258

Ajutorul suplimentar de somaj in Spania

Ajutorul suplimentar de şomaj se acorda celor care au lucrat mai puţin de 360 de zile în ultimii şase ani.
În cazul în care nu a fost atinsă limita minimă de timp de cotizare pentru obţinerea indemnizaţiei de şomaj, se poate solicita o altă subvenţie, ajutorul suplimentar de şomaj.

Condiţii de acordare:

  • să fie în situaţie legală de şomaj 
  • să se înscrie ca solicitant al unui loc de muncă şi să semneze un formular prin care se declară disponibil pentru ocuparea unui post, în termen de 15 zile de la încetarea contractului de muncă
  • să nu fie beneficiarul niciunui tip de venit care să depăşească 75% din salariul minim interprofesional pe anul în curs; se exclud primele de serviciu. 
 Daca vi s-a parut utila postarea, atunci dati click pe butonul "Imi place", pentru a afla si altii de ea.


Cititi si: Spania: Care este durata de acordare a subventiei?...

258 de comentarii:

  1. multumim pentru efortul care il depui pentru a ajuta romanii din spania.. as avea si eu o nelamurire dak m-ai putea ajuta... lucrez in spania( palma de mallorca) in constructii. detin un contract de munca 6 luni.. la terminarea contractului de munca as putea beneficia de ajutor de somaj si unde as puttea apela pentru aceasta ? care ar fi actele necesare?.. multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1. Da, vei beneficia de un ajutor suplimentar de somaj (subventie) de 3 luni (daca nu ai responsabilitati familiare), sau de 6 luni (daca ai responsabilitati familiare).
      2. La INEM

      Ștergere
  2. scuze k tot deranjez
    de unde as putea afla sigur daca firma si-a achitat toate datoriile fata de stat
    si la ce sediu sau oficina se face inscrierea pentru solicitarea unui post in termen de 15 zile?
    sunt destul de paralel cu subiectu asta si imi sunteti de mare ajutor
    multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In mod normal trebuia sa iti ajunga acasa o hartie cu "ALTA EN EL SISTEMA DE LA SEGURIDAD SOCIAL", la aproximativ o luna dupa ce ti-a incheiat contractul de munca. Daca nu ti-a sosit, atunci trebuie sa mergi la TESORERIA GENERAL DE LA SEGURIDAD SOCIAL, de la tine din oras, de unde vei cere "VIDA LABORAL". In acea hartie eliberata este mentionata vechimea ta CORECTA in campul muncii.
      Iar referitor la cealalta intrebare, trebuie sa mergi la INEM, la INFORMATII, cu actele de lichidare pe care ti le elibereaza firma, iar de acolo iti vor spune pasii ce trebuie urmati(la ce ghisee trebuie sa mergi).
      Daca mai ai vreo nelamurire, poti sa ma intrebi fara nicio retinere.
      Succes!

      Ștergere
  3. am 300 zile cotizate si am depus actele pentru somaj.nu am primit nici un raspuns.Credeti ca ma incadrez la ajutorul suplimentar de somaj?Daca da ce suma primesc si cate luni?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Depinde ce fel de contract ai avut... Daca l-ai avut in agricultura sau ca si "empleada de hogar", atunci NU vei beneficia.

      Ștergere
  4. buna ziua!
    am si eu o intrebare in legatura cu somajul din spania. am fost programata sa il semnez pe 15 septembrie, dar nu cred ca voi putea ajunge fix in aceeasi zi. intrebarea ar fi: pentru semnat trebuie sa fii acolo exact in aceeasi zi in care esti programat? am auzit ca de fapt se poate semna in curs de 5 zile de la data la care esti programat . este adevarat?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se poate semna cu o zi inainte sau o zi dupa data programata.

      Ștergere
  5. Am beneficiat de ajutor de somaj pina in luna august 426 euro.M-au anuntat ca pot primi in continuare aluto de somaj 6 luni sau mai mult si mi-au cerut niste documente:libro de familia presupun ca certificat de casatorie pt ca libro de familia nu am si E302 care nu stiu ce este si nici unde sa-l obtin mentionez ca sotul meu are pasaporutl expirat si nu ma incadrez in termenul de 60 de zile pt a-l obtine ce pot sa fac?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intradevar trebuie sa va incadrati in cele 60 de zile, de la terminarea ajutorului de somaj; in caz contrar se duce la respingerea dosarului.

      Ștergere
  6. nu am primit somaj dar am luat ajutor de somaj as vrea sa stiu daca mai pot primi inca 6 luni de zile multumesc astept un raspuns

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca va referiti la subventia de 6 luni acordate de Zapatero, atunci veti avea dreptul daca nu ati mai beneficiat niciodata de el.

      Ștergere
    2. Lasa ajutoarele si carate la munca lenesule!
      Mie mila de altii ca voi, pentru ca....cautati numai pomana nu vad uu pe aici care implora sa i se dea un loc de muna!

      Ștergere
  7. pentru a beneficia din nou de somaj de cate zile am nevoie?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai, nu stiu cate zile aveti acumulate...

      Ștergere
  8. Buna.am si eu o nelamurire.Am beneficiat de indemnizatia de somaj 4 luni.Mai am dreptu la alta indemnizatie dupa ce cumulez inca 360 de zile? Iti multumesc.Astept raspuns.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca indemnizatia ta a fost de somaj, atunci ai dreptul la ajutorul de somaj.

      Ștergere
  9. ce acte trebuie pentru prelungirea somajului

    RăspundețiȘtergere
  10. pentru prelungirea somajului formularul E 302 trebuie tradus ? va rog sa-mi raspunndeti

    RăspundețiȘtergere
  11. Buna seara.Am si eu o intrebare si va gog frumos sa imi raspundeti..Nevastamea a acumulat in deccurs de 3 ani in 3 contracte 2.7luni cotizat la seguro social.Acum are un contract nou pe 2luni care expira in ianuarie 2011.Cu acest contact pe 2 luni poate sa iasa in somaj pt tot ce a lucrat in psania plus ca este si insarcinata si luata in evidenta la medic.Va multumesc anticipat!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deci, sotia d-voastra a acumulat 2,7+2=4,7 luni.
      Daca aceste luni nu au fost lucrate in agricultura sau in casa (empleada de hogar), atunci va beneficia de un ajutor suplimentar de somaj de 4,7 luni.

      Ștergere
  12. Buna seara.Cu un contract nou pe 2 luni se poate lua somaj??Sarbatori Fericite va dorec!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Depinde... Daca v-au ramas zile necalculate de dinainte, de care nu ati beneficiat de somaj, atunci DA, in caz contrar: NU.

      Ștergere
  13. Doamna Gabriela,nu inteleg ce este empleada de hogar(pe romaneste va rog)si sa va explic mai bine...An astea 3 contracte a semnat baha voluntaria de fiecare data si nu stiu daca dauneaza cu ceva la dreptul de somaj.Deci fara contractul asta pe 2luni a acumulat 2.7luni la impresa care nu este temporar ci este permanent dar nu in agrigultura daca la asta va referiti.A fost o impresa de producator oua.Contractul asta de 2 luni il are la o impresa cu care se ocupa tot in domenuil asta numai ca este temporar si vreau sa stiu daca poate lua somaj,ce acte necesare ai trebuie,cit va lua si cit timp.Nomina a avuto in jur de 1000-1000 si ceva.Va multumesc frumos.Sarbatori Fericite va doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Gigi,
      1. "Empleada de hogar" inseamna persoana care se dedică exclusiv activitătilor casnice
      2. Daca sotia d-voastra, din toate cele 3 contracte a semnat demisia voluntara, atunci timpul acumulat nu ii va da dreptul la niciun tip de indemnizatie

      Ștergere
  14. Stie cineva un loc de cazare in tarrega pt 5 nopti. Merg sa semnez somajul si nu am unde sta atatea zile. Va multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  15. Am terminat pe 3 Ianuarie 2011 Indemnizatia de somaj.Ce acte imi trebuiesc pentru prelungirea ajutorului de somaj,sau ce trebuie sa indeplinesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Actele cerute difera de la o persoana la alta.

      Ștergere
  16. cum aflu daca mi sa aprobat ajutorul de somaj din Spania?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca nu v-a dat hartia personal, atunci va trebui sa va soseasca prin posta acasa.

      Ștergere
  17. Buna seara.
    Ma numesc Mihai si as dori si eu ce acte trebuiesc pentu prelungirea ajutorului de somaj de 420 euro sau cam asa ceva.
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu exact la care te referi... la ajutorul de somaj sau la ajutorul suplimentar de somaj?

      Ștergere
  18. buna ziua..as dori sa stiu daca pentru 6 luni de munca (40 de ore pe saptamana si salariu de 782 de euro) se acorda somaj si cate luni. La sfarsitul lunii mi se termina contractul de munca deoarece este pe perioada determinata....multumesc o zi cat mai placuta
    mujer_del_diavlo@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca contractul de munca nu a fost pe agricultura sau in casa (empleada de hogar), atunci veti beneficia de un ajutor suplimentar de somaj (subventie) in functie de responsabilitatile familiare pe care le aveti. Astfel incat: de 3 luni (daca nu aveti responsabilitati familiare), sau de 6 luni (daca aveti responsabilitati familiare).

      Ștergere
  19. buna ziua, ma numesc monica. am muncit in spania mai multi ani, in acest timp am acumulat zile pt a lua somaj, am terminat somajum si m-am dus la munca din nou de pe data 24 spt 2010 pana pe data 15 dec 2010, dupa mi-am depus actele pt ajutorul de somaj adica "Programa temporal de proteccion por desempleo", si mia venit plic cu abrobat, dar nu mi-au intrat banii pe card. cum fac sa aflu si eu daca mai primesc ajutor de somaj, mai ales ca am auzit pe la tv ca ca nu sar mai da din 2011?e adevarat? dati-mi si mie o pagine de internet ceva ude pot gasi! va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Monica,
      Suna la nr. acesta de telefon: 901 119 999, unde cu siguranta te va lamuri.

      Ștergere
  20. Draga Gabriela ati multumesc pt tot ce faci pt noi romanii an spania.Asemenea oameni ne fac cinste an lume .as avea si eu o nelamurire daca ma poti ajuta .sant an prezent an subsidio de desempleo con cargas familiales sant data de alta cu acest ajutor din data de 7 ianuarie 2011 abia an februarie iau banii pe prima luna.as vrea sa stiu daca o sa mai beneficiez de acest ajutor si dupa data de 15 februarie cand am auzit ca nu se mai da.cu respect si multumiri! Mihaela

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mihaela, Iti multumesc pentru cuvintele frumoase pe care mi le-ai adresat...

      Cei care au dosarele aprobate, inainte de 15 februarie, nu ii afecteaza legea scoasa de Zapatero; in concluzie: vei beneficia de ajutor.

      Ștergere
  21. ATI MULTUMESC DIN SUFLET PT RASPUNS SI PT RABDAREA SI BINEVOINTA DE AI AJUTA PE CEI AFLATI AN IMPAS.DUMNEZEU SA TE AJUTE SI SA TE OCROTEASCA.CU DRAG MIHAELA

    RăspundețiȘtergere
  22. BUNA ZUA NUMELE MEU ESTE BOZAC STEFANIA RALUCA SI TE CONTACTEZ PENTRU CAZUL MAMEI MELE.NUMELE EI ESTE MINUTA MARINELA SI LUCREAZA IN SPANIA DIN 2005.
    > IN ANUL 2010 PE 5 OCTOMBRIE SI-A DEPUS CEREREA PT SOMAJ INSA I-A FOST RESPINSA PE MOTIV DE ZILE INSUFICIENTE.A REVENIT N SPANIA PE 13 DEC 2010 DE DATA ACEASTA PENTRU ASI DEPUNE DOSRUL DE AJUTOR DE SOMAJ CARE I-A FOST SI APROBAT INSA CU ANUMITE PROBLEME SI NELEMURIRI
    > PENTRU SOMAJ CAND A DEPUS DOSARUL PANA SA VADA CA I-A FOST RESPINS I S-A DAT DATA DE SEMNAT PE 4 IAN 2011.APOI CAND IAU APROBAT DOSARUL PT AJUTOR DE SOMAJ I-AU LASAT ACEIASI DATA DE SEMNAT 4 IAN 2011.A SEMNAT SI PE 10 IANUARIE IAU INTRAT PE LUNA DECEMBRIE INSA NUMAI PE JUMATATE DE LUNA 208 EURO SI ACUM URMEAZA SA IA IN FEBRUARIE PE 10 PT LUNA INTREAGA DE IANUARIE INSA NUMAI ATAT.PE SITE-UL UNDE S-A VAZUT CA ESTE ACCEPTATA I SE SPUNE CA ARE 127 DE ZILE COTIZATE DIN CARE 90 DE ZILE CONSUMATEZILE PE CARE MAMA MEA NU SIA LUAT BANIIIN CONTEXTUL IN CARE UN ALT COLEG DE LUCRU SI-A PRIMIT BANII PE CELE 90 DE ZILE DIN PRIMA TRANSA CARE I-A FOST DEPUSA PE CARD .INTREBARILE MAMEI MELE SUNT DE CE IA AJUTORUL DOAR O LUNA JUMATATE ?,SI DACA POATE FACE CEVA CONTESTATIE PT ASI LUA BANII SI PE CELE 90 DE ZILE SI NU IN ULTIMUL RAND DE CE APARE DOAR 127 DE ZILE COTIZATE ASTA DEOARECE EA ARE HARTIILE DE UNDE REIESE CA S-A PLATIT DESEMPLEO ECHIVALAND MAI MULT DE 127 DE ZILE .MENTIONEZ CA DE ASE
    > MENEA DUPA 5 OCT PANA IN 13 DEC NU SUNT 90 DE ZILE .DIN CE DATA INCEP SA SE CALCULEZE ACESTEA.PE MAMA MEA O INTERESEAZA CEL MAI MULT DACA POATE SA RECUPEREZE ACEI BANI PE 90 DE ZILE.ITI LAS AICI DATELE SA ITI FOLOSEASCA PT CE POTI AFLA. MINUTA MARINELA NIE.X732897Q DC 46 .MAI AM CEVA DE MENTIONAT COLEGA A MAMEI CARE A BAGAT DOSARUL IN ACEIASI ZI CU EA SI CARE ARE CONTRACTE MAI PUTINE DE CAT EA SI RESTU LE AU INPREUNALA ACELEASI INSTITUTII A PRIMIT AJUTORUL PANA IN OCTOMBRIE 2011.MAI EXSISTA O SOLUTIE STIU CA SUNT MULTE INTREBARI PUTEM SA AFLAM CUMVA ZILELE COTIZATE SI CE S-A INTAMPLAT MAMA E DISPERATA .MERSI MULT ANTICIPAT
    >
    > BOZAC STEFANIA RALUCA.
    > STFN_RALUCA@YAHOO.COM

    RăspundețiȘtergere
  23. Buna Gabriela,ma numesc Florin si sunt in somaj si eu si nevasta mea avem si un copil de 5 luni si am fost la sepecam sa intrebam daca avem dreptu la ajutor de somaj iar acolo nea spus k am avea nevoie de un fel de certificat de la ambasada
    Am sunat la ambasada si mia spus k ar fi vb de formularu e302 cum am putea sal obtinem si am vrea sa stim si de formularul pt alocatie europeana
    Fetita mea sa nascut prematur si am incercat sai fac ajutor de prematuritate dar mia spus k nas avea dreptu pt k nu avem aici 5ani de rezidenta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Florin,
      Informatiile referitoare la institutiile care elibereaza Formularul E302 le gasesti aici:

      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com/2011/02/institutiile-care-elibereaza-formularul.html#more

      Ștergere
  24. Buna Gabi,sunt de 5 ani in spania,si am lucrat pentru cineva ca sofer si gradinar,dar fara nici un fel de contract.Am 46 de ani si asi dori sa te intreb daca pot sa ma inscriu pentru vre-un ajutor si daca da ce acte am nevoie?
    La fel sotia lucreaza intr-o casa,tot fara nici un contract .Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din moment ce nu ati lucrat cu contract de munca inseamna ca nu ati cotizat catre stat, ceea ce inseamna ca nu veti beneficia de niciun tip ajutor de somaj.

      Ștergere
  25. catalin carlet am terminat somajul si acum pentru ajutorul de somaj imi cere formularul e302 de unde se poate ridica la consulatul din castellon mai zis ca ei nu stiu de asa ceva mlultumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Catalin,

      Informatiile referitoare la institutiile care elibereaza Formularul E302 le gasesti aici:

      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com/2011/02/institutiile-care-elibereaza-formularul.html#more

      Ștergere
    2. htt;//romaniinspania-gabriela.blogsport.com/2011/02/instituti-care-elibereaza-formular.htm#MORE

      Ștergere
  26. buna!ma numesc ana sotul meu a beneficiat de ajutor de somaj pana in data de 15iunie 2010 iar de atunci nu a mai gasit de lucru pana in prezent as dorii sa stiu daca mai poate beneficia de vreun ajutor avand o familie cu doi copii minori in intretinere.va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Ana,
      Te sfatuiesc sa mergi la asistentul social de la Servicii Sociale de la tine din oras (sat), sa-i spui situatia ta economica (cum ar fi: cantitatea de bani ce-ti intra lunar in casa, daca ai rate de platit, chirie, copii la scoala, etc), iar el in urma unui calcul iti poate spune cu exactitate daca si in ce categorie de ajutor financiar te incadrezi.

      Ștergere
  27. buna!sunt in romania si as dorii sa-mi consult vida laboral pe internet ca am lucrat timp de doi ani in spania care este site-ul(si care sunt pasii pe care trebuie sa-i urmez?va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va puteti verifica vechimea laborala (vida laboral) aici:

      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com/2011/02/cum-poti-sa-ti-verifici-vechimea-ta.html#more

      Ștergere
  28. multumesc din suflet!!!dunezeu sa te binecuvinteze!!!

    RăspundețiȘtergere
  29. am fost in somaj in spania iar pt aj pt copii ni s-a spus sa venim peste o luna dupa noile legi.Sunt in tara siam scos formularul E302dar nu stiu ce trebuie sa legalizez si daca trebuie si apostila,Va rog din suflet daca puteti sa-mi dati vreo informatie,MULTUMESC

    RăspundețiȘtergere
  30. buna !! tatal copilulu ia subsidio 21 de luni , eu mama o sa imi bag actele de somaj k am 1an si 3luni cotizate... apoi o sa imi dea si mie subsidio por cargo de hijo????

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, daca intre timp sotul d-voastra nu se va angaja cu contract de munca.

      Ștergere
  31. daca sunt indemnizatie pt somerii in varsta de 45 ani cu benefici mai putin de 6 luni si cheltuielile familiare.trebuie sa reanoiesti actele la 6 luni k sa mai beneficiezi de ajutor in continuare?loredana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In general ti se trimite o scrisoare acasa in care trebuie sa completezi daca s-au modificat intre timp, veniturile familiei.

      Ștergere
  32. daca luam aici in spania subsidio ,in tara mai putem sa cerem alocatia bebelusului?? te rog raspunde.mi . alex

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Alex,
      Da, poti cere alocatia copilului in Romania. Nu are nici o legatura una cu alta.

      Ștergere
  33. se reinoiesc actele din 6 in 6 luni la ajutorul familiar va rog sa-mi raspundeti k mi se apropie si mie data de 6 luni si nu stiu c trebuie sa fac ma duc doar la viza sau trebuie sa ma duc si cu actele adik 302 din tara trebuie sa-l duc din nou?loredana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Loredana,
      Daca e nevoie sa mergi la 6 luni, ti se va trimite o scrisoare acasa, prin care te va anunta.

      Ștergere
  34. buna mi sa terminat somajul in februarie si mi ssa zis ptr ajutor de somaj trebuiesc actele bagate in 15zile ultima zi de bagarea actelor am avuto in 15.03.2011 iar eu inca nu leam bagat Se mai pot baga dupa data stabilita (adica cele 15 zile)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru a putea solicita ajutorul de somaj trebuie respectate acele conditii de acordare scrise mai sus in postare. In caz contrar duce la respingerea dosarului.

      Ștergere
  35. Daca intrerup ajutorul de somaj pentru ca imi gasesc de munca, cand merg sa recalculez, mai este nevoie de alte acte in afara celor depuse la dosar?
    Daca mai ramane din ajutorul de somaj mai putin de 3 luni, mai tebuie sa merg sa semnez?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Ion,
      1. In momentul recalcularii ajutorului de somaj se va face un dosar nou, si atunci bineinteles ca vor trebui sa duci actele ce ti se vor cere in acel moment
      2. In cazul in care, incepi sa lucrezi cu contract de munca nu mai trebuie sa mergi la semnat, iar indemnizatia iti va fi stopata din acea data in care ti se va inregistra contractul de munca. Sunt cazuri in care acea indemnizatie poate sa continue si sa ti se vireze in cont, de aceea te sfatuiesc sa mergi personal la INEM sa anunti ca muncesti cu contract si sa ceri stoparea indemnizatiei. In caz contrar, vei figura cu datorii la ei cand vei mai merge vreodata sa ceri recalculare de somaj.

      Ștergere
  36. Multumesc pentru raspuns!
    Stiti de ce acte e nevoie?Ce acte imi vor cere?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, deoarece difera de persoana (de numarul persoanelor care le aveti in grija, venituri, etc.)

      Ștergere
  37. B una gabriela. sunt in spania de 7 ani , am lucrat 3 ani si 10 luni acum sunt in ajutor de 426 euro .iatrebarea mea estedaca stii mai bine daca implinesc 52 ani la anul pot cere ajutorul de peste 52 ani . am lucrati inca 27 ani in romania. stiu sigur ca se calculeaza pentru pensie dar mai este un articol in lege in care trebuie sa ai 6 ani de cotizare pentru desempleo si aici sunt nedumerit daca se ia in considerare si pentru asta anii lucrati in tara .multumesc si felicitari pentru ceia ce faci

    RăspundețiȘtergere
  38. buna gabriela....scuze de deranj dar a si eu o intrebare....lucrez in spania cu acte in regula de anul trecut din octombrie si pot sa mai stau doar pana in iunie...nu fac un an ca sa pot sa iau somaj....o sa am doar 230 de zile....imi poti spune cam cat timp si ce suma as putea sa iau ajutor de somaj?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu mi-ati precizat daca aveti responsabilitati familiare, sau nu; nici ce fel de contract aveti (in ce domeniu).
      In concluzie, nu va pot da nicio informatie.

      Ștergere
  39. Sarut-mana Gabriela,poti sa-mi spui daca mai beneficiez de ajutor de somaj.iN oct.2010 mi-a fost suspendat dupa 2 luni,pe motivul ca am sunat din Romania la seguridad social pt a ma lamurii asupra unor aspecte.In Spania am depus contestatie,dar degeaba.Am citit ca nu pot sa mi-l suspende mai mult de un an.Este adevarat?ce trebuie sa fac?am obligatii familiare.va multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Conform art. 6.3 din R.D. 625/1985 din 2 aprilie, cetateanul roman care beneficiaza de ajutor de somaj nu poate parasi teritoriul Spaniei decat pentru o perioada de 15 zile/an cu acordul INEM-ului (unde va trebui sa completeze o solicitare numita: "SOLICITUD DE AUTOTIZACIÓN AL EXTRANJERO POR UN PERIODO IGUAL O INFERIOR A 15 DIAS") avand obligativitatea de a se prezenta in termen de 30 de zile de la reintoarcerea in Spania. Nerespectarea acestei legi duce automat la suspendarea ajutorului de somaj.
      In concluzie, in cazul d-voastra nu se mai poate face nimic. Oricate contestatii veti depune, ele vor fi respinse. Timpul cotizat pana in momentul de fata va fi benefic doar pentru vechimea acumulata pentru pensionare.

      Ștergere
  40. buna gabriela,am bagat actele de somaj si vreau sa plec in tara,definitiv,pot sa primesc acolo somajul?multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Legal nu aveti dreptul. (Cititi comentariul de mai sus)

      Ștergere
  41. Buna Gabriela,revin cu detalii la itrebarea de mai inainte si imi cer scuze ca nu mam prezentat. deci am 27 ani lucrati in Romania si aici in Spania 3ani si 10 luni am 51 ani ,iar in 2012 implinesc 52 ani.Am 7 ani de cind sunt in Spaania,acum primesc subsidio por carga familiar ,sotia lucreaza la fel cu contract,iar fiica mea are contract tiempo parcial 5 ore pe saptamina. intrebarea mea este daca la implinirea virstei de 52 ani pot beneficia de subsidio de 52 ani si daca este bine sa cotizsz in continuare pina la virsta de pensionare , si cam care ar fi suma pe care trebuie sa o platesc cu aprox.Multumesc si sper sa fi fost explicit pentru ami da un raspuns.

    RăspundețiȘtergere
  42. buna sunt ionut am si eu o intrebare unde vad daca mi s-a aprobat somajul care ma poate ajuta

    RăspundețiȘtergere
  43. buna ziua ma puteti ajuta va rog cu un raspuns?am auzit la un columbiam ca daca aduc acte in spania cum, ca am in intretinere parintii ce locuiesc in romania pot beneficia de somaj pe perioada mai lunga;daca stiti ceva de aceste aspecte va rog sa ma ajutati

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu nimic referitor la acest aspect.

      Ștergere
  44. La sfarsitul lunii depun actele de somaj dupa un an lucrat in spania.Am avut un salar brut de 1500 eur pe luna.In tara am doi copii in intretinere si am inteles ca po benefiacia de un somaj mai mare.Ce acte imi trebuie pentru aceasta? Multumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
  45. Hola Gabriela, :)
    Blogul tau este minunat!
    Am si eu o intrebare: e pentru a 2-a oara cand merg in Madrid ca salvamar(am lucrat anul trecut 3 luni si anul acesta o sa lucrez 3 luni),se poate sa iau somaj/ajutor de somaj cand termin contractul anul acesta ??(ar fi 6 luni in 2 ani..)
    Multumesc mult!
    Ela,E-mail :elamartau@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ela,
      Da, vei beneficia de un ajutor suplimentar de somaj (subventie) de 3 luni (daca nu ai responsabilitati familiare), sau de 6 luni (daca ai responsabilitati familiare).

      Ștergere
  46. Buna ziua d-na Gabriela,ma numesc Nicolae A. Din iunie 2009 am luat somaj timp de 8 luni.In feb 2010 am facut actele pentru ajutor de somaj(420euro)si am primit pana in martie 2011 acesti bani.In 23 martie am fost la vizat carnetul,de acolo nu mi s-a spun nimic,doar ca pe luna aprilie nu am mai primit nici un ban.In iunie trebuie sa merg din nou la vizat.Va rog sa ma lamuriti ce sa intamplat? Trebuiau reannoite actele(nu am primit prin posta nici o hartie de la ei)sau...?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nicolae,
      Nu te pot lamuri cu ceea ce ti s-a intamplat; insa iti pot da un numar de telefon pentru a suna, si cu siguranta vei gasi un raspuns la intrebarea ta. 901 119 999.
      Atentie insa, nu suna din Romania!

      Ștergere
    2. NICOLAE SALUT! IN LEG CU PROBLEMA TA TREBUIE SA MERGI SA ITI REINOIESTI ACTELE ! NORMAL ERA SA ITI VINA PRIN POSTA DAR SUNT SI EI OAMENI MAI FAC GRESELI! ASA AM PATIT SI EU MIAU SUSPENDAT AJUTORUL PE ACEA LUNA !

      Ștergere
  47. BUNA GABRIELA MA NUMESC CATALIN SI AS VREA SA STIU DACA MAI AM DREPT LA AJUTORUL DE SOMAJ PRECIZEZ CA PE DATA DE 6 IUNIE SE TERMINA SOMAJUL SI DACA DA CE ACTE AM NEVOIE.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Catalin,
      Pentru a-ti putea raspunde am nevoie de mai multe detalii, cum ar fi: varsta, ce tip de somaj ai incasat, responsabilitatile tale familiare.

      Ștergere
  48. BUNA GABRIELA DACA AM TERMINAT SOMAJUL LUNA ASTA MAI AM DREPTUL LA AJUTORUL DE 420
    PRECIZEZ CA SANT CASATORIT SI SOTIA NU MUNCESTE SI TREBUIE SA PLATIM CHIRIA LA UN APARTAMENT.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca te referi la ajutorul dat de Zapatero, atunci vei beneficia de el doar daca nu ai mai beneficiat niciodata de el.

      Ștergere
  49. buna ma numesc catalin si vreau sa stiu daca mai am dreptul la ajutorul de somaj,precizez ca luna asta termin somajul .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Catalin,
      Nu iti pot raspunde, atata timp cat nu imi dai cateva informatii despre tine, cum ar fi: varsta, ce tip de indemnizatie ai incasat, pe ca perioada, daca ai responsabilitati familiare.

      Ștergere
  50. buna, as dori si eu sa stiu ce acte sunt necesare din romania pentru ajutorul suplimentar de somaj.

    RăspundețiȘtergere
  51. Buna! Am o intrebare. Iubitul meu are lucrat in Spania mai mult de 6 luni, cu contract, cu acte in regula. Poate beneficia de ajutorul acesta de somaj, nu de somaj propriu-zis? Dupa ce primeste confirmarea ca primeste ajutorul de somaj, am inteles ca trebuie sa semneze niste acte la 2-3 luni. As vrea sa stiu daca poate semna actele prin internet, fara sa se mai prezinte la biroul de somaj din Spania? Asta deoarece vrea sa plece in vacanta. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1. La o vechime de 6 luni, iubitul tau are dreptul la ajutorul suplimentar de somaj
      2. Actele nu se pot semna prin internet, decat personal (Ceea ce se poate face prin intermediul internetului e, vizarea cartii de somaj)

      Ștergere
  52. Multumesc mult pentru raspuns! Insa nu am inteles ceva...imi cer scuze...Deci, el o sa semneze actele pentru acordarea ajutorului de somaj personal, insa dupa 2-3 luni stiu ca va avea o programare la biroul de somaj(nu stiu daca va trebui sa semneze sau sa le vizeze).Eu presupun ca e pentru vizarea cartii de somaj. Am dreptate? Ar fi foarte bine daca ar putea face asta prin internet. Multumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din 3 in 3 luni va trebui sa vizeze cartea de somaj, insa cum ti-am zis si inainte, ACUM exista optiunea s-o vizeze prin internet.

      Ștergere
  53. De aceasta data am inteles! Iti multumes foarte, foarte mult!

    RăspundețiȘtergere
  54. Buna! Am o intrebare: sunt in somaj si in lun august trebuie sa vizez cartea de somaj, insa la acea data nu ma aflu in orasul in care locuiesc. Se poate semna si pe internet? Daca da, care sunt procedurile?Trebuie sa anunt dinainte sau cum se face asta? Va multumesc!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intradevar, ACUM exista optiunea de a viza cartea de somaj prin internet.
      Nu trebuie sa anuntati inainte, ci doar sa vizati in data programata.
      Insa, ATENTIE, trebuie din timp sa va inregistrati si sa va scoateti nume de usuario si parola. Mai multe informatii aici:

      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com/2011/06/pasii-care-trebuie-urmati-pentru.html#more

      si aici:

      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com/2011/09/vizarea-carnetului-de-somaj-pe-internet.html#more

      Ștergere
  55. buna seara si felicitari pentru efortul pe care il depuneti pentru a ne lamuri.
    Problema mea este urmatoarea: Am venit de curand in Spania , am sansa sa lucrez cu contract de munca. Care ar fi durata minima de cotizare pentru a primi ajutor de somaj, nu somajul propriuzis., pe ce perioada se da si ce acte am nevoie. Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stelian,
      Trebuie să fi cotizat la Asigurările Sociale cel puţin 3 luni daca ai responsabilităţi familiale, sau 6 luni daca nu ai.
      Doar ca e foarte important sa stim, ca aceste conditii nu sunt valabile, daca acel contract de munca pe care ti-l va face, e contract in agricultura sau pe angajat la domiciliu (empleada de hogar)

      Ștergere
  56. Buna... am beneficiat in Spania de somaj si de ajutor de somaj,ajutorul l'am oprit cand am inceput un contract,dar din motive de sanatate am fost nevoita sa plec in Romania si nu am redeschis ajutorul. As vrea sa stiu in cate zile am dreptul sa redeschid ajutorul.Va multumesc...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Silvica,
      Termenul de depunere a actelor este de 15 zile de la încetarea contractului de muncă. Insa, daca vei mai lucra cu contract de munca (chiar si o zi), vei putea continua cu ajutorul de somaj neefectuat.

      Ștergere
  57. buna ziua,sunt Cotoi Stefania si mi-sa termina somajul luna aceasta si as dori sa stiu ce acte sunt necesare pentru ajutorul de somaj pe Andalucia,va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  58. Buna Gabriela...
    Sunt Ionut din Barcelona si am o intrebare pentru tine, in caz ca ma poti ajuta. Am lucrat acum 2,3 ani cu forme legale, chiar doua contracte la un anumit timp dar nu depasesc un 1 an. In acest caz pot solicita ajutorul suplimentar de somaj. Am o fiica de 4 ani aici, sotia lucreaza cu contract eu nu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ionut,
      Termenul de depunere a actelor este de 15 zile de la încetarea contractului de muncă. Insa, daca vei mai lucra cu contract de munca (chiar si o zi), vei putea solicita ajutorul de somaj.

      Ștergere
  59. Am lucrat cu acte exact 54 zile, as dori sa stiu daca ajung la cele 6 luni si am un copil, sotia lucreaza cu acte, pot beneficia de ajutorul de somaj...timp de 21 luni, si cat e...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deci, daca ajungeti la 6 luni acumulate si aveti un copil minor in ingrijire, atunci veti putea beneficia de o subventie de 426 de euros, timp de 21 de luni.
      Mai multe informatii despre subventii le gasiti aici:

      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com/2011/07/tipuri-de-subventii.html#more

      Ștergere
  60. Ce inseamna copil in intretinere aici...eu si copilul suntem trecuti pe declaratia de renta a sotiei, inseamna ca si copilul se afla in intretinerea ei sau nu conteaza

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca copilul se afla in Spania cu voi, atunci inseamna ca aveti un minor in grija; adica, va incadrati la responsabilitati familiare.

      Ștergere
  61. Ok mersi, inseamna ca ma incadrez in cazul in care ajung la 6 luni...copilul este aici la scoala...mersi

    RăspundețiȘtergere
  62. daca eu nu am semnat ajutaroul social pe data la care ei mi-au stabilito cum mi-as putea recupera ajutorul

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca va referiti la faptul ca nu ati fost sa va vizati carnetul de somaj la data stabilita, atunci aveti posibilitatea sa faceti o reclamatie in care sa specificati (cu acte doveditoare) motivul pentru care nu ati putut ajunge la vizat.

      Ștergere
  63. buna...D-na Gabriela as dorii sa va intreb ceva:sotul meu lucreaza de 1 an jumate in spania,eu nu muncesc si avem o fetita de 5 ani.Sotul lucreaza cu contract de munca pe perioada nedeterminata si acuma vrem sa ne intoarcem in Romania poate beneficia de somaj daca pleaca de la firma de buna voie sau numai daca e de acord patronul lui?daca poate beneficia de ce acte are nevoie?se poate vira somajul direct in banciile din romania?daca are salariul 1000euro de cat poate beneficia somaj si cat timp pe perioada lucrata de 18 luni?astept raspuns ...va multumesc anticipat!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1. Daca sotul d-voastra isi da demisia, atunci nu va avea dreptul la somaj
      2. Somajul nu se poate vira in bancile din Romania, insa cu cardul de VISA, MASTER CARD, se pot scoate banii si din bancomatele din Romania
      3. Va avea dreptul la 6 luni de ajutor de somaj

      Ștergere
  64. care este diferenta intre ajutorul de somaj si subventie?daca sunt responsabilitati familiare si ma aflu cu minorul in spania de 18 luni cat timp si ce suma mi se va acorda?care se poate lua ajutorul de somaj sau subventia la 18 luni de munca?si la subventie va trebuii sa raman in spania sau ma pot intoarce in romania?intreb asta pentru ca sunt multe persoane care pleaca acasa in tara si vizeaza ori pe internet sau sunt care se intorc la stampilat, sau fiecare pe riscul lor face?cat ar fii subventia si cat ar fii ajutorul de somaj daca lucrez de 18 luni si mi se va aproba somajul din partea angajatorului?salariul il am de 1000 de euro si lucrez multe ore suplimentare fara sa mi se plateasca si nici nu imi apare pe nomina orele suplimentare!!!ma scuza-ti daca v-am deranjat mii de scuze!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1. Ajutorul de somaj e continuarea indemnizatiei de somaj

      2. Subventia (ajutorul de somaj) sunt acei bani care se incaseaza de persoanele care au lucrat mai putin de 360 de zile

      3. Conform art. 6.3 din R.D. 625/1985 din 2 aprilie, cetateanul roman care beneficiaza de somaj/ajutor de somaj/subventie, nu poate parasi teritoriul Spaniei decat pentru o perioada de 15 zile/an cu acordul INEM-ului (unde va trebui sa completeze o solicitare numita: "SOLICITUD DE AUTOTIZACIÓN AL EXTRANJERO POR UN PERIODO IGUAL O INFERIOR A 15 DIAS") avand obligativitatea de a se prezenta in termen de 30 de zile de la reintoarcerea in Spania. Nerespectarea acestei legi duce automat la suspendarea ajutorului de somaj.

      Ștergere
  65. buna
    mi sa oprit ajut de somaj pe motivul ca am primit scrisoare de control si nu m am prezentat cum pot face o contestatie

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mergeti la Oficina de care apartineti si cereti sa va dea formular tip de reclamatie, o complectati in dublu exemplar, le depuneti, una va ramane la ei, iar cealalta ramane la d-voastra. Atentie! Sa se vada nr. de inregistrare.
      Mult succes!

      Ștergere
    2. imi cer scuze dar ce scriu exact in reclamatie faptul ca nu am primit plic sau mai trebuie sa adaug si altceva multumesc

      Ștergere
    3. La rubrica: "Alegaciones presentados por el interesado" veti scrie ca nu ati primit nicio scrisoare.

      Ștergere
  66. buna
    pot lucra in spani la un contrac de toamna daca sunt in aj de somaj si m am oprit de la
    seguro social multumesc

    RăspundețiȘtergere
  67. cum pot afla cate ore am lucrate in spania?pe ce adresa pot intra pentru a afla numarul de ore lucrate pt a beneficia de somaj?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intrati aici:

      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com/2011/02/cum-poti-sa-ti-verifici-vechimea-ta.html#more

      Ștergere
  68. buna gabriela
    cum procedez ca sa declar la intretinere copilul si sotia, unde trebuie sa merg ca sa fac asta.
    multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu va inteleg intrebarea... Pentru ce anume vreti sa declarati sotia si copilul in intretinere? Fiti putin mai explicit.

      Ștergere
  69. buna avem o problema un grup de 6 persoane care au bagat wsomaj si ajutor p'e darta de 22 iunie ne a fost suspendat pe 30 de zile pe motiv ca am primit scrisoare de control am fost la inem si ne au aratat plicurile dar ofisina de care apartinem spun ca nu au primit 5 persoane avem adresa de la ofisina iar una din colege locuieste in sat plicul este dupa 2 luni sio saptamana ce trebuie sa facem tinind cont ca ofisina si colega din sat nu a primit nimic multumesc

    RăspundețiȘtergere
  70. Buna seara.Ma numesc Maria.Va rog foarte mult sa ma lamuriti si pe mine intr-o problema.Sotul meu are 53 ani,a lucrat in Spania peste 4 ani si a luat somajul cuvenit pt anii lucrati in Spania.Acum a terminat somajul si ia cerut formularul 302 si alte acte pe care trebuie sa le prezinte in 15 zile (15 zile lucratoare sau calendaristice?).In momentul de fata sotul meu primeste pensie in Romania,atunci el va mai beneficia de ajutorul acela de 426 euro.(pensia fiind mult mai mica decat ajutorul de 426 euro)Precizez ca avem un fiu de 24 ani(care locuieste ,munceste si studiaza in Romania) iar eu nu muncesc si nici celalat fiu de 20 ani(noi 2 locuim cu sotul in Spania).Va rog sa ne raspundeti cat puteti de repede.Multe multumir

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Maria,
      1. Sunt 15 zile lucratoare (nu se calculeaza sambetele, duminicile si nici zilele de sarbatoare)

      2. Da, va beneficia de acest ajutor de 426 de euro

      Ștergere
  71. buna gabriela...imi puteti spune va rog unde gasesc dosarul E302?VA MULTUMESC

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ioana,
      Intra pe acest link:

      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com/2011/02/institutiile-care-elibereaza-formularul.html#more

      Ștergere
  72. Buna ziua,
    am 50 de ani si urmeaza sa mi depun actele pentru ajutorul de somaj(spania), problema este ca nu stiu daca este necesar sa depun si formularul 302.
    Va multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  73. salutare,sunt in ajutor de somaj..pot lucra in romania cu contract..mai precis in sist bugetar.

    RăspundețiȘtergere
  74. buna dna gabriela a rog frumos daca ma puteti ajuta beneficiez de somaj in spania si vreau sa ma angajez in romania ce se poate intimpla inafara de ami suspenda somajul va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  75. va multumesc mult si faceti ceva ce nu gasesti nici pe net dumnezeu sa va dea sanatate

    RăspundețiȘtergere
  76. buna ma numesc hurubean gabriel si am beneficiat de somaj in spania pana acum in noiembrie . intrebarea mea este daca am dreptul la ceva ajutor suplimentar tinand cont ca sunt casatorit si avem un baietel de 4 luni in romania , iar sotia beneficiaza in ro de ajutor maternal . sotia are dni dar copilul nu . as vrea sa stiu ce acte am nevoie din ro si ce trebuie sa fac . multumesc

    RăspundețiȘtergere
  77. Buna ziua doamna Gabriela.Am si eu o intrebare.Se poate face imputernicire pentru somaj in Spania?Adica sa semneze altcineva in locul meu la fiecare 3 luni de zile.Va multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu se poate, deoarece legea spune ca, atata timp cat un cetatean strain incaseaza o indemnizatie de la statul spaniol, nu are dreptul sa paraseasca teritoriul spaniol decat pe o perioada de maxim 15 zile (cu cerere inregistrata la INEM).
      Insa, exista posibilitatea de vizare a carnetului de somaj pe internet, care e foarte sigura si in acelasi timp, si comoda.
      Pentru mai multe detalii, intrati pe acest link:

      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com/2011/09/vizarea-carnetului-de-somaj-pe-internet.html#more

      Ștergere
  78. buna gabriela ,
    ma numesc ana am 53 de ani .Sotul meu a lucrat in Spania cu acte in regula 2 ani si 6 luni, a luat somaj 9 luni , apoi a facut dosar pt ajutorul de somaj , care a fost aprobat . Fiica noastra e studenta in anul 5 in spania . As dori sa stiu daca se mai poate prelungi acest ajutor cu inca 6 luni , sa poata sa intretina copilul pana termina facultatea . Mentionez ca eu am servici in tara , dovedit de sotul meu in dosarul de somaj , cu actele cerute de ei .

    RăspundețiȘtergere
  79. am beneficiat de 10 luni somaj si 2 ani de ajutor de somaj peste o luna termin intrebarea mea este daca mai pot beneficia de ceva multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu mi-ati scris nimic despre responsabilitatile d-voastra familiare si nici varsta ... ceea ce aici, in Spania sunt printre criteriile cele mai importante.

      Ștergere
  80. Buna ziua!
    In data de 14 februarie 2012 mi se termina ajutorul de somaj aprobat pe o perioada de 2 ani (720 zile). Conform legilor actuale mai pot beneficia de inca 6 luni de ajutor suplimentar?Ce acte trebuie sa depun pentru ajutor suplimentar?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Informatii referitoare la intrebarea d-voastra le gasiti aici:

      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com/2011/11/programul-de-recalificare-profesionala.html#more

      Ștergere
  81. Buna ziua....beneficiez de ajutorul de somaj si vreau sa stiu cum pot semna pe internet dupa acele 3 luni de la depunerea actelor !
    Multumesc !

    RăspundețiȘtergere
  82. Buna Gabriela!
    In primul rand te rog sa ma scuzi ca revin cu un mesaj pentru a cere cateva informatii suplimentare.
    In data de 14 februarie 2012 mi se termina ajutorul de somaj ( cei 426 de euro aporobati pe o perioada de 2 ani, respectiv 720 de zile.
    Mentionez ca in aceasta perioada am intrerupt ajutorul de somaj, deoarece in perioada septembrie 2010 – martie 2011 am lucrat cu contract de munca si am acumultat inca 210 zile cotizate.
    Astfel, din 5 aprilie 2011, dupa expirarea contractului de munca, mi s-a aprobat restanta de ajutor de somaj care mi-a ramas din cei doi ani aprobati, respectiv pana in 14 februarie 2012.
    Intrebarea mea, conteaza cele 210 zile cotizate in aceasta perioada? Voi mai putea beneficia de ajutor suplimentar de somaj?Mentionez ca am un copil de doi ani si jumatate .
    Va multumesc !
    Cu respect,
    Daniel Muresan

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daniel,
      Vei beneficia de subventia cunoscuta sub numele de "Ajutorul de 400 euro" (la ayuda de los 400 euros).
      Mai multe informatii le gasesti aici:

      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com/2011/11/programul-de-recalificare-profesionala.html#more

      Ștergere
  83. BUNA! AM O INTREBARE...VOI RAMANE FARA MUNCA DIN IANUARIE..AS VREA SA I-AU SOMAJUL(AM IN JUR DE 1800 DE ZILE COTIZATE) SI SA PLEC IN ROMANIA¿ESTE POSIBIL?SAU MA OBLIGA SA STAU AICI? SE POATE FIRMA SOMAJUL SI IN TARA? VA ROG RSPUNDETI...E URGENT! MULTUMESC

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1. Conform art. 6.3 din R.D. 625/1985 din 2 aprilie, cetateanul roman care beneficiaza de orice tip de indemnizatie de somaj, nu poate parasi teritoriul Spaniei decat pentru o perioada de 15 zile/an cu acordul INEM-ului (unde va trebui sa completeze o solicitare numita: "SOLICITUD DE AUTOTIZACIÓN AL EXTRANJERO POR UN PERIODO IGUAL O INFERIOR A 15 DIAS") avand obligativitatea de a se prezenta in termen de 30 de zile de la reintoarcerea in Spania. Nerespectarea acestei legi duce automat la suspendarea ajutorului de somaj.

      2. Carnetul de somaj se poate viza de pe internet. Mai multe detalii, le gasiti aici:

      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com/2011/09/vizarea-carnetului-de-somaj-pe-internet.html#more

      Ștergere
  84. Buna ziua, am lucrat in Spania 2 ani si 6 luni, dupa care am beneficiat de somaj 8 luni pana acum, ianuarie 2012. Am inteles ca dupa ce mi s-a terminat somajul pot sa cer ajutor de somaj. Se mai acorda acest ajutor? Daca da unde trebuiesc depuse actele si de ce acte am nevoie? Daca se depun tot la oficin de dezempleo unde exista deja dosarul meu (pentru somajul de care am beneficiat), trebuie sa mai completez cu ceva acte?

    Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ceea ce beneficiati d-vostra este un ajutor de somaj (deoarece somajul e indemnizatia care se incaseaza cand aveti 3 ani lucrati ca vechime).
      Insa, veti putea solicita o subventie de 6 luni cunoscuta sub numele de "Ajutorul de 400 euro" (la ayuda de los 400 euros).
      Mai multe informatii le gasiti aici:

      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com/2011/11/programul-de-recalificare-profesionala.html#more

      Ștergere
  85. Buna seara,as dori sa stiu cate zile trebuie sa am pentru a beneficia de somaj..specific faptul ca am contract la cules de capsuni si am 10 luni lucrate pana acum.Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  86. buna seara

    vroiam sa va intreb daca si-ar putea da seama cei de la inem ca eu semnez somajul din tara....va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  87. mai aveam o intrebare...care e treaba cu cele 3 luni de somaj pe care poti sa le primesti acasa daca te inscrii la fortele de munca.va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu exact la ce anume va referiti.

      Ștergere
  88. buna
    sa schjmbat legea legata de soma sau tot in jur de 280 de zile este
    multumesc

    RăspundețiȘtergere
  89. Buna ziua.Daca mi s-a oferit un post de lucru de la somaj(sunt in somaj)si nu m-am prezentat la data mentinuta ce se poaTE INTAMPLA?trebuia sa ma prezint cu cateva zile in urma dar plicul l-am primit abea astazi ca postasul a incurcat cutiile postale.Va multumesc mult.O zi buna va doresc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa va prezentati de urgenta, deoarece exista posibilitatea sa va intrerupa ajutorul de somaj.

      Ștergere
  90. buna ziua!va rog ati putea sa-mi spuneti si mie ce reprezinta libro de familia si U006 ?VA MULTUMESC ANTICIPAT

    RăspundețiȘtergere
  91. MA NUMESC DANIELA SI VREAU SA TE INTREB UNDE POT VORBI SA SE SOLUTIONEZE MAI REPEDE DOSARUL SOTULUI MEM .SI A DEPUS ACTELE DE AJUTOR PTR PERS MAI IN VIRSTA DE 52 DE ANI IN LUNA DEC 2011 .IERI A FOST LA SEMNAT SI A INTREBAT DE CE NU IA INTRAT NICI UN BAN SI I A RASPUNS CA S AU TRIMIS CEVA ACTE IN ROMINIA SI INCA NU AU VENIT .AS DORII SA MA INDRUMI CE SA FA C SI UNDE SA SUN .MULTUMESC

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daniela,
      Suna la 901 119 999, si de acolo iti va spune tot ceea ce te intereseaza legat de dosarul sotului tau. Insa, ATENTIE! Nu suna din Romania!

      Ștergere
  92. buna gabriela , luna viitoare intru in somaj,daca vreau sa plec in romania si sa vin inapoi la fiecare 3 luni la semnat,ce risc exista,la vama au legatura sau sfat imi dai

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cei de la vama nu au de unde sa stie de situatia d-voastra. Iar semnarea carnetului de somaj se poate face si pe internet.

      Ștergere
  93. Buna seara!ma numesc Tudor si am 43 de ani.va rog frumos daca se poate sa-mi raspundeti la urmatoarele intrebari:lucrez in Spania din 2003 in -Regimen Especial Agrario- acumuland 3 ani si 27 de saptamani cu contract ,platind asigurarea.In data de 30-03-2011 sa terminat contractul m-am dat de baha , m-am dus la INEU si mi-au zis ca imi mai trebuie 70 de zile.Dupa un timp am plecat in Romania si am revenit sa lucrez cu contract la data de 01-11-2011.Contractul sa terminat in data de 22-02-2012.Mentionez ca atunci cand am lucrat nu mi sa cerut permis de munca.Ma afecteaza cu ceva legea din 22-07-2011 in legatura cu somajul?Va multumesc mult.

    RăspundețiȘtergere
  94. buna,gabriela as dori sa-mi spui te rog daca am terminat primul somaj anul trecut an noiembrie al 2 somaj la cate zile se da?tot la 280 de zile? multuimesc mult,vali

    RăspundețiȘtergere
  95. sal-doamna.Gabriela as dori sa-mi spuneti va rog am terminat somajul -ajutorul acum iau cele 6 luni date de zapatero mai am in continoare de luat 5 luni am un copil de 5 ani care sa nascut in spania dupa terminarea celor 6 luni mai beneficez de vreun ajutor...?va multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca ajutorul pe care il incasati acum, e cel de 399,38 euro; atunci NU veti mai incasa alt tip de ajutor, decat in momentul in care veti mai acumula vehime.

      Ștergere
  96. Buna seara!
    Sunt Ovidiu si sunt in ajutor de somaj din ianuarie si am fost la semnat cand trebuia,iar ultima data cand am fost mi s-a spus ca trebuie sa revin in luna Mai iar eu am venit in Romania.Problema e ca luna aceasta nu mi-a intrat ajutorul de somaj si nu stiu motivul.Ati putea sa ma indrumati unde as putea apela ca sa aflu motivul pentru care nu au intrat banii in cont?Multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ovidiu,
      Suna la nr. acesta de telefon: 901 119 999, insa ATENTIE, nu suna din Romania.

      Ștergere
  97. Buna ziua! As avea si eu o intrebare.Exista in Spania vreun ajutor pentru persoanele care au lucrat la negru?Eu am muncit 6 ani si am actele si NIE din Ianuarie 2007 dar nu am lucrat cu acte in regula.Intrebarea ar fi , cei 426 euro sunt doar pentru cei care au cotizat? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu exista niciun ajutor pentru persoanele care au lucrat fara contract de munca. Acest ajutor suplimentar de şomaj, se acorda persoanelor care au lucrat LEGAL mai puţin de 360 de zile în ultimii şase ani.

      Ștergere
  98. buna bogdan am 24 de ani..am beneficiat de somaj si ajutor de somaj..pana in decembrie..am reveni luna aceasta..cand am luat ajutorul de somaj l`am inrerupt si am fost dat de alta 10 zile..acum pot beneficia de un fel de ajutor?daca nu?de cata vechime am nevoie pentru a beneficia?

    RăspundețiȘtergere
  99. buna, ma numesc nina am 24 de ani si o fetita de 7 ani sunt divortata si am lucrat cu acte intrun restaurant 4 luni o luna cu jornada intreaga si 3 luni cu media jordana asi vrea sa stiu daca beneficidez de vrun ajutor copilul este la scoala si nici el nu ia nici un ajutor . va multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nina,
      Vei beneficia de 4 luni de subventie (421 de euro)

      Ștergere
  100. buna seara!!!!a-si vrea sa stiu daca pot beneficia de paro cu 280 de zile cotizate in ultimii 6 ani!!!!va multumesc!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum nu mi-ati dat prea multe explicatii (varsta, starea civila, responsabilitati familiare), nu pot decat sa va dau link-ul unde sa intrati pentru a va verifica singur in ce categorie intrati:

      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2011/07/tipuri-de-subventii.html#more

      Ștergere
  101. BUNA ZIUA!NUMELE MEU ESTE ELENA SI AS DORI SA INTREB CE ACTE SUNT NECESARE PENTRU AJUTORUL PENTRU PERSOANELE MAI IN VARSTA DE 52 ANI DIN SPANIA?TATAL MEU ARE 55 ANI SI IN LUNA IUNIE I SE TERMINA SOMAJUL,ESTE CASATORIT,ARE VECHIME IN SPANIA DE 9 ANI COTIZATI IN CONSTRUCTII SI 20 DE ANI COTIZATI IN ROMANIA,MAMA LUCREAZA CA EMPLEADA DE HOGAR MEDIA JORNADA,IAR EU AM 32 ANI.ESTE NEVOIE CUMVA DE FORMULARUL E-301(U1), DE UNDE SE POATE PROCURA SI ARE CUMVA TERMEN DE VALABILITATE ACEST FORMULAR SI TREBUIE TRADUS,LEGALIZAT??VA MULTUMESC PENTRU TOT CEEA CE FACETI.

    RăspundețiȘtergere
  102. Buna Ziua!numele meu este Elena am 32 de ani,casatorita fara copii,in luna decembrie 2010 mi s-a terminat somajul si nu mi s-a aprobat nici un ajutor deoarece sotul meu se afla in acea perioada in somaj .Intrebarea mea este urmatoarea:sotului meu i s-a terminat somajul pe 29 martie 2012,are dreptul la un ajutor de somaj,specific eu nu cobrez nimic, nici ajutor, nici somaj ,dar nu avem copii,suntem casatoriti si avem si rata la apartament.Sotul are 32 ani.
    Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Elena,
      Ce tip de indemnizatie a avut sotul tau, ajutor de somaj sau ajutor suplimentar de somaj?

      Ștergere
  103. Buna ziua...
    Am si eu o nelamurire am22 de ani am lucrat in ultimii sase ani in romania 2ani si patru luni in italia7 luni si sunt la seguro social cu540de zile si am si cotizat in tot acest timp am peste o suta de pionale reala as vrea sami dati si mie un raspuns clar si concret as vrea sa imi bag somajul cu vekimea din romania de2ani si4luni si vekimea de aici adika circa o suta zece pionale imi va aproba prin formularul e301 toate pionalele au fost facute in agricultura va rod din suflet datimi un raspuns multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  104. Buna ziua Gabriela, am mai intrebat pe blog problema mea . deci am 52 ani neimpliniti si lucrati in Spania 3 si 10 luni ,si 27 in Romania. intrebarea mea este pentru a beneficia de subsidio peste 52 ani sunt suficienti anii lucrati aici 3 ani si 10 luni. Poate primesc un raspuns si din partea celor care au avut aceiasi problema ,. multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  105. buna am 49 ani pensionar in romania de 4 ani dupa care am lucrat in spania 5 ani.pot sa solicit adaugarea anilor pentru a obtine pensie din spania.multumesc

    RăspundețiȘtergere
  106. buna ziua,am 30 de ani si am lucrat cu contract in agricultura ,in contract trecut,PION,3ani si 2 luni pe vida laboral,dar pe nomina mi-a trecut doar 9 zile lucrate pe fiecare luna, am un copil de 3 anisori .acum nu lucram niciunul.poat sa iau somaj...sau ceva,,MULTUMESC MULT!!!

    RăspundețiȘtergere
  107. buna de unde se poate scoate formularul u1?????? multumirii

    RăspundețiȘtergere
  108. buna gabriela as vrea sa stiu daca beneficiez de vreun ajutor de somaj daca am lucrat 56 zile cu contract in 2009 si o luna si ceva in 2012(contract) si unde sa ma adresez

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cate zile aveti acumulate in total (suma fixa, nu estimativa), ce fel de contracte ati avut si ce tip de responsabilitati aveti?

      Ștergere
  109. DACA SE POATE SA MA LAMURITI VA ROG FRUMOS SI PE MINE CUM SE PROCEDEAZA CU NOUA LEGE LA SOMAJ ACUMA.
    DE LA MINISTERUL DE ASUNTOS EXTERIOR A ZIS CA NU POATE PUNE APOSTILIA DE LA HAGA SI NU MA POATE AJUTA CU NIMIC STITI CUMVA CUM SE POATE PROCEDA ACUMA.SI UNDE SE POATE REZOLVA MAI REPEDE.CINEVA A ZIS CA TREBUIE PLATIT 65€ SA ITI LEGALIZEZE SI SA ITI PUNA APOSTILIA DE LA HAGA EU DIN 3 IN 3 LUNI VA TREBUI SA PLATESC BANI ACESIA.
    CU RESPECT VA MULTUMESC
    PAUL

    RăspundețiȘtergere
  110. am lucrat in agricultura in regiunea huelva si am cotizat 220zile si vreau sa stiu daca pot beneficia de somaj sau ajutor de somaj. va mutumesc

    RăspundețiȘtergere
  111. buna seara am si eu o intrebare va rog din suflet sami dati si mie un raspuns la adresa de email: prezent2012@yahoo.com pt ce anume se aloca acel ajutor de la servet?acel ajutor de 426 de euro?care il poate semna pe internet iar la 6 luni trebuie sa mearga pt renovare(reinoire dosar)este un ajutor social ca vezi doamne ea are copii si ca nu are cum sai creasca?ma intereseaza foarte mult deoarece eu ma judec cu acea persoana iar unul din copii care este al meu este la mine iar copilul care il avea ea din alta relatie nu este nici acela la ea.sau sa fie ca a nascut acolo din nou alt copil care la lasat si pe acela numai ca de data asta la lasat acolo in spania mai exact in alicante acolo merge pt reinoirea dosarului la inem si la servet va rog din suflet sa imi dati si mie un raspuns si mai am o intrebare cum pot face sa iau ceva la mana de la un alberghe unde a stat ea sa pot dovedi aici la noi in tara ca ea nu a avut casa acolo ci a stat pe unde a apucat

    RăspundețiȘtergere
  112. spania sa terminat in anglia e greu italia e varza franta e naspa germana nu vorbim incotro gabriela?{astepet raspuns|

    RăspundețiȘtergere
  113. BUNA GABRIELA , AM ACTELE (PASAPORT- CARTE DE INDENTITATE EXPIRATE)AM DREPTUL LA 2 ANI DE SOMAJ AM FOST SI MI- AM DEPUS ACTELE DE SOMAJ PA HIRTIE MENTIONEAZA CA NU LE AM IN VIGOARE(PASAPORT..) NU STIU DACA MI SE APROBA DOSARU EL FIIND TRIMS, DACA NU MI SE APROBA CE POT SA FAC TIININD CONT CA DOAR 10 ZILE AI DREPTUL SA DEPUN DOSARU AM AUZIT CA DACA OBTIN UN TITLU CALATORIE ACESTA FIIND CA UN DOCUMENT VALABIL ,VREAU SA STIU DAC POT SA IMI REDEPUN DOSARUL DE LA DATA CE MAU RESPINS SI DACA IMI RECUNOASTE TITLU DE CALATORIE ;SI LA CE NUMAR DE TELEFON AS PUTEA SA SUN CA SA INTREB DACA MIL APROBA ; MULTUMESC

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1. Titlul de calatorie este documentul care se elibereaza cetatenilor romani, pentru ca titularul sa se poata intoarce in tara, nu pentru a se legitima cu el, aici, in Spania. Deci, eliberarea lui nu va ajuta cu absolut nimic.

      2. Pentru solicitarea unui pasaport temporar aveti nevoie de programare, pe care o veti primi peste aproximativ 2 luni, in functie de solicitari. Insa, nu pierdeti nimic daca sunati la Consulat si le povestiti urgenta d-voastra.

      3. Numarul de telefon unde puteti sa va interesati de situatia dosarului d-voastra este: 901 119 999

      Ștergere
  114. buna gabriela am si eu o intrebare unde ma pot inscrie la regreso voluntario en mi pais pt ca vreau sa plec in tara cu baietelul meu ma poti ajuta aici nu am ce face fara munca fara casa? multumesc

    RăspundețiȘtergere
  115. buna mar interesa sa stiu daca eu plec in tara in vacanta daca mar afecta la ajutorul de somaj de 426e care il luam sau poate ma informati ce pot sa fac sa nul perd .astept raspuns ..va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  116. buna ma numesc loredana as vrea sa stiu eu trebuie sa plec in romania luna asta si eau suibsidio de 426 de euro si mi sa spus ca am dreptul doar la 15 zile cum as putea face sa nul perd ca eu trebue sa stau o luna in tara si mi sa spus de la inem ca as putea face cu hartia care mi se da de aici din spania sa ma inscriu la noi in tara sa dovedesc ca sunt in scris la fortele de munca supun ca sul pierd si cand ma intorc inapoi cu hartia din tara pot continua sa iau in continuare suibsidio acum va rog daca puteti sa-mi dati informatie dac este adevarat si unde trebuie sa merg la noi in tara si ce trebuie sa fac va multumesc

    RăspundețiȘtergere

Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.