0

Ai probleme cu trezirea devreme?

Ce faci cand "buna dimineata" nu e asa buna!...Ai vrea sa te ridici din pat si sa stralucesti ca soarele diminetii? Sa te simti odihnit si gata de noi activitati? Din pacate, nu foarte multi pot evita "mahmureala" de la primele ore ale zilei, pentru ca ori nu ai un ritm stabil de odihna, ori pur si simplu nu esti programat genetic sa fii matinal. Totodata, exista cateva mici trucuri care te pot face sa te ridici din asternuturi cu un zambet larg pe buze, chiar si in zorii zilei.

"Oricat as dormi, dimineata ma trezesc obosit!". Am auzit asta de nenumarate ori. Chiar si tu ai aceeasi problema pentru care nu ai gasit in atatia ani o solutie. Dar, asta nu inseamna ca nu exista una.

In primul rand trebuie sa actionam pe plan psihic! 

Alarma enervanta a ceasului iti da trezirea in fiecare zi? Aceasta este o prima problema. Stim ca daca ti-ar canta o melodie suava mai mult ca sigur ai dormi in continuare, dar poate ar trebui sa incerci un cantec vesel precum "Bare neccesities" din Cartea Junglei! Programeaza-ti cd-playerul sau telefonul sa te trezeasca pe aceste acorduri si nu te vei mai fi morocanos. Ai putea sa incerci si un scurt dans pe muzica vesela, pentru o minima inviorare care te va scapa de durerile de oase. Important este ca, atunci cand te trezesti, sa traiesti sentimente placute, nu cele de "Ah, e prea devreme" sau "Ma dor toate". Incearca sa te trezesti mai devreme pentru a-ti savura cafeaua fara graba, sa poti zabovi putin cu privirea pe geam si sa mananci.

Cele 6 cicluri de somn

Oamenii trec prin patru-sase cicluri de somn in fiecare noapte, spun specialistii pe site-ul webmd.com. Fiecare ciclu consta in cinci etape, variind de la un somn foarte usor ( etapa 1 ) la unul foarte adanc ( etapa 4 ) si apoi in etapa 5, cea "de miscare rapida a ochiilor", adica aceea in care visezi.

Iata cum stau lucrurile stiintific: trezirea din stadiu profund, precum etapa 3 sau etapa 4, este resimtita foarte dificil. De aceea, a fi trezit dintr-un pui de somn poate fi atat de derutant. De asemenea, acesta este si motivul pentru care unii dintre cei care se trezesc prea devreme se pot simti "mizerabil". Ironic este ca suntem programati natural sa trecem prin cele mai adanci etape ale somnului in intervalul orar 04.00-06.00.
Totodata, nu iti pierde sperantele: te poti reprograma!

Reprogrameaza-te!

Daca vrei sa-ti muti etapa de somn adanc la o alta ora din noapte, o poti face cu putin antrenament. Exista o formula foarte simpla si aplicabila.
Un ciclu de somn dureaza aproximativ 90 de minute. Inmulteste cele 90 de minute cu 6 cicluri de somn si vei constata ca ai nevoie de aproape 8 ore de somn pe noapte. Asadar, daca ora 22.00 te gaseste cu capul pe perna, la ora 6.00 vei fi proaspat ca painea calda.

Nu-ti ajung cele 8 ore de somn?

Cercetatorii spun ca exista si oameni care au nevoie de doar sase ore de somn pe noapte, pe cand altii au nevoie de zece! De ce? Ciclurile de somn variaza. Cei care au nevoie de foarte mult somn au ciclurile lungi, de pana la doua ore! Aici intervine partea interesanta: multora dintre cei care au ciclurile de somn decalate de la obisnuitele 90 de minute nu li s-a spus, inca din copilarie, la ce ora sa mearga la culcare. Asadar, corpul asculta de propriile semnale. Solutia ta este sa te impui cu un orar fix in fata propriei persoane.
Stai in pozitia sezut pe marginea patului si leagana-ti picioarele. Te vei trezi mai repede.

Seteaza alarma ceasului pentru ultimul moment! Astfel, nu vei fi tentat sa decalezi ora de trezire. Cateva minute de somn in plus te vor face doar sa te simti mai rau.

Cand te scoli prea devreme, fa un exercitiu de respiratie: inspira-expira adanc pentru a lua contact cu realitatea.

Spala-te doar cu apa rece pe fata. E un mod natural de a-ti tonifia mintea!

Sursa: revista Can Can

Cititi si:  Ce sa nu-i spui sefului

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.