17.08.2009

36

Care sunt conditiile pentru a primi lichidarea (finiquito)?

Stim că plata lichidarii (finiquito) nu este altceva decat un document prin care se stabileste, de comun acord,
finalizarea contractului si a relatiei laborale existente, in care se pot modifica doar clauze de tipul renuntare voluntara, desfacerea contractului de munca.

Acest document include:
  • Salariul pe ultimele zile lucratoare a lunii de finalizare;
  • Plata pentru concediu neefectuat (calculat de la 1 ianuarie a acestui an până în ziua de incetare, la 2,5 zile pe luna si daca s-au efectuat din aceste zile, dacă este cazul;
  • Platile extra. (Cantitatea corespunzatoare platilor extra stabilite prin lege si neplatite). 
  • In cazul desfacerii contractului de munca: indemnizare de 45 de zile/an impartita proportional in perioade inferioare.
Odata cu semnarea lichidarii se finalizeaza relatia laborala si orice obligatie financiara intre parti prin care, daca lucratorul nu este de acord cu cantitatea oferita, dar, pe de alta parte, doreste sa i se plateasca cantitatea stipulata, poate semna documentul iar alaturi de semnatura sa scrie cuvintele "NO CONFORME" (NU SUNT DE ACORD), prin aceasta existand posibilitatea de a face reclamatii ulterioare.


Daca vi s-a parut utila aceasta postare, atunci apasati LIKE, pentru a afla si altii de ea.


de: Gabriela

36 de comentarii:

  1. VIDA LABORAL il pot cere si din Romania sa imi trimita prin e-mail si sa trag la imprimanta sau trebuie sa cer cand sunt inca in spania sa imi trimita prin posta in original ca sa il am pt pensie?de cate ori se poate cere VIDA LABORAL?cardul MASTER CARD nu conteaza daca e de la banca SANTANDER?de la ce bancomat pot scoate in romania si cat comision o sa imi ia?va multumesc pt raspunsuriile anterioare si imi sunteti de f mare ajutor va doresc toate cele bune...astept raspuns

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1. Vida laboral ti-o poti cere si din Romania, urmand instructiunile de aici:

      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com/2011/02/cum-poti-sa-ti-verifici-vechimea-ta.html

      2. Vida laboral o poti cere de cate ori vrei tu;

      3. Toate bancomatele din Romania au optiunea Master Card, nu conteaza ca, cardul e eliberat de Santander Spania

      4. Nu cunosc care este comisionul care se incaseaza.

      Ștergere
  2. Buna d-na Gabriella,va rog din suflet sa ma ajutati am o problema m-am certat cu patronul pt ca mi-am cerut lichidarea.Noi locuim in casa lui patron si nu platim chirie pt ca asa a fost intelegerea dar maine trebuie sa imi semnez lichidarea sau preavizul nici nu stiu ce o sa aduca la semnat dar daca eu semnez si i-am zis ca vreau sa muncesc pana in data de 30 septembrie poate sa ma dea afara inainte de 30 septembrie?este bine sa semnez maine sau mai bine ar fii data de 15 septembrie.El a zis ca nu conteaza cand semnez dar eu ma gandesc sa nu fie ceva smecherie dupa ce semnez sa ma dea afara din casa.ma poate obliga sa semnez maine sau sa zic ca nu semnez numai in data de 15 septembrie?astept urgent raspuns!!!ca maine trebuie sa semnez sau numai din 15?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca nu aveti o intelegere scrisa, va poate da afara din casa cand el doreste. Cat despre cealalata problema, nu conteaza ca d-voastra mai doriti sa munciti pana in 30 sept, daca el vrea, va poate desface contractul de munca incepand cu data de maine. Nu am de unde sa stiu ce fel de hartie semnati maine, daca este preavizul sau lichidarea, insa inainte de a semna va sfatuiesc sa cititi cu atentie.

      Ștergere
  3. multumesc frumos pt raspuns...va doresc numai bine!!!

    RăspundeţiȘtergere
  4. GESTORIA in cat timp(minim si maxim) imi poate pregati actul de lichidare?dureaza mult?si ilegal as putea sa semnez mai repede si sa muncesc pana in 30 octombrie?cand am facut rezervarea la avion era si seful in casa si stie ca pe ce data voi pleca,chiar el mia zis ca pot face pe data accea, in cazul asta ma gandesc ca el isi va face datoria de a mi se incheia contractul si sa imi acorde drepturiile banesti.eu sper, dar sper sa nu ma dezamagesc!!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1. Salariul de lichidare il calculeaza Gestoria dupa incetarea contractului de munca, nu mai repede

      2. Nu va pot spune in cat timp elibereaza ei hartiile, asta depinde de la o Gestorie la alta

      3. Cat despre data virarii banilor, se vor vira in data in care firma face plati catre angajati (d-voastra stiti mai bine in ce data a lunii ati incasat salariul pana acuma)

      4. Daca contractul d-voastra va expira pe data de 30 oct, atunci peavizul se va semna pe data de 15 oct.

      Nu stiu ce fel de contract aveti, insa acesta trebuie respectat, in caz contrar, suma de bani care v-am calculat-o orientativ, ca fiind suma de lichidare, va fi cu mult mai mica

      Ștergere
  5. contractul meu este indefinido care ar fii suma de lichidare pt acest contract?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Depinde de salariul pe care il aveti trecut in contractul de munca.

