putin aici in Spania. Referitor la a doua intrebare a ta, nu stiu nimic sigur. Ceea ce pot sa-ti spun cu certitudine e faptul ca, pentru omologare ai nevoie si de foaia matricola, cat si de diploma.
      Oricum, sfatul meu e sa mergi personal la Ministerul Educaţiei şi Ştiinţei ( Ministerio de Educación y Ciencia ) , Paseo del Prado, 28, 28071, Madrid.
      Mi-ar face mare placere sa ma tii la curent cu situatia ta.
      Iti doresc mult succes!

      RăspundeţiȘtergere
    3. Buna!
      Nu vreau sa o dezamagesc pe Maria, dar nu va putea lucra aici in domeniul ei. Eu am licenta luata (ba chiar cu nota mare), am toate actele traduse si legalizate, am NIE, stiu si Spaniola (nivel mediu). A trecut 1 luna de cand ma tot duc la interviuri si nu ma vrea nimeni.
      Ba chiar am auzit scuza cum ca daca nu am carte de munca spaniola (evident ca nu am) firma nu ma poate angaja, caci nu imi poate face carte de munca, pentru ca au prioritate spaniolii (atunci de ce m-a mai chemat la interviu??)
      Cunosc cativa romani care au studii superioare si au si experienta in domeniu, in Romania (juristi, economisti) si lucreaza in casa, la facut curat.
      Ii dau un sfat Mariei, daca poate, sa se angajeze in orice domeniu unde gaseste de lucru pana reuseste sa isi dea licenta si sa isi puna la punct actele pentru a putea lucra in Spania in domeniul ei.
      Eu oricum nu ma las!

      RăspundeţiȘtergere
    4. Am revenit cu informatii actualizate in ceea ce priveste recunoasterea, omologarea si convalidarea studiilor in Spania.

      http://romaninspania.wordpress.com/2010/05/21/ce-am-invatat-la-cursul-de-omologare-a-studiilor/

      RăspundeţiȘtergere
    5. Buna, Am ales sa iti scriu pentru ca am vazut ca este cel mai complet blog de informații pentru romanii din spania, si ca este foarte bine pus la punct si actualizat. Te-as ruga daca poti sa ma ajuti in urmatoarea problema: am nevoie de informatii privitoare la recunoasterea profesiei din romania si actele necesare. Exemplu: persoana angajata in romania ca pompier timp de 4 ani de zile, poate solicita recunoasterea profesiei? daca da, unde trebuie sa se adreseze, care ar fi actele necesare? Nu are studii in domeniu, ci doar certificate primite de la locul de munca, nu este vorba de cursuri de durate, ci de cel mult cateva saptamani. Apoi, detine diploma de salvamar eliberata de minsiterul educatiei, fara exercitarea profesiei, curs sustinut in sprijinul profesiei de pompier, cu durata de cateva saptamani. Aceleasi intrebari ca mai sus sunt valabile. Multumesc mult, crina

      RăspundeţiȘtergere
    6. Buna Crina,
      Imi pare rau dar nu stiu nimic despre recunoasterea profesiei din Romania... Insa am sa ma informez si, cand voi stii ceva sigur, am sa postez pe blog.

      RăspundeţiȘtergere
    7. Buna,am terminat anu trecut Facultatea de Constructii si Instalatii,si as vrea sa imi echivalez diploma de inginer constructor.Cineva care a reusit sa isi echivaleze diploma imi poate explica mai pe larg in tot ce consta tot acest proces.

      RăspundeţiȘtergere
    8. Buna,
      sunt studenta in anul II la Facultatea de Stiinte Politice in Romania,doresc de anul viitor sa ma transfer la Universitate in madrid,la o facultate similara pt. a/mi continua studiile deorece parintii mei sunt in Spania ,ar putea cineva sa ma informeze care sunt actele necesare transferului si care sunt pasii pe care trebuie sa/i urmez si deasemenea care Universitate din madrid are Facultatea de stiinte politice sectia relatii Internationale si Studii Europene.Multumesc

      RăspundeţiȘtergere
    9. buna.numele meu este codruta si as dori si eu o informatie.sunt studenta la medicina dentara in romania si as dori sa ma transfer cu facultatea in spania,sevilla.stie cineva daca se echivaleaza anii de studiu si ce trebuie facut?multumesc

      RăspundeţiȘtergere
    10. Buna ziua,
      Sunt absolventa de Administratie publica la Unive din Bucuresti si vreau sa imi omologhez diploma de licenta in Spania. Mai este nevoie de Apostila de la Haga si stampila de la Centrul de recunoastere a diplomelor? Sau pot doar sa o traduc si sa o legalizez impreuna cu suplimentul la diploma? Ar putea cineva sa mi raspuna si mie va rog? In doua saptamani trebuie sa plec catre Madrid...multumesc din suflet.

