romaniinspania-gabriela.blogspot.com Web analytics

42

Solicitarea nationalitatii spaniole

În Spania nu este admisă dubla cetăţenie.

Cetăţenia spaniolă poate fi primită doar dacă sunt îndeplinite toate criteriile stabilite de legea spaniolă.

Legislaţia spaniolă prevede ca, înainte de solicitarea cetăteniei, persoana de origine străină să fi avut reşedinţa în Spania timp de cel puţin 10 ani.

Termenul poate fi redus la: 

a. 5 ani, în cazul refugiaţilor;

b. 2 ani, pentru cei născuţi în ţări sudamericane, în Andorra, Filipine, Guineea Ecuatorială sau Portugalia;

c. 1 an, în următoarele cazuri:
  • străinii născuţi în Spania
  • străinii care s-au aflat sub tutela spaniolilor cel puţin 2 ani;
  • străinii căsătoriţi cu cetăţeni spanioli
  • soţii străini văduvi ai spaniolilor
  • orice persoană care are un părinte spaniol sau bunici spanioli, indiferent dacă s-a născut în afara Spaniei

Acte necesare:

  • cerere-tip
  • certificat de naştere, tradus, legalizat şi apostilat cu apostila de la Haga
  • certificatul de cetăţean comunitar
  • paşaport
  • adeverinţă pentru stabilirea domiciliului "empadronamiento"
  • cazier de antecedente penale emis de autorităţile juridice spaniole
  • certificatul consular care atestă cetăţenia curentă şi un bun comportament civic;cazier de antecedente penale din ţara de origine, tradus, legalizat şi apostilat
  • adeverinţă care demonstrează că solicitantul dispune de suficiente resurse financiare
  • orice alte documente care atestă integrarea străinului: carnet de conducere spaniol, diplome, cursuri absolvite, etc
La aceste documente se adaugă următoarele, dacă este cazul:
  • autorizaţie judecătorească pentru dreptul de reprezentare a unui minor sau a unei persoane cu deficienţe psihice
  • certificatele de naştere ale copiilor minori
  • certificatul de naştere al soţului şi certificatul de căsătorie, în cazul solicitării naţionalităţii spaniole pentru căsătorie cu un spaniol
  • certificatul care atestă ca soţii locuiesc împreună, dacă străinul este căsătorit cu un cetăţean spaniol
  • certificat de căsătorie, de naştere al soţului şi de deces, în cazul solicitării cetăţeniei pentru deces

Instituţii responsabile:

  • Cererea pentru obţinerea cetăţeniei va fi depusă la Registrul Civil din localitatea în care rezidează solicitantul.
  • Departamentul pentru Cetăţenie din cadrul Ministerului de Justiţie va decide cu privire la acordarea cetăţeniei spaniole.
  • Persoanele care primesc un răspuns pozitiv, dacă au vârsta mai mare de 14 ani, trebuie să depună un jurământ de fidelitate față de rege şi de respectare a Constituţiei spaniole şi a legilor Spaniei.
  • De asemenea, va declara că renunţă la cetăţenia pe care o are în acel moment pentru a primi cetăţenia spaniolă.
Daca vi s-a parut utila postarea, atunci apasati LiKE, pentru a afla si altii de ea.

42 de comentarii:

  1. Buna! Imi doresc foarte mult sa ma angajez aici in spania ca pompier,in romania am lucrat ca pompier militar 4 ani,ma puteti ajuta in acest sens cu anumite informatii,de exemplu nu stiu daca cetatenia spaniola este obligatorie la angajare. Multumesc!
    ady_laur316@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru angajare nu este obligatoriu sa aveti cetatenie spaniola.

      Ștergere
    2. Pentru pompier la nivel national este necesar sa faci niste opozitii, fiind obligatorie cetatenia spaniola.

      Ștergere
    3. Nu este necesar in cazul pompierilor a fii cetatean spaniol, decat cetateat european, alte opozitii exemplu, politist, guardia civil...DA este necesar sa ai nationalitate spaniola

      Ștergere
    4. Pentru a opozita ca pompier in Comunitate Madrid este necesar sa fii cetatean european comunitar, nu este obligatoriu sa ai nationalitate spaniola

      Ștergere
  2. Buna

    In cazul unui copil nascut in spania,cu parintii romani,i se acorda automat cetatenie dupa un de la nastere daca o ceri,sau care sunt mai exact conditiile,pentru ca art 17 pct 1 din codul civil spaniol e cam ambiguu.Sti vreun caz concret?

    multumesc frumos

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. buna!in cazul meu avand copilul nascut in spania pt.obtinerea cetateniei spaniole pt.imformatii am fost trimis la juzgado la reg.civil.acolo erau 2 avocati de serviciu ,care mi au spus ca ,copilul trebuie sa aiba si NIE de cel putin 1an mi au spus ca trebuie sa completez niste formulare eu si sotia,dar asta dupa ce trebuie sa merg la consulatul romaniei pt.renuntarea la cetatenia romana...asta nu era o problema ,problema cea mare fiind taxele pe care ni le impun acesti draguti oameni ai nostrii adica o taxa de 650 E plus altele mai mici adica te duce la vreo 8 900 E cam asa ceva.mi au spus si cei de la juzgado in spirit de gluma sau in ras nu stiu...ca la voi la consulat nu ai timp sa respiri si te ia cu taxe enorm de mari ...rusinos....asta e..deci cam asa stau lucrurile mersi!!

