19.09.2009

135

Acte necesare pentru eliberarea cartii de identitate

Aceasta postare nu mai e de actualitate. Noutati referitoare la eliberarea cartii de identitate le gasiti aici.
1. CARTE DE IDENTITATE (in cazul expirarii, furtului, pierderii, deteriorarii, sau schimbarii numelui dupa casatorie/ divort)

Documente necesare:
  1. Pasaportul valabil/ Carte de identitate romaneasca
  2. 5 fotografii
Nota:
  • Documentele sus mentionate vor fi prezentate atat in original cat si fotocopii.
  • In cazul in care nu detineti nici un act de identitate romanesc valabil, Sectia consulara va elibera un Titlu de calatorie, pentru a putea intocmi documentele necesare 
  • Lipsa unuia dintre documentele sus mentionate duce la respingerea solicitarii.

2. PRIMA CARTE DE IDENTITATE (in cazul in care nu a mai detinut)

- PANA LA IMPLINIREA VARSTEI DE 18 ANI

Documentele necesare: 
  1. Documentul eliberat de autoritatile statului din care sa rezulte motivul intemeiat (boala, studii) pentru care nu se poate deplasa in tara, tradus de un traducator autorizat si legalizat de Sectia Consulara
  2. Certificatul de nastere
  3. Actele de identitate ale parintilor, certificatul de casatorie al parintilor sau sentinta de divort definitiva si irevocabila, actul de proprietate al locuintei sau documentul cu care parintii fac dovada adresei de domiciliu din Romania
  4. 2 fotografii marimea 3/4 cm avand la baza o banda alba de 7 mm
  5. Contravaloarea cartii de identitate
  6. Timbrul fiscal sau contravaloarea taxei extrajudiciare de timbru
Nota:
  • Documentele sus mentionate vor fi prezentate atat in original cat si 2 fotocopii din fiecare document.
  • Minorul poate depune cererea pentru eliberarea primului act de identitate, insotit de unul dintre parinti sau, dupa caz, de reprezentantul sau legal la sediul consulatului.
  • Persoana care solicita actul de identitate va indica o persoana din Romania care se va prezenta la Serviciul Public Comunitar Local de Evidenta a Persoanelor pe raza caruia solicitantul are domiciliul, pentru achitarea contravalorii taxelor (contravaloare carte de identitate si timbru fiscal). In cazul in care solicitantul nu poate indica o persoana, va solicita la Serviciul Comunitar numarul contului in care poate plati taxele prin transfer bancar si va depune la dosar chitanta tradusa de un traducator autorizat.
Termen de rezolvare: 3 luni.

- DUPA IMPLINIREA VARSTEI DE 18 ANI

Documente necesare:
  1. Documentul eliberat de autoritatile statului din care sa rezulte motivul intemeiat (boala, studii) pentru care nu se poate deplasa in tara, tradus de un traducator autorizat si legalizat de consulat
  2. Certificatul de nastere in original si copie
  3. Documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu din Romania, in original si copii
  4. Declaratia unuia dintre parinti din care sa rezulte faptul ca identitatea declarata apartine solicitantului
  5. Fisa cu impresiunile decadactilare ale solicitantului realizata numai in unitatea de politie din localitatea in care locuieste solicitantul in strainatate
  6. 2 fotografii marimea 3/4 cm avand la baza o banda alba de 7 mm
  7. Contravaloarea cartii de identitate
  8. Timbru fiscal sau contravaloarea taxei extrajudiciare de timbru.
Nota:
  • Documentele sus mentionate vor fi prezentate atat in original cat si 2 fotocopii din fiecare document
  • In situatia in care eliberarea primului act de identitate este solicitata dupa implinirea varstei de 18 ani, persoana care nu se poate deplasa in tara din motive obiective, poate depune cererea pentru eliberarea primului act de identitate, insotit de unul dintre parinti sau, dupa caz, de reprezentantul sau legal la sediul consulatului
  • Persoana care solicita actul de identitate va indica o persoana din Romania care se va prezenta la Serviciul Public Comunitar Local de Evidenta a Persoanelor pe raza caruia solicitantul are domiciliul, pentru achitarea contravalorii taxelor prevazute (contravaloare carte de identitate si timbru fiscal).
  • In cazul in care solicitantul nu poate indica o persoana, va solicita la Serviciul Comunitar numarul contului in care poate plati taxele prin transfer bancar si va depune la dosar chitanta tradusa de un traducator autorizat.
Termen de rezolvare: 3 luni.

Daca vi s-a parut utila aceasta postare, atunci apasati pe butonul "Imi place", pentru a afla si altii de ea.

Sursa: Ambasada Romaniei in Madrid


Cititi si: Taxe consulare valabile incepand cu data de 04 iunie 2010

Documente de calatorie - taxe consulare

135 de comentarii:

  1. VA ROG SAMI SPUNETI DACA AS PUTEA SCHIMBA CARTEA DE IDENTITATE CARE VA EXPIRA IN IULIE AICI IN CANARIA AM AUZIT CA AR EXISTA UN CENTRU CONSULAR IN GRAN CANARIA MULTE MULTUMIRI LAURENTIU

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua ma numesc sorin am buletinu expiratsi eu si sotia se puate schimba la aambsada din madrid si cat dureaza .va multumesc

      Ștergere
  2. Buna seara Laurentiu,
    Nu exista nici un Centru Consular in Canaria, toti cei din Insulele Canare apartin la Sectia Consulara a Ambasadei Romaniei in Madrid. Daca vrei, intra pe urmatoarea adresa

    http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com/2009/09/jurisdictii-consulare.html#more

    unde vei gasi jurisdictiile consulare din toate provinciile.
    O seara buna in continuare!

