05.02.2010

123

Certificatul de Cetatean Comunitar, NIE

Pentru a intra pe teritoriul Spaniei si a rămâne o perioadă de până la trei luni, este suficient ca cetăteanul român să detină cartea de identitate sau pasaportul, ambele valabile, nefiind necesare alte formalități administrative.


Dacă doreste să rămână o perioadă mai mare de trei luni, cetăteanul român are obligatia de a solicita la Biroul pentru Străini (Oficina para Extranjeros) sau, în lipsa acestuia, la Comisariatul Provincial de Politie (Comisaria Provincial de Policia) din provincia în care îsi are domiciliul, un document numit Certificatul de Cetătean Comunitar. Acest certificat îi atestă solicitantului dreptul de rezidentă si de muncă pe teritoriul Spaniei, dar nu ține loc de act de identitate, el trebuind prezentat împreună cu pasaportul sau cartea de identitate românească.
Mai multe informații: www.mir.es


Tipuri de rezidență:
  • Rezidentă temporară: se află în această situație cetătenii români cărora li s-a autorizat sederea în Spania pentru o perioadă cuprinsă între 90 de zile si cinci ani
  • Rezidenta permanentă: se află în acestă situatie cetătenii români care au locuit legal si neîntrerupt pe teritoriul spaniol timp de 5 ani.
Certificatul de Cetătean Comunitar si NIE
  1.  NIENumero de Identidad de Extranjeros (Numărul de identificare a străinilor) este un număr unic, personal și exclusiv pentru fiecare persoană, se eliberează de Directia Generală de Politie si este înscris în Certificatul de Cetățean Comunitar, reprezentând echivalentul spaniol al numărului de identitate din România. 
  2. Certificatul de Cetătean Comunitar 
  • trebuie solicitat personal de românii care intentionează să rămână în Spania o perioadă mai mare de trei luni; solicitarea trebuie făcută înainte de împlinirea a 90 de zile de la intrarea pe teritoriul spaniol
  • pentru eliberarea acestuia trebuie plătită o taxă a cărei valoare este egală cu cea achitată de cetătenii spanioli la obtinerea sau preschimbarea documentului de identitate: 10 euro (pentru 2009)
  • valabilitatea acestuia este de 5 ani, ca si în cazul actelor de identitate ale spaniolilor, iar după această perioadă va fi preschimbat
Obținerea Certificatului de Cetățean Comunitar: etape si acte necesare
  • programarea personală, la Biroul pentru Străini (Oficina de Extranjeros), a datei la care se va depune cererea pentru certificat; cetăteanul primeste cererea oficială model EX 16 pe care va trebui să o completeze în dublu exemplar
  • depunerea cererii, în dublu exemplar,si a celorlalte documente necesare (pasaport sau carte de identitate românească - original si fotocopie -), la data si locul programat;
  • plata taxei de eliberare a certificatului, în valoare de 10 euro (pentru 2009), pe baza formularului de plată primit de la organele administrative, la depunerea cererii de solicitare a certificatului
  • ridicarea certificatului de cetătean comunitar, de la sectia de politie pentru străini, la data indicată la depunerea solicitării; se vor prezenta copia cererii, adeverinta de plată a taxei de 10 euro si un document de identitate valabil.
Daca vi s-a parut utila postarea, atunci apasati LIKE, pentru a afla si altii de ea.
    Cititi si: Acte necesare pentru a te inscrie la primaria spaniola

    Documente de calatorie - taxe consulare

    Taxe consulare valabile incepand cu data de 04 iunie 2010

    123 de comentarii:

    1. Te rog sa ma scuzi, dar poate nu am citit tot in blog-ul tau...Te intreb cine este in masura sa-mi anuleze NIE? In cazul meu cumnata mea mi-a facut NIE pentru Alcudia, iar actualmente sunt divortat si locuiesc in Romania dar doresc sa ma reintorc in Ile Baleare...
      Multumesc!

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Te poti intoarce linistit, deoarece NIE iti este valabil. Chiar daca nu il mai detii, il declari pierdut, si mergi la Biroul pentru Straini (Oficina de Extranjeros), de unde ti se va elibera altul.

        Ștergere
    2. Dupa ultimile schimbari , acum iti mai trebuie Patronament sau nu pentru obtinerea nr. NIE ? Eu locuiesc la un preiten si nu-mi poate face empatronate in aceasta casa.
      Multumesc
      Daca imi poate raspunde cine pe adresa m0723205032@gmail.com

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Nu, nu ai nevoie de "empadronamiento" pentru obtinerea NIE.

        Ștergere
    3. Ma numesc Marian si va scriu in eventualitatea in care aveti cunostinta si imi puteti raspunde la o intrebare legata de eliberarea NIE. Ma aflu in Spania de aproximativ 2 luni si as fi interesat de acest NIE. Imi puteti spune daca am nevoie de impatronament, si daca nu in eventulitatea in care as face o "cita", in cat timp este eliberat documentul NIE?

