romaniinspania-gabriela.blogspot.com Web analytics

14

Acte notariale in Spania

Aceasta postare nu mai este de actualitate. Noile informatii referitoare la acest subiect, le gasiti aici.

La cerere, se prestează cetăţenilor români aflaţi în Spania următoarele servicii:

  • autentificarea înscrisurilor (procuri, declaraţii)
  • legalizarea de copii de pe înscrisuri
  • legalizarea traducerilor
  • adeverinte, inscriptii consulare
  • publicare edict pentru casatorie
   PROCURI SI DECLARATII
 

Procurile generale, speciale, judiciare, de administrare precum si declaratiile pe proprie raspundere, de luare in spatiu, de acceptare/renuntare la succesiune, de calatorie etc. se completeaza la Sectia Consulara pe formulare tipizate. Pentru a intocmi o procura este necesar ca solicitantul să cunoască datele de identificare ale persoanei ce urmează a fi imputernicită (numele, prenumele, data şi locul naşterii, domiciliul, codul numeric personal, seria şi numărul actului de identitate).
Procurile şi declaraţiile se semnează în faţa consulului, identificarea făcându-se cu un act romanesc valabil: paşaport, buletin, carte de identitate.

IMPORTANT

Eliberarea documentelor romanesti (pasaport, carte de identitate, carnet de conducere) se realizeaza numai in Romania, la institutiile abilitate de care apartineti, prin persoana imputernicita din procura autentificata de Sectia Consulara.

LEGALIZARE COPII DE PE INSCRISURI

Pentru legalizarea copiilor este obligatorie prezentarea originalului.

LEGALIZARE TRADUCERE

Traducerile se fac de catre traducatori autorizati de Ministerul Justitiei din Romania.

NOTA: În cazul traducerilor efectuate de traducători jurado din Spania, este nevoie de legalizarea cu Apostila de la Haga, fără a fi nevoie de supralegalizarea consulatului.

Daca vi s-a parut utila aceasta postare, atunci apasati pe butonul "Imi place", pentru a afla si altii de ea.

Sursa: Ambasada Romaniei in Madrid

Cititi si: Taxe consulare

14 comentarii:

  1. Buna,pentru doua traduceri autorizate(n.i.e. si declaratia la politie cu c.i. pierduta)facute la acelasi traducator voi plati doua taxe de legalizare a semnaturii traducatorului sau doar una pentru amandoua?Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  2. buna pot sami fac procura speciala pt obtinerea carti de identitate cu buletinu expirat si pasaport

    RăspundețiȘtergere
  3. BUNA AM PASAPORTUL SI BULETIN EXPIRAT POT SA-MI FAC PROCURE PT OBTINEREA BULETINULUI IN TARA SAU CUM POT SA FAC SA NU MA DUC IN TARA MULTUMESC MULT

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In situatia in care nu aveti niciun document valabil si nu doriti nici deplasarea in Romania, aveti la dispozitie varianta eliberarii unui pasaport temporar in baza caruia, ulterior, puteti intocmi o procura valabila.

      Ștergere
  4. an cazul ca nu pot ajunge an barselona la consulat,cum as putea sti cand veti veni aicia sau daca mai vine consulatul romanesc an plama de mallorca pt am-i renoi buletinul de identitae ,an cazul ca am expirat si cartea de identitae ,si pasaportul romanesc,multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  5. BUNA,AM BULETINUL EXPIRAT, SE POATE SCHIMBA IN SPANIA SAU TREBUIE SA MERG IN TARA?

    RăspundețiȘtergere
  6. Ligia,
    In conformitate cu noile reglementari pentru reinnoirea cartii de identitate, cetatenii romani au la dispozitie urmatoarele variante: reinnoirea cartii de identitate, prin procura intocmita la Sectia Consulara si deplasarea in Romania in vederea reinnoirii cartii de identitate

    RăspundețiȘtergere
  7. buna seara gabriela,as avea nevoie din nou de un sfat eu sunt in Spania mama trebuie sa imi aplice apostila de haga pe hotarirea de divort definitiva si irevocabila.Am inteles ca e nevoie de imputernicire facuta aici in spania-Intrebarea e:POT MERGE LA UN NOTARIAT OARECARE DIN LOCALITATEA DIN CARE SUNT PT CA LA CONSULATUL BARCELONA NU POT AJUNGE.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, se poate si la un notar. Insa, imputernicirea va trebui tradusa si legalizata in Romania (deci, vor fi cheltuieli mai mari)

      Ștergere
  8. Buna, vreau sa fac si eu o imputernicire de succesiune pe numele verisoarei mele. Vreu sa stiu daca se poate s-o imputernicesc, sa semneze succesiunea in locul meu, si daca trebuie neaparat sa merg la Bilbao; s-au pot s-o fac la un notar public cu Apostila.Eu locuiesc in Asturias.Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna, trebuie sa pun Apostolia de la Haga pe doua acte care le am deja traduse in lb Spaniola (mai exact certificatul de nastere si certificatul de solterie) daca cineva imi poate spune cat costa... Va rog mult

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna seara! PT O DECLARATIE LA NOTAR PT SERVICIUL DE TAXE SI IMPOZITE DIN ROMANIA TREBUIE SA AM PROGRAMARE SAU SE FACE PE LOC ? DE LUNI -VINERI SI CE ORAR ? Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  11. Bună am nevoie de ajutor mi sau furat toate actele as vrea săi fac o împuternicire la mama în țară să mi le facă acolo adică certificatul de naștere și buletinul e posibil și cit costă? Aștept răspuns vă salut ��.

    RăspundețiȘtergere

Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.