      RăspundeţiȘtergere
    11. Buna seara,

      In legatura cu mesajul Mariei, doresc sa o incurajez! Nu pot sa dau alt exemplul decat al meu, in Romania am terminat Informatica Economica si am lucrat 12 ani contabila, mai apoi resurse umane, directiune si in final economista. Cand am ajuns in Tenerife, am fost socata da lipsa de profesionalism ale birourilor de contabilitate si consultanta fiscala. Am decis sa continui sa lucrez in acelasi domeniu: am dat de aceeasi problema:studi! Am ajuns la "INEM" inregsitrata ca "Fara studii" dupa 20 de ani de scoala! Ca sa nu ajung in pragul depresiei, m-am inscris rapid la un curs organizat de o entitate particulara, ca si Auxiliar Administrativ" Am luat-o de jos,dar in acelasi domeniu. A trebuit sa imi calc de multe ori pe "eul" din mine si sa imi musc limba de multe ori, dar in fine, in 6 luni am inceput sa lucrez ca si ajutor contabil (corectand erorile grave pe care le inregistra contabilul "cu titlu spaniol)inte timp am participat la cursurile oferite de primarie si guvern de contabilitate, fiscalitate si contracte de munca, sa fiu "la zi " cu legislatia. Pot afirma ca au mult pana ne vor ajunge din urma ca si profesionisti! Am fost si 2 luni in "relatii cu publicul" la o agentie imobiliara iar azi, dupa 2 ani in Tenerife, lucrez ca Marketing Manager si Business Adviser intr-o firma de consultanta de prestigiu. Deci nu te lasa si lupta pt ceea ce stii ca esti si la ce te pricepi! Nu renunta! Inca nu mi-am omologat licenta, desima intreb daca suntem Europeni si Comunitari la ce imi trebuie omologata o diploma de licenta? Sunt ei mai buni decat noi in acest domeniu sau oricare altul....nu cred...copii mei merg la scoala si e de-a dreptul o joaca...Va doresc succes tuturor!

      RăspundeţiȘtergere
    12. buna seara am citit tot ce ati scris despre legalizarea diplomelor dar totusi am o singura nelamurire:eu vreau sa fiu profesor in spania am urmat facultatea de geografie in romania si vreau sa stiu:pentru asta trebuie omologata doar diploma universitara sau si cea de bacalaureat????????''astept un raspuns va rog!

      RăspundeţiȘtergere
    13. buna, ma numesc Mihaela, si anul viitor termin clasa a XI-a, la profil mate-info intensiv info.Doresc sa ma mut in Spania(dupa terminarea clasei a XI-a) si vreau sa stiu, de ce acte am nevoie sa ma inscriu la scoala acolo.Voi face an de limba?Si ce clasa voi incepe acolo?Nu voi merge cu parinti,dar avand 18 ani nu este nici o problema,nu?

      RăspundeţiȘtergere
    14. Salutare. Sunt interesat sa-mi omologez studiile insa nu stiu exact ce trebuie tradus. E necesar sa fie tradusa si suplimentul la dilpoma? Mersi pentru raspuns si apropo ai un blog foarte misto si interesant.

      RăspundeţiȘtergere
    15. am si eu o intrebare in legatura cu omologarea studiilor....in cazul in care am terminat studiile(litenta si master) sub titulatura sistemului de la Bologna, sistem la care a aderat si Spania de anu acesta....mai este necesar sa fac demersurile pentru omologare, dat fiind faptul ca la diploma de licenta, respectiv master se ataseaza si Suplimentul de diploma(echivalent foaie matricola) cu numarul de credite , ore, materii, etc in limba romana si in limba INTERNATIONALA engleza?

