romaniinspania-gabriela.blogspot.com Web analytics

0

Cum sa ne ferim de unele greseli ca sa nu pierdem increderea angajatorului

Increderea angajatorului este un lucru foarte pretios, intrucat se castiga greu, dar se pierde cat ai clipi.

Vom arata cateva dintre greselile pe care in nici un caz nu trebuie sa le faceti, daca doriti ca angajatorul sa aiba mai multa incredere in dvs.:

Trecerea sub tacere a problemelor
  • Cea mai mare greseala pe care o poate face un angajat este trecerea sub tacere a unei probleme de serviciu de care ulterior seful a aflat singur.
  • Comportamentul corect cere sa va asumati raspunderea pentru greseala sau omisiunea comisa, informandu-l imediat pe angajator de cele intamplate.
  • Intr-un astfel de caz este foarte important sa va ganditi asupra oricarui cuvant pe care il rostiti in fata sefului si sa cautati momentul cel mai potrivit pentru o discutie de genul acesta.
Prea plini de initiativa
  • Sa aveti in fiecare zi o multime de propuneri implica riscuri.
  • Pe de o parte puteti starni invidia membrilor echipei, iar pe de alta parte, sa provocati iritarea sau chiar ingrijorarea sefului, obosindu-l mereu cu tot felul de idei.
  • Excesul de activitate poate duce la suspiciunile acestuia ( poate chiar intemeiate ) ca doriti sa-i luati locul.
Observatiile
  • Daca va permiteti sa comentati in fata membrilor echipei sau a altor colegi deciziile sefului sau modul lui de conducere, acesta cu siguranta nu va va privi cu ochi buni.
  • Chiar daca va faceti observatiile la adresa acestuia la o sedinta sau adunare dedicata analizai activitatii echipei, un astfel de comportament are multe riscuri.
  • Nu conteaza prea mult pe increderea castigata si nu depasiti limita.
  • Pastrati-va observatiile pentru o discutie intre patru ochi cu seful, caci lucrul acesta va fi inteles ca un semn ca el poate conta pe loialitatea dvs.
Intrigile
  • Unii tes intrigi din obisnuinta, pentru ca asa este firea lor sau, pur si simplu, nu isi pot inchipui un alt tip de relatii profesionale.
  • Altii incearca sa traga foloase pentru sine pe spinarea colegilor sau sa-i acuze pe altii de propriile pacate.
  • In ambele cazuri insa, intrigile distrug atmosfera de incredere in cadrul firmei.
  • In cazul echipelor mici, unde oamenii se cunosc bine, de fapt seful intelege cu usurinta despre ce este vorba si foarte greu poate fi indus in eroare. Situatia este mai dificila in cazul colectivelor mari, caci managerul nu isi poate crea o impresie directa despre toti.
  • De aceea, de o importanta hotaratoare este relatia cu seful dvs. direct.
  • Dar nu uitati ca majoritatea managerilor sustin ca nu le plac lingusitorii, ceea ce inseamna ca nici lingusirea nu este o alegere buna.
  • Desigur, sunt si unii carora le place sa fie maguliti, dar dupa parerea specialistilor chiar si ei se simt cam stingheriti in astfel de situatii.
Atitudinea negativa fata de orice
  • Majoritatea angajatorilor sau sefilor apreciaza mult atitudinea pozitiva a subalternilor lor.
  • Desigur asta nu inseamna ca trebuie sa fiti de acord cu orice si nu puteti sa ziceti ''nu''. Dar sa nu folositi prea des replicile de tipul ''Asta nu se poate'' sau ''Este imposibil de facut'', cu siguranta va vor afecta imaginea in ochii sefului.
  • Daca doriti sa criticati o idee noua, trebuie sa o faceti prin argumente intemeiate si,daca este posibil, sa propuneti o alta solutie.
  • Numai astfel veti evita imaginea vesnicului nemultumit sau pesimist.
Mai sunt si altele...
Printre greselile care pot afecta increderea sefului fata de dvs. pot fi si abuzurile (de natura financiara sau cu informatii), oricat de neinsemnate ar fi ele, nerespectarea ierarhiei, incalcarea disciplinei, intarzierilor regulate, lipsa abilitatii sa lucrati in echipa, criticile dure si categorice la adresa celorlalti, incapacitatea sa acceptati faptul ca exista si lucruri pe care nu le stiti, tendinta sa va urmariti doar propriul interes, in dauna firmei, etc.
Aceasta lista poate fi foarte lunga.
Totusi, este important sa retineti esenta, mai ales ca angajatorii sunt inclinati sa ofere si o a doua sansa angajatilor.
Iar la randul lui, nici seful nu trebuie sa traga concluzii categorice dupa un cuvant sau dupa o singura abatere a subalternului, caci adesea unele lucruri nu corespund adevarului.


Cititi si: Ce nu trebuie purtat la un interviu...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.