      Ștergere
  6. buna.as dorii daca se poate sa imi spuneti in caz de renuntare voluntara la locul de munca voi beneficia de finiguito?astept raspuns.va multumesc!!!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In caz de renuntare voluntara veti primi "finiquito", in care va intra: salariul pe ultimele zile lucratoare a lunii de finalizare, plata pentru concediu neefectuat (la alegerea patronului, deoarece va poate obliga sa le luati), platile extra (cantitatea corespunzatoare platilor extra stabilite prin lege si neplatite).

      Insa, indemnizatia de lichidare, nu o veti primi.

      Ștergere
  7. MULTUMESC DE RASPUNS insa nu inteleg care e diferenta intre lichidare si renuntare voluntara?si daca bag lichidarea primesc indemnizatia?pt lichidare trebuie sa imi aprobe patronul sau cum se procedeaza?ce acte v-a trebuii sa semnez in cazul in care bag lichidarea numai preavizul?La renuntare voluntara trebuie sa dau preaviz 15 zile sau semnez numai incheierea de contract?va rog lamuriti-ma!!!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Renuntare voluntare inseamna DEMISIA de la locul de munca. Aceasta se da cu un preaviz de 15 zile (oral sau verbal). In cazul in care este o demisie, veti incasa numai banii de lichidare; mai concret: salariul pe ultimele zile lucratoare a lunii de finalizare, plata pentru concediu neefectuat, platile extra (cantitatea corespunzatoare platilor extra stabilite prin lege si neplatite).
      Insa, nu veti incasa indemnizatia de lichidare (care este cea mai substantiala).
      Cum de altfel nu veti avea dreptul la nicio indemnizatie de somaj.

      Ștergere
  8. va multumesc de raspuns.va rog sa imi spuneti cum pot sa beneficiez de indemnizatie de lichidare?pot sa imi cer sa mi se faca actele pt lichidare si nu pt renuntare voluntara?referitor la somaj eu nu vreau sa imi fac pt ca nu voi putea ramane in spania si am inteles ca nu se poate sa iau daca nu sunt pe teritoriul spaniei,dar as dorii sa beneficiez macar de indemnizatie,se poate sa imi aprobe si daca am contractul de munca indefinido?cum sa procedez pt a putea sa iau indemnizatia?pot da preaviz de 15 zile verbal daca lichidez si dupa aceea ramane numai incheierea contractului?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu ce as putea sa va sfatuiesc... Din moment ce d-voastra doriti sa va da-ti demisia, firma nu e obligata sa va plateasca indemnizatia de lichidare. Si nu prea vad, ca vreun patron sa fie atat de darnic, incat sa platesca ceva ce nu i se cuvine de dat.
      Singura forma ce se putea trata cu el, era cea legata de desfacerea contractului de munca, pentru a putea incasa indemnizatia de somaj.

      Ștergere
  9. Eu am avut o neintelegere in legatura cu marirea salariului si nu sa aprobat si eu am zis ca vreau sa lichidez.in cazul in care am zis ca vreau sa lichidez atunci numai banii de concediu(ne efectuat) si salar poate sa imi dea sau voi lua si banii de lichidare(indemnizatia de lichidare)?somaj oricum nu vreau sa imi fac!!!eu am zis ca vreau sa plec dar am zis ca lichidez

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Veti incasa numai banii de lichidare; mai concret: salariul pe ultimele zile lucratoare a lunii de finalizare, plata pentru concediu neefectuat, platile extra (cantitatea corespunzatoare platilor extra stabilite prin lege si neplatite).

      Ștergere
  10. Buna ziua,as dorii daca se poate sa imi scrieti in caz de lichidare trebuie sa dau preaviz in scris sau ajunge verbal?daca nu trebuie sa dau in scris preavizul,va trebuii sa semnez doar inchiderea de contract?cand voi afla ce suma imi va acorda?va mai trebuii sa semnez si altceva in afara de inchiderea de contract?astept raspuns si va multumesc anticipat!!!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Despre ce lichidare vorbiti? Cea voluntara? Adica demisia?