      RăspundeţiȘtergere
    16. buna ziua,numele meu este Sorin si sunt student in ultimul an la stiinte economice specializarea marketing.va rog sa ma ajutati cu un sfat.este suficient sa ai o diploma de licenta sau e mai bine sa afc un master in domeniu in spania?as mai dori informatii cu privire la intregul proces de omologare a diplomei de licenta.va multumesc si astept raspunsurile voastre.

      RăspundeţiȘtergere
    17. buna ziua.ma numesc diana si as avea si eu o nelamurire.stau in spania de 9 ani si as vrea sa fac un curs de formare profesionala de educatie infantila.m-i s-a spus ca nu am nevoie decat de diploma de bacalaureat si foaia matricola.o prietena mi-a zis ca in momentul cand echivalez diploma mea aici,studiile mele vor fi inferioare .adica in loc de 12 clase as avea 10.asta nu inteleg.si alta intrebare este -in romania sunt omologate cursurile care vreau eu sa le fac?ptr ca nu as vrea sa investesc timp si bani in ceva care nu imi poate fi de folos.multumesc mult si astept raspuns

      RăspundeţiȘtergere
    18. Buna ziua!
      Numele meu e Valentin si acum locuiesc in Velez Malaga.As dori sa o intreb pe doamna din Tenerife cum s-a inscris la cursurile de "auxiliario administrativo" si daca a platit sau nu.V-au cerut acte de studii anterioare?
      Daca stie cineva cum se pot face niste cursuri de formare profesionala in domeniul turismului fara a fi necesare diplomele de studii,v-as ruga sa imi oferiti niste informatii, pentru ca am vazut ca unele institutii le cer si eu nu le am omologate.
      Multumesc anticipat!

      RăspundeţiȘtergere
    19. Buna ziua,
      Se poate sti cu certitudine daca mai este sau nu mai este necesara aplicarea Apostilei pe diplome sau foi matricole, in vederea convalidarii? Ma pregatesc pentru depunerea dosarului si e foarte important sa stiu, site-ul UNED, de exemplu, spune ca ar trebui apostilate.
      Multumesc anticipat¡

      RăspundeţiȘtergere
    20. Buna,am terminat Facultatea de Stiinte Economice,specializarea Geografia turismului in 2009 si am vrut sa mi omologhez studiile in Spania initial pentru a putea lucra in domeniul meu.Am facut toate cele necesare si mi a venit raspuns ca nu mi se poate oferi titlul pentru ca durata studiilor este prea mica.Am studiat in sistemul bologna acelasi care este si aici.Nu inteleg de ce folosind acelasi sistem in Romania se studiaza 3 ani pentru licenta si 2 pentru master iar aici 4 sau 5 pentru licenta?Va rog lamuriti ma!!!!

      RăspundeţiȘtergere
    21. sunt ana, am terminat stiinte economice, si m-am ""impiedicat"" si eu de problema omologarii in spania. in romania, dupa ce absolvi o facultate se da o adeverinta, iar diploma se da dupa 2 ani. as vrea sa stiu daca se poate omologa adeverinta de licenta, sau trebuie sa astept 2 ani pana voi primi diploma de la bucuresti. si...despre ce fel de foaie matricola este vorba? pt ca eu nu am primit nicio foaie matricola la finalizarea studiilor.....multumesc!

      RăspundeţiȘtergere
    22. pentru doamna din tenerife.si eu sunt contabila si am fost de 3 ori in vizita in tenerife.fac cursuri acum si as dorii sa imi spuneti daca se poate unde se fac cursuri acolo de contabilitate.as fii interesata

      RăspundeţiȘtergere
    23. salutare...vad ca nimeni nu a dat un raspuns in ceea ce priveste omologarea diplomelor..cum a facut si ceea ce i a cerut atunci cand a intocmit actele necesare...mai e valabil pentru anul 2012?ma intereseza foarte mult sunt ing agronom si vreau sa mi omologhez titlul si nu vreau sa pierd timpul si banii prin madrid fara nici un rezultat..multumesc f mult si forumul e genial...

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. buna...as vrea sa te intreb daca ai reusit sa faci ceva.. si eu sunt ing agronom ca tine si as vrea sa fac acelasi lucru...dar nu stiu cum...daca tu ai reusit te rog frumos imi spui si mie ce trebuie sa fac...multumesc!

