romaniinspania-gabriela.blogspot.com Web analytics

103

Despre blogul: ROMANI IN SPANIA

Ma numesc Gabriela, nascuta in Cluj-Napoca, sunt stabilita in Spania, si acesta e blogul meu oficial.

Unul dintre motivele pentru care am realizat acest blog a fost, sa ajut romanii veniti la munca in Spania, cu informatii referitoare la: contracte de munca, acte notariale, accidente, amenzi, asigurari sociale, neplata imprumuturilor bancare si... de ce nu?!... oferte de munca pe care le voi afisa pe blog (NU IN PARTICULAR).
Intrebarile voastre le puteti scrie la comentarii, iar eu va voi raspunde cat mai repede posibil (la intrebarile la care voi stapani raspunsul). De aceea, eu ma bazez pe bunavointa voastra, a cititorilor ca, impreuna vom putea sa-i ajutam pe acei compatrioti care ne vor cere ajutorul (chiar daca e vorba de un sfat, o informatie, o vorba buna).
Un motto sau o regula dupa care ma ghidez in viata de zi cu zi sau un indemn pentru cititorii blogului meu, este ca: NU ESTE OBLIGATORIU SA SPUI CEEA CE STII, DAR ESTE OBLIGATORIU SA STII CEEA CE SPUI.

de: Gabriela

103 comentarii:

  1. Multumim pentru ce faci! Este un lucru deosebit si daca stiam de acest blog mai demult era mai bine dar cum trecutul a trecut sa ma gandesc la viitor. Te rog frumos cada poti sa ma ajuti cu o informatie.Exista o lege care da tinerilor pana in 30 de ani o subventie pentru a-si deschide o mica afacere? Daca stii despre ea te rog ajuta-ma si pe mine ca sunt In Gran Canaria, de 5 ani acum sunt in ajutorul se somaj si mai am 3 luni si fac 30 de ani...apoi nu stiu cum o sa ma mai descurc, locuri de munca nu sunt, in tara la noi nu mai am nimic la care sa ma intorc...NICI CASA NICI PE NIMENI Multumesc din suflet si sa ai parte de tot ce e mai bun. adresa mea de email este; gynagyna37@yahoo.com tel 0034666646672 si fix 928330951 las palmas de gran canaria. Marian CIOBANESCU

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Marian,
      Intradevar in septembrie 2009 s-au intocmit dosare pentru subventia firmelor mici care indeplineau urmatoarele conditii:
      - pe 1 ianuarie 2009 administratorii firmei aveau varste sub 30 de ani (barbati) sau 35 de ani (femei);
      - au constituit firma intre 9 iulie 2008 - 3 august 2009;
      Subventia care o primeau era de 5.000 de euro pentru fiecare contract de munca pe timp nelimitat ("indefinit")la contract cu norma intreaga ("jornada completa")
      Pentru anul 2010, inca nu a aparut nimic, dar daca vrei sa afli mai multe detalii poti suna la numarul de telefon: 916999383, la
      Servicio de Atención a Emprendedores de la Concejalía de Desarrollo Local, calle de San Blas, 31.

      Ștergere
    2. Bună doresc sa vb cu cineva din spania care locuiește în coruna... 0799870488 va rog dați un bip și va sun la orice ora din zi și din noapte !!

      Ștergere
    3. Bună doresc sa vb cu cineva din spania care locuiește în coruna... 0799870488 va rog dați un bip și va sun la orice ora din zi și din noapte !!

      Ștergere
  2. buna Gabriela,ceea ce faci este un lucru f bun pt toti romanii.stiu ca aici dai multe informatii care ne ajuta,dar vroiam sa stiu ce pot sa fac sa vin in spania sa-mi gasesc de lucru chiar daca nu stiu limba pt ca vreau sa plec de tot din tara cu familie cu tot si doream sa stiu ce sanse de reusita am.am 47 ani ma pricep in general la orice,sotia la fel si copii care sunt mari ar reusi mai bine ca noi ca sunt mai tineri si mai priceputi in mai multe domenii,te rog daca ai cunostinte despre asa ceva si ce ar trebui sa fac sa ma mut definitiv cu familia pt ca aici nu se mai poate,multumesc pt intelegere si rabdare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Inteleg foarte bine din ce motive doriti sa plecati din Romania. Insa, in momentul de fata, sansele sa va gasiti de lucru in Spania, sunt minime. Nu vreau sa va dezamagesc, dar nu vreau nici sa va amagesc. Sunt foarte multi compatrioti stabiliti in Spania de cativa ani, care stiu sa vorbeasca limba spaniola, si au ramas fara lucru. Cererile de munca sunt cu mult mai mari decat ofertele.
      Noi, cu totii speram sa vina si vremuri mai bune.
      Va doresc o seara pe cat posibil buna, si sa va pastrati increderea in ziua de maine!

      Ștergere
  3. Gabriela te rog daca ai acces la ziarul romani in spania trimite acest mesaj,poate il va citi romanul care mi a facut atata rau.Lucrez la o clinica dentala de 1 luna cu primul contract si nomina dupa 7 ani de locuit in spania.Aseara 3 martie am cobrat primul salar de 165 de euro,dar nu am avut noroc de el.UN ROMAN a intrat in clinica unde lucrez si mi a furat geanta cu bani telefoane si ce am mai avut in geanta.Nu stie cat rau mi a facut ca mi a lasat familia muritoare de foame,am 2 copii mici de 3 si 5 ani,barbatul nu lucreaza si mai am inca 2 copii mai mari care nu au nici un venit.daca crede acest,,ROMAN,,ca a facut bine sa ii ajute dumnezeu,dar imi este rusine de romanii nostri care traiesc doar din asa ceva. Nu mai am nimic de munca si astia erau singurii banuti pe luna aceasta si nu stiu cum sa ma descurc.Te rog sa ma ierti pentru deranj.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mariana, imi pare sincer rau de ceea ce ti s-a intamplat. Din pacate nu esti singurul caz. Sunt o multime de romani care practica astfel "de servicii", aici in Spania.
      Drept urmare, pe astfel de oameni, nu-i putem considera compatrioti.
      Eu, personal, consider ca legile de aici, sunt prea blande, si asta incurajeaza aceste fapte murdare. Pentru ca, nici o alta scuza nu justifica acest fapt mizerabil.
      Sincer, imi pare rau.