      Ștergere
  11. Ma scuzati m-am exprimat eu gresit daca plec de la firma si am cerut desfacerea contractului de munca ce bani va trebui sa iau si ce va trebui sa semnez si cand?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se da cu un preaviz de 15 zile (oral sau verbal). Cum vorbim despre o demisie, veti incasa numai banii de lichidare; mai concret: salariul pe ultimele zile lucratoare a lunii de finalizare, plata pentru concediu neefectuat, platile extra (cantitatea corespunzatoare platilor extra stabilite prin lege si neplatite).
      Insa, nu veti incasa indemnizatia de lichidare (care este cea mai substantiala).
      Cum de altfel nu veti avea dreptul la nicio indemnizatie de somaj.

      Ștergere
  12. Buna.Sper sa ma puteti informa cu rezolvarea la problema cu lichidarea...eu am lucrat 9 luni cu contract de munca si am cerut demisia inca din septembrie dar la rugamintea fratele lui patron am mai ramas inca o luna,am dat preaviz verbal in data de 15 octombrie si azi suntem in data de 3 noiembrie si inca nu mi sa adus nici o hartie ca sa imi semnez incheierea contractului.Patronul sta departe si se ocupa fratele cu ferma de animale unde am lucrat,eu am anuntat fratele care lucra cu mine la ferma.Problema mea este ca nu am avut concediu de cand lucrez la ferma si acuma in 30octombrie dupa ce am anuntat demisia,nu m-a obligat sa iau concediu si nici banii de concediu nu mi-a dat.Intrebarea mea este ca se poate sa plec fara sa semnez lichidarea(incheierea contractului)si fara sa imi acorde banii de concediu????Unde as putea sa ii fac reclamatie la un astfel de patron?astept raspuns!!!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Informatiile cautate de d-voastra le gasiti aici:

      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2012/05/unde-ma-pot-adresa-in-cazul-unui.html#more

      Ștergere
  13. am semnat pentru baja voluntaria pe data de 24 februarie 2012 nici acum nu m-au chemat sa semnez finiquito ce pot face?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Raspunsul pentru intrebarea d-voastra, il gasiti aici:

      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2012/05/unde-ma-pot-adresa-in-cazul-unui.html#more

      Ștergere
  14. buna gabriela am si eu nevoie de o informatie am lucrat la o empresa din luna noiembrie am fost data de alta in ianuarie pe 1 apoi pe data de 21 ianuarie ma dat afara ca nu mai avea nevoie de mine am fost sa mi bag ajutorul familiar dar nu pot pt ca aceasta empresa ma dat de baja voluntaria in cazul acesta ce fac pentru ca atunci cand ma dat afara nu mi a dat decat o nomina pe ianuarie
    dar nu inteleg nomina este de pe 1 pana pe 30 dar pe mine ma dat afara pe 21
    in cazul acesta ce fac?
    ca sa pot recupera ajutorul familiar

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E foarte important sa citim inainte foarte atent hartiile care le vom semna. In cazul d-voastra daca ati semnat de "baja voluntaria" atunci nu mai aveti niciun drept de a cere nicio subventie/somaj/etc.

      Ștergere
  15. buna gabriela am si eu o antrebare.mi sa facut lichidarea si nu mia platit finiguito.ce pot sa fac?va rog astept raespuns urgent.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca nu vrea sa va plateasca pe cale amiabila, atunci exista varianta juridica.

      Mai multe informatii le gasiti aici:

      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2012/05/unde-ma-pot-adresa-in-cazul-unui.html#more

      Ștergere
  16. Buna Gabriela,miam bagat somaju pe30 05 2012 va intreb voi primi si eu ceva pentru diferenta de 11zile adica de pa 31 pana pe10 iunie? poate primesc un raspuns multumesc anticipat Andrei!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Andrei,
      Ajutorul de somaj se acorda de la 01 a lunii pana pe 30/31 a lunii. In cazul tau, daca somajul iti este aprobat de pe data de 30/05/2012, atunci in data de 10/06/2012 trebuie sa incasezi banii de pe 2 zile (30 si 31 mai 2012)

      Ștergere
  17. Multumes frumos cu stima Andrei!

    RăspundeţiȘtergere
  18. buna! mama mea lucreaza de 5 ani la o rezidenta de stat. ea are 54 de ani si doreste sa vin acasa, insa directoarea i-a spus ca nu poate primi lichidarea dar o poate ajuta sa primeasca somajul, deoarece firma urmeaza sa se inchida pentru ca nu mai au bani si au multe datorii. ce ar putea face mama mea, pt a beneficia de drepturile ce i se cuvin pt toata perioada prestata? va rog sa ma ajutati cu un sfat

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca firma angajatoare nu doreste sa-i incheie contractul de munca, iar mama d-voastra nu mai doreste sa munceasca, nu are alta alternativa decat sa demisioneze. Insa demisionarea duce la multe aspecte negative: nu va avea dreptul la lichidare si nu va avea dreptulare la somaj.
      Daca directoarea institutiei a fost insa de acord sa-i dea somajul, acesta e un lucru f bun, si sfatul meu e sa accepte.
      Mult succes!

      Ștergere

Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.