        Ștergere
    24. Buna,ma numesc Andreea sunt ultimul an la liceu si vreau sa ma inscriu la o facultate in Spania.Am facut un cont pe site-ul UNED insa nu stiu ce ar trebui sa fac mai departe,avand in vedere ca imi trebuie si diploma pentru bacalaureat.

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Annamaria Balazsdecembrie 17, 2012

        Buna ziua!
        pentru obtinerea accesului la UNED ïti las link-ul urmätor:http://portal.uned.es/portal/page?_pageid=93,944219,93_20544598&_dad=portal&_schema=PORTAL
        dar trebuie sä pregätesti actele pentru cä dureazä vreo 4 luni pänä ïti trimit räspunsul.
        Annamaria
        p.s.
        dacä mai ai vreo nelämurire te ajut cu ce pot

        Ștergere
    25. Buna ziua!Ma numesc andra si sunt in ultimul an la facultatea de Stiinte Economice specializarea Contabilitate si Informatica de Gestiune.As vrea sa fac un master in Spania dar nu stiu daca o sa ma pot inscrie deoarece trebuie facuta recunoasterea studiilor pana in 31 mai, iar licenta o voi da doar in iulie (diploma nu stiu insa cand o voi primi).As vrea un sfat, va rog!

      RăspundeţiȘtergere
    26. Buna ziua ....am si eu o rugaminte peste 2 luni trebuie sa plec in spania , sunt kinetoterapeut as dori daca ma poate ajuta cineva sa imi spun pe langa diploma de la facultate de ce acte as mai avea nevoie de legalizat si tradus ....sau trebuie sa mai fac ceva scoala pentru a-mi echivala studile ? va multumesc

      RăspundeţiȘtergere
    27. Buna ziua.. ma numesc Larisa.. am terminat 10 clase in romania.. si acum m am inscris in spania la institut.. dar imi trb diploma omolagata... de ce acte mai am nevoie?? am diploma tradusa si legalizata.. si am inteles k ar trb si foaia matricola?? daca trebuie..poate sa mi-o legalizeze o prietena??pt k eu sunt in spania....

      RăspundeţiȘtergere
    28. BUNA SEARA... MA NUMESC MARINA SI DACA CINEVA MA POATE AJUTA... AM DIPLOMA DE BACALAUREAT SI AS VREA SA O OMOLOGHEZ ... DAR AM INTELES CA IMI TREBUIE CERTIFICATUL DE NASTERE SI CEL DE CASATORIE(FFIND CASATORITA MI AM SCHIMBAT NUMELE)SI DIPLOMA ESTE CU NUMELE DE DINAINTE DE CASATORIE... EU AM CERTIFICATELE DE NASTERE SI CASATORIE DAR SUNT CELE VECHI(NU CELE ALBASTRE)SI VREAU SA STIU DACA SUNT LUATE IN CONSIDERATIE... SI AS MAI VREA SA STIU DACA ESTE NEAPARAT SA AM SI FOAIA MATRICOLA...MULTUMESC PT CINE AR PUTEA SA MA AJUTE...

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Annamaria Balazsdecembrie 17, 2012

        Buna ziua,
        pentru certificatul de cäsätorie e valabil cel de format vechi,dar trebuie sä fie tradus.

        Ștergere
    29. Buna ziua! Ma numesc Beatrice, si am studiat 12 clase in Spania, am diploma de bachillerato, dar nu stiu daca este echivalenta cu bacul in Romania, sau este necesar sa dau bacul in Romania, pentru a intra la facultate acolo. Multumesc!

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Beatrice,
        Am vazut ca ai postat in 2012, pana in prezent ai aflat ceva? Te-ai intors in tara? A trebuit sa dai bacul si in Romania sau ti l-au echivalat pe cel de aici?

        Eu ma tot interesez si fiecare zice diferit. E o mare tampenie ca nu ne sunt recunoscute studiile.

        Multumesc!