      Ștergere
  4. Multumim pentru ca esti tot timpul alaturi de noi! La multi ani!de ziua femeii!Succes in continuare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gabriela , lunea trecută a plecat tata in Spania..am vorbit pana azi,dar pot numa sa-i dau mesaj..si ma suna el..daca îți dau numărul, poți sa vorbesti cu el ?

      Ștergere
  5. Gabriela.ma bucur foarte mult ca am gasit blogul tau !Ai postat aici atatea informatii folositoare,detalii pe care le caut de zile intregi...si nu le-am gasit pe nicaieri.
    Iti multumesc foarte mult pentru ca iti rupi din timpul tau pentru a ajuta !
    Spre sfarsitul acestui an sper sa ajung si eu in Spania impreuna cu sotul si fetita noastra.
    Dispunem de o suma de bani si am dori sa incepem o mica afacere. Sau sa cumparam una deja inceputa .
    Sunt putin nehotarata ,pentru ca site-urile care se ocupa cu inchirieri/vanzari pe care le-am vizitat ,dau de inteles ca e mai usor sa iei o afacere "la gata" pentru ca alfel dureaza foarte mult actele,autorizatiile etc. Bineinteles ca ei au interes sa-si promoveze anunturile lor,dar ma gandesc ca poate e si o doza de adevar in spusele lor..
    Am inteles ca in general "micii intreprinzatori" sunt primiti destul de bine de autoritati.Nu ma refer la "covor rosu" dar tinand cont de faptul ca nu cunoastem pe nimeni in zona unde vrem sa ne stabilim,as vrea sa contez pe sfaturi competente pentru demararea afacerii.
    Am citit ceea ce ai postat despre impozite ,dar am o nelamurire.
    Ce impozit ar trebui platit (in afara de asigurari sociale pe care stiu ca trebuie platite oricum)pentru un profit mai mic de 1 mil de euro (asta daca am inteles eu bine ceea ce ai scris tu,ca impozitul e de 30% pt venituri peste 1 mil )
    Multumesc anticipat pentru un eventual raspuns si pentru orice alta informatie care crezi ca mi-ar folosi.
    simona

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mona,
      Iti multumesc pentru cuvintele frumoase pe care mi le-ai adresat.
      Referitor la intrebarea ta despre impozit, intra aici:

      http://managersmagazine.com/index.php/2009/01/informe-paying-taxes-2009/,

      si vei gasi raspunsuri la intrebarile tale.
      Iti doresc mult succes si multa chibzuinta!

      Ștergere
    2. buna ziua, locuiesc de 3 ani in spania,madrid, nu am loc de munca, mi-a expirat pasaportul, am doi copii unul de 2 ani si unul de 14 ani, vreau sa ma intorc acasa in romania. unde pot apela sa cer ajutorul poate ma vor ajuta cu transportul din spania in romania VA ROG MULT DE TOT AJUTATI-MA, VA ROG MULT DE TOT AM FOARTE MARE NEVOIE. SUNT LA LOCUTORIU , NU AM INTERNET ACASA, VA MULTUMESC CELOR CARE MA VOR AJUTA CU CEVA INFORMATII.

      Ștergere
  6. Gabriela în cazul în care buna vreau eu un loc de munca am acte în reglementarea pionii ca electrician pioni sau sunt in tara sau în agricultură, chiar dacă un intorc la Vreau sa ma dea sînt acte spania cu drept de munca ma poti vreau sa ajut un loc de munca Gabriela va rog frumos multumesc astept raspunsul dumnavoastra

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu prea am inteles ceea ce mi-ati scris. Va rog, fiti mai explicit.

      Ștergere
    2. buna gabriela vreau si eu un loc de munca am acte in regula cu drept de munca am lucrat ca pones electricista vreau sa ma ajuti sa imi gaesc de munca nu vb bine spaniola in agricultura sa fie munca eu nu aud asa de bine dar am acte cu drept de munca vreau va rog frumos din suflet va multumesc mult astept raspunsul dumneavoastra

      Ștergere
    3. Inteleg ca vreti sa va gasiti de munca. Din pacate ofertele care apar pe piata sunt cu mult mai putine decat cererile. In proportie de 85% dintre cititorii blogului, sunt in cautare de munca. Trebuie sa ma intelegeti ca eu nu pot sa trimit o oferta anume la un cititor, ofertele sunt pentru TOTI cititorii blogului, toti au sanse egale.
      Va doresc din suflet mult noroc!

      Ștergere
  7. Bine te-am gasit!
    Vreau sa iti multumesc in numele familiei mele (santem 7), pt tot ce faci. Ne-ai ajutat f.mult,si tu stii asta.
    Iti dorim acum, in postul pastelui multa sanatate, tie si familiei tale, si sa ne traiesti multi, foarte multi ani de acum incolo. Sa dea Dumnezeu sa fie toata lumea ca tine!MULTUMIM
    !!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Rodi,
      Iti multumesc pentru aceste cuvinte frumoase...