      Ștergere
    2. Multumesc mult pentru colaborare

      Ștergere
    3. copilul nascut in Spania dintre doi romani are dubla cetatenie pana la 18 ani,dupa care are timp de un an sa aleaga ce cetatenie doreste,in Spania nefiind permis doua cetatenii

      Ștergere
    4. Copilul nãscut în Spania din pãrinti români are cetãtenie românã,NU are dublã cetãtenie pânã la 18 ani,dupã nastere se înregistreazã
      la registrul civil, i se dã un NIE si dupã un an de zile primeste cetãtenie spaniolã numai dacã pãrintii o cer, pierzând pe cea româneascã! Chiar dacã copilul a luat cetãtenie pãrintii nu au dreptul la ea decât dupã 10 ani demonstrati!

      Ștergere
    5. Copilul nu pierde cetatenia romana

      Ștergere
    6. Nici un Nacional de origine nu poate pierde cetățenia niciodată. Copilul la vârsta de 18 ani poate sa aleagă intre spaniola sau romana și și-o poate schimba în orice moment. Poate să-ți aleagă spaniola de origine pt ca sa născut pe sol spaniol și romana de origine pt ca are cel puțin unu din părinți roman. Dacă părinți ar avea naționalitate distinta poate sa aleagă intre naționalitatea la unu din părinți sau naționalitatea al statului unde sa nascut

      Ștergere
  3. ce implicati are renuntarea la nationalitatea romana epntru a cere pe cea spaniola, avind in vedere ca dispun de bunuri imobiliare si ani cotizati pe cartea de munca in romania.

    RăspundețiȘtergere
  4. georgianamai 22, 2012

    inca este valabila chestia sa locuiesti in spania 10 ani,am crezut ca sa schimbat.V-as multumi ,daca doriti sa imi raspundeti.V multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Conditiile de acordare a cetateniei spaniole sunt cele afisate in postare.

      Ștergere
    2. Si son 10 años, por arraigo, y te aconsejo que vayas pidiendo cita previa aunque no hayas cumplido los 10 años ; porque se dan citas ahora en el mes de octubre 2012 para marzo 2016, solo para presentar el expediente en el registro civil, mas los 3 años que duran los tramites....

      Ștergere
  5. Salut! Pentru a obtine actul care atesta daca ai sau nu antecedente penale in vederea schimbararii nationalitatii... se poate obtine si de la consulatul sau ambasada Romaniei in Spania?
    Am sunat de nenumarate ori la consulat si la ambasada si nu raspunde nimeni.
    Poate tu Gabriela imi poti da mai multe detalii despre acest aspect.

    RăspundețiȘtergere
  6. ¿Se puede o no se puede tener doble nacionalidad?
    El proceso es: solicitas la nacionalidad en el país de residencia, y rellenas un papel en el consulado rumano de jurisdicción para declarar que quieres conservar tu nacionalidad rumana aún habiendo solicitado otra.
    España sólo reconoce la doble nacionalidad con los países hispanoamericanos, guinea ecuatorial y filipinas.Hazte español, siguiendo tan rumano como siempre y sin anunciar el tema demasiado.Desde el punto de vista español, lo que estás haciendo no está permitido.Por otra parte, la Constitución Rumana dice que ningún rumano de origen puede ser privado de la nacionalidad rumana. Así que, aunque España no reconozca la situación de "doble nacionalidad" con Rumanía, no tienen derecho a privarte de tu nacionalidad rumana. Tendrías DOS NACIONALIDADES pero no "doble nacionalidad" (más abajo explico esto).Además puedes sacar ciertas ventajas por poder pasar como nacional o como extranjero según te convenga. Además de doble jubilación en algunos casos, exenciones de impuestos por pasar como extranjero, duplicidad de prestaciones sociales.
    Error de concepto
    La "doble nacionalidad" en términos legales, aplicado a acuerdos bilaterales entre Estados, no se refiere solo al hecho de tener dos nacionalidades. Se trata de una situación en donde un ciudadano posee dos nacionalidades y, mediante un acuerdo entre Estados, se crea una prevalencia de una nacionalidad sobre la otra para evitar que el ciudadano esté sometido a dos legislaciones a un tiempo "para cuestiones tales como el otorgamiento de pasaporte, la protección diplomática, el ejercicio de los derechos civiles y políticos, los derechos de trabajo y de seguridad social y las obligaciones militares" (cita final sacada de la web del Ministerio de Justicia Español). O sea, para que el otro Estado se desentienda de ti. Aunque antes servía para que no te llamaran los dos Estados para hacer la mili.
    Conclusión, mejor tener dos nacionalidades que "doble nacionalidad" porque tienes más derechos y más protección.
    Resumen
    NO te pueden privar de ninguna de las dos nacionalidades.
    NO tienes que entregar el Pasaporte ni CI ni nada.
    NO vas a tener ningún inconveniente, antes al contrario.
    NO tienes la obligación de comunicar nada a la Embajada respecto a otras nacionalidades que poseas.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Andreea Dodufebruarie 28, 2013

