05.09.2009

43

Calatorie cu copil minor in strainatate

În România, legislaţia aplicabilă (Legea nr. 248/2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate) prevede că minorilor români li se permite ieşirea din ţară numai dacă sunt însoţiţi de o persoană fizică majoră.

Copiii minori (sub 18 ani) posesori de paşapoarte individuale trebuie să prezinte la ieşirea din ţară, pentru a putea călători în străinătate, înscrisuri autentificate conform legii din care să rezulte acordul ambilor părinţi sau al persoanelor responsabile de creşterea, supravegherea şi îngrijirea lor.

În situaţia în care copilul minor este înscris în paşaportul unuia dintre părinţi şi se deplasează în străinătate împreună cu acesta, părintele trebuie să prezinte la ieşirea din ţară acordul legalizat al celuilalt părinte, cu excepţia cazurilor în care părinţii sunt divorţaţi şi acesta din urmă are copilul încredinţat spre creştere şi educare prin hotărâre judecătorească, rămasă definitivă şi irevocabilă.

În cazul în care călătoriţi în străinătate împreună cu un copil minor, vă recomandăm următoarele:
  • Încheiaţi, înainte de efectuarea deplasării, o asigurare de călătorie pentru copil, care să includă acoperirea cheltuielilor medicale în caz de îmbolnăvire sau accident (inclusiv transportul în România).
  • Informaţi-vă despre riscurile eventuale de boli transmisibile la copii, care pot fi prezente în ţara în care călătoriţi; consultaţi un medic înainte de efectuarea deplasării şi solicitaţi toate infromaţiile privind măsurile de protecţie şi materialele medicale pe care le puteţi lua.
  • Nu lăsaţi copilul nesupravegheat în nici o situaţie, dar mai ales în aeroporturi sau în zone aglomerate (gări, autogări, pieţe, magazine).
  • Nu lăsaţi copilul în compania unor persoane necunoscute.
  • În cazul în care copilul merge la şcoală sau grădiniţă, informaţi-vă despre condiţiile de securitate ale incintei respective şi lăsaţi coordonatele dumneavoastră de contact personalului de îngrijire; asiguraţi-vă că regulile şcolii sau grădiniţei în privinţa preluării copiilor după program sunt foarte stricte şi nu permit preluarea copiilor de către alte persoane decât părinţii.
  • Dacă copilul dumneavoastră dispare sau se rătăceşte, anunţaţi imediat autorităţile locale de poliţie şi ambasada sau consulatul României

Daca vi s-a parut utila aceasta postare, atunci apasati LIKE, pentru a afla si altii de ea.

    Sursa: Ministerul Afacerilor Externe

    Cititi si: Documente de calatorie - taxe consulare

    43 de comentarii:

    1. de ce acte sunt nevoie pteru aputea calatori cu fetita mea in varsat de 2 ani.in afara spaniei

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Daca fetita are nationalitate romana, dar locuieste in Spania, atunci are nevoie doar de un pasaport in vigoare.

        Ștergere
    2. Buna Gabriela,
      deoarece aici in Canare nu este consulat, procedura e in felul urmator: se merge la un notariat unde se da o declaratie tip pe propria raspundere, pretul e de vreo 45 euro, apoi aceasta trebuie dusa in Santa Cruz-nord pentru apostilla , un alt cost de vreo 13 euro. (o poate trimite si notariatul prin posta, dureaza vreo 5 zile, costa 7 euro posta, mult mai ieftin decat drumul, bineinteles unde e cazul,eu locuiesc in zona de sud ).
      Declaratia mea trebuie sa o traduca sotul meu in limba romana, deindata ce primeste originalul, de asemenea declaratia lui din limba romana trebuie sa o traduca in spaniola.
      Copilul va calatori singur, insotit , de fapt de personalul de zbor, trebuie sa aiba asupra lui aceste declaratii bilingve, categoric pasaportul, certificatul de nastere tradus in spaniola (in cazul in care nu e modelul nou international pe care sunt trecute toate tarile ue) si cu apostilla.
      Am trimis aceste informatii pentru ca e tare greu sa te afli undeva departe si sa ai nevoie de ele, sa le obtii ....dupa ce umbli f mult...in mai multe locuri
      O zi frumoasa!
      ps daca ai informatii despre cum decurge o calatorie a unui minor insotit de personalul de zbor, cat de sigur e totul si ce impedimente pot aparea, te rog sa ma tii la curent

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Multumesc frumos pentru intentii. Ar fi f bine daca si alti cititori ai blogului ar veni cu informatii utile.

        Ștergere
    3. buna ziua, ma numesc cristi si voiam sa va intreb daca pentru a putea iesi din spania cu un copil nou nascut (4 luni), de ce acte ar avea nevoie mama acestuia, subliniez faptul ca eu sunt tatal dar nu putem pleca impreuna, ea fiind obligata sa plece din cauza ca ii va expira cartea de identitate iar pasaportul deja il are expirat si nu vrem sa le reinoiasca prin intermediul consulatului deoarece odata ajunsi in tara vom scoate actele de casatorie acolo, va multumim.