      Ștergere
  8. Buna ziua,ma numesc Elena si locuiesc in Arteixo A Coruña, am si eu o intrebare:daca stiti o biserica ortodoxa romana in Galicia si ati putea sa-mi dati o adresa,am auzit ca ar fi in Santiago de Compostela dar nu stiu exact unde. Va multumesc mult.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Elena,
      Imi pare rau, dar din tot ce am citit, nu stiu sa existe vreo parohie ortodoxa romaneasca in Galicia. In Santiago de Compostela, exista o biserica ortodoxa rusa nicidecum romaneasca.

      Ștergere
  9. imi cer scuze pentru deranj stiu ca nu ai timp dar as dori sa te rog din suflet daca cumva stii un loc de munca in domeniul agriculturii sunt din bistrita si dupa pasti doresc sa vin in spania in valencia doresc doar niste informatii daca poti sa ma ajuti iti raman recunoscator intreb pentru ca in ziua de azi sunt multi care vor numai sa profite de pe spatele celorlalti si am citit pe blogul tau si cred ca esti o persoana serioasa iti multumesc deocamndata sper totusi ca imi vei raspunde multumesc anticipat iti doresc sarbatori feicite scriu acum pt ca nu stiu cand vei citi acest mesaj la revedere

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gabriel,
      Tocmai pentru ca sunt o persoana serioasa, nu pot sa trimit o oferta anume, unui singur cititor al blogului. Trebuie sa ma intelegeti ca tot ceea ce fac, fac din dorinta de a ajuta pe toti cititorii blogului, nu doar pe unul singur.
      Mult noroc in continuare!

      Ștergere
  10. buna, ma numesc florina sunt studenta in anul III la facultatea din cluj napoca(fr). eu sunt in madrid de mai mult timp, daca pot sa te ajut cu ceva in legatura cu acest site cu mare placere. o seara placuta...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult, Florina. O sa tin cont de tine.

      Ștergere
  11. Rumanos en España, está muy bien por que tienes recogidas las ayudas que hay en España y así informas a las personas que llegan nuevas y les puedes ayudar si len tu blog. Tu compañera, Raquel

    RăspundețiȘtergere
  12. Ma cheama Ioana si sunt o femeie cu credinta in Dumnezeu, vreau sa iti multumesc, si sper sa devina cat mai multi oameni ca tine. Din pacate rautatea ne inconjoara si nu ne lasa sa respiram. Dar oameni ca tine stiu sa dea din coate , sa razbeasca si sa iasa la lumina.Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  13. Buna Seara

    urmaresc cu interes activitatea din site-ul tau, si te felicit pentru tot ceea ce faci pentru noi toti Romanii care au cu adevarat nevoie de informatii,, as dori sa stiu si eu care sunt sansele noastre pentru a reusi sa ne stabilim in Barcelona impreuna cu sotzia si fiul meu , cam ce suma ar fi necesara sa avem dicponibila pina ne gasim de lucru macar unul din noi , noi detinmem NIE in urma unei vacante petrecute acolo acum citeva luni ,si am ramas impresionati de modul de viata de acolo, si ne dorim sa ne stabilim acolo ,, eu unul stiu ca am sanse reale de a gasi un job ca electrician in domeniul industrial problema este ca nu vorbesc decit limba engleza , si doar inteleg un pic spaniola, sotia vorbeste italiana si se aseamana in mare parte cu Spaniola,, crezi ca ne poti ajuta cu niste eventuale sfaturi pentru inceput

    Multumim anticipat

    Iulian & Marya

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iulian si Marya,
      Va inteleg perfect pentru ce doriti sa locuiti in Spani
      Imi pare rau, dar nu va pot spune o suma exacta de care aveti nevoie pentru a locui in Barcelona, deoarece fiecare familie are nivelul ei de a trai. Ce trebuie sa aveti in vedere e, casa/apartamentul in care o sa locuiti. In general se cere o garantie financiara care variaza de la o luna pana la 3 luni, apoi cheltuielile lunare (curent, apa, gaz, etc)
      Va doresc mult succes!

      Ștergere
  14. Buna Gabriela, felicitari pentru ceea ce faci! Ma numesc Patricia, am 31 ani si am un baietel de 6 luni. Impreuna cu sotul meu, ne-am hotarat ca peste 1 an si jumatate (cand baietelul implineste 2 ani) sa plecam in Spania, deoarece in Romania nu as avea ce sa ii ofer fiului meu in viitor. Lucrez in administratia publica si salariile sunt foarte mici. Asadar, deocamdata doresc sa omologhez studiile si sa invat cat mai bine limba spaniola. Am o singura intrebare: de la ce varsta se primesc copilasi la cresa in Spania? Pana ne vom gasi de lucru (eu si sotul), baietelul meu va primi alocatie de la statul spaniol? Da-mi te rog mai multe detalii. Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Patricia,
      Multumesc mult pentru apreciere.
      1.Referitor la inscrierea baietelului tau la o institutie scolara, il poti inscrie si daca baietelul are doar 2 ani (intra aici:

      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com/2010/02/spania-inscrierea-la-gradinita-si-la.html#more

      unde vei gasi mai pe larg ceea ce te intereseaza );

      2. Referitor la alocatia fiului tau, toate actele care trebuiesc depuse, se cer de pe un an inainte.

      Ștergere
    2. Iti multumesc pentru raspuns. As mai avea o intrebare: Ce sanse am sa imi gasesc de lucru in Spania, fiind inca in Romania? Cum ar trebui sa procedez? Ma gandesc ca e foarte riscant sa plecam (eu si sotul) din tara cu un copil de 2 ani si sa nu avem nici unul un serviciu sigur acolo. Mentionez ca am absolvit in Romania o facultatea de stat, Comunicare si Relatii Publice. Abia astept sfatul tau.