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Marian,
        1. Pentru eliberarea NIE nu ai nevoie de "empadronamiento"
        2. Cat despre eliberarea NIE, totul depinde de regiunea in care te afli; de exemplu: in Castilla de la Mancha ti-l elibereaza pe loc.

        Ștergere
      2. Multumesc foarte mult pentru raspuns!

        Ștergere
    4. buna am si eu o intrebare , ce acte trebuiesc pt a-mi scoate NIE ??? multumesc o zi buna!

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Pentru a-ti scoate NIE trebuie sa mergi la Biroul pentru Străini (Oficina de Extranjeros), unde vei primi cererea oficială model EX 16 pe care va trebui să o completezi în dublu exemplar
        - depunerea cererii, în dublu exemplar,si a celorlalte documente necesare (pasaport sau carte de identitate românească- original si fotocopie-)
        - plata taxei de eliberare a certificatului, în valoare de 10 euro (pentru 2009), pe baza formularului de plată primit de la organele administrative, la depunerea cererii de solicitare a certificatului

        Ștergere
    5. buna gabri. eu am avut tarjeta de residencia y trabajo pe un an. dar a expirat in 2006. acum vreau sa ma intorc in spania, daca imis cot NIE acela. pot sa ma angajez?? multumesc

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Da, daca iti scoti NIE iti poti face contract de munca.(asta cu conditia sa-ti gasesti de munca)

        Ștergere
    6. Buna Gabriela. Ajuta-ma te rog cu un raspuns. Ca sa imi scot NIE imi trebuie pasaportul si atat? trebuie sa fac vreo dovada ca stau undeva in chirie ? Am inteles ca nu in toate locurile se elbereaza pe loc, cam cat ar dura maxim sa se elibereze? multumesc anticipat

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Alexandra,
        1. Pentru a-ti scoate NIE nu ai nevoie de "empadronamiento", doar de un act romanesc in vigoare (pasaport sau carte de identitate)
        2. Nu cunosc durata maxima de eliberare.

        Ștergere
    7. buna,am sita pentru nie tocmai in luna iunie 2011 si mie imi trebuie acum.cum sa obtin mai repede.

      RăspundeţiȘtergere
    8. sall...daca nu am nie....si vreau sa imi fac....pot sa fac din romania....sau trebuie sa ma duk neaparat in spania???????? raspuns plz

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Nelu,
        Pentru a-ti scoate NIE trebuie sa te prezinti personal la Biroul pentru Străini (Oficina de Extranjeros) din Spania.

        Ștergere
    9. sant de cateva luni in spania ,mi-am gasit cu greu de munca ,lucrez dar nu-mi poate face contract pentru ca nu am NIE ,am programare in Madrid in luna iunie 2011.Unde m-a pot duce sa obtin mai repede pentru ca nu ma poate tine mult fara contract.

      RăspundeţiȘtergere
    10. Buna si sarbatori fericite tuturor...nie odata obtinut e valabil oriunde pe teritoriul Spaniei sau doar in zona care l-a eliberat? cred ca peste tot !:)

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. NIE e valabil pe tot teritoriul Spaniei.
        Sarbatori fericite si tie!

        Ștergere
    11. 1. Pentru eliberarea NIE nu ai nevoie de "empadronamiento"
      2. Cat despre eliberarea NIE, totul depinde de regiunea in care te afli; de exemplu: in Castilla de la Mancha ti-l elibereaza pe loc. AM CITAT DE MAI SUS---DE LA GABRIELA SI SARBATORI FERICITE FRATILOR http://www.youtube.com/watch?v=u-dSscCd_4Y

      RăspundeţiȘtergere
    12. buna GABI as vrea sa stiu daca pot lucra in spania cu nie?(certificat comunitar)il am din 2007 cat timp e valabil?mersi

      RăspundeţiȘtergere
    13. imi place tare mult cum e structurat blogul. caut insa o informatie pe care n-o gasesc nicaieri: ii pot solicita fetitei mele de 6 luni NIE fara a avea pasaport? (are doar certificat de nastere spaniol/roman)... fara NIE nu pot obtine nici macar alocatie ptr copil... multumesc anticipat, sa aveti SARBATORI FERICITE!

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Rodica,
        Pentru a putea solicita NIE fetitei tale, are nevoie de pasaport.

        Ștergere
    14. se poate face NIE si la ambasada spaniei la bucuresti ?

      RăspundeţiȘtergere
    15. Buna.As dori sa stiu daca pentru a solicita NIE e nevoie si de pasaport sau ajunge doar cartea de identitate. Aici pe site informatia e foarte clara "sau...sau", insa am gasit in alta parte pareri contradictorii.
      Va multumesc mult.