        Ștergere
    30. buna! ma numesc Roxana si am facut in tara cursurile de infermiera la F.E.G.education Iasi si nu stiu daca se pot traduce si omologa aici in Spania, stie cineva daca sunt recunoscute in spania? multumesc

      RăspundeţiȘtergere
    31. Buna ziua ,
      Am pregatit dosarul pentru depunerea lui in vederea omologarii diplomei de licenta din Romania , pe diploma am Licentiat in stiinte economice , dar nu stiu daca sa solicit omologare pentru diplomatura sau licenciatura (am facut trei ani in Romania dupa sistemul Bologña).
      Multumesc

      RăspundeţiȘtergere
    32. Lamuriti-ne cum sta treaba cu echivalarea studiilor!eu am terminat licenta si masterul si evident nu am decat diploma de licenta si pana anul viitor doar adeverinta pentru master.Am recidencia si permis de munca, ambele obtinute cu mult efort si avocati si sunt indignata de faptul ca studiile facute intr-o tara UE trebuie echivalate intr-o alta tara UE. Cum e mai ok sa procedez, sa astept sa am si diploma de master pentru a echivala sau sa le fac pe rand, sa nuastept pana anul viitor in sept-oct?

      RăspundeţiȘtergere
    33. una seara,am o mica nelamurire si deja nu mai stiu unde sa ma adresez,nimeni nu imi da un raspuns,eu am terminat 10 clase la liceu cu profil tehnologic in anul 2001,nu am continuat pana in clasa a 12 si nu am dat bacul,acum sunt in spania si as dori omologarea anilor de liceu fiind aici 4ESO,dar de la liceu nu vor sa-mi elibereze decat o adeverinta de 10 clase,credeti ca cu aceasta adeverinta pot omologa 10 clase aici?nu vor sa-mi dea un certificat,am auzit ca exista un certificat numit certificat de absolvire nivel inferior de liceu,dar ei spun ca in 2001 acest certificat nu exista si ca ei imi pot da doar o adeverinta,dar eu nu cred ca imi este de folos aici,va rog sfatuitima

      RăspundeţiȘtergere
    34. buna seara, am de gand sa emigrez in Spania, Pamplona, anul viitor. Am terminat Academia de Studii Economice din Bucuresti, Facultate de Administratie Public si un master de aprofundare in acelasi loc.Ma poate ajuta cineva unde imi pot echivala studiile, mentionez ca am terminat si o postliceala de asistent de farmacie de 3 ani. Am curiozitatea daca am vreo sansa sa echivalez sau sa imi gasesc un loc de munca, si daca da? unde ma pot adresa si cam cat dureaza, va multumesc frumos

      RăspundeţiȘtergere
    35. buna,nu stiu daca poatecineva sa-mi raspunda la intrebare...am term 8 clase in tara si as vrea sa continui aici restul un stiu cum este aici cu liceul,daca am 8 clase normal de unde incep 1 y 2 de la eso sau 2 y 3 de la eso as vrea sa termin cursurile la distanta deoarece timpul un imi permite mai mult si apropo trebuie sa traduc diploma de generela ?ast rasp

      RăspundeţiȘtergere
    36. Anonim,

      Eu am venit in Spania dupa ce am terminat clasa a 9-a in Romania. A trebuit sa imi traduc diplomele. Am avut noroc si am intrat la un o scoala semi-privata , am facut 4.ESO , dupa am dat la liceu. Tu ar trebui sa faci 3.E.S.O sau poate, cu putin noroc, sa intrii in 4.E.S.O, dar e mai bine sa faci 3.E.S.O, pentru ca asa inveti mai bine limba.

      In ceea ce priveste cursurile la distanta nu stiu ce sa-ti raspund, momentan n-am auzit sa poti sa faci scoala generala sau liceul la distanta.
      In schimb, iti zic sigur ca trebuie sa faci niste drumuri pe la primarie si alte institutii unde sa-ti legalizezi diplomele.

      Succes!

      RăspundeţiȘtergere
    37. buna ,am si eu niste intrebari daca ma poate ajuta cineva??
      ....am terminat farmacia si a-si vrea sa lucrez in spania in domeniu oare se ia in considerare cum ca am lucrat in tara in domeniu 6luni sau nu???plus de asta trebuie sa imi legalizez diploma dar oar
      e si certificatul de libera practica?iar pe langa toate aste se mai fac si ceva cursuri sau nu??ca sa pot sa lucrez in domeniu??

      RăspundeţiȘtergere
    38. Buna! Eu sunt profesor titular de limba engleza la o scoala gimnaziala din Bucuresti. Am definitivatul si anul acesta m-am inscris la gradul II. Lucrez de 4 ani in invatamant. As vrea sa stiu daca si cum anume se poate face o detasare sau chiar transfer din Romania in Spania.

      RăspundeţiȘtergere

    Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.