      Ștergere
    3. Patricia,
      Eu il inteleg perfect pe fiecare care doreste sa asigure un viitor pentru copilul/copiii lui; insa nne aflam intr-o perioada foarte dificila.
      Sunt foarte multi compatrioti care traiesc in Spania, care au experienta cu stilul de munca de aici, care vorbesc limba spaniola, si totusi nu isi gasesc de munca.
      Nu vreau sa te dezamagesc, insa doresc sa fiu sincera cu tine: sansele de a-ti gasi de munca sunt minime.
      Referitor la faptul ca ai absolvit o facultate in Romania, de moment aici nu te ajuta cu nimic pana in momentul in care iti omologhezi studiile; si dupa aceea, depinde doar de norocul tau.
      Mult succes!

      Ștergere
  15. Gabriela,abia acum am aflat ca esti ardeleanca de-a mea(eu sunt din Maramures),te citesc cu mult drag zilnic si vreau sa te felicit inca o data din toata inima pentru tot ce faci!!!
    Esti un inger!!!
    Te pup si iti doresc numai bine!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi mult, Judy. Pentru mine inseamna foarte mult cuvintele frumoase ce mi le-ai adresat.
      Iti doresc si eu mult noroc!

      Ștergere
  16. Buna Gabriela,
    Te felicit pt deschiderea ta de a ajuta oamenii!
    Vreau sa ma mut cu familia in zona Alicante si nu stiu ince conditii poti avea asigurare medicala in Spania. De aceea, te-as ruga pe tine sa imi spui ce varianta e mai buna,de fapt la ce ma gandesc eu.
    Una ar fi sa deschid un fel de PFA, adica sa imi platesc eu impozitele si taxele. in cazu asta, benefieciezi imediat de asigurare medicala?
    Doi ,ar fi sa ma inscriu la o facultate, chit ca nu mai sunt prea tanara, dar nu ar fi asta o problema. Ca strain, daca te inscrii la o facultate acolo, benefieciezi de asigurare medicala si tu si familia?
    E valabila tot timpul anului , daca e?Ai parte de un an pregatitor, de invatare a limbii?
    Stiu ca am pus multe itnrebari, dar sincer,pana acum nu am gasit pe nimeni sa imi raspunda la intrebari....
    Iti multumesc de pe acum pt raspunsuri!
    O zi buna!
    Cristina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cristina,
      1. Referitor la asigurarea medicala: intra pe acest link:

      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com/2010/02/cardul-de-sanatate-spaniol.html#more

      2. In momentul in care ai acest card de sanatate, tu vei beneficia de asistenta medicala, indiferent de situatia ta laborala ;

      3. Daca doresti sa te inscrii la o facultate, primul pas pe care trebuie sa il faci e sa iti omologhezi studiile. Intra pe acest link:

      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com/2009/08/acte-necesare-petru-omologarea.html#more

      4. Inainte de a te inscrie la facultate trebuie sa stapanesti foarte bine limba spaniola.

      Mult succes!

      Ștergere
    2. Mersi mult de informatii!Sa inteleg ca nu exista an pregatitor la facultatile din Spania.
      In Austria se face un an de invatare a limbii inainte de a incepe efectiv facultatea, din cauza asta am intrebat.
      Noi vom merge in Alicante sa vedem cum sunt locurile,scolile, sa vedem daca ne-ar place sa locuim acolo.Am inteles ca chiriile sunt in scadere,asa este?Copiii sunt prietenosi?Sunt multe parcuri?
      Mersi inca o data pt bunavointa ta care e de admirat!
      Cristina

      Ștergere
    3. Da, Cristina, asa e. Chiriile sunt in scadere. Copiii sunt prietenosi, cel putin baiatul meu nu a avut nici un fel de probleme; chiar vreau sa subliniez faptul ca profesorii au avut foarte multa rabdare cu el (necunoscand limba spaniola); cat despre Alicante... ce pot sa spun decat ca o cunosc doar din fotografii.
      O zi buna in continuare!

      Ștergere
    4. Buna, iar te deranjez cu niste intrebari!
      AM inteles ca in Spania exista si sistemul privat de sanatate care e foarte bine pus la punct.Sa inteleg ca au spitale private dotate la maxim precum cele de stat?
      Acum , intrebarea esentiala:pot avea doar asigurare privata in Spania, care sa acopere orice nevoie am avea de sanatate?
      Sau trebuie obligatoriu si o asig la stat.
      Inca o intrebare :baietelul tau in cate luni a inceput sa vorbeasca spaniola?
      Mersi mult pt rabdarea ta,
      Cristina

      Ștergere
    5. Cristina,
      1. Da, intradevar sistemul sanitar e foarte bine pus la punct.
      2. Cat despre asigurarea privata, nu stiu ce sa-ti raspund, deoarece nu am cunostinte legate de asigurari.
      3. Baiatul meu a invatat limba spaniola in 3-4 luni, dar a stapanit-o foarte bine gramatical intr-un an de zile. El a avut norocul sa aiba in scoala o profesoara romanca care ii lua pe copiii romani de la ore pentru a-i invata limba spaniola.
      O zi buna!

