50

Informatii utile pentru angajarea in Spania

În termen de trei luni de la intrarea în Spania, solicitaţi personal înregistrarea în Registrul Central al Cetăţenilor Străini, la Oficiul pentru Cetăţeni Străini sau,
în lipsa acestuia, la Comisariatul Provincial de Poliţie din provincia unde doriţi să locuiţi.
Cereti patronului să vă încheie contract de muncă.

Riscurile la care vă expuneţi dacă lucraţi ilegal:
  • Nu veţi beneficia de prestaţii de asigurări sociale ;
  • Nu veţi valorifica la pensie perioada lucrată în Spania ;
  • Nu veţi beneficia de prestaţii medicale gratuite, indemnizaţii în caz de accident de muncă, boli profesionale ;
  • Veţi avea probleme în a reclama angajatorul pentru nerespectarea reglementărilor în domeniul muncii, respectiv neplata corespunzătoare a drepturilor salariale, nerespectarea programului de lucru, a timpului de odihnă legal etc. şi neasigurarea măsurilor de protecţie şi securitate a muncii;
  • Puteţi deveni victimă a exploatării prin muncă şi a traficului de fiinţe umane în alte scopuri;
  • Sunteţi pasibil de sancţionare cu amendă de până la 6.000 de euro.
Atenţie!
  • Contractul de muncă se semnează la începutul relaţiei de muncă, iar o copie de pe acesta se înmânează dumneavoastră
  • Înscrierea la sistemul de securitate socială spaniol se realizează înainte de începerea activităţii lucrative
  • Există mai multe convenţii colective de muncă în funcţie de zonele geografice şi de activităţi, ceea ce determină condiţii de lucru diferite de la o provincie la alta
  • Încetarea contractului de muncă din iniţiativa dumneavoastră se realizează cu un preaviz de minim 15 zile, în funcţie de convenţia colectivă de muncă aplicabilă
  • Concedierea trebuie motivată, cu excepţia situaţiei în care intervine în perioada de probă
  • Perioada de probă este inclusă în contractul de muncă şi este retribuită
  • Puteţi refuza semnarea lichidării dacă nu înţelegeţi motivele acesteia

Daca vi s-a parut utila aceasta postare, atunci apasati LIKE, pentru a afla si altii de ea.
    Cititi si: Statutul muncitorului in Spania- CODUL MUNCII


    Care sunt conditiile pentru a primi lichidarea (finiquito) ?


    Ce inseamna un contract de munca pe perioada lucrarii''por fin de obra''

    50 de comentarii:

    1. buna...daca sunt in spania de 2 ani si am DNI si patronamient dar nu am lucrat niciodata as putea sa lucrez cu noile reguli?

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Veti putea lucra doar cu permis de munca.

        Ștergere
    2. buna as avea o intrebare unde as putea sa ma adresez daca sunt discriminat la locul de munca de sef si de un angajat?in total suntem 2 angajati si un sef si efectiv isi bat joc de mine.ce pot sa fac unde as putea sa ma adresez eu ne stiind limba spaniola?

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Informatii referitoare la acest aspect, le gasiti aici:

        http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2012/05/unde-ma-pot-adresa-in-cazul-unui.html#more

        Ștergere
    3. Daca pe data de 1 august ,am fost data de baja la seguridad social dar inscrisa pentru cautare de lucru am dreptul de lucru?

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Pentru a va putea raspunde corect la intrebare, ar trebuie sa stiu, in ce situatie erati pe data de 22 iulie 2011.

        Ștergere
    4. buna.am o nelamurire.eu lucrez la o firma cu cumnatul meu,inainte luam salarii la fel insa de 5 luni el ia mai mult ca mine cu 200 euro,si am vorbit cu sefu nostru ca de ce cumnatul ia mai mult salar ca mine de 5 luni si inainte luam la fel si raspunsul a fost ca aici in spania nu conteaza cate ore lucrezi pe zii pt ca salariul se ia dupa vechime,este adevarat acest lucru?mentionez ca eu lucrez mai multe ore ca el si nu inteleg de ce inainte nu era dupa vechime pt ca aveam la fel si acuma sa schimbat.am intrebat daca nu este multumit de mine si a zis ca este foarte multumit insa nu inteleg ce se intampla?adevarul este ca am observat ca el sa bagat sub pielea patronului si oare asta ar fii cauza?