    RăspundeţiȘtergere
  3. Cei de la ambasada zic ca in trei luni inti termina buletinul, dar e o minciuna sfruntata. Pe mine ma-u purtat 4 luni pana sa il scot.
    Ei chiar uita ca iau salariul din taxele noastre si cred ca santem la cheremul lor.
    Birocratia din Romania s-a mutat si aici, in Spania.
    Ce mai, santem ROMANI!

    RăspundeţiȘtergere
  4. ce sanse mai am daca nu am nici pasaport nici DNI? mai am decat certificat de nastere .sunt in alicante de mai multi ani .este cineva dragut sa ma ajute ce ar trebui sa fac si cum ....multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  5. Buna George,
    Ce fel de DNI nu ai, acesta de Spania? Sau te refereai la cartea de identitate din Romania? Te rog fii putin mai explicit...

    RăspundeţiȘtergere
  6. buna.Sant vasile si as vrea sa stiu de ce te am nevoie ca sa imi reinnoiesc cartea de identitate care mi-a expirat in martie si ce taxe ar trebuisa platesc
    va rog ca astept un raspuns rgent

    RăspundeţiȘtergere
  7. as vrea sa stiu de ce acte m nevoie
    ca sa-mi renovez buletinl
    problee e ca si pasaportul imi este expirat dar as vrea mar buletinul sa-l renovez
    as vrea sa stiu si ce taxe consulare am de platit

    RăspundeţiȘtergere
  8. Buna Vasile,
    Citeste te rog mai atent postarea de mai sus, si vei vedea ce acte ai nevoie pentru eliberarea cartii de identitate. Costa 100 de euro.
    Succes!

    RăspundeţiȘtergere
  9. buna.nu am nici un act romanesc valabil ( bulein si pasaport) nu stiu unde sa merg sunt din toledo va rog sa ami spuneti ce acte cat costa si unde sa merg ? la ciudad real nu raspunde nimeni si se zice ca se merge cu cita dar cum sa o fac? va rog raspuns urgent pt dyda

    RăspundeţiȘtergere
  10. Buna Dyda,
    daca doresti sa-ti renovezi cartea de identitate, actele necesare le gasesti citind cu atentie postarea de mai sus.
    Informatiile consulare pot fi obținute
    - prin e-mail la adresa secretariado@consuladoderumania.e.telefonica.net;
    - prin fax ( la numărul 91 416 50 25 ) ;
    - telefonic ( la numerele 91.734.40.04, 91.734.56.67, 91.734.01.82 si 91.734.29.93)
    - la biroul de informatii situat în incinta Sectiei consulare ( Adresa: La Vaguada-Fuencarral, Avda. Cardenal Herrera Oria, nr.134, Madrid 28034 ).
    Taxele consulare s-au modificat recent, maine va aparea pe blog o postare referitor la aceste taxe.

    RăspundeţiȘtergere
  11. sintem in spania de 8 ani ,fiul meu implineste 14 ani,nu putem merge in romania,pt ca ne pierdem locurile de munca.Am sunat la consulat si mi-au spus ca nu se mai fac aici ,numai in romania in cazul acesta ce se poate face? Vasilica

    RăspundeţiȘtergere
  12. Buna Vasilica,
    Daca citesti in postarea de mai sus vei vedea exact ce documente ai nevoie pentru a putea face carte de identitate fiului tau. Daca cei de la Ambasada ti-au spus ca nu poti face aceasta carte de identitate, e datorita faptului ca nu indeplinesti toate conditiile ( de ex. ai nevoie si de un document eliberat de autoritatile statului din care sa rezulte motivul intemeiat: boala, studii; pentru care -copilul- nu se poate deplasa in tara, tradus de un traducator autorizat si legalizat de Sectia Consulara; document pe care nu ti-l elibereaza nimeni in acest moment, deoarece copilul e in vacanta ); acesta ar fi un exemplu numai...

    RăspundeţiȘtergere
  13. Iti multumesc,de raspuns,dar la consulat mi-au spus ca nu mi-l fac aici buletinul baiatului ca trebuie sa merg in ROMANIA.Nu stiu daca ii duc un act in care rezulta ca nu pot calatori cu copilul poate da randament,pt ca in cazul acesta ii elibereaza institutul de scoala ,ca nu poate lipsi de la cursuri.Oricum multumesc mult de tot,daca esti sigura ca pe aceasta cale se poate,. m-as linisti.
    Vasilica

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. buna eu ma numesc ana si eu am o situatie la fel ca tine am copil de 14 ani si am fost cu copilul la consulat sai fac buletinul leam dus adeverenta de scoala ca invata si nu poate sa plece , dar nimeni nuti explica clar ce acte trebue sa duci ca aici le afiseza nu stiu pentru ce , ca cind ajungi acolo te trimite inapoi , nu stiu de ce va platim noi sa stati acolo,, ca eu am fost de 5 ori la consulat si nu am facut nimic ,asta trebue so schimbam noi cu totii

      Ștergere
  14. Buna Vasilica,
    Eu ti-am dat numai un exemplu... Tu trebuie sa citesti cu multa atentie postarea, ca sa vezi daca ai toate actele cerute ( in original si fotocopii )... Daca le ai pe toate, atunci cu siguranta ti-l va face la Ambasada. ( eu ma refer la Ambasada din Madrid ), asta daca apartii la Ambasada din Madrid.
    Sa ai o zi buna!
    Gabriela

    RăspundeţiȘtergere
  15. buna .sint casatorita in spania cu un spaniol si fostul sot la fel sa casatorit cu o spaniola .fiul meu are 16 ani si ii expira pasaportul vreau sa il scimb dar nu are buletin de identitate. va rog frumos daca cineva stie ce trebuie facut in cazul in care in tara nu mai am domiciliu.

