20

Informatii despre indemnizatia de somaj

Există două tipuri de şomaj: indemnizaţia de şomaj şi ajutorul  de şomaj.


Indemnizaţia de şomaj: pentru cei care au lucrat mai mult de 360 de zile în ultimii şase ani

De gestionarea și acordarea indemnizației pentru somaj se ocupă Direcția Serviciului Public de Muncă din cadrul Ministerului Muncii.
Indemnizația de somaj este o plată care se acordă lucrătorilor în cazul în care devin someri. Sunt vizate persoanele care pot si doresc să lucreze, dar îsi pierd locul de muncă definitiv sau timpul de muncă li se reduce independent de voința lor. Pentru a beneficia de această indemnizație de somaj, salariatul trebuie să fi contribuit la Asigurările Sociale lunar, pe timpul în care a lucrat, si să îndeplinească anumite condiții.
Beneficiarii indemnizației de somaj pot fi muncitorii angajați cu contract de muncă, funcționarii din Administrația Publică, militarii si străinii rezidenți în Spania, dacă dispun de autorizație de rezidență si de muncă.

Cum se procedează:
  • În termen de 15 zile lucrătoare de la data concedierii sau încetarea contractului de muncă (exclus demisia), solicitantul trebuie să depună dosarul la cel mai apropiat Oficiu al forţelor de muncă, cel de care aparţine.
  • Pentru a avea dreptul la indemnizaţia de şomaj, trebuie îndeplinite următoarele condiţii:
- să fie afiliat la Asigurările Sociale
- să fie în situaţie legală de şomaj
- să semneze declaraţii de căutare continuă a unui loc de muncă, de disponibilitate şi acceptare a unei încadrări corespunzătoare
- să fi contribuit la Asigurările Sociale o perioadă de cel puţin 360 de zile în ultimii şase ani
- să nu fi împlinit vârsta de pensionare

Lista documentelor ce trebuie prezentate (pot fi cerute şi alte acte):
  1. cerere-tip pentru solicitarea indemnizaţiei de şomaj "Impreso de solicitud"
  2. NIE, original şi fotocopie (Certificatul de cetăţean comunitar)
  3. formular-tip în care se completează numărul contului bancar în care se va vira indemnizaţia de şomaj, vizat apoi de banca respectivă pentru confirmarea corectitudinii datelor "Impreso de domiciliación bancaria"
  4. formular-tip de la Ministerul Finanţelor "Comunicación de datos al pagador" ce trebuie completat cu datele personale ale solicitantului, de exemplu numărul de copii, pentru a fi aplicat baremul de impozitare corespunzător
  5. declaraţie de căutare continuă a unui loc de muncă şi de participare la cursurile de formare şi reorientare profesională organizate de Oficiul forţelor de muncă: "Compromiso de actividad"
  6. autorizaţie pentru a împuternici Oficiul forţelor de muncă să consulte informatic diverse date fiscale personale deţinute de Circa Financiară: "Autorizacion"
  7. adeverinţă completată, semnată şi ştampilată pentru ultimele 180 de zile cotizate la Asigurările Sociale; solicitantul va cere acest act firmei sau firmelor la care a lucrat în ultimele şase luni: "Certificado de empresa"
  8. TC-2 pentru ultimele 180 de zile cotizate (fotocopii); documentele se obţin tot de la firma angajatoare
  9. ultima adeverinţă de salariu şi fotocopii după fiecare document care atestă fiecare relaţie de muncă încheiată în ultimele şase luni
  10. documentele care demonstrează situaţia legală de şomaj: contractul de muncă şi scrisoarea de concediere, sentinţa juridiară, etc.

Pentru 12 luni de zile cotizate la Asigurările Sociale, solicitantului îi corespund 4 luni de șomaj. Perioada maximă de acordare a indemnizaţiei de şomaj nu poate depăşi 720 de zile.

 Daca vi s-a parut utila postarea, atunci dati click pe butonul "Imi place", pentru a afla si altii de ea.

Cititi si: Spania: Care este durata de acordare a subventiei?...

20 de comentarii:

  1. Draga Gabriela,am citit despre nenumarate persoane pe care le-ai ajutat prin sfaturile bune de la tine.De aceea apelez si eu cu o intrebare:pe data de 25 trebuie sa semnez,momentan am venit sa-mi vizitez familia in Romania si as vrea sa intreb daca pot semna si pe internet din Romania fara sa risc sa pierd somajul.Cum trebuie sa procedez sa primesc apoi ajutorul de somaj dat fiind ca decembrie este ultima luna de somaj?Va multumesc anticipat.
    VIZITIUMIHAELA2000@YAHOO.COM

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1. Carnetul de somaj se poate viza si pe internet. Mai multe informatii le gasesti aici:

      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com/2011/09/vizarea-carnetului-de-somaj-pe-internet.html#more

      2. Trebuie sa te prezinti personal la INEM

      Ștergere
  2. V-as ruga daca puteti sa-mi raspundeti.
    Ajutorul de somaj se poate semna online pe internet?Am reusit sa intru pe pagina lor de internet si am vazut ca scrie ca se poate semna doar in ziua respectiva cand e programata.Nu-mi spune nicaieri ca nu se poate semna online ca este ajutor de somaj!
    Daca ma puteti ajuta cu niste link-uri,ceva...orice...
    PS: este vorba de ajutorul de somaj nu de somaj...
    Va astept cu un raspuns cat se poate de urgent!
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ion,
      Carnetul de somaj se poate viza si pe internet. Mai multe informatii le gasesti aici:

      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com/2011/09/vizarea-carnetului-de-somaj-pe-internet.html#more

      Ștergere
  3. Multumesc pentru promptitudine!
    E vorba de ajutorul de somaj,ajutorul familiar...cel de 426 euro...Acesta se poate semna online?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ion,
      Daca te referi la vizarea carnetului de somaj, atunci DA, se poate viza pe internet; insa pentru orice alt tip de documentatie, trebuie sa mergi personal la INEM pentru a semna.

      Ștergere
  4. Buna Gabriela!Lucrez in Spania de un an si jumatate si in luna august imi expira contractul de munca.Vreau sa-mi depun actele pentru indemnizatia de somaj si te rog sa-mi spui daca pot trece si copilul minor care se afla in Romania(daca da ce acte trebuie sa aduc din tara?). Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  5. tihon nelutaiulie 25, 2011

    buna ...am depus actele pt somanj in spania in zaragoza ..intrebarea mea este :cum pot afla daca mi sa aprobat...am inteles ca sunt niste link-uri unde pot afla dar nu stiu care ...ma puteti ajuta ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Neluta,
      Vei primi o scrisoare acasa in care vei fii instiintata.

      Ștergere
  6. Buna.Am si eu o nelamurire daca iau somaj in Spania si plec in Romania imi taie somaju?Ca am inteles k cica numa o luna ai dreptu sau cam asa ceva si vreau un raspuns daca ma poate ajuta cineva.Multumesc frumos salutari la toti Romani din Spania. Andrei

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Andrei,
      Conform art. 6.3 din R.D. 625/1985 din 2 aprilie, cetateanul roman care beneficiaza de ajutor de somaj nu poate parasi teritoriul Spaniei decat pentru o perioada de 15 zile/an cu acordul INEM-ului (unde va trebui sa completeze o solicitare numita: "SOLICITUD DE AUTOTIZACIÓN AL EXTRANJERO POR UN PERIODO IGUAL O INFERIOR A 15 DIAS") avand obligativitatea de a se prezenta in termen de 30 de zile de la reintoarcerea in Spania. Nerespectarea acestei legi duce automat la suspendarea ajutorului de somaj.

      Ștergere
  7. buna ziua. am si eu o intrebare...in ce termen de la expirarea somajului se poate solicita ajutorul de familie cel de 426 de euro?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te referi la subventia acordata de Zapatero?

      Ștergere
  8. buna ziua.eu am lucrat acum 4 ani,am plecat dandu-mi demisia,acum am auzit ca este o lege care zice,ca poti prinde la somaj,este adevarat?as vrea sa ma duc sa incerc dar nu stiu.va rog sa-mi spuneti exista aceasta lege aparuta acum in 2012?astept raspuns urgent.va rog.multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. NU exista nicio lege nou aparuta referitor la acest aspect!!!
      Atunci, in acel moment, datorita faptului ca v-ati dat demisia nu ati avut dreptul la niciun tip de indemnizatie. Insa, daca veti mai lucra cu contract de munca, in functie de zilele acumulate in trecut (nu mi-ati scris cat timp ati lucrat, acum 4 ani), s-ar putea sa puteti beneficia de vreuun tip de indemnizatie.

      Ștergere
  9. Buna Gabriela. Te rog ma poti ajuta...Am lucrat in spania si am dreptul la ajutorul de somaj. Am reusit sa-mi fac un cont pe www.trabajastur.com dar nu reusesc sa-mi pun viza . Mentionez ca astazi este data la care trebuie sa pun viza. Multumesc si astept raspunsul tau.

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna am si eu o intrebare am avut somaj .ajutorul ni lamai bagat daca licrez in 2013 si imi bag ajutorul chiar daca nu am zilele 360imi daca nu lam luat prima data?miai ramas de la primil spmaj 200si ceva de zile .va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  11. buna ziua gabriela am o intrebare eu am avut somaj si vreau sa stiu cum se calculeaza ajutorul de somaj ati mai scade din zilele din urmatorul somaj sau ati calculeaza din urmatorul multumesc frumos.

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna Gabriela!
    In data de 20 august mi se termina indemnizatia de somaj(am avut aprobate 4 luni avand cotizat un an). Intrebarea mea este: voi mai beneficia de ajutor de somaj (426 euro) dupa terminarea indemnizatiei de somaj? Mentionez ca sunt casatorit si am un copil de 4 ani in intretinere, deci am responsabilitati familiale.Ultima data cand am fost la semnat am intrebat daca mai am dreptul si mi-a spus ca da, dar voi putea solicita ajutorul de somaj numai dupa o luna si o zi de la terminarea somajului. Imi puteti spune pe ce perioada voi putea beneficia de ajutor de somaj?
    Va multumesc!
    Daniel

    RăspundețiȘtergere
  13. Bună Gabriela , sunt Liliana din România .Eu am lucrat în Spania în agricultură şi am mers în Zaragoza la Inaem şi am depus dosarul pentru şomaj , mi l-a aprobat dar nu mi-au dat banii .Am mers în luna Noiembrie la Inaem şi m-a pus să fac o cerere motivând că nu am legea 22 .Şi m-a pus să fac o plângere şi nu am primit nimic . Mai am vre-o şansă să-l iau ?

    RăspundețiȘtergere

Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.