12.08.2009

12

Ce se intampla daca nu platesti ratele unui imprumut in Spania?

  • Daca nu platesti ratele unui imprumut, banca iti va solicita sa platesti, si daca nu platesti in timpul acordat, in functie de bunul cu care ai garant imprumutul (casa, masina, sau alt bun), banca va solicita sechestrul acestuia si il va licita in mod public pentru a obtine banii care sa acopere datoria.
  •  Daca se vor obtine mai multi bani decat datoria, diferenta iti va fi inapoiata (trebuie sa stiti ca in afara de sumele pe care le datorezi, se vor adauga dobanzile si cheltuielile provocate de intarzieri).
  • Daca insa plata imprumutului este garantata de o alta persoana (avalista), banca va cere acestei persoane sa continue sa plateasca imprumutul si daca aceasta persoana plateste, la randul sau iti poate solicita sa-i inapoiezi banii platiti, plus recompesatii pentru prejudiciul cauzat.
  • De asemenea, trebuie sa stii ca, daca nu platesti, poti fi inclus pe o lista de datornici (morosos) la care au acces toate bancile si astfel, va fi imposibil sa obtii alt imprumut.

Daca vi s-a parut utila postarea, atunci dati apasati LIKE, pentru a afla si altii de ea.

    12 comentarii:

    1. sabin , cuencadecembrie 31, 2010

      Buna ziua,
      recent am descoperit acest site si am fost placut surprins.....am si eu o problema referitor la un imprumut si as dori daca se poate un sfat sau o parere....pt. ca o rezolvare nu stiu daca mai e posibil.
      Pe scur : acum 3 ani m-am bagat si eu ca tot omul sa-mi i-au un apartament in spania insa am ales varianta cu o cooperativa de aici din spania.Mi-au cerut un avans de 52000€ si mi-au spus ca in 3 ani o sa fie gata apartamentul, dupa care urma sa platesc restul de bani (aprox.100000€).Eu nu am avut aceasta suma pt. avans doar 10000€, fapt pt. care am facut un imprumut la banca(42000€,binenteles ca banca lucra cu aceasta coop. si a fost un credit ipotecar nu personal, deci vreau sa zic , ca banca stia ca urma sa mai imi dea bani in continuare pt. ap.)Toate bune si frumoase pana anul acesta cand eu trebuia sa ma mut in noua locuinta(intre timp eu m-am mai interesat despre ap.),au trecut 3 ani si nici macar nu s-au apucat sa faca urbanizarea(locul este si acum camp gol).De cate ori am fost sa intreb ma tot poarta cu povesti ca ei nu pot sa se apuce de constuit pana ce nu e gata urbanizarea, iar urbanizarea trebuia sa o faca o alta firma care acum e in faliment. Asa ca nu s-au apucat de construit si nici nu cred ca au de gand,le-am spus ca vreau banii inapoi dar au spus ca nu au bani pt. ca i-au investit in pamant. Deci, eu platesc la banca de 3 ani, mai am de platit inca 3 ani, dar n-am beneficiat de nici un cent...si culmea e ca ma obliga banca sa platesc in continuare dar stiu ca nu voi mai recupera banii.Intr-un cuvant inselaciune pe fata si pe deasupra legala. Am vorbit cu un avocat si sfatul lui a fost sa nu mai platesc la banca(eu nu am girat cu nimic, si nici nu am nici un girant), insa nu stiu ce sa fac,pt. ca pe langa faptul ca sunt pagubit, sa ma aflu si in postura de neplatnic si sa ma trezesc ca o sa-mi i-a bunuri ce sunt pe numele meu.
      Am incercat sa vorbesc cu banca si le-am explicat ca sunt intr-o situatie dificila(eu sunt in somaj si mai am 4 luni, sotia nu poate sa mearga la munca pt. ca a nascut recent,iar dintr-un ajutor de somaj sa platesti 650€ banca,400€ chirie, cheltuieli gaz curent si sa mai si traiesti e foarte greu ) mi-au promis doar ca vor incerca (deci inca nu e sigur)sa-mi reduca rata la jumatate si sa-mi prelungeasca perioada cu inca un an... ceea ce de moment e totusi ceva....
      Rugamintea mea este sa-mi dati un sfat ce pot sa fac .....sau ce mai pot sa fac....multumesc