      Ștergere
  17. Sistemul sanitar este foarte bun din punct de vedere al aparatelor dar cu medicii stau mai prost ca romania

    RăspundețiȘtergere
  18. Buna Gabriela! Ma tot gandesc zi si noapte daca sa plecam in Spania sau nu (as mai avea timp de gandire si de documentare cam 1 an si jumatate pana face baoetelul 2 ani) si in mintea mea au aparut alte intrebari:
    1. Daca am o diploma de make-up artist oare se poate omologa astfel incat sa ma ajute sa lucrez vreodata intr-un beauty shop din Spania macar ca vanzatoare?
    2. Daca sotul meu are permis auto categoriile B, C si E isi poate gasi mai usor ceva de lucru in Spania sau depinde doar de norocul lui?
    PS: Pentru ca ne aflam sub semnul zodiacal RAC iti doresc un calduros "La multi ani!" nestiind insa pe ce data esti nascuta. Eu sunt tot un RAC (28 iunie 1979).
    Numai bine si astept cu nerabdare raspunsul tau.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intradevar sunt RAC, sunt nascuta pe 08 iulie, asa ca mersi mult de urare.
      In momentul de fata, nu e recomandata emigrarea in Spania, din lipsa locurilor de munca. Tot in acest moment, din pacate, nu conteaza nici pregatirea profesionala; personal cunosc foarte multe persoane cu studii universitare, care nu reusesc sa-si gaseasca de munca nici macar ca femei de serviciu.
      Sper din tot sufletul, ca situatia sa se schimbe.
      Parerea mea personala, e ca totul depinde de norocul fiecaruia.
      Iti doresc mult succes!

      Ștergere
  19. Buna ziua Gabriela ,am ajuns intamplator pe blogul tau si m-a impresionat deosebit ce faci pentru romanii din Spania.

    Eu ma numesc Victoria Pache sunt din Bucuresti ,sunt de profesie economist ,recent m-am pensionat . Am citit despre tine si mi-a facut multa placere ,avem multe preferinte commune ,si eu caut ceva cu, care sa imi ajut semenii . Vreau sa merg tintit doar spre cei care chiar au nevoie. In prezent activez intr-un grup ad-hoc care colecteaza ajutoare pentru persoanele care au fost inundate in Moldova a fost tragedie ! Stiu ca tot ce facem este vazut de acolo din ceruri si in plus exista si o multumire foarte mare sa ajuti cu ceva,chiar si cu o vorba buna. Dumnezeu sa tea jute in continuare in demersurile tale. Victoria

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Victoria,
      Ma bucura foarte mult faptul ca, se apreciaza munca mea. Sper sa fiu de folos cat mai mult timp posibil.
      O zi buna in continuare!

      Ștergere
  20. LA MULTI ANI, GABRIELA!
    SA NE TRAIESTI 100 DE ANI DE ACUM INCOLO! Elena

    RăspundețiȘtergere
  21. buna,apreciez in mod deosebit tot ce scrii de mare ajutor
    am si eu nevoie de o informatie >parintii mei tata,59ani si mama 50ani sunt in barcelona momentan nu au nici un venit pot beneficia de ceva fel de ajutor social
    multumesc de mare ajutor pt toti. Giulia Buda

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Giulia,
      Cel mai indicat e sa mergi la "Servicii Sociale" de la tine din oras (sat), si sa le comentezi exact situatia in care se afla parintii tai, Deoarece aici, in Spania, ajutoarele oferite, sunt de mai multe feluri, ele difera de la caz la caz.
      Mult succes!

      Ștergere
  22. 4 august 2009-4 august 2010, deci 1 AN!
    LA MULTI ANI TIE BLOGULE!
    Si totodata sa ne traiesti Gabriela!
    Nu te cunosc personal, dar iti pot spune ca te indragesc foarte mult.
    Miguel din Palma de Mallorca.

    RăspundețiȘtergere
  23. BUNA AM FLAT INTAMPLATOR DE ACEST BLOG SI AM AFLAT LUCRURI INTERESATE SUNTEM DIN BUCURESTI,ROMANIA SOTUL MEU A LUCRAT IN MANRESA,SAN JUAN DE VILATORRADA DAR SA INTORS IN TARA ACUM,CREZI CA AR MAI GASI DE LUCRU ACOLO ESTE SUDOR CU O EXPERIENTA DE 15 ANI,SOFER CAT B ,SI STIVUITORIST FRATELE LUI SI EL AU APARTAMENT ACOLO INCHIRIAT SI DE ACEEA VREA ACOLO DE LUCRU ARE 33 ANI ,STI AVEM 2 COPII UNUL DE 13 ANI SI UNUL DE 3 ANI JUMATATE ADRESA MEA DE E-MAIL ESTE raduion95@yahoo.com EU SUNT SOTIA LUI ELENA MERSI

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Elena,
      Daca sotul tau s-a intors in Romania e, probabil, pentru ca a ramas fara de munca. Parerea mea e ca totul depinde de noroc lui, daca isi gaseste de munca sau nu.

      Ștergere
  24. ms pt sfaturile tale de pe blog .ff interesant cel putin pt unul care am 10 zile.de spania o sa incerc si eu marea cu degetul . ms inca o data Mihaita Ovidiu

    RăspundețiȘtergere
  25. Frumos blog!Modern blog!Felicitari, ai gust.

    RăspundețiȘtergere
  26. Felicitari pt ceea ce faci. Vreau doar sa-ti zic ca acest blog e f citit aici in Logroño. Sarbatori fericite si o viata fericita din partea noastra a romanilor din Logroño.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult!
      Salutari tuturor romanilor din Logroño!

      Ștergere
  27. UN CRACIUN FERICIT TIE SI FAM. TALE!!
    UN ROMAN DIN SEVILLA

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, la fel!
      Salutari tuturor romanilor din Sevilla!