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Cristi,
        1. Copilul are nevoie de pasaport pentru a putea calatori dintr-o tara in alta.
        2. Trebuie sa faceti o procura prin care o imputerniciti pe mama copilului sa calatoreasca doar ea cu copilul

        Ștergere
    4. buna Gabriela! Ma numesc Aura si doresc sa stiu ce acte sunt necesare pentru
      ca fiica mea , minora, sa poata calatori in vacanta cu bunica ei?Noi locuim
      in Spania, dar mama mea vine pentru a lua fata in vacanta in romania.n

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Aura,
        Pentru a întocmi o procura este necesar să cunosti datele de identificare ale mamei tale (numele, prenumele, data şi locul naşterii, domiciliul, codul numeric personal, seria şi numărul actului de identitate).

        Ștergere
    5. la ambasadele romane se fac procuri sunr necesare procurile si la iesire din spania si la intrare in cate limbi sunt necesare sapniola si eomana

      RăspundeţiȘtergere
    6. buna va rog sami raspundeti cum pot pleca din spania cu fiica mea de 5 anisori in romania am nevoie de consintamantil tatalui sa fac foaie la notar si sa o traduc in lb romana sau se ocupa ambasada romaniei din barcelona de asta

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Mergeti la Consulatul Romaniei de la Barcelona, iar acolo veti putea intocmi procura de care aveti nevoie.

        Ștergere
    7. am si eu o imntrebare daca poate cineva sa ma ajute cu un sfat.DE UNDE PUTEM SCOATE O PROCURA CA FIUL NOSTRU SA VINA AICI IN SPANIA INSOTIT DE O ALTA PERSOANA ACESTA FIIND MINOR.

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Procura o puteti intocmi la Consulatul Romaniei. Adresele Consulatelor Romanesti le gasiti intrand pe acest link:

        http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2011/02/adrese-de-consulate-romanesti-in-spania.html#more

        Ștergere
    8. Buna ziua!As dorii sa plec cu copilul(in varsta de 2 ani) in italia pe o perioada mai lunga de timp,noi locuim in spania,copilul are certificat si pasaport romanesc.am nevoie de procura din partea tatalui?foaia de la notar apostilata? ar trebuii sa o traduc in italiana? astept un raspuns,multumesc frumos!

      RăspundeţiȘtergere
    9. Buna ziua!As dori sa calatoresc in Romania,din Spania,cu fiica mea de 13 luni fara tatal acestuia.Fata are cetatenie spaniola la fel ca si tatal ei.Vroiam sa stiu daca am nevoie de vreo procura semnata de el,avand in vedere ca sunt spanioli.Daca da,unde o pot solicita si ce pret are?Multumesc anticipat!!!

      RăspundeţiȘtergere
    10. buna vreau sa va rog pt a calatori cu cei 2 copii ai mei de 2 ani si respectiv 8 luni impreuna cu sotia de ce avem nevoie inafara de pasaport nu putem face pasapoarte ca nu au certificatele romanesti de aceea vrem sa mergem in tara sa le facem acolo multumesc

      RăspundeţiȘtergere
    11. Buna ziua, pentru a calatorii cu fiul meu de 15 luni din Spania in Romania, am nevoie de procura cu aprobare din partea tatalui. Precizez ca, copilul are pasaport in vigoare iar la intoarcerea din Romania vom fi toti trei. Va multumesc

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Pentru scoaterea copilului minor din Spania pentru a merge in Romania, nu aveti nevoie de imputernicire din partea tatalui.

        Ștergere
    12. Buna ziua,
      As avea si eu o intrebare. Acum o luna am sosit in Barcelona impreuna cu sotul meu si fiul meu de 6 ani. Copilul are pasaport individual. Acum sotul si fiul meu ar trebui sa se intoarca in tara pentru inceperea scolii. Intrebarea mea este: este nevoie de imputernicire din partea mea pentru intrarea in tara a copilului insotit doar de tatal lui?

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Pentru a intra pe teritoriul Romaniei, fiul d-voastra poate fi insotit doar de tatal lui fara a avea nevoie de imputernicire de la d-voastra.

        Ștergere
    13. Buna sunt cu baiatul meu minor in varsta de 4 ani si vreau sa ma intorc din Spania in Romania dar are pasaportul expirat iar tatal copilului e in Romania si suntem divortati.Pot calatori cu copilul fara procura?

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Daca minorul calatoreste din Spania in Romania, atunci nu are nevoie de procura din partea tatalui, insa ARE NEVOIE de pasaport in termen de valabilitate.

        Ștergere
    14. daca fata a inplinit 17 si a plecat pe 18 mai este nevoie de ceva pentr-u a pleca in spania,va rog astept raspuns..