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Fiecare angajator ofera salariul pe care doreste/poate sa-l dea angajatului. Deciziile sunt ale lui. Important e ca salariul oferit sa nu fie inferior salariului minim pe economie.

        Ștergere
    5. buna,cum se face permisul de munca in spania acum?

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Informatii referitoare la solicitarea permisului de munca, le gasiti, aici:

        http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2012/03/cum-ma-pot-angaja-in-spania-in-urma.html#more

        Ștergere
    6. Buna Gabriela.am fost eri si miam bagat somaju-l cu formularu E301,am aproape 3ani in romania si 5luni insemnand130pionale in spania am fost eri la Empleo si miam bagat somaju.am primit sa vin sa semnez pe data de18 06 2012 am intrebat daca mi so aprobat somaju si mio zis ca normal da se aproba dar ink nu stie k trebuie sa ma bage in calculator cu formularu,si sa astept acasa un plic in15 zile,acuma intrebarea mea este,daca mi sa dat sa semnez pe18 iunie 2012 asta inseamna ca mi so aprobat somaju? va rog din suflet sa imi raspundeti cu stima Marian!

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Marian,
        Nu are nicio legatura semnarea cu aprobarea somajului. Chiar daca ti se va aproba sau nu, somajul, daca vrei sa fii in baza lor de date, ca fiind in cautare de munca, trebuie sa iti vizezi carnetul de somaj o data la fiecare 3 luni.

        Ștergere
      2. Domnule Marian sincer eram hotarit sa va ajut insa credeti-ma ca nu am inteles nimic din ce ati spus . Daca va descurcati mai greu cu lb. romana va rog sa folositi spaniola macar poate descifrez mesajul dv. O zi buna.

        Ștergere
    7. Pai demanda de alta am primit sa semnez pe 30 08 2012 si pentru somaj mia dat pe 18 06 2012 deci ce sa inteleg cu asta va rog din suflet sa imi raspundeti multumesc!

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Marian,
        Programarea de pe 18/06/2012 ti-au dat-o in cazul in care va fii necesar semnarea anumitor acte. Deci, trebuie sa mergi. Insa, daca trec cele 15 zile si nu-ti soseste plicul cu raspunsul acasa, te sfatuiesc sa suni la 901 11 99 99 INEM, pentru a-ti afla situatia in care te vei afla (somaj acceptat sau nu). ATENTIE, sa suni din Spania, nu din Romania.

        Ștergere
    8. Multumesc din suflet am un numar de Movistar am auzit ca nu-i important de unde suni numai numar de Spania sa fie! o zi buna*-*

      RăspundețiȘtergere
    9. Buna ziua,am fost azi la Inem si mi-am bagat somaju-l,pentru demanda de alta mau kemat pe 1septembrie iar pentru semnarea la somaj mau kemat pe 21 iunie 2012. mi sau semnat toate actele,am primit o foaie alba aia de prezentare pe21 iunie si ma intreb de unu-l singur oare mi-o aprobat somaju? am circa820de zile lucrate in multe domenii nu numai in agricultura, oare imi aproba dosaru? va rog poate stiti sa imi dati un raspuns, o zi buna! eduard!

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Eduard,
        Daca nu ti s-a dat raspunsul pe loc (adica, o hartie in care sunt trecute zilele de cat timp beneficiezi de ajutorul de somaj si suma acordata pe zi), atunci il vei primi acasa in termen de 15 zile.