      Ștergere
  28. FELICITARI PENTRU TOT CE FACI.INTAMPLATOR AM GASIT BLOGUL TAU SI MA BUCUR CA MAI EXISTA OAMENI CU SUFLET MARE.AM 21 DE ANI IAR PRIETENUL MEU 23AM FOST VARA ASTA IN BARCELONA EU AM LUCRAT LA O CROITORIE IAR PRIETENUL MEU IN CONSTRUCTII INTERIOARE.ACUM VREM SA NE INTOARCEM IN BURGOS LA NISTE PRIETEN CARE NE AU PROMIS K NE AJUTA.CREZI K IN BARCELONA SUNT SANSE DE MUNCA MAI MULTE DECAT IN BURGOS.TE POOP SI SARBATORI FERICITE

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sansele sunt cam la fel in toata Spania, adica minime...

      Ștergere
  29. Buna Gabriela am si eu o rugaminte daca poti sa ma ajuti si pe mine ,
    conduc o firma in Romaniea de sablare vopsitorie industrieala si am rugamintea daca poti sami gasesti si mie un contract in santierele navale din Spania multumesc

    RăspundețiȘtergere
  30. Buna Gabriela ma numesc Daniel sint Brasov si in 2007-2008 am lucrat timplar la fabrica de mobila in la rioja loc. igea la muebles hersanz iar acum i-mi dau seama ce enorma gresala am facut reintorcinduma in Romania.Odata cu pierderea numarului telefonic de Spania am pierdut ori ce contact cu cei de acolo ma refer la amicii spanioli (romani) fosti colegi de servici Ionut Croitoru Juan si Javier(panader) doamna unde am locuit Maria Jesus Garcia Calvo poate ma poti ajuta sa iau contact cu aceste persoane din aceasta localitete ,poate reusesc sa ma reintorc sa-mi regasesc un loc de munca .poate sa fiul meu de 1 an si o luna va avea un viitor .Dupa atitia anii am un sentiment enorm de tristete parasind La Rioja (igea) un tarim de vis pentru mine ,cu oameni foarte harnici ,foarte corecti.Acum i-mi dau seama cit de mult i-mi lipseste IGEA mai bine zis Romania nu e pentru mine , 1 an petrecut in aceasta mica localitate din Spania inseamna pentru mine cea mai frumoasa perioada in 43 de ani.Paste fercit.

    RăspundețiȘtergere
  31. Buna, Gabriela!
    Iti multumesc pentru informatiile pe care mi le-ai trimis, si vreau sa te felicit pentru ajutorul oferit romanilor in blogul tau.
    Dumnezeu sa -ti ajute in tot ceea ce faci ! .Multe salutari!.

    RăspundețiȘtergere
  32. Buna Gabriela, ne-am hotarat (eu, sotul si baietelul de 1 an si 9 luni)sa ne stabilim in Spania peste cateva saptamani si as avea cateva intrebari:
    In 2007 am fost in Spania si am obtinut NIE (fara drept de munca- scrie pe el)si eu si sotul, insa atunci nu eram casatoriti, asadar eu am NIE pe numele de fata. Stiu ca NIE este valabil 5 ani (pana in 2012 in cazul nostru).
    Intrebari:
    1. Mai sunt valabile NIE? Mai ales al meu, daca acum, dupa casatorie am alt nume? Cum trebuie sa procedez pt a intra in legalitate? pot schimba NIE cu numele actual, obtinut dupa casatorie?
    2. Daca avem NIE fara drept de munca,avem sanse sa fim angajati?
    3. Baietelului meu trebuie sa ii facem NIE? Cum trebuie procedat?
    4. Daca primele luni nu gasim (Doamne fereste) nimic de lucru - vom trai din banii cu care venim din tara - pot inscrie baietelul la cresa? Putem beneficia de vreun ajutor social daca nu avem venituri? Baietelul poate obtine alocatie de la statul spaniol?
    5. Daca baietelul meu mai are de facut un vaccin obligatoriu in Romania (cel de 2 ani si jumatate) si ne aflam in Spania in acel moment, cine ii face acest vaccin? Daca cumva se imbolnaveste, beneficiaza de consult si tratament in Spania? Ce trebuie facut?

    Gabriela, iti multumesc anticipat si astept cu mare interes raspunsul la aceste intrebari.

    Cu drag, Patricia (jud. Constanta)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Patricia,

      1. Trebuie sa mergi la Biroul pentru Străini (Oficina para Extranjeros) sau, în lipsa acestuia, la Comisariatul Provincial de Politie (Comisaria Provincial de Policia) din provincia în care ai domiciliul, cu certificatul de casatorie tradus si apostilat, pentru a-ti schimba numele de familie.

      2. Sansele de angajare, intradevar sunt minime, mai ales ca aveti nevoie de permise de munca.

      3. Da, puteti sa-i faceti NIE pe baza pasaportului copilului

      4. - Daca sunt locuri libere, veti putea inscrie copilul la cresa, fara nicio problema.
      - Pentru a putea primi ajutor social, trebuie sa aveti o vechime locuibila in Spania de cel putin 1 an
      - Exista intradevar o alocatie pentru copiii minori numita: "SOLICITUD DE PRESTACIÓN FAMILIAR POR HIJO A CARGO", insa nu o veti putea primi, deoarece toate actele cerute sunt din anul anterior (in cazul vostru, 2010), an in care voi nu ati locuit in Spania.

      5. Primii pasi pe care ar fi indicat sa-i faceti cand ajungeti in Spania, ar fi: sa mergeti sa solicitati un număr de asigurare socială ("numero de afiliacion") de la sediile serviciilor de asigurări sociale, "Seguro Social".

      Pentru obținerea acestui număr sunt necesare următoarele acte:
      - pasaportul sau cartea de identitate românească, original si copie
      - NIE, original si copie
      - cerere-tip de solicitare a unui număr de afiliere la asigurările sociale; se obține de la sediul Asigurărilor Sociale

      ATENTIE! Sunt provincii in care vi se poate cere si un certificat din Romania care sa dovedească faptul că nu aveti alte venituri din ţara de origine, eliberat doar de administraţia financiară a localităţii de domiciliu. Ulterior, certificatul trebuie tradus şi legalizat.

