14

Declaratia de Impozit pe venitul global (Declaracion de la renta) in Spania

Persoanele considerate rezidente la nivel fiscal în Spania au dreptul şi obligaţia de a prezenta Declaraţia Anuală de Impozit pe Venitul Global.


Din punct de vedere al normelor fiscale, o persoană fizică este considerată rezidentă în Spania dacă îndeplineşte următoarele condiţii :
  • locuieşte pe teritoriul spaniol mai mult de 183 de zile dintr-un an calendaristic. Pentru stabilirea acestei perioade de timp nu se ia în calcul părăsirea sporadică a teritoriului, cu excepţia cazului în care contribuabilul declară domiciliul său fiscal în altă ţară.
  • stabileşte în Spania un sediu al activităţilor şi intereselor sale economice, direct sau indirect
  • partenerul de viaţă de care persoana fizică nu este separată legal şi copiii minori pe care îi are în întreţinere locuiesc în Spania.
Dacă nu este îndeplinită cel puţin una dintre cele 3 condiţii de mai sus, persoana fizică nu este considerată rezidentă din punct de vedere fiscal.

Cum pot demonstra că nu sunt rezident ?
  • O persoană fizică ce doreşte să demonstreze că nu este rezidentă fiscal în Spania pentru a nu fi obligată să facă declaraţiile anuale de impozit pe venit, trebuie să prezinte un certificat de rezidenţă în alt stat, emis de autorităţile administrativ-fiscale din acel stat. 
  • Termenul de valabilitate al respectivului certificat este de un an.
Tipuri de impozit

Contribuabilul trebuie să achite către Administraţia Fiscală impozite pentru următoarele :
  • Venituri salariale: salarii , pensii
  • Venituri de capital din bunuri mobile: dividende, dobânzi bancare
  • Venituri de capital din administrare de bunuri imobiliare
  • Venituri din alte activităţi economice independente: investiţii şi afaceri
  • Venituri derivate din cedarea folosinţei bunurilor mobile şi imobile
Cine are obligaţia de a face Declaraţia Anuală de Impozit pe Venitul Global?
  • Suma totală a beneficiilor obţinute pe parcursul unui an este cea care determină dacă o persoană are sau nu obligaţia de a prezenta Declaraţia Anuală de Venit Global (Declaracion de la Renta). În plus, îi permite solicitarea tipului de ajutor care corespunde cel mai bine situaţiei şi necesităţilor respectivei persoane.
  • În general, obligaţia de a prezenta declaraţia aparţine tuturor acelor persoane care, pe parcursul unui an, au locuit în Spania, cu excepţia persoanelor care au obţinut venituri din:

1. Câştiguri salariale, în următoarele limite :
  • până la 22 000 euros brut/ anual, cînd este vorba despre venituri obținute de la un angajator unic;
  • până la 10 000 euros brut/anual, când există mai mult de un angajator; suma este aplicabilă pentru fiecare angajator în parte.
2. Bunuri mobile şi câştiguri patrimoniale, dacă în total nu depăşesc 1.600 euros brut/anual

3. Impozite derivate din vânzare-cumpărare de proprietăţi imobiliare
  • Persoanele considerate rezidente din punct de vedere fiscal primesc între lunile februarie şi martie, prin poştă, plicul cu declaraţia de venituri realizată de către Agencia Tributaria (Borrador de la Declaracion de Renta). 
  • În cazul în care rezidentul este de acord cu conţinutul declaraţiei, aceasta trebuie semnată şi trimisă prin poştă la Administraţia Fiscală -"Hacienda". 
  • În cazul în care datele din declaraţie sunt eronate, rezidentul fiscal se prezintă personal la sediul Administraţiei Fiscale din localitatea în care domiciliază, unde se recalculează taxele şi indemnizaţiile corespunzătoare.

Informaţii despre Declaraţia Anuală de Impozit pe Venitul Global se pot obţine la tel: 901 33 55 33 de luni până vineri, între orele 9 -19, sau la www.agenciatributaria.es

Daca vi s-a parut utila postarea, atunci dati click pe butonul "Imi place", pentru a afla si altii de ea.

14 comentarii:

  1. Buna ziua!Am si eu o nelamurire.As vrea sa stiu daca faptul ca fiica mea este studenta la stat in Romania,iar eu nu lucrez, dar locuiesc in spania,am certificat de rezidenta,il va ajuta pe sotul meu sa primeasca inapoi ceva din irpf dupa ce va depune declaratia de la renta.Multumesc!
    Oana

    RăspundețiȘtergere
  2. buna sunt iuli ,mar interesa sa stiu daca eu fac declaratia imi inapoiaza bani? castig lunar750 euro

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna ziua Gabriela,
    de la inceput vreau sa iti multumesc in numele
    romanilor din spania pt. ajutorul pe care il
    oferi noua tuturor...am si eu o nelamurire daca ai putea sa ma ajuti,am citit si vazut la stiri noua lege din romania prin care veniturile optinute si ce nu pot fi justificate vor fi impozitate ,problema mea este in felul urmator ,muncesc eu si nevasta mea in spania de 5 ani foarte putin cu forme legale ea muncind la curatenie ,eu prin camp si vreo 2 luni pe an cu contract,aproape ca si orice roman venit in spania am facut niste economii dar din ce am vazut eu si auzit cum ca as putea fi chiar pusi sub urmarire penala daca am vrea noi cu economiile noaste sa facem ceva investitie in tara si nu putem justifica suma investita,va rog daca puteti sa ma informati si ce ar fi de facut ,as fi foarte recunascator eu si miile de romani care presupun ca sunt in aceeasi situatie ca si noi,astept cu nerabdare un raspuns,MULTUMESC MULT

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna ziua,
    Reprezint o autoritate publica locala din Romania si am o nelamurire legata de termenul de valabilitate al unui certificat privind impozitul pe activitatea economica desfasurata de o firma din Spania. Mai exact: Mi s-a prezentat un certificat eliberat de Primaria din Arcas del Villar datat in 29 octombrie 2010, in conditiile in care am solicitat dovada platii impozitelor si taxelor pana la 25.05.2011. Certificatul mai sus mentionat poate fi considerat valabil pana la 31.05.2011?

    RăspundețiȘtergere
  5. am doua fetite de 12 si re`pectiv 16 ani.eu muncesc de 2 ani in spania cu contract.fetitele au NIE si sunt impatronate in spania,dar la scoala merg in romania.la mine vin pe perioada vacantei.intrebarea este daca acum cand incepe declaratia de renta pot sa le trec si pe ele.

    RăspundețiȘtergere
  6. buna ziua..am o intrebare de unde pot sa fac rost de declaracion de renta pe anul 2011 daca eu nu mai sunt in spania?se poate sa cer si online din romania sau cum se procedeaza?astept raspuns si va multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exista posibilitatea cererii on-line. Accesati urmatorul link:

      http://www.aeat.es/AEAT.internet/Inicio_es_ES/_Segmentos_/Ciudadanos/Ciudadanos.shtml

      Ștergere
  7. Buna ziua,

    am lucrat la diferite firme incepand din anul 2007 (ca autonom) iar din 2008 pana in prezent (2012) ca angajat la o firma. Nu am facut niciodata aceasta declaratie desi am avut salarii de aprox. 27000 b/a. Mi s-a zis ca daca nu am facut-o niciodata, nu ma vor cauta si ca 'nu sunt obligat desi sunt'. Este adevarat? Va multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna ziua,am cautat pe google informatii despre declaratia de la renta.Povestea mea pe scurt este urmatoarea: am inceput munca anul trecut 2014 in luna mai cu contract de munca si pana acum nu am detinut empadronamiento aici in Toledo.Acum o saptamana pritenul meu cu care locuiesc si muncesc a reinnoit contractual de casa si m-a impadronat si pe mine,el figurand doar el in contracutl de casa dar am fost cu el la primarie si m-a empadronat.Am inteles din auzite,ca atunci cand se vor face declaratiile de la renta ,am si eu dreptul daca platesc chirie aici si nu sunt pe contract,sa primesc bani inapoi de la renta.Este adevarat?Inca ceva Eu nu am cont bancar din iunie in Spania,nomina se varsa direct in contul lui si apoi eu imi retrag suma din cont.Il poate afecta pe el sau pe mine deoarece nomina mea se duce la el in cont?Am posibilitatea fiind doar empadronat de catre el,nefiind in contractual de casa sa primesc si eu ceva?Daca nu am avut inainte(mentionez ca eu am avut mutatie din 2006 in Huelva,acum fiind in Toledo) de a-mi face empadronamiento ,pe anul trecut daca nu am detinut acest act la primarie pot face ceva doar pentru pana in iunie?Multumesc anticipat si scuzati-mi deranjul pentru timpul rapit!

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna ziua.Mama mea locuieste mai mult in Spania ,are rezidenta si ajutor de pensie si este empadronata pe adressa sorei mele din Spania.Anul viitor o sa nasc si as vrea ca mama sa fie alaturi de mine sa vina in tara.Spuneti-mi cum se poate face declaratia de renta daca ea nu esta prezenta?(sau in situatii exceptionale)

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna ziua sunt costi am o intrebare lucrez in spania cu contract din iulie 2015,contract facut dupa noile norme europene pe baza buletinului romamesc ,acum mi sr cere de la fabrica numar de nie pentru declaratia la asienda.nu am nie pentru ca avut programare si mi sa spus ca nu mai e necesara . in cazul asta ce se poate intampla si ce pot sa fac ? Am termen 10 zile ???? Ffff urgent un rasp te rog

    RăspundețiȘtergere
  11. Buna ziua sunt costi am o intrebare lucrez in spania cu contract din iulie 2015,contract facut dupa noile norme europene pe baza buletinului romamesc ,acum mi sr cere de la fabrica numar de nie pentru declaratia la asienda.nu am nie pentru ca avut programare si mi sa spus ca nu mai e necesara . in cazul asta ce se poate intampla si ce pot sa fac ? Am termen 10 zile ???? Ffff urgent un rasp te rog

    RăspundețiȘtergere
  12. Daca am vandut un imobil in Romania si am cumparat altul de o valoare mai mare dcat primul, atunci statul spaniol poate sa considere vanzarea imobilului ca fiind venit si sa il impoziteze? Au fost platite toate taxele ce decurg din vanzarea unui imobil cf.legislatiei romane

    RăspundețiȘtergere

Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.