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Sabin,
        Intradevar situatia ta e f. complicata.
        In astfel de cazuri, băncile ar trebui sa fie, flexibile cu clientul, acordând dobânzi mai mici și acceptând micsorarea ratei, plata dobânzii fără amortizarea capitalului pe o perioadă de 1-2 ani. Perioada este cunoscută si sub numele de "carencia".
        Deci, sfatul meu e sa mai vorbesti cu banca, sa ajungeti la un acord comun; si totodata sa tii legatura cu acel avocat (care e singurul in masura sa te sfatuiasca ce sa faci, din punct de vedere legal).
        Mi-ar face mare placere sa ma anunti, in momentul in care ai vreo noutate referitor la acest caz.
        Mult succes!

        Ștergere
      2. BAI FRATE TE INVATA FRATELE TAU UNA SI BUNA NU MAI PLATI NIMIK LA BANCA CA BANCILE SANT MANA IN MANA CU AIA SI LA URMA NU O SA TE ALEGI CU NIMIK NICI CU APARTAMENT NICI CU BANI IDEEA MEA ESTE SA NU MAI PLATESTI NICI O BANKA SCHIMBA TOATE LUCRURILE TALE SI BUNURI PE NUM ELE LA FEMEIE IATI FEMEIA SI PLEACA IN ALTA TARA SI NU ARE CE SATI FACA
        O SA MA POMENESTI SINCER VORBESC

        Ștergere
    2. Buna inima la toata lummea.Poate stie cineva ce se intampla sa ma lamuresca si pe mine.Am mai bine de doi ani de cand nu mai platesc ipoteca,acum aproximativ 1 an mi-am depus actele la avocatii din oficiu pentru a ma reprezenta intru-un prea posibil proces cu banca De atunci astept o citatie,o scrisoare ,un aviz,un ceva fie ce o fi si nu il primesc.
      Ete drept nici eu nu m-am straduit sa aflu,dar dupa spusele batranilor mei vecini spanioli este mai bine sa te cheme ei.Se spune ca pe vreme de criza ca aceasta in care ne aflam noi acum ,cel mai indicat lucru este sa nu faci NIMIC(anteprenorial vb.)Si ce reacu sa faci cu ajutorul de somaj nu se poate negocia nimic in ziua de azi.Ne rezumam sa punem pe masa la copii si sa cautam in continuare un loc de munca ,care insa pare ca a disparut pana si din dictionarul spaniol
      contemporan.Pe deoparte sunt de inteles si ei,dar noi acum ce dreacu facem,acum cand se pare ca suntem in plus peste tot.
      Mai batem si noi campul
      ca orice roman care face haz de necaz cum se zice.
      D-a purceaua este moarta in cocina.
      Sa ne dea D-zeu sanatate si minte limpede ca sa le putem duce.
      Doamne ajuta la toata lumea.

      RăspundeţiȘtergere
    3. salut. Ma numar si eu printre romanii, exploatatzi in Spañia. Si am facut si eu ca toata lumea (imprimut ipotecar si imprumut personal),(aproximativ 120mii tot) si ca tot romanul sarc, am ramas fara munca, a venit banca mi-a loat apartamentul si...pe drumuri, findca cu 420 de euroi, nu cred ca potzi trai sa itzi platesti chirie, mancare, etc. Asa ca eu ma aflu pein RAI, MOROSOS, etc. Sincer, nu am asteptat sa mor de foame in Spañia, unde am fost exploatat 10 ani ca si un negru, ca acuma sa fiu muritor de foame cu mainile inca sanatoase si apte de munca. Ok, mi-am loat staritza si am plecat din Spañia, spre alta tzara comunitara, e ok, muncesc si imi vad normal de viatza (cum as fi vrut sa imi vad in Spañaia, romania sau ori care alta, unde pot trai decent, muncind. Intrebarea este: toate datoriile alea si raiul si prin ce mai sunt bagat acolo, raman in Spañia, sau ma urmaresc o viatza ori unde merg? Aici in tzara asta sunt deocamdata curat, inregistrat ca si Roman (fara sa le fi spus ca eu am fost si in spañia). Am sanse sa ma gaseasca bancile si sa imi ia aici din salariul pentru spañioli sau sa ma trezesc ca imi ia din bunuri, care le posed in tara asta? multumesc anticipat si mult romanilor de pretutindeni, mai ales celor care au tras si au sclavarit pentru a fi sclavi moderni (muncitor pentru banca) bafta si capul sus.