      In momentul in care aveti acel număr de asigurare socială, veti putea beneficia de consult si tratament medical gratuit.

      Ștergere
  33. Felicitari Gabriela,
    Am avut placerea sa te cunosc personal, si de aceea stiu cat esti de ocupata, si totusi... iti faci timp si pt noi..."compatriotii" cum ne numesti tu; pt a ne ajuta cu sfaturile tale.
    Felicitari, si multa sanatate.

    RăspundețiȘtergere
  34. am citit blogul dvs. si va multumesc din suflet ptr.informatile pe care le
    afisati pe blog...cu respect si stima simona ciucan

    RăspundețiȘtergere
  35. buna gabriela multumim pentru ajutor ,am si eu o intrebare ;daca plec si eu si sotul meu la munca in spania cu contracte de munca trimise de un patro pot pleca si cu fetita de 2 ani sa o dau la cresa in huelva mentionez ca am mai fost acum 3 ani tot cu contract la acelasi patron multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu cunosc conditiile voastre de cazare, cum de altfel nu stiu in ce anume veti lucra. De altfel, e doar alegerea voastra daca o veti aduce sau nu, si pe fetita. Deoarece, in aceasta perioada, locurile la cresa sunt ocupate, insa depinde si de noroc.

      Ștergere
    2. multumesc pentru raspuns avem conditii bune de cazare si muncim in agricultura si ne rugam la Dumnezeu sa gasesc loc pentru cea mica la cresa ca fara ea noi nu putem sa traim si dorim sa ramanem in continuare daca se poate sa strangem bani tot pantru ea sa-i facem o casa in Romania .multa sanatate si putere de munca tuturor romanilor din Spania ca stim cat de greu este fara copii si familie .

      Ștergere
  36. LA MULTI ANI DE SF. GAVRIL!! DIN PARTEA ROMANILOR DIN MADRID.

    RăspundețiȘtergere
  37. geanina. Buna Gabriela,tot ceea ce ai postat pe acest site,este foarte util.sunt romani care se confrunta cu diverse probleme aici si nu stiu unde sa se informeze .este un site diversificat ,care ajuta foarte mult la lamurirea multor dubii.multumesc ,in numele tuturor romanilor din Spania ,pentru efortul tau deosebit pentru a ajuta romanii ,prin intermediul acestui site.

    RăspundețiȘtergere
  38. Foarte util blogul. Sa fii sanatoasa si sa iti ajute Dumnezeu, ca tare greu e intr-o tara straina, unde pana si romanii iti sunt straini. Toate cele bune. M-am abonat la blogul tau. Incantata ca te-am gasit!
    Anda

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine ai venit, Anda. Ma bucura faptul ca in fiecare zi, apar cititori noi. Acest lucru denota faptul ca, ceea ce fac nu este in zadar.

      Ștergere
  39. BUNA gabriela am o mare mare rugamite nu stiu daca ma poti ajuta cum nu am de munca nici eu nici sotul avem un baietel de 2 ani santem vai de noi sti cumva o persoana care ne poate ajuta sa ajungem in alicante unde acolo avem un loc de munca noi fiind acum in madrid unde santem pe puctul sa fim dati afara din casa.multumesc din suflet daca sti pe cineva eu imi las nr de telefon 642629589

    RăspundețiȘtergere
  40. Mircea Bucur - Alicanteiulie 19, 2012

    Buna ziua Gabriela
    Sant placut impresionat cu ceea ce faci. f. greu gasesti oameni ca tine in ziua de azi. Practic ajuti romanii veniti in Spania cu sfaturi, informatii, etc si totul GRATIS. Cand in lumea asta in care traim totul se plateste. Din acest motiv vreau sa te felicit si sa-ti urez multa sanatate tie si familiei tale.

    RăspundețiȘtergere
  41. Have you ever considered about adding a little bit more than just your articles? I mean, what you say is fundamental and all. Nevertheless think about if you added some great visuals or videos to give your posts more, "pop"! Your content is excellent but with images and video clips, this site could definitely be one of the very best in its niche. Excellent blog! Also see my website > social bookmarking

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Thank you very much for your appriciation! I will keep that advice in mind and any other advices would be warnmly welcome.

      Ștergere
  42. buna gabriela am si eu o intrebare cum nu am munca nu o sa mai am casa in curand cum asi putea ajunge cu copilul in tara nu mai are rost sa stau sa mi chinui copilul si eu la fel

    RăspundețiȘtergere
  43. buna gabriela sunt un sot si tata a un copil de 2 ani jumatate care suntem intro situatie foarte critica incercam sa apelam la orce sursa dar totul este denegat este refuzat pur si simplu am ramas fara munca fara casa suntem pe drumurii cu copilul de 2 ani jumatatte si singura solutie care o vedem noii este sa ajungem in romania dar nu avem posibilitatea de a pleca din lipsa de banii ptr drum acceptam sa plecam in romania cum ar fii si fara mancare timp de 3 zile cat este drumul dar numai sa putem pleca din spania in romania agentiile de turism nu am gasit nici una sa ne inteleaga situatia sa ne poata lua pana in romania ce putem face te rog frumos daca se poate sa ne dai un raspuns urgent la cine putem apela sa ne intoarcem in romania baietelul nu are nici pasaport nici certificat de nastere romanesc decat libro de familia atat certificat de nastere spaniol nu vrem sa mai stam pe strazi sa nu ne ia statul copilul de aceia apelam la toata lumea care ne poate ajuta iti muultumesc astept un raspuns pe emailul asta kissme_singurica@yahoo.com sau la tel 642629589 dorin