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Anca,
        Ai nevoie doar de un act de identitate in valabilitate (pasaport SAU carte de identitate).

        Ștergere
    16. spune-mi te rog se mai face NIE intr-o singura zi.ms

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Florin,
        Despre eliberarea NIE, totul depinde de regiunea in care te afli; de exemplu:
        1. in Castilla de la Mancha ti-l elibereaza pe loc
        2. in Madrid dupa 6 luni

        Ștergere
    17. Buna!Am si eu o intrebare.Am niste amenzi(radare) neplatite care mi-au fost bagate in Hacienda.Lucrez cu contract de munca.Se poate sa imi retina acesti bani din nomina?Si inca ceva.In caz ca pierd NIE si vreau sa il fac din nou trebuie sa platesc mai intai aceste amenzi?Multumesc mult!

      RăspundeţiȘtergere
    18. Buna,

      Cum pot anula NIE? Nu mai am nevoie de el.

      Multumesc

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Simplu: IL RUPI!!!!!!!!!!!!:))))))))))))))

        Ștergere
    19. mi-am luat cita pe 27 iunie si ulterior am aflat ca imi pot lua nie mai repede din alt oras...imi pot face alta in orasul respectiv sau trebuie sa astept pana in iunie?

      RăspundeţiȘtergere
    20. Buna ziua!

      Momentan ma aflu in Spania si ar mai trebui sa le fac copiilor mei NIE.Intrebarea mea este daca pot face acest lucru fara ca ei sa vina personal aici.

      Ce acte sunt necesare? Copii,Legalizari?Am gasit pe un site un articol in care spunea ca e necesar o imputernicire din partea celor care doresc NIE catre mine si niste legalizari.Se poate face NIE fara ca ei sa vina personal aici.Multumesc!

      RăspundeţiȘtergere
    21. Buna! Urmaresc site-ul tau cu mare interes! Am si eu cateva intrebari si iti multumesc anticipat daca ai sa-mi raspunzi! In primul rand,eu am lucrat in 2008 in Spania ca Fisioterapeuta! Am primit atunci foaia verde cu NIE. Vreau sa te intreb acum daca mai vin sa lucrez,acel NIE...mai este valabil? In al doilea rand...am o cumnata care este gravida,lucreaza legal acolo,in August o sa nasca....vreau sa-mi spui daca mai primeste acel ajutor de 2500 de euro pentru nasterea copilului...am inteles ca a dat Zapatero o lege prin care a scos acel ajutor! Multumesc anticipat pentru raspunsuri! Cu respect...

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. 1. Pe NIE trebuie sa apara scris pana cand este valabil

        2. Ajutorul de stat oferit proaspetelor mămici, de 2.500 de euro, a fost eliminat începând cu 01 ianuarie 2011. In concluzie, cumnata ta nu va beneficia de acei bani.

        Ștergere
    22. srtau in madrid in zona carpetana de unde pot scote NIE

      RăspundeţiȘtergere
    23. Buna,locuiesc in spania insa acum sunt in concediu in romania.urmeaza sa imi iau si fiul cu mine.vreau sa sun sa ii fac programare pentru NIE inca de acum insa nu mai stiu numarul de telefon .locuiesc in madrid-villaverde bajo.si as mai vrea sa stiu daca il pot inscrie la scoala inainte de a obtine NIE.(stiu ca dureaza ceva timp pana la obtinerea lui)ma puteti ajuta cu aceste informatii va rog? multumesc anticipat

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. 1. 913 18 80 30 sau 913 92 16 00
        2. Din cate stiu eu, nu va puteti inscrie copilul la scoala fara NIE

        Ștergere
    24. buna ziua.Am o intrebare urgenta.Am NIE din iunie 2007 si expira in 2012 in iunie. Pentru un contract de lucru am nevoie sa fie valabil pana in august2012.Doar atunci cand expira pot sa-l prelungesc sau cum sa fac?
      va multumesc.

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. NIE se poate schimba doar atunci cand expira, nu se poate schimba inainte; de altfel cand iti faci programarea telefonica te si intreaba care e data expirarii.

        Ștergere
    25. anonim..va rog sa ma lamuriti si pe mine .intr-o problema" nu am stiut si am plastifiat certificatul de cetatean comunitar adica N.I.E..cineva mi-a spus ca acum este nul si nu mai este valabil ca de la politie nu o sa mi-l ma ia in consideratie si ca o sa am probleme in unele institutii.va rog sa imi spuneti daca este ADEVARAT.si in cazul acastsa ce se poate face.multumesc pentru intelegere si astept raspuns.MULTUMESC INCA O DATA.