      Puedes concretizar,por favor,cómo se llama el papel que hay que rellenar en el consulado rumano para declarar que quieres conservar tu nacionalidad aún solicitando la otra?
      Y nos podrías decir también que ley recoge todo esto?
      Muchas gracias!!

      Ștergere
    2. Hola Carla, tu respuesta ha sido de gran ayuda puesto que es la duda que me comía la cabeza desde hace mucho tiempo y te quería preguntar lo mismo que Andrea, es decir, hasta que punto es legal lo que comentas, el tener las dos nacionalidades a la vez, tener la española porque te la conceden y sin renunciar a la rumana. ¿Recoge alguna ley estos datos? o ¿Habría algun problema a nivel naciona, Europeo o Internacional a la hora de viajar? Ya que podria disponer de dos pasaportes de distinta nacionalidad, pudiendo salir dudas al respecto de su legalidad. Gracias por todo.

      Ștergere
  7. Hola Carla,
    Muchisimas gracias por toda!
    :)

    RăspundețiȘtergere
  8. buna.am o fetita de 2 ani ce s-a nascut in spania.eu sunt cetatean al republicii moldova si tata fetei este roman.am mers la consolatul romaniei sa-mi dea foaie de plecare sa mergem in romania si nu imi dau.m-au trimis la ambasada moldovei.deci romanii ma trimit la moldoveni si moldovenii la romani.ce pot sa fac?

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna Gabriela, sunt in Spania din 2004 si luna viitoare ma casatoresc cu o spanioloaica. Daca normativa in vigoare nu accepta dubla cetatenie, cum pot face sa putem pleca in america?

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna Gabriela.
    Sunt in Spania de 10 ani. Azi am fost la registru civil si am depus actele. Problema este ca miau cerut certificatul de nastere original. Este normal sa faca asta? Am gresit facand asta? Multumesc anticipat pentru raspuns.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, este necesar pezentarea certificatului de nastere in original.

      Ștergere
    2. Asa este procedura. In plus cer certificat de nastere original.Ei nu vor sa inteleaga ca in Romania ai dreptul doar la unul. Eu nu am putut sa depun pentru copil pentru ca autoritatile spaniole au cerut in dosarul copilului certificat original de nastere a mamei si al tatalui. Asa ca urmeaza sa ii depun dosar dupa ce primeste nationalitate unul dintre noi.(am depus in octombrie 2011)

      Ștergere
  11. Buna seara sunt Valentina si sunt casatorita cu un spaniol si mai am doua luni pana implinesc un an de la casatorie. Sunt in spnia de 8 ani si am din 2007 acte in regula cu drept de munca pana la data de 22 iulie 2011 findca nu am lucrat in acea luna. Ce acte am nevoie ca sa imi solicit buletinul spaniol si dubla cetatenie ca sa am dreptul la munca. Astept raspuns va multumesc. la Noutati legislative spaniole legate de schimbarea de NIE

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Valentina,
      In Spania, nu este admisa dubla cetatenie.

      Ștergere
  12. Sint un spania din ,99 si muncesc un hostelerie ...am solicitat actele de cetatenie...acum querida spania Pune ff multe reguli si un final ati da denegat...viva españa

    RăspundețiȘtergere
  13. pt cetatenia spaniola nu trebuie facut un examen din istorie geografia etc a spaniei? mai am doar 2 ani aproape 3 pana cand pot sa aplic pt cetatenia spaniola. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru solicitarea cetateniei spaniole nu se da niciun tip de examen.