    RăspundețiȘtergere
  44. gabriela sunt dorin cu anuntul din 31 august astept si eu un raspuns de la tine o indrumare ceva ce asi putea sa fac in situatia asta , sunt foarte ingrijorat ptr copilul meu acum ca stam pe strada si timpul sa schimbat e mult mai rece fata de lunile trecute imi este frica sa nu se imbolnaveasca te rog sami spui ceva daca ai idee de situatia noastra multumesc frumos

    RăspundețiȘtergere
  45. gabriela poate iti faci putin timp sa nre rspunzi si noua la cele 2 intrebari pt ca sinder nu stiu la cine sa mai apelez multumesc sant disperta dorin

    RăspundețiȘtergere
  46. Buna si La multi ani ! SUNT IN SPANIA DE PESTE 5 ANI. MA AJUTA CU CEVA SA PRIMESC VIZA (TURIST ) ptr. AMERICA . MENTIONEZ CA SUNT IN CATALUNIA .VA ROG SA-MI SPUNETI UNDE ANUME TREBUIE SA MERG ptr.A OBTINE VIZA... SI CE TREBUIE SA FAC. MULTUMESC ANTICIPAT.

    RăspundețiȘtergere
  47. am citit cele trei parti ale legii pensiilor din spania ce au ca data 13,14 si 15 ianuarie 2010 insa de la 01/01/2013 a intrat in vigoare noua lege a pensiilor ai putea sa o afisezi si sa concretizezi aspectele mai importante ale acestei noi legi pe intelesul tuturor near fi de mare ajutor ,cit despre blog este extrem de util ,facil si complet bravo ´´de todo corazon´´

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi mult de sugestie si multumesc frumos de apreciere.

      Ștergere
  48. Jose Ramon Santana Vasquezfebruarie 08, 2013

    ...traigo
    ecos
    de
    la
    tarde
    callada
    en
    la
    mano
    y
    una
    vela
    de
    mi
    corazón
    para
    invitarte
    y
    darte
    este
    alma
    que
    viene
    para
    compartir
    contigo
    tu
    bello
    blog
    con
    un
    ramillete
    de
    oro
    y
    claveles
    dentro...


    desde mis
    HORAS ROTAS
    Y AULA DE PAZ

    COMPARTIENDO ILUSION





    CON saludos de la luna al
    reflejarse en el mar de la
    poesía...

    ESPERO SEAN DE VUESTRO AGRADO EL POST POETIZADO DE LABERINTO ROJO LEYENDAS DE PASIÓN, BAILANDO CON LOBOS, THE ARTIST, TITANIC SIÉNTEME DE CRIADAS Y SEÑORAS, FLOR DE PASCUA

    José
    Ramón...

    RăspundețiȘtergere
  49. buna Gabriela,am dat de blogul tau esti minunata ca poti sa ajuti romanasii nostrii aflati in Spania,ma numesc Stela si locuiesc in Malaga,vroiam sa te intreb si eu despre o problema care o am cu fica mea de 26 de ani si am aduso anul trecut in Spania cu mine si cu cealata fica de 22 de ani,cea mica este de trei ani aici are toate drepturile de munca,si are si de munca multumim lui bunul dzeu,problema este ca ptr cea mare se numeste Georgiana,nu reusim sa obtinem permisul de trabajo,intampinam tot felul de probleme,un spaniol care are o firma a vrut sa o contracteze si i sa spus ca are pierderi firma pe anul trecut si nu poate sa o contracteze,am intrebat daca poate sa se dea ea ca autonom si mi sa zis ca nu se poate,vroiam sa te intrebam ce putem face si care sunt pasii cei mai usori sa obtinem permisul,ea a facut cursurii de manichiura acum face cursurii de quiromasaj,te rugam din tot sufletul sa ne dai un raspuns ce putem sa facem,daca a depasit varsta si aici are familia toata nu poate sa obtina permisul daca se da de alta ca autonom,are nie,are demanda de empleo,si nu vrea sa ne dea nr.de seguridad social,ok noi va multumim din suflet si va dorim multa sanatate si putere de munca.

    RăspundețiȘtergere
  50. foarte bun acest blog si real...LA MULTI ANI....

    RăspundețiȘtergere
  51. Buna seara Gabriela.Ma numesc Tania si locuiesc in Spania de acum 9 ani.Am venit impreuna cu sotul meu si dupa 1 an am adus si copii.Cand a venit criza sotul meu a ramas in somaj si nu a mai putut gasi nimic de munca(lucra in costructii).Cand sa terminat somajul am ramas singura care aducea bani in casa. Cu un singur salariu e greu sa intretii 4 persoane si sa platesti si creditele pe care le avem,asa ca am hotarat ca eu sa raman aici si sa continui sa platesc tot ce pot din credite iar ei sa se intoarca in Romania.A trecut un an si jumatate si situatia mea financiara sa schimbat,Mai am de platit 11000E si nu stiu daca pot sa ii platesc pe toti.(mentionez ca sunt in somaj )Poti sa imi spui te rog ce se poate intampla daca nu pot plati toata datoria pe care o am?Aici nu am bunuri pe numele meu dar in tara am o casa.Pot sa imi ia casa daca nu achit toata datoria?MULTUMESC!!!

    RăspundețiȘtergere
  52. buna!Gabriela,ma numesc Filip Marius si lucrez in Spania(Tarragona),nevasta si fetita de un an sunt in Romania,asi dori sa stiu ce trebuie sa fac sa ne bucuram de alocatia fetitei in Spania,pt. ca cea din Romania este mica,si avand in vedere ca nevasta si fetita va veni in Spania

    RăspundețiȘtergere

Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.