        Ștergere
    10. Buna ziua,am o intrebare se poate da somaju-l tot odata tin sa va zic ca am somaj pe8luni de960 euro si ink nu am primit bani abia pe10iunie iau primu-l somaj,stiti ceva ca sar putea da banii de somaj tot odata? evident contra niste conventii,ce stiu eu pierderea unor dreptur.....multumesc anticipat,Dan!

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Dan,
        Nu stiu nimic sigur referitor la acest aspect.

        Ștergere
    11. Multumim din suflet pentru toate raspunsurile data,nu stiu cat inseamna pentru dumneavoastra de a raspunde unei persoana doar la o singura intrebare,dar sa stiti ca pentru unii dintre noi semnifica enorm de mult.sa va dea Dumnezeu sanatate si sa aveti parte numai de bine,cu stima Eduard!

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Multumesc Eduard pentru toate cuvintele frumoase pe care mi le-ai adresat.

        Ștergere
    12. buna ziua am o intrebare,de cand se ia in calcul prima zi de somaj de exemplu am scris pe certificatu de empresa ca data de18mai mi sa inkeiat contractu si miam bagat somaju saptamana trecuta,acuma cum se ia in calcul prima zi din momentu-l din care bagi somaju-l sau din data pe care scrie ultima zi de munca adik18 mai multumesc anticipat ionut!

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Ionut,
        Ajutorul de somaj se ia in considerare incepand cu data depunerii actelor; dealtfel prin hartia pe care o vei primi (personal sau acasa), ti se va comunica: atat zilele de care vei beneficia cat si suma acordata pe zi.

        Ștergere
      2. Ok multumesc frumos de raspuns o zi buna,Ionut!

        Ștergere
      3. Cu multa placere. O zi buna si tie!

        Ștergere
    13. gabriela te rog din suflet sa mi dai un sfat sant disperata am ramasa fara munca si eu si sotul santem pe punctul de a fi dati afara din casa avem un baietel de 2 anisori am fost la asistenta sociala sa cerem un ajutor economic dar trebuie sa asteptam problema este ca santem f speriati deoarece ne a spus ca daca ramanem pe drumuri statul o sa ne ia coplilul eu mai bine mor decat sa se intample asa ceva te rog am nevoie de ajutorul tau de un spat iti multumesc din suflet numele meu este olimpia

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Olimpia,
        Intradevar problema ofertelor de munca in Spania e din ce in mai mare, situatia economica e din ce in ce mai grea, de aceea trebuie cautate alte solutii... Cum ar fi: emigrarea in alte tari (unde aveti siguranta gasirii unui loc de munca), sau intoarcerea in Romania. Legile din Spania referitoare la tutela copiilor sunt foarte drastice. Ajutorul economic pe care l-ati putea primi de la Serviciile Sociale, e un ajutor care se da o data pe an, atat. Cu acesti bani nu se solutioneaza problema, decat pentru moment.
        Trebuie sa va ganditi foarte bine ce hotarare veti lua, mai ales ca e in jos viitorul copilului vostru.
        Mult succes!

        Ștergere
      2. Buna ziua,vreau sa raspund pentru Olimpia,daca ati lucrat in trecut in spania as putea sa va ajut sa obtineti un certificat de empresa sa va puteti baga ajutoru-l de copil,lam mai ajutat pe cineva si a obtinut ajutor pentru copil contactatima pe costel_olariu1990 o zi buna!

        Ștergere
    14. da gabriela stiu deaceea asi vrea sa plec in tara cu copilulu dar nu am posibilitatea nu stiu ce sa fac cine ma poate ajuta multumesc olimpia

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Olimpia,
        Zilele acestea, o persoana a lasat un anunt pe blog, cum ca pleaca in Romania pe data de 16/06/2012 si are 3 locuri libere. Transport GRATUIT! Lasa-ti un numar de telefon sau o adresa de e-mail pentru a putea fi contactata.

        Ștergere
      2. kissme_singurica@yahoo.com sau 642629589 dar cum pot pleca cu copilul din moment ce nu am pasaport si nici certificat de nastere romanesc gabriela si mai ales nam un cent sa iau o felie de paine multumesc de ajutor gabriela olimpia

        Ștergere
      3. ce pot face gabriela am ajuns la capatul puterilor mai ales ca am si copilul bolnav foarte rau si nu am cu cei lua tratamentul ce asi putea sa fac ajuta ma olimpia

        Ștergere
    15. BUNA SEARA MA NUMESC SILVIA SI AS VREA SA MA AJUTATI INTR-O PROBLEMA.AM LUCRAT IN 2011 LA CAPSUNI SI IN 25 APRILIA AM PLECAT IN ROMANIA DIN MOTIVE DE SANATATE SI M-AM DAT DE BAJA VOLUNTARIA.ANUL ACESTA CAND SA PLEC LA CONTRAC MI SA SPUS CA NU POT LUCRA IN SPANIA CA IN 22 IULIE ERAM DATA DE BAJA.AM LUCRAT LA NEGRU PINA IN LUNA MAI SI CAND AM PLECAT MI-AM LUAT DEMANDA DE TRABAJO CE MA INTERESEAZA CEL MAI MULT ESTE:DACA SANT CU ASIGURARILE LA ZI AM CARTE VERDE SI UN PATRON CARE VREA LA ANUL SA LUCREZ LA EL DACA POT LUCRA IN REGULA SI DACA DEMANDA TREBUIE NEAPARAT SA O REINNOIESC LA 3 LUNI.VA MULTUMESC DIN SUFLET SI ASTEPT RASPUNS

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Silvia,
        1. Pentru a lucra anul viitor cu contract de munca, vei avea nevoie de permis de munca. Insa, daca patronul doreste sa va angajeze, poate solicita acest permis (autorizaţia de muncă) de la Ministerul Muncii şi Imigrării (www.mtin.es)

        2. In acest moment pentru solicitarea unui permis de munca nu se cere ca, carnetul de somaj sa fie vizat la timp, insa; pana anul viitor pot aparea noi reglementari; asa ca, ar fi indicat sa ti-l reinnoiesti la fiecare 3 luni. Se poate face si pe internet. E foarte usor si foarte comod.

        Ștergere
    16. multumesc din suflet si as mai avea o intrebare cum pot semna pe internet din Romania pentru ca nu stiu

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Silvia,
        Informatiile cautate de tine, le gasesti aici:

        http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2011/09/vizarea-carnetului-de-somaj-pe-internet.html#more

        Ștergere
    17. buna ziua am lucrat timp de 9 luni sunt de baja din 16 aprilie am cerut ajutor dar dar zice ca nu mi se aproba fara formularele 301 si 302 eu nu am copii nu am lucrat in tara nimic pentru mine a fost prima data cand am lucrat angajata as dori ce pot sa fac si de ce mia cerut doar mie acele formulare cand am colege care au solicitat ajutor la fel ca si mine si nu le-au cerut acele formulare astept raspuns pe lenutahoalba@yahoo.com

      RăspundețiȘtergere
    18. mai ales gabriela ca persoana care a spus sa venim aici ca este de munca si pt mine si pt sotul nea mintit eu am grije de copii de casa de tot si in schimb nu ma plateste cu nici un ban si pe deasupra vrea sa ne dea afara din casa acum sincer ce asi putea sa fac pt ca sant disperata gabriela unde sa plec cu copilul si sotul daca nu cunosc pe nimeni si pe deasupra statul sa mi ia copilul te rog ajuta ma ce sa fac olimpia

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Olimpia, ti-am urmarit toate mesajele, dar mie mi se pare ca cam exagerezi. Mia urmeaza sa-ti dai nr de cont si GATA. Toate se rezolva :)))

        Ștergere
      2. pt ce sa mi dau numarul de cont nu inteleg si nu cred ca exagerez?

        Ștergere
      3. Cred ca vroia sa-ti zica ca asteptii din partea romanilor donatii in bani si ca defapt nu e chiar asa cum zici tu ca e

        Ștergere
      4. eu nu am nevoie de nici o donatie de la nimeni dar asa sant romanii nostri au uitat de unde au plecat problema la mine este copilul meu care nu vreau sa l pierd si vreau sa ajung in tara atata tot si ce posibilitati sant atata tot dar cred ca nu sti ce inseamna sa ai copil

        Ștergere
      5. Olimpia , tu sti ce inseamna capitalismul ? Trebuia sa te interesezi inainte de a veni intr-o tara capitalista . Nu e nimeni obligat sa te ajute si faptul ca e roman nu explica nimic. Aici fiecare vine ca sa castige o paine pt. familia lui nu pt. a da de pomana . Acel roman hotaraste cu cine sa fie prieten nu sa-i dictezi tu pt ca " e roman ". Chestia asta cu " pt. ca e roman " nu mai merge . Personal pe mine m-au ajutat strainii . In Romania ai intalnit romani mai darnici ? Nu cred pt.ca de aia ai ajuns in Spania. Daca in Romania nu te ajuta nimeni, aici mai putin. O zi buna iti doresc si sfatul meu este : intoarce-te alaturi de ai tai in tara. aici nu o sa-ti ofere nimeni nimic. Cunosc spanioli care aici in Spania tara lor sufera de foame.

        Ștergere
    19. BUNA SEARA!
      LUCREZ LA UN RESTAURANT IN ZONA MADRIDULUI DIN LUNA SEPTEMBRIE A ANULUI TRECUT(2011).AM INTRAT IN SPANIA IN AUGUST,PE 10,2011.PE CERTIFICATUL MEU PUNE SIN DERECHO DE TRABAJAR POR CUENTA AJENA HASTA DEC 2012.
      ANGAJATORUL SPUNE CA DATORITA ACESTUI FAPT NU IMI POATE FACE CONTRACT DE MUNCA.ESTE ADEVARAT?CE AR TREBUI SA FAC IN ACEASTA SITUATIE?
      MULTUMESC!

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Aveti nevoie de permis de munca. Permisul de munca se solicita de catre un angajator spaniol la Ministerul Muncii si Emigrarii.

        Ștergere
    20. Doamna Gabriela numele meu este Oana Milea am 23ani si ,impreuna cu sotul meu avem empatronament in Spania fiind in aceasta tara de 2 luni.Mama mea locuieste aici dinainte de data de 21 iulie 2011 si are toate actele in regula.Din nefericire nu putem face nimic in legatura cu dreptul de munca pentru ca am mai mult decat varsta necesara pentru a beneficia de acesta. Am fost la oficiul pentru extranjeri cu precontractul de munca si toate actele necesare dar angajatorul nu poate veni personal.Va rog frumos sa imi spuneti daca se poate daca avem vreo speranta ca se va schimba legea privind romanii in spania in ianuarie 2013 sau daca nu se va revizui ce putem face pentru a putea munci aici.Adresa mea de mail este pisik_nebuna2000@yahoo.com.Cu respect va multumesc anticipat

      RăspundețiȘtergere
    21. buna,locuiesc in aragon si am gasit o familie care vrea sa imi faca contract de munca,as vrea sa stiu ce trebuie sa facem si care ar fi cheltuielile privind contractarea si cam cat va trebui sa patesc lunar.multumesc anticipat

      RăspundețiȘtergere
    22. Buna ziua. Eu sunt in Spania de 5 luni, si momentan lucrez in Tarazona in agricultura la ceapa . am mai lucrat la 2 firme si tot nu am nici o dovada ca am lucrat la ei.... De luni am inceput lucrul fara sa semnez nici un contract.... Asi dorii sa plec de aici in alta parte sau acasa in romania dar din cauza datoriilor nu pot... Tin sa precizez ca am ajuns in stadiul sa cer bani pt necesitatile personale si am fost refuzat.... Spuneti-mi si mie ce sa fac? Va multumesc

      RăspundețiȘtergere

    Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.