romaniinspania-gabriela.blogspot.com Web analytics

15

Documente necesare pentru solicitarea certificatului de nastere spaniol pentru un copil care se va naste in Spania

Cetăţenii români pot solicita misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare eliberarea de certificate de nastere românesti pentru copiii lor născuti în Spania.

Actele necesare:
  1. Declaratia părintelui român
  2. Foaia de iesire din spital, eliberată de o unitate sanitară sau un medic, care, în mod obligatoriu, trebuie să cuprindă: număr de înregistrare, data eliberării, semnatura şi ştampila medicului care a constatat naşterea, menţiunea că s-a născut un copil viu, data naşterii, numele şi prenumele părinţilor;
  3. Certificatul de naştere spaniol (Certificado literar de nacimiento), supralegalizat cu Apostila de la Haga; După nasterea copilului, părintii au obligatia să solicite un certificat de nastere spaniol. Actul se solicită de la Registrul Civil unde trebuie declarată naşterea. Pentru obtinerea acestuia, părinții trebuie să prezinte iesirea din spital care include mențiunea că s-a născut un copil viu, certificatul de căsătorie (dacă este românesc trebuie tradus si apostilat cu apostila de la Haga) si actele de identitate ale parintilor. Alături de certificat vor primi si Livretul de familie spaniol.
  4. Traducerea în limba română a certificatului de naştere spaniol, la un traducător autorizat, apostilată cu Apostila de la Haga (de la Secţia Consulară)
  5. Actele de identitate valide ale părinţilor (paşaport, carte de identitate), original şi fotocopie;
  6. Certificatul de căsătorie românesc al părinţilor, (dacă este cazul) original şi fotocopie; Părinţii căsătoriţi în străinătate care nu au efectuat transcrierea căsătoriei în registrul român de stare civilă figurează ca necăsătoriţi în evidenţele din România;
  7. Declaraţia părinţilor privind numele de familie pe care îl va purta copilul, în cazul în care aceştia au nume diferite;
  8. Livretul de familie spaniol, în original şi fotocopie (dacă e cazul);
  9. Sentinţa de divorţ (daca e cazul);
  10. Taxa consulara: 100 euro
În cazul în care cei doi părinți au nume de familie diferite, taxa consulară este de 130 de euro; dacă unul dintre părinti este cetătean străin, 180 euro.

Durata: maxim două luni de la data înregistrării cererii.
  • La ridicarea certificatului de naştere, părintele va semna în registrele de stare civilă pentru exactitatea datelor înscrise.
  • Rectificarea sau completarea ulterioară a actelor de stare civilă se poate face numai în temeiul unei hotărâri judecătoreşti.
  • Declararea naşterii se face în termen de 15 zile de către părintele român al nou-născutului viu şi în termen de trei zile pentru copilul născut mort. Termenele se socotesc de la data naşterii.
  • Când copilul născut viu a decedat înaintea termenului de 15 zile, declaraţia naşterii se face în termen de 24 ore de la data decesului.
  • Dacă există motive temeinice privind imposibilitatea prezentării părintelui la Secţia Consulară în acest termen pentru a face declaraţia, şeful oficiului are competenţa legală de a aproba înregistrarea naşterii în termen de până la 12 luni.
  • După trecerea termenului de un an, întocmirea actului se face prin transcriere/ înscrierea actului de naştere străin în registrele române de stare civilă.
  • Dacă părinţii nu au nume de familie comun sau există neconcordanţă între prenumele copilului trecut în foaia de ieșire din spital şi declaraţia verbală a declarantului, întocmirea actului de naştere şi a certificatului de naştere se face pe baza declaraţiei scrise şi semnate de ambii părinţi, din care să rezulte numele de familie şi prenumele copilului.
  • În cazul neînţelegerii între părţi, va decide şeful misiunii diplomatice sau a oficiului consular de la locul înregistrării naşterii, prin dispoziţie.
  • În cazul în care unul dintre părinţi nu se află în ţara în care a avut loc naşterea, această declaraţie este dată numai de către părintele care declară naşterea.
  • Numele de familie şi prenumele copilului se stabilesc potrivit legii.
  • Ofiţerul de stare civilă poate refuza înscrierea unor prenume care sunt formate din cuvinte indecente ori ridicole, părinţii putând opta pentru un nume corespunzător.
Mai multe informații: http://esede.mjusticia.es/cs/Satellite/es/1200666550200/Tramite_C/121448...
Ministerul de Justiție din Spania, departamentul de relații cu publicul: 902 007 214


Daca vi s-a parut utila postarea, atunci dati click pe butonul "Imi place", pentru a afla si altii de ea.
Cititi si: Taxe consulare valabile incepand cu data de 04 iunie 2010

Oficierea casatoriei in cadrul Consulatului

Casatorie in Spania

De ce acte aveti nevoie pentru eliberarea unui certificat de deces

Documente de calatorie - taxe consulare

15 comentarii:

  1. buna ziua ma intereseaza ce acte sunt necesare pentru a scoate un certificat de nastere pentru copilul meu.este nascut aici in spania in pais basco in guipuzkoa in data de 10-01-2005 in zumarraga.as vrea sa stiu ce acte sunt necesare,mai jos va las nr de tel pt contact:sorina 697242988 sau gabriel:660882488

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca cititi mai atent postarea de mai sus, veti vedea care sunt actele necesare pentru eliberarea certificatului de nastere al copilului. Doar taxele s-au schimbat deoarece au intrat in vigoare noi taxe incepand cu data de 04 iunie 2010. Deci, aveti de platit: 220 euros.