      Ștergere
  14. Buna ziua as vrea sa stiu si eu cum se cheama hartia care o soliciti de la consulatul roman cum ca nu i se poate da cetatenia romana unui copil nascut in spania din cauza ca mama are custodia si patria potestad cu sentinta data in spania nu e valabila pt autoritatile romane vreau sai solicit nationalitatea spaniola cauza romania cere preaa multe acte prea muli bani ce eu nu dispun atunci statul roman decide ca din lipsa banilor copilul sta fara nationalitate si fara certificat romanesc copilul are deja 8 anii multumesc astept o lamurire de la cineva multumesc

    RăspundețiȘtergere
  15. Buna Gabriela,

    Mi-ar fii de ajutor daca mi-ai putea explica si aclara daca sa-r putea detine doua nationalitati, adica, o data ce am primit nationalitatea spaniola, sa conserv cea romana, in acest mod a nu renunta la cea romana, din cate stiu nimeni nu iti cere o adeverire cum ca ai cerut renuntare la cea romana, Crezi ca sa-r putea asa ceva? Sau e legal asa ceva din punct de vedere European sau international? Am vazut ca renuntarea la cea romana prin consulatul Romainei costa 600 €, cea ce mi se pare ceva abuziv. Dar in fine... astept raspunsul tau, Multumesc...

    RăspundețiȘtergere
  16. Ma casatoresc cu un cetatean spaniol eu fiind cetatean roman.Ce acte trebuie sa silucit pt cetatenia spaniola?Si cand pot face solicitarea dupa sau inainte de casatorie?

    RăspundețiȘtergere
  17. VA SALUT CU TOT RESPECTUL SANT AN SPANIA DIN 2OO8 SI VREAU UN RASPUNS MAI CONCRET SA AI ZECE ANI AN SPANIA SAU ZECE ANI DE PATRONAMENT SI ALTCEVA DECE NU SCADE PRETURILE LA ACTELE NECESARE CA CERE CONSULATU ROMAN DOAR PT BULETIN VREO 100 DE EURO ACUM E CRIZA NU MAI MUNCIM NAVEM BANI SA MANCAM SI CERE MII DE EURO PT A AVEA TETATENIE SPANIOLA EU VREAU SA MA ANTORC ACASA DAR NAM NIMIC MOR DE FOAME AN ROMANIA VA MULTUMESC PT ANTELEGERE

    RăspundețiȘtergere
  18. Buna ziua,
    Am doi copii nascuti in Spania pt care am intocmit doua dosare pt a cere cetatenia spaniola pt ei.La dosar cere Cerfificado de nacimiento original, traducido y legalizado al parintilor.
    Lam apostilat si l-am tradus si legaliuzat in doua exemplare fiind doi copii...cand am mers la Juzgado, mia facut Doamna circ ca ea imi ia apostila de pe original, o pune la dosarul unui copil iar al doilea copil ramane fara apostila...deci un poate fi trimis dosarul.Nu iintelege ca un am de unde sai scot doua apostile pe original.Mia spous sa iau apostila jos si sa trimit sami puna inca o apostila pe original.E posibil asa ceva:?va multumesc...ast urgent rasp.ca am cita zilele astea si un apuc sa mai triimit originalele in ro pt alta apostila

    RăspundețiȘtergere
  19. buna ,sunt in spania de 8 ani de zile cu acte in regula si un copil cu un spaniol (pareja de echo),ce acte imi trebuie pentru mine pentru a imi lua cetatenia spaniola?,Multmesc

    RăspundețiȘtergere
  20. Bună! Se poate solicita cetățenia română si cu certificatul de nastere vechi? Sau numai cu cel european?

    RăspundețiȘtergere
  21. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  22. buna ziua as vrea sa stiu daca buletinul romanesc mai este valabil in romania avand cetatenie spaniola si daca pot sa il schimb la ambasada deoarece a expirat multumesc

    RăspundețiȘtergere
  23. Buna seara .Am si eu o nelamurire .Fac 12 ani in spania aceasta luna si 11 ani impatronata cu actualul meu sot spaniol si o fetita in comun de 9 ani si ea spaniola de nationalitate.As dorii sa stiu daca as avea posibilitati sa primesc cetatenia mai rapid avand in vedere ca sotul si fetita noastra sunt spanioli.Ce trebuie sa fac sa pot primii nationalitatea si buletinul spaniol.Va multumesc anticipat.Astept un raspuns.o seara minunata va doresc .

    RăspundețiȘtergere
  24. Buna seara . Am o nelamurire si sper sa ma ajutati cumva . In urma cu 5 ani am locuit in Spania timp de 6 ani ,iar acum as vrea sa ma reintorc pe teritoriul spaniol dupa tot acest timp . Intrebarea mea este : Trebuie sa mai astept alti 10 ani pt. a-mi putea obtine nationalitatea spaniola? Sau trebuie sa astept doar inca 4 ani? Tin sa mentionez ca in acesti 6 ani petrecuti in Spania, mi-am urmat studiile acolo. Multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere

Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.