      RăspundeţiȘtergere
    4. Sabin, Cuencaiunie 24, 2011

      Sabin, Cuenca...
      Buna tuturor,... a trecut ceva timp de cand am postat primul comentariu si m-am gandit sa va mai scriu ceva... nu de alta , dar sa stie si altii ce a ajuns lumea din ziua de azi.
      Cei care nu stiu despre ce e vorba sa citeasca primul comentariu, pt. ca aceasta vine ca si o continuare la primul...
      Dupa "sfatul bun" ce mi l-a dat primul avocat, cum ca sa nu mai platesc la banca, am contactat alt avocat din alt oras(zic eu sa nu fie influentat de mafia de aici din orasul unde stau- adica sa nu credeti ca in spania nu este mafie). Si ce credeti ca s-a intamplat? Dupa ce i-am dat toate hartiile necesare ce mi le-a cerut mi-a spus ca tre sa-i dau si un onorariu de 3000 €(un pic ciudat ca banii sa-i dai inainte- cel putin nemernicul din inainte nu mi-a cerut bani ).Nu am avut toti banii asa ca i-am dat doar 500€, urmand sa-i dau si restul mai tarziu. Apoi am asteptat cuminte vreo 2-3 luni sa-mi spuna ce a facut.....dar ce credeti?Nu-l mai gasesc....nu mai raspunde la telefon, nici la mesaje. I-am facut denuntie la politie sa-l caute......pur si simplu A DISPARUT. Va vine sa credeti? Un avocat?!? Si atunci zic : daca in ziua de azi asa procedeaza cei ce apara legea..... cum trebuie sa procedam noi ca oameni normali..... se pare ca in ziua de azi autoritatile te provoaca sa devii un infractor....ce zile am ajuns!!!!
      Acum astept raspuns de la protectia consumatorului pt. ca am depus o plangere la ei......asa, sa vad ce zic ....pt. ca o solutionare a cazului nici macar nu mai sper....in concluzie.....este o bataie de joc legala(spun ei)fata de oamenii cinstiti. Asa ca aveti grija cand vreti sa cumparati ceva pt. ca sarlatanii adevarati sunt chiar cei ce "apara" legea. Singura speranta ce ne mai ramane in ziua de azi este sa avem incredere in Dumnezeu ca pana la urma ai va pedepsi pe toti nemernicii astia.

      RăspundeţiȘtergere
    5. Buna doamna Gabriela va rog sa imi raspundeti,daca am card de la banca Santander MASTER CARD cu care imi ridicam salariul va trebuii sa imi inchid daca plec definitiv in romania?si cardul de sanatate o sa mai fie de folos daca, dupa un timp ma voi intoarce?astept raspuns daca se poate!!!

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. 1. Cel mai indicat ar fi sa va inchideti contul de aici, din Spania; deoarece chiar daca nu-l utilizati vi se vor adauga taxe de "mantenimiento", bani care cu timpul se aduna, si veti figura cu datorii la banca respectiva

        2. Daca intre timp nu va expira, atunci DA, va fi de folos

        Ștergere
      2. multumesc ,insa eu daca am bagat lichidarea si banii de finiguito mi se vor vira pe cont, pe cardul acela si eu numai sunt in spania cum pot scoate banii aceea daca imi voi inchide contul??si ce se poate intampla daca nu imi inchid contul?daca mi se va aduna datorii la banca aceea va trebui sa achit avand in vedere ca nu o sa mai locuiesc in spania?

        Ștergere
      3. Nu mi-ati specificat acest "amanunt". In acest caz, bineinteles ca nu va puteti inchide contul.
        Cat despre taxele care se vor acumula la banca, nu va vor afecta atata timp cat nu o sa mai locuiti in Spania.

        Ștergere
    6. buna ziua. am cumparat si eu in 2007 o masina prin finantiera cu banca santander si de vreo 3 luni nu am mai putut plati... deja la adresa lasataa din spania au ajuns scisori in care se specifica ca ne baaga in tribunal... noi suntem de 2 ani in tara cu masina cu tot..daca imi puteti da un sfat..va multumesc anticipat.

      RăspundeţiȘtergere

    Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.