      Ștergere
  2. trebuie sa fac programare pentru inscrierea certificatului de nastere .Am o fetita de 4 luni si am incercat sa sun la ambasada dar nu raspunde nimeni.

    RăspundețiȘtergere
  3. astia de la ciudad real,habar au de capul lor....vorbesti cu unul iti spune o taxa,apoi altul alta taxa....si tot asa!
    eu am o nelamurire,poate imi raspunde cineva! de ce cu cat este copilul este mai mare,taxa certificatului creste???nu este acelasi amarat de certificat chiar daca copilul are 1 luna,5 sau 12???mi se pare aberanta chestia asta...

    RăspundețiȘtergere
  4. scz gabriela apelez la tine pt a mma ajuta terog din toata inima an legatura cu certificatul spaniol la copil sant din guadalajara am nascut an decembrie 201o an schimb nu eram divortat si cei de la registrul ami ccerea certificat de casatorie am adus din roamnia precum santem an divort am scos nr de doasar si declaratie notariala de la fostul ca nui copilul lui miau zis ca au bagat certificatul cand am dus documentele astea dar nu mia dat nici un nr de tel sa sun sa antreb daca mai dureaza sau e gata daca mergi la ei nu ati dau nici un detaliu se comporta f urat cele de acolo rugamintea mea e daca ma pooti ajuta cu un nr de tel sa sun sa antreb daca a iesit certificatul sau ce demersuri sa fac mentionez ca an luna iunie vreau sa plec an romania si nam certificat aici nu am loc de munca nimica si mai am 2 copii astept rasouns ce pot fc te rog frumos pe adresa mea de email

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Telefon: 0034-917 344 004, 917 345 667, 913 720 832 si 917 342 993

      Ștergere
  5. buna ziua m-ar interesa numere de telefon pentru a traduce certificatul spaniol in romana traducator spaniola romana multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Zona: Cataluña, Barcelona, Terrassa
      Tel: 0034 662 112 606
      E-mail: traduromspa@hotmail.com

      ANAMAR VIAJES – Strada VIVONS nr 9 VALENCIA 46006 (Langa Piata RUZAFA)
      Orar: L - V : 10.00 - 14.00 / 17.00 - 20.00
      Tel: 963 355 030; 665 811 072; 625 066 347

      C/ DE COIMBRA , no. 7, Local 2, Cod 50008, ZARAGOZA
      C/ LA MATA, no. 41, Local 1-2, Cod 13004, CIUDAD REAL
      Tel/Fax: 976 590 724;
      Tel. mobil: 670 816 173; 697 375 690; 664 469 996; 637 975 917

      Ștergere
  6. am un copil de 3 ani s nu mai am foaia de la iesirea din spital am doar certificatu de nastere spaniol si libro de familia ce trebe sa fac in acest caz
    mirela_cool_19@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  7. buna as dori sa stiu cum pot face programare pt pasaport temporal si inca una am un copil de un an jumate cum pot face certificat ca am doar iesirea din spital

    RăspundețiȘtergere
  8. as dori sa stiu ce acte sunt necesare ptr reintregirea familiei .eu am acte in spania,adica doar nie si un nr.de seguro de 7 ani si vreau sa aduc si baiatul care are 20 de ani.ce trebuie sa fac .multumesc sunt marcela.

    RăspundețiȘtergere
  9. Adriana Irinoiudecembrie 15, 2012

    buna ziua am nascut o fetita in spania si mi-au facut certificat de nastere acolo dar nu mi-au scris numele meu intreg ca mama si trebuie sa plec de urgent in romania ce sa fac?

    RăspundețiȘtergere
  10. buna ziua am nascut in sp am o fetitza de 2 luni si vreau sa stiu cum sa procedez.nu sunt casatorita cu tatal fetei,vreau sa stiu ce tre sa fac ptr certificatu de nastere romanesc si pasaportul cat ma costa amandoua si in cat timp sunt gata. multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  11. buna am nascut in spania am un baiat de 7 luni si vreau sai fac certificatu de nastere si pasaportu cat ma costa amandoua si ce acte am nevoie

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna am si eu o intrebare,am un copil de 5 ani nascut in spania si nu i-am facut certificatul rominesc,locuiesc in Asturias ,vruiam sa stiu cit ma costa sal fac si daca ma va penaliza pt intarziere,multumesc.

    RăspundețiȘtergere

Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.