      RăspundeţiȘtergere
    15. Buna ziua,as vrea si eu sa stiu daca vreau sa plec cu fata mea din Spania in Romania fara tatal ei ,are nevoie de procura din partea lui?si daca da,trebuie sa ajunga la consulat?noi locuim in Alicante

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Nu aveti nevoie de imputernicire din partea tatalui pentru a calatori cu fata d-voastra din Spania in Romania.

        Ștergere
      2. Buna ziua,pt a calatori cu fetita mea in varsta de 3ani in Marea Britanie,tatal aflandu.se deja acolo,in afara de procura de la tatal ei,pasaportul,mai este nevoie de alt document?cum ar fi cazierul meu?multumesc.

        Ștergere
    16. Buna !! Fica mea are 16 ani , in vacanta de vara vreau sa se duca in romania .Poate sa se duca cu avionul fara insotitor ?

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Nu. Fiica d-voastra nu poate calatori singura deoarece este minora.

        Ștergere
    17. Buna, Am un copil de 3 ani al carui pasaport a expirat .Pentru a scoate foaie de drum de la consulat am nevoie de semnatura tatalui avand in vedere ca el ramane in Spania?

      RăspundeţiȘtergere
    18. Daca fetita mea de 9 ani are cetatenie spaniola, si pasaport romanesc valabil,are nevoie de procura din partea tatalui daca ea calatoreste cu mama ei din Spania in Romania, si retur?

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Da, fetita d-voastra are nevoie de imputernicire din partea tatalui.

        Ștergere
    19. buna am un baietel de 4 ani cu cetatenie spaniola deoarece tatal e spaniol si sa nascut in spania, as vrea sa merg in romania de vacanta fara sotul meu, o sa am nevoie de vreo imputernicire de la sot sau e de ajuns un formular ce il pot scoate de la guardia civil cum ca suntem de acord ca sa merg singura cu copilul ^?
      multumesc.

      RăspundeţiȘtergere
    20. Buna ziua.am o fetita de 1 an jumatate si vreau sa parasesc spania.problema este ca nu sunt casatorita si as vrea sa stiu daca imi trebuie semnatura tatalui fetitei mele .

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Daca fetita are cetatenie romana, atunci puteti merge din Spania in Romania fara imputernicire din partea sotului.

        Ștergere
      2. Multimesc gabriela

        Ștergere
    21. Buena ziua vreau sa intreb daca autorizatiile de calatorie a monorilor su germen de valabilitate. Eu am facut una un 2012 mai este valabila pt ca fetita sa calatoreasca vara aceasta ?
      Multumesc

      RăspundeţiȘtergere
    22. Buna gabriela am si eu o intrebare. Vrem sa trimitem copilul care are 8ani in romania in vacanta ku socrul meu are pasaport in vigoare si nie aici in spania. Trebuie s facem procura pt a putea calatori din spania in romania? Multumesc

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Da, trebuie sa-l imputerniciti pe socrul d-voastra.

        Ștergere
    23. buna copilul meu are 15 ani poate da plece cu tatal lui in ramania fara procura de la mama si din tara venim toti trei

      RăspundeţiȘtergere
    24. Buna ziua. Ca sa merg in romania , din spania cu sora mea(12ani) si baiatul meu(2luni) am nevoie de vreo procura pt a iesi cu ei din spania? Pentru a intra inapoi am facut una pt fiecare. Si la intrarea inapoi in spania am nevoie de cazier?

      RăspundeţiȘtergere
    25. Buna ziua,ma numesc Aurora am o fetita in varstra de 6 ani,nu am fost casatorita,tatal ei a plecat cand fetita avea un an si de atunci tot lupt pentru ca aici sa imi dea toate drepturile referitor la fetita.Au trecut 2 ani de cand mi-au dat custodia dar patria protestad o avem amandoi parintii indiferent de faptul ca tatal in 5 ani nu sa preocupat deloc .Custodia am traduso ,legalizato dupa care am trimiso in Romania la o avocata ca sa o recunoasca.Acuma mi-au dat o autorizatie in care pune ca pot calatorii cu fetita fara acordul tatalui.As vrea sa stiu daca si cu autorizatia asta trebuie sa fac acelasi lucru ca si cu sentencia in care mi-au dat custodia adica tradus,legalizat si recunoscut in romania,sau trebuie numai sa ma duc la ambasada si imi fac pasaport la fetita si pot sa calatoresc cu ea.spuneti-mi va rog daca se poate face cu un avocat de aici sau numai in romania.

      RăspundeţiȘtergere
    26. Buna seara ma numesc elena am.o fetita de 12 ani si acum o luna si jumatate am trimiso la parinti mei in romania eu locuiesc in spania in primul rand as vrea sa mentionez ca fetita mea nu este recunoscuta in certificat de tatal ei as avea doua intrebari una trebuie sa fac procura pentru ca fetita sa se intoarca in spania singura si a doua este daca pot sa fac procura la oricare notar din spania multumesc

      RăspundeţiȘtergere

    Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.