    RăspundeţiȘtergere
  16. Buna,
    Pentru a-i putea face carte de identitate fiului tau, aici in Spania, ai nevoie printre altele si de un act de proprietate al locuintei sau documentul cu care faci dovada adresei de domiciliu din Romania; dar am inteles ca nu ai asa ceva. Atunci trebuie neaparat sa mergi in Romania, pentru ca in Spania nu o sa-l poti face. Dar, ATENTIE, in Romania, minorul trebuie sa aiba adresa de pe cartea de identitate identica cu cea a parintelui ( in acest caz cu al tau, daca ai sentinta de divort definitiva si irevocabila in favoarea ta ).
    Mult noroc!

    RăspundeţiȘtergere
  17. Buna
    As dori va rog sa-mi dati un raspuns mai clar va rog,ce acte necesita persoana anputernicita an tara pentru schimbarea unei carti de identitate,pentru ca pe deasupra mi sa cerut si si certificatele de nastere(an original) ale copiilor nascuti ambii an tara si minori de edad.
    sant oare necesare aceste documente?
    as dori daca se poate sa-mi raspundeti la adresa:negherom1@yahoo.es
    Va multumes..

    RăspundeţiȘtergere
  18. acm cateva luni mi-am pierdut cartea de identidate si am ramas doar cu pasaportul !! as vrea sa stiu cum pot sa-mil scot in spania si dak e nevoie sa plec pana in madrid !! eu am residenta in palma de mallorca si as avea nevoie pt k o sa-mi expire pasaportul !! ma pot ajuta sa-mi explice kre ar fi tramitele si cat e taxa!!!
    Maria.

    RăspundeţiȘtergere
  19. Buna Maria,
    Palma de Mallorca apartine la Consulatul General al Romaniei de la Barcelona, deci acolo trebuie sa mergi. Cat despre actele necesare, citeste atent postarea de mai sus ca sa vezi unde te incadrezi.
    Mult succes!

    RăspundeţiȘtergere
  20. buna sunt in spania am pasaportul si buletinul expirat vreau sa mi le schimb dar nu pot sa plec din spania din cauza serviciului pot sa fac ceva sau trebuie sa plec neaparat in rominia. Iulian

    RăspundeţiȘtergere
  21. Buna Iulian,
    In cazul in care nu detii nici un act de identitate romanesc valabil, nu vei putea sa iti faci in Spania nici un act romanesc; Sectia consulara iti va elibera un Titlu de calatorie, pentru a putea intocmi documentele necesare in Romania.

    RăspundeţiȘtergere
  22. Buna locuim in gran canaria si avem o fetita de 3 anisori cu care am vrea sa plecam in tara,numai ca are pasaportul expirat.ce as putea face ca ma gandesc ca nici la madrid nu pot ajunge?

    RăspundeţiȘtergere
  23. Cum domiciliul il aveti in Gran Canaria apartineti la Sectia Consulara a Ambasadei Romaniei la Madrid. Actele de care aveti nevoie pentru a schimba pasaportul fetitei sunt:
    - certificat de nastere minor;
    - carte de identitate/buletin de identitate/pasaport părinti, valabile;
    - pasaportul anterior, dacă e cazul;
    - 5 fotografii color tip pasaport;
    Si foarte IMPORTANT: este obligatorie prezenta ambilor părinti/reprezentant legal
    Pretul este de: 100 de euro

    RăspundeţiȘtergere
  24. Daca am pasaportul si cartea de identitate expirate ,nu exista nici o modalitate de a le schimba fara a merge in tara? Sau daca poate o persoana imputernicita sa mi-le schimbe in tara ,mentionez ca eu nu am posibilitatea momentan de a merge in tara .Va multumesc pt ajutorul acordat

    RăspundeţiȘtergere
  25. Nu, nu exista nici o modalitate, pentru ca in momentul intocmirii lor, ti se cere un act romanesc in termen de valabilitate ( buletin sau pasaport ), daca nu, se zice clar si in postarea de mai sus:"Lipsa unuia dintre documentele sus mentionate duce la respingerea solicitarii."

    RăspundeţiȘtergere
  26. buna locuies in germania cartea de indentitate si certificatul de nastere nu le mai am passaportul dar imi va expira anul viitor avand in vedere ca in romania nu mai am domiciliu ce pot face pentru ca in romania nu pot merge din cauza munci

    RăspundeţiȘtergere
  27. Eu te pot ajuta cu sfaturi legate de legislatia din Spania; cat despre Germania nu te pot sfatui cu absolut nimic, deoarece nu cunosc legislatia de acolo.

    RăspundeţiȘtergere
  28. buna seara , doresc sa stiu daca pot solicita primul buletin baietelului meu aici la consulatul din zaragoza si daca nu unde trebuie sa ma adresez ,baiatul fiind scolarizat si pe acest motiv nu pot sa merg in tara sa fac actul de indentitate ,, va multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  29. Da, se poate, daca aveti documentele necesare.

    RăspundeţiȘtergere
  30. Buna Gabriela ! Am nevoie sa ma ajuti si pe mine.Locuiesc in Tenerife.Am cartea de identitate expirata, pasaportul imi expira in 15 Noiembrie.In Ianuarie vreau sa inaintez actele pentru somaj.Neavand nici un act valabil la acea data,intrebarea mea este:Consulatul din Madrid imi elibereaza in aceeasi zi cartea de identitate?

    RăspundeţiȘtergere
  31. Buna Ioana,
    Imi pare rau dar termenul de rezolvare a cartii de identitate este de 3 luni. Mult succes!

    RăspundeţiȘtergere
  32. Buna ziua,locuiesc in Las Palmas si pasaportul fetitei mele de 2 ani a expirat,ce pot face sa ajung la Madrid pentru ca trebuie sa luam avionul pana acolo.
    Multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  33. Buna seara
    problema mea este in felu urmator,expirat carte identitate si pasaport dar detin tarjeta comunitara.intrebare:pot circula in uniunea europeana si in tara .multumesc frumos astept un raspuns

    RăspundeţiȘtergere
  34. buna ,buletinul de identitate i-mi expira in luna februarie iar pasaportul il am expirat se poate face cerere de schimbare a cartii de identitate inainte de a expira

    RăspundeţiȘtergere
  35. buna ziua, am si eu o intrebare...
    locuiesc in san sebastian.. in acest an imi vor expira atat cartea de identitate cat si buletinul.. stiu ca se poate reinnoi buletinul printr-o procura prin care imputernicesc o persoana din romania sa imi reinnoiasca buletinul. intrebarea mea este: voi fi nevoita sa trimit in tara certificatul de nastere ... dovada de domiciliu ( din romania) si toate astea? fiindca atunci ar fi o problema pentru ca certificatul de nastere il am pierdut ... si parintii sunt in irlanda si nu au contractul apartamentului la ei...
    multumesc anticipat

    RăspundeţiȘtergere
  36. BUNA ZIUA,LOCUIESC IN BARCELONA AS DORI SA STIU DACA AS PUTEA SA IMI FAC BULETINUL AICI DEOARECE ,MI SA FURAT IAR PASAPORTUL IL AM EXPIRAT,AR EXISTA VREO POSIBILITATE SA IL FAC AICI FARA SA MERG IN ROMANIA?

    RăspundeţiȘtergere
  37. Buna ziua,locuiesc in Asturias Oviedo.Va rog frumoss cum as putea sa iau legatura cu cineva din Ambasadei României din Bilbao,findca trebuie sa mi schimb pasaportul neaparat si nu am timp pentru a ajunge in tara,de ce acte am nevoie buletinu deja al am expirat de un an si ceva ,VA ROG FRUMOS DATI-MI UN nr.de Telefon (Danny )

    RăspundeţiȘtergere
  38. Numarul de telefon de la Consulatul de la Bilbao este: 944 245 405

    RăspundeţiȘtergere
  39. buna,as vrea sa stiu daca pot sa schimb cartea de identitate expirata la ambasada fara sa trimit procura in tara,avind pasaportul valabil.

    RăspundeţiȘtergere
  40. buna ma numesc aurelian si sunt in spania am un copil de 8 ani si nus casatorit cu fosta sotie. am stat inpreuna 10 ani dar nam facut actele de casatorie. acuma ia mia lasat copilu si a plecat dar nu stiu unde este copilu nu are pasaport, era pe pasaportul mamei lui dar copilul are numele meu de familie. ce pot sa fac casa pot sa trec in tara fara probleme. astept un raspuns va multumescc

    RăspundeţiȘtergere
  41. am pierdut cartea indentitate si pasaportul e expirat cum sa fac sa fac buletinul

    RăspundeţiȘtergere
  42. In situatia in care nu aveti niciun document valabil si nu doriti nici deplasarea in Romania, aveti la dispozitie varianta eliberarii unui pasaport temporar in baza caruia, ulterior, puteti intocmi o procura valabila. Pentru obtinerea pasaportului temporar este necesara programarea prealabila.

    RăspundeţiȘtergere
  43. buna sunt tot eu baiatu din spania cel cu copilul de 8 ani. eu nam acordu de la mama lui ca nustiu unde este, si vreau sa stiu cum sa fac sa al drec in tara pe copil el are numele meu si am o copie de pasaport de alui copil ce sa fac va rog sami spuneti va multumesc aurelian

    RăspundeţiȘtergere
  44. Legal, pentru a putea trece granita cu un copil minor trebuie să prezentati la ieşirea din ţară acordul legalizat al celuilalt părinte, cu excepţia cazurilor în care părinţii sunt divorţaţi şi acesta din urmă are copilul încredinţat spre creştere şi educare prin hotărâre judecătorească, rămasă definitivă şi irevocabilă.

    RăspundeţiȘtergere
  45. sunt tot baiatu din spania cu copilul de 8 ani. eu vam spus ca nam fost casatorit cu ia dar copilul e recunoscut de mine, si ia a abandonat copilu si am fost la politia din spania si am dat o declaratie de abandon de domiciliu si abandon de copil. ce pot face sa trec copilul in tara in romania . va multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  46. Eu am inteles perfect, d-voastra nu intelegeti... Fara acordul celuilalt parinte nu puteti scoate copilul din tara. ( daca e vorba de trecerea din Romania in Spania )

    RăspundeţiȘtergere
  47. dar nu din romania sal scot, sa ma duc in romania cu el. adica sa plec din spania in romania.

    RăspundeţiȘtergere
  48. Atunci nu e nicio problema, puteti iesi cu el si fara acordul mamei. Doar din Romania in Spania nu se poate.

    RăspundeţiȘtergere
  49. da se poate va multumesc. dar nu am pasaportu lui copil am doar certifichatu copilului si o copie de pasaport. ca copilul era pe pasaportul mamei lui. ce trebuie sa fac casa ai fac pasaport sau pot sa trec in tara cu copia de pasaport care o am. sau se poate face ceva.

    RăspundeţiȘtergere
  50. Daca copilul are numele de familie ca si al d-voastra atunci poate trece granita doar pe baza certificatului de nastere ( in original ), nu e nevoie si de pasaport.

    RăspundeţiȘtergere
  51. Va rog frumos sa imi spuneti cum trebuie sa procedez daca imi expira buletinul,eu am carte de indentitate si am si cartea de alegator va rog frumos sa imi trimiteti un raspuns pe adresa mea de email cum trebuie sa procedez si cum sa imi fac o programare.Noi am aflat de acest consulat acum 2 luni cand sa dat la televizor si as dori sa mil schim aicea.Traiesc in Galicia si daca este o institutie mai aproape de mine. email: titeltuchel@yahoo.com

    RăspundeţiȘtergere
  52. Buna Titel,
    Consulatul cel mai aproape de tine e cel din Bilbao.

    Adresa: Plaza Circular, nr.4, 48001, Bilbao

    Email: cgrumaniabilbao@telefonica.net

    Tel / fax: 944 245 405

    Program de lucru cu publicul: luni - joi

    Cat despre informatiile referitoare la actele necesare pentru a-ti schimba cartea de identitate, le gasesti la urmatorul link:

    http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com/search/label/Carte%20de%20Identitate?&max-results=7

    RăspundeţiȘtergere
  53. Buna ziua, as dori sa-mi explice cineva de ce trebuie facuta procura prin care imputernicesti pe o persoana din Romania sa-ti schimbe buletinul doar la consulat. Nu se poate face la oricare notar si tradusa in tara?

    RăspundeţiȘtergere
  54. Hola, Lucrez in Santander. Actele de identitate romanesti mi-au fost furate. Pe baza unor documente emise de Politia Spaniola si cu tarjeta de rezident pot autentifica o procura speciala pentru eliberarea unui act de identitate din Romania?

    RăspundeţiȘtergere
  55. Buna Ioan,
    Daca citesti atent ultima postare de la CARTE DE IDENTITATE, adica, postarea din data 17 ian 2011, cu titlul: "Noutati referitoare la eliberarea cartii de identitate (pentru spatiul UE)",

    avand link-ul: http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com/2011/01/noutati-referitoare-la-eliberarea.html#more;

    vei gasi clar, cum se mentioneaza faptul ca, procura se intocmeste in baza unui document de identitate valabil (carte de identitate, adeverinta provizorie de identitate, pasaport electronic simplu/temporar valabil).

    In concluzie, nu vei putea.

    RăspundeţiȘtergere
  56. buna...am si eu o problema!eu a, avut buletin provizoriu acum 5 ani si este expirat de mult iar pasaportul imi expira duminica aceasta"trebuie sa fac neaparat certificatul de nastere al copilului...ce pot sa fac?trebuie sa ma duc in tara sau pot face pasaportul aici?

    RăspundeţiȘtergere
  57. buna sunt in spania,buletinul il am expirat in tara pot ajunge numai in luna decembrie pot trece granita cu el expirat

    RăspundeţiȘtergere
  58. Nu, nu poti trece. Pentru a putea trece granita unei tari, ai nevoie de un act de identitate valabil (pasaport, carte de identitate sau titlu de calatorie).

    RăspundeţiȘtergere
  59. varul meu locuieste lucreaza in spania de 5 ani ,buletinul si pasaportul iau expirat pe deasupra nu are nici certificat de nastere ,intrebarea mea este = ce poate face pentru asi reface actele daca nu poate veni in romania fara acte valabile?

    RăspundeţiȘtergere
  60. Varul d-voastra are la dispozitie varianta eliberarii unui pasaport temporar in baza caruia, ulterior, poate intocmi o procura valabila. Pentru obtinerea pasaportului temporar este necesara programarea prealabila.
    Informatiile referitoare la eliberarea pasaportului temporar le gaseste aici:

    http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com/2010/06/obtinere-pasaport-simplu-temporar.html#more

    RăspundeţiȘtergere
  61. buna ziua, am o intrebare daca baiatul stabilitacu mama lui in spania nu are acte valabile in sensul ca au plceta cand era minor acesta doreste sa se intoarca in romania poate trece granita in baza cert de nastere doar? in sensul ca nu are carte de identitate( de asta vine in RO pt emiterea ei) si nici pasaport....??? numele de fam nu coincide cu al mamei doar ca a avut la acel moment procura tatalui de a parasi tara? tb in acest caz sa se prezinte la consulat pt emiterea titlului de calatorie pt a veni in tara? multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  62. Baiatul are nevoie de titlu de calatorie eliberat de Consulatul Roman pentru a putea trece granita; doar ca, ATENTIE! acesta se elibereaza doar cu programare prealabila.

    RăspundeţiȘtergere
  63. cristea doreliulie 05, 2011

    buna ma numesc dorel si am pasaportul expirat la fel si buletinul cum as putea sa-mi fac macar buletinul aici in spanaia,in tara nu pot merge din cauza serviciului si ce acte mi-ar trebui

    RăspundeţiȘtergere
  64. Buna Dorel,
    In situatia in care nu ai niciun document valabil si nu doresti nici deplasarea in Romania, ai la dispozitie varianta eliberarii unui pasaport temporar in baza caruia, ulterior, se poate intocmi o procura valabila. Pentru obtinerea pasaportului temporar este necesara programarea prealabila.

    RăspundeţiȘtergere
  65. buna seara am o intrebare,as vrea sa merg in palma de mallorca dar nu stiu daca pot sa merg doar cu buletinul,imi puteti spune va rog daca pot?sau am nevoie si de pasaport,vreau sa merg in concediu.va multumesc anca

    RăspundeţiȘtergere
  66. Da, aveti nevoie doar de un act de identitate romanesc: carte de identitate SAU pasaport.

    RăspundeţiȘtergere
  67. buna ziua am o intrebare ...eu nu detin pasaport ,,,,doar cartea de indentitate care imi este expirata .. intrebarea este se poate schimba aici in spania ?? va multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  68. Cum nu aveti niciun document valabil si nu doriti nici deplasarea in Romania, aveti la dispozitie varianta eliberarii unui pasaport temporar in baza caruia, ulterior, puteti intocmi o procura valabila. Pentru obtinerea pasaportului temporar este necesara programarea prealabila.

    RăspundeţiȘtergere
  69. Buna Ziua
    Ma numesc Anton si sunt din Soria,mi s-a furat actele(buletin)as vrea sa stiu unde anume imi pot scoate buletinul,ce acte imi sunt necesare,si cat costa.din cauza serviciului nu pot pleca in romania. Va multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  70. buna. ma numesc ioana si vreau si eu o informatie .in cat timp im face buletinul la ambasada si cat m ar costa ?

    RăspundeţiȘtergere
  71. Daca imi expira pasaportul in martie si buletinul il am expirat cum pot schimba pasaportul? Multumesc!

    RăspundeţiȘtergere
  72. Nu puteti schimba pasaportul daca nu aveti: cartea de identitate sau buletinul in termen de valabilitate.
    Deci, primul pas pe care trebuie sa-l faceti e: reinnoirea cartii de identitate, apoi pasaportul.

    RăspundeţiȘtergere
  73. ma numesc florentina sunt in spania si in aprilie imi expira cartea de identitate.pot sa-l schimb in spania?

    RăspundeţiȘtergere
  74. Florentina,
    Noi informatii referitoare la eliberarea buletinului/cartii de identitate, le gasesti aici:

    http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com/2011/01/noutati-referitoare-la-eliberarea.html#more

    RăspundeţiȘtergere
  75. buna ma numesc alex am 16 ani neimpliniti parintii mei sunt divortati eu am plecat din romania cu actele toate adica buletin,pasaport,hotarare de divort,procura ca sunt minor semnata de mama.am venit aici singur la o matusa,intrebarea este ce imi trebuie ca sami fac dni sau buletin spaniol ajutatima va rog

    RăspundeţiȘtergere
  76. buna ziua ma numesc Roxana .sotul meueste in spania si avem un baiat de4 ani.sotul nu mai are niciun document in spania decat permisu.buletinul si pasaportu lea pirdut.ce poate face sa cheme copilul si pe mine din romania?copilul este pe numele lui si nu are pasaport si el nu poate veni in romania.va rog sami spuneti ce acte trebui sa faca ?

    RăspundeţiȘtergere
  77. Roxana,
    1. Sotul trebuie sa faca o declaratie pe proprie raspundere prin care te imputerniceste sa-i scoti copilul din tara. Insa fara niciun document valabil (buletin/carte de identitate, pasaport simplu/temporar, titlu de calatorie) nu va putea solicita aceasta declaratie
    2. Copilul are nevoie de pasaport pentru a putea calatori

    RăspundeţiȘtergere
  78. Mirela
    pot obtine cartea de identitate, DNI-ul rominesc, aici in Spania cu adresa din Spania in cazul in care am pierdut buletinul si am pasaportul expirat?
    Multumesc!

    RăspundeţiȘtergere
  79. buna gabriela..am buletinul si pasaportu esxpirat nu pot merge in tzara sa imi reinoiesc buletiunl pt ca muncesc...ce pot face si unde trebuie sa ma duc..adresa,,

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1. Trebuie sa solicitati un titlu de calatorie, iar pe baza acestuia sa intocmiti o procura prin care, imputerniciti o persoana din Romania sa va solicite schimbarea cartii de identitate.

      2. Adresele Consulatelor Romanesti, le gasiti aici:

      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com/2011/02/adrese-de-consulate-romanesti-in-spania.html#more

      Ștergere
  80. Buna Gabriela!
    Verisoara mea are 17 ani si inca nu are buletin.Pasaportul este expirat de un an de zile, si in vara doresc sa mer cu ea in tara pt a-si face acolo buletinul.Cum parintii ei nu pot pleca in tara sa-i faca ei buletinul, te rog spune-mi ce acte trebuiesc, pt ca ea sa ma poata insoti in Romania si de asemenea, daca in Romania ii pot face eu buletinul!
    Multumesc mult,
    Ionut

    RăspundeţiȘtergere
  81. Buna,as avea o nelamurire :dupa cum scrie mai sus,actele necesare ar fi Pasaportul valabil/ Carte de identitate romaneasca.
    pasaportul nu il am,buletinul tocmai mi-a expirat.in cazul acesta ar trebui sa solicit titlul de calatorie?daca da,in cat timp se elibereaza acesta si pt cat timp ar fi valabil?sunt insarcinata in 6 luni si as avea nevoie urgenta de buletin pt cand se naste micutul meu.
    Multumesc anticipat,
    Raluca

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Raluca,
      Dupa cum vezi, in postare scrie cu ROSU: "Aceasta postare nu mai e de actualitate. Noutati referitoare la eliberarea cartii de identitate le gasiti aici."

      In concluzie, informatiile corecte le gasesti aici:

      http://www.romaniinspania-gabriela.blogspot.com/2011/01/noutati-referitoare-la-eliberarea.html#more

      In cazul tau, trebuie sa soliciti un titlu de calatorie.
      Pentru obţinerea titlurilor de calatorie nu este necesara o programare prealabila, iar eliberarea acestuia are loc în aceeaşi zi.

      Costul unui titlu de calatorie este de 65 de euro si are o valabilitate de 30 de zile consecutive oricand doresti in urmatoarele 6 luni de la data solicitarii.

      Ștergere
  82. nu am nici buletin nici pasapor pt ca mi-au fost furatte cum mi le pot face?si daca i-mi trebuie denuntia care e facuta la politie e obligatoriuso traduc si unde pot si cat ma costa sau cum treb sa procedez in cazu meu

    RăspundeţiȘtergere
  83. daca nu pot merge in romania neavad buletin nici pasaport as putea face un pasaport temporal?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Unul dintre documentele solicitate eliberarii unui pasaport temporar este: un document din care să rezulte necesitatea şi urgenta eliberarii acestui pasaport, cu traducerea efectuată de un traducator autorizat de Ministerul Justitiei si Libertatilor Cetatenesti din Romania a carui semnatură şi sigiliu sunt legalizate de către oficiul consular.
      In concluzie, daca aveti nevoie urgenta demonstrata de un paşaport valabil, atunci DA, vi-l elibereaza.

      Ștergere
  84. cum pot sami fac o programare prealabila?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunand la numarul de telefon de la Consulatul Romaniei la care apartineti sau trimitand un email.

      Ștergere
    2. Adresele Consulatelor Romanesti, le gasiti aici:

      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com/2011/02/adrese-de-consulate-romanesti-in-spania.html#more

      Ștergere
  85. buna ma numesc elena si in urma cu o luna mi sa-u furat actele ,am o saptamana decand am reusit sa le refac ,ieri mi sau furat iar din autobuz buletinul si nie plus alte lucruri,.nu am decat cartea de alegator ,pot sami fac pasaport cu cartea de alegator pt ca nu am niciun ban sa mai merg in tara

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Elena,
      Pe baza cartii de alegator nu vei putea solicita eliberarea unui pasaport.
      Mai multe informatii de spre eliberarea pasaportului turistic, le gasesti aici:

      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2011/12/pasaportul-simplu-electronic-pentru.html#more

      Ștergere
  86. buna sint vasile sint in spania si am pasaportul si cartea de identitate expirate pot sa calatoresc cu avionul sa merg in tara sa le schimb fara titlu de calatorie caci am auzit ca se poate dar platesc o amenda in tara

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vasile,
      Nu se poate calatori fara niciun act de identitate in termen de valabilitate.

      Ștergere
  87. ciao.

    am si eu o intrebare ,locuiesc in italia de 12 ani,casatorita cu italian si am vrea sa plecam in tenerife in vacanta doar ca eu nu mai am pasaportul valabil ci doar buletinul.pot calatori de la bolognia (cu avionul)la tanerife doar cu buletinul?

    merci ;)

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, se poate calatori doar pe baza buletinului.

      Ștergere
  88. buna gabriela,ma numesc diana locuiesc in spania de 5 ani,sunt divortata in rom si nu miam schimbat
    pasaportul si buletinul ce tre sa fac ca sail pot schimba ,se intampla ceva daca nu leam facut !pasaportul e expirat ! sarutmana , multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  89. buna ziua am o mica intrebare ...mi-au expirat si buletinul di pasaportul romanesti si mia expirat si tarjeta de rezidenta din spania..si ma intrebam daca se poate face ceva sa imi scot macar pasaportul,,,SUNT DIN VALENCIA ,,daca ma duc la castellon la consulat se poate face ceva ce acte imi trebuiesc am doar certificatul de nastere la mine ,,VA MULTUMESC ANTICIPAT.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru solicitarea schimbarii pasaportului aveti neaparat nevoie de cartea de identitate/buletin în original. In concluzie, nu veti putea solicita eliberarea unui pasaport. In cazul d-voastra trebuie sa va reinnoiti cartea de identitate (informatii, aici:

      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2011/01/noutati-referitoare-la-eliberarea.html#more)

      Ștergere
  90. nu am nici buletin si nici pasaport ,nu pot sami fac nici nie spaniol si am inceput sa lucrez am gasit ceva de lucru am nevoie urgent de pasaport sau buletin cami cere va rog sa ma informati daca as putea sami fac repede un pasaport temporal

    RăspundeţiȘtergere
  91. Buna Gabriela,am si eu o intrebare,buletinul imi expira in 3 saptamanii si din cauza serviciului nu pot merge in tara sa-l reinoiesc,problema este ca locuiesc in Gran Canaria si dupa cum stii aici nu este consulat,ce pot face ?multumesc frumos si astept un raspuns.

    RăspundeţiȘtergere
  92. am buletinul si pasaportul expirat si nu stiu cum sa fac sa le schimb sau sa stiu daca pot sa le fac aici in spania .
    astept raspuns . va multumesc

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pasaportul nu-l puteti schimba daca nu aveti cartea de identitate in termen de valabilitate; deci, in primul rand trebuie sa solicitati schimbarea cartii de identitate. Daca nu doriti (puteti) sa mergeti in Romania, atunci puteti sa imputerniciti pe o persoana de acolo, care sa va solicite eliberarea cartii de identitate.

      Ștergere
  93. Buna.As vrea sa stiu si eu in ce consta formularul E 302 si cat costa sa l scot,ca pesupun ca daca ma duc la consulat imi iau ceva bani.A si tin sa precizez ca mi-l au cerut pentru ajutorul de 420euro.astept raspuns mersi mult.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Consulatul Romaniei nu elibereaza formularul E302. Institutiile de unde puteti elibera acest formular le gasiti aici:

      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2011/02/institutiile-care-elibereaza-formularul.html#more

      Ștergere
  94. asi vrea sa stiu daca pot sa-mi fac primul buletin in spania ..? si ce acte imi trebuie?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intrand pe acest link, veti gasi raspunsurile d-voastra:

      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.es/2013/04/obtinerea-cartii-de-identitate.html#more

      Ștergere
  95. AS DORII SA IMI SPUNE-TI SI MIE DACA AM COPIE DUPA BULETINUL DE IDENTITATE CARE MI-A FOST FURAT SI UN BILET DE AVION AS PUTEA TRIMITE CEVA LEGALIZAT SA IMI IMPUTERNICE3SC MAMA SA IMI FACA BULETINUL DE IDENTITATE FARA CA EU SA PLEC DIN SPANIA IN ROMANIA?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru solicitarea unei procuri aveti nevoie de un act de identitate in original (valabil), cum ar fi: buletin/carte de identitate, pasaport simplu/temporar, titlu de calatorie.

      Ștergere
  96. Buna ma numesc Ramona as avea si eu cateva intrebari,,cum as putea sa imi fac buletinul mentionez e expirat si pierdut la fel pasaportul expirat as putea face o procura la cineva din romania si de ce acte am nevoie si daca trebuie sa il dau pierdut si inca ceva daca imi fac adrsa in romania in alt judet se poate? va multumes

    RăspundeţiȘtergere
  97. Salutare ma numesc anis si am o mica problema. Am o nepotica de 15 ani pe care mi-a incredintat-o statul roman in custodie dupa decesul parintilor acesteia. De 2ani ia expirat pasaportul si vreau sa ma intorc cu ea in romania cum pot proceda s-i fac actele penreu a ma putea intoarce cu ea in tara? Multumesc anticipat

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anica,
      Pentru a putea merge cu nepoata ta in Romania, ii poti solicita de la Consulatul Roman, un titlu de calatorie.

      Ștergere
  98. Mama mea este bolnava psihic,are buletinul expirat si nu are pasaport...certificatul de nastere,casatorie si certificatul de mostenitor lea pierdut s-au lea aruncat pt ca nu le gasesc...intrebarea mea este!!!poate sa faca procura in tara pentru toate actele necesare pentru a reinoi buletinul de identitate?...MULTUMESC

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mama d-voastra poate da o declaratie pe propria raspundere prezentand situatia, declaratie care se va autentifica la Sectia Consulara. Pe baza acestei declaratii poate solicita un titlu de calatorie; iar pe baza acestuia poate face o procura prin care va imputernici o persoana din Romania pentru eliberarea unei noi carte de identitate.

      Ștergere
  99. Buna ziua ! am o intrebare, daca poate sami raspunda si mie cineva este foarte dragut/a.Am buletinul Romanesc pierdut si pasaportul expirat,am sanse sa-mi pot reinoi pasaportul? Multumesc

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Paul Lucoiu,
      Nu. Deoarece pentru solicitarea pasaportului, una dintre cerinte este detinerea cartii de identitate in termen de valabilitate.

      Ștergere
  100. Buna seara! ....am pierdut cartea de identitate,dar am pasaportul care este in vigoare.Dar vreau sa-mi scot cartea de identitate,si as vrea sa stiu ce acte imi trebuiesc si cat ma ar costa in total.app.sunt in madrid,si imi trebuie cartea de identitate cam in 2 saptamani.va rog frumos da-ti-mi un raspuns.un salut!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cartea de identitate o puteti obtine doar imputernicind o persoana din Romania. Procura o puteti intocmi la Ambasada Romaniei la Madrid.

      Ștergere
  101. an primul rand,va salut.acum va comentez mi problema.am pasaportul si buletinul expitat,se puate face la consulatul roman pasaportul cu domiciliu an spania?multumesc pentru raspuns.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu. Deoarece una dintre conditiile cerute este, detinerea buletinului in termen de valabilitate.

      Ștergere
  102. imi expira cartea de identitate in iulie 2013,iar pasaportul imi expira in august 2013.Cum sa procedez sa le reinnoiesc fara sa plec in Romania?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Puteti intocmi o procura la Sectia Consulara a Ambasadei Romaniei la Madrid, insa o puteti solicita doar pe baza cartii de identitate in termen de valabilitate.

      Ștergere
  103. ESTE FUARTE TRIST CUM TARATATII OAMII IN CONSULATUL ROMÁNI IN MADRID ,,, FACETII OAMENI SA VINA PINA ACOLO DE 10 ORI DEGEABA ,, VA MAI TREBUE 40 DE ANI SA AJUNGETI LA ALTURA SPANIEI

    RăspundeţiȘtergere
  104. BUNA ZIUA MA NUMESC VALENTINA APARTIN PROVINCIEI DE CIUDAD REAL AM BULETINUL EXPIRAT DE FOARTE MULT TIMP 3 ANI IN TARA NU POT MERGE DIN CAUZA SERVICIULUI IAR ANII ANTERIORI NU AM PUTUT AS PUTEA SA L RENOVEZ AICI CERAND CUM SPUNETI MAI SUS UN TITLU DE CALATORIE DUPA ACEIA FACAND O IMPUTERNICIRE IN TARA A UNEI PERSOANE?PASAPORT NU AM DOAR BULETINUL EXPIRAT SI UN CERTIFICAT DE NASTERE

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Valentina,
      Da, se poate. Poti solicita un titlu de calatorie, pe baza caruia poti intocmi o procura.

      Ștergere
  105. Buna as vrea sa stiu daca mie pe 2 februarie imi expira cartea de indentitate cum pot face sa mil scot multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  106. Buna mar interesa daca mia expirat buletinul cum pot face si cum pot cere o programare pentru asta multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  107. Buna seara ,am o intrebare acm in iunie ami expira buletinul si am si pasaportul expirat si nu stiu ce pot face pentru ca am o calatorie in august si am nevoie de documentul de identitate ,as putea sal schimb aici la ambasada in madrid de ce as avea nevoie si cam cat ar dura? Multumesc mult .

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Luciana Ioana,
      Poti solicita un titlu de calatorie, pe baza caruia vei putea calatori pana in Romania. Ulterior, iti vei putea reinnoi cartea de identitate si pasaportul.

      Ștergere
  108. Bunaa imi expira buletinu..si pasaportu imi este expirat ce pot sa fac..va multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  109. Buna ziua as vrea sa stiu dak pot face buletinul in spania.mi lau furat acum un an si ceva si a expirat dupa cateva zile de furt,am denuntia,certificat de nastere si actele de spania.problema este k sunt insarcinata si tatal e spaniol.ce pot face cat ma costa si cat intarzie?pt k in August nasc si am nevoie sa scot neaparat cartela de seguro.fara buletin nu mi-l dau.va rog raspundeti k e urgent.ana Maria

    RăspundeţiȘtergere
  110. Buna ziua . Ami expira carnetul de identitate an Ianuarie si e singurul act de identitate pe care al am. As putea sa al fac an Madri? si unde un nr de tel sa ma pot informa. va multumesc.

    RăspundeţiȘtergere
  111. Buna ziua as vrea sa stiu daca imi pot face buletinul in Spania pentru ca imi este expirat si de moment nu pot merge in tara ..Va rog sa îmi da ti un nr de telefon sa ma pot informa. Va mulțumesc !

    RăspundeţiȘtergere

Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.