romaniinspania-gabriela.blogspot.com Web analytics

3

Cum se calculeaza suma cuvenita ca indemnizatie de somaj?

Cuantumul sumei ce revine fiecărui somer care are dreptul la indemnizație de somaj depinde de contribuțiile plătite de acesta la Asigurările Sociale în ultimele 180 de zile lucrate.

În primele sase luni de somaj, va primi un procent de 70% din media sumei cotizate în ultimele 180 de zile, iar începând cu luna a saptea, va primi 60%.

Legea stabileste o sumă minimă si una maximă ce se poate acorda ca indemnizație de somaj, indiferent de salariul avut.

  • Indemnizația minimă (pentru anul 2009) nu poate fi mai mică de 492,08 euro/lună, în cazul în care muncitorul nu are copii, si de 658,16 euro/lună, în cazul în care are cel puțin un copil în întreținere. 
  • Suma maximă (pentru anul 2009) nu poate fi mai mare de 1.076,44 euro/lună, în cazul în care muncitorul nu are copii în întreținere, de 1.232,22 euro/lună, în cazul în care are un copil, si de 1.383,99 euro/lună, dacă are doi sau mai mulți copii în întreținere.
Daca vi s-a parut utila postarea, atunci dati click pe butonul "Imi place", pentru a afla si altii de ea.
    Cititi si: Spania: Care este durata de acordare a subventiei?...

    Spania: Indemnizatia de somaj

    Spania: Ajutorul suplimentar de somaj

    3 comentarii:

    1. Buna seara.Ce perioada pot primi somaj in spania, dupa o perioada cotizata de 1 an si4 luni de contract la 4 ore iar dupa acesta 8 luni la 8 ore.Aceasta este cotizatia de la 2 emprese .Niciodata nu am mai luat somaj.

      RăspundețiȘtergere
    2. Bună ziua,Gabriela îți mulțumesc pt.eforutul care.l faci pt.a ne edifica în legătură cu drepturile noastre.am cautat sa ma regăsesc în situațiile relatate mai sus,pt.a nu te mai deranja, dar nu m.am regăsit.Asa ca am recurs în speranța că mă poți ajuta direct la întrebare.si.ti mulțumesc încă o data pt.rabdarea și profesionalism.Am lucrat în Spania în agricultura,am beneficiat în 2013 de șomaj,iar la contractul din următorul an am căzut în câmp și am avut în urma controalelor com.medical timp de un an de zile după care am primit decizia de pensionare prin tribunalul medical,dar sunt în așteptarea de un an de zile a vechimii din tara.pt.a beneficia.de pensie de invaliditate.De un an de zile semnez la empleo,din trei în trei luni,nu am nici un venit,și nici vechimea din tara nu mia venit,îmi tot spune ca durează și în tara pt.ami verifica actele...ca la noi.mam interesat în acest timp și am înțeles ca am dreptul după un an de empleo la ajutor pt.persoane mai mar de 55ani.eu împlinesc 60.vechimea mea în Spania cf.videi laboral este de aproape patru ani în care sunt incluși anul de medical și șomajul. Rugămintea mea este să-mi spui dacă am dreptul la acest ajutor, sau la ce mai putea încadra.nu am luat piña în prezent nici o alta forma de ajutor social.iti mulțumesc pt. răbdarea de a ma asculta și-ți doresc succes în continuare.

      RăspundețiȘtergere

    Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.