      RăspundeţiȘtergere
    26. Buna ziua,
      as dori sa stiu daca am nie din anul 2009, dat pe perioada indefinita, cu noile restrictii de pe piata muncii trebuie sa solicit permis de munca? si daca vreau sa fac nie copilului meu este necesar patronamentul. O ultima intrebareȘ daca imi schimb domiciliul trebuie sa solicit alt nie?
      Multumesc pentru informatii, Cristina

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Cristina,

        1. Daca pe data 22 iulie 2011, nu indeplinesti conditiile impuse privind accesul cetatenilor romani pe piata muncii din Spania( http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2013/01/noi-precizari-privind-accesul.html#more), atunci ai nevoie de permis de munca indiferent ce-ti scrie pe NIE.

        2. Nu. Deoarece "empadronamiento" nu se elibereaza fara NIE

        3. In mod normal, da.

        Ștergere
    27. BUNA ZIUA , VA DERANJEZ SI EU CU O INTREBARE CE ESTE FOARTE IMPORTANTA PE MN .DACA COMISIA EUROPEANA APROBA ACEASTA LEGE ,INFLUENTEAZA INTR-UN FEL SAU ALTU OBTINEREA Certificatul de Cetatean Comunitar NIE , SAU STITI CEVA LEGAT DE ACEASTA TREABA ASTA CA NU SE VOR MAI ELIBERA SAU CEVA DE GENU ??? VA MULTUMESC ANTICIPAT

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Informatiile referitoare la aceste aspect, le gasiti aici:

        http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2012/07/noutati-legislative-legate-de.html

        Ștergere
    28. Buna ziua, sunt Liana, eu si sotul meu ne schimbam NIE dupa cinci ani, cum e normal, dar nu stiu daca si ce taxa trebuie sa platim, nu mi s-a spus nimic in acest sens, doar ce documente sa duc maine dimineata la Politie.
      Multumesc!
      PS.Foarte foarte bun acest site, ma bucur mult ca l-am gasit. Am nevoie de multe informatii, spre exemplu fiica mea are 14 ani si trebuie sa ii scot buletinul, asa ca, in alta zi voi incerca sa ma lamuresc si in acest sens.
      Deocamdata doresc sa stiu ce taxa tr sa platim pt REINNOIREA NIE.
      Multumesc si felicitari!

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Liana,
        Multumesc pentru felicitari.
        Taxa pentru reinnoirea de NIE este de 10 euros.

        Ștergere
    29. buna am 2 copii unu de 1 an si unu de 2 ani 7 luni si am auzit ca se face nie si pt ei e adevarat?mi-au spus niste spanioloaice,ca ar trebui la guarderie si tot asa dar ce trebuie sa fac.este adevarat s paoet asttept un raspuns va rog multumes frumos

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Da, este adevarat. Doar ca, copiii trebuie sa detina pasaport in vigoare.

        Ștergere
    30. am uitat sa va spun sunt fata cu copii mici si stau in moguer huelva si unde trebuie sa sun sau ce trebuie sa fac ca sa stiu huelva apartin

      RăspundeţiȘtergere
    31. BUna ziua,am si eu o intrebare am fost in spania in 2008 mi-am scos NIE numai ca atunci se elibera fara drept de munca,astfel ca am lucrat ca autonom cam 9 luni apoi am venit acasa in
      Romania,as dori sa stiu acum daca ma intor in spania am nevoie de permis de munca adica trebuie sa caut pe cineva care sa imi faca contract de munca ca sa imi schimbe NIE,sa imi dea drept de munca? mersi frumos

      RăspundeţiȘtergere
    32. Buna ziua!Am locuit in spania timp de 2 ani,mi s-a eliberat NIE,dar fara drept de munca,acest lucru a avut loc in 2007.Ulterior am gasit un loc de munca si au inaintat actele pentru drept de munca.Problema e ca am primit confirmare ca mi-a s-a aprobat si ca trebuie sa merg sa le iau,dar eu in acel an am plecat in Romania,si nu am mai luat actele.As dori sa stiu daca acele acte mai sunt valabile? Ma mai pot folosi de ele daca ma mai intorc in Spania sau raman tot cu NIE-le fara drept de munca?Avand in vedere legea care s-a introdus,as vrea sa stiu daca acel NIE fara drept de munca ma afecteaza in cautarea unui loc de munca?Daca gasesc pe cineva sa imi faca contract va fi vreo problema? Va multumesc

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Indiferent ce scrie pe NIE, ca e cu drept de munca sau nu, totul depinde de situatia in care v-ati aflat pe data de 22 iulie 2011.

        (http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2013/01/noi-precizari-privind-accesul.html#more)

        De aceasta situatie depinde daca veti avea nevoie de permis de munca pentru o posibila angajare.

        Ștergere
    33. Buna ziua!Am lucrat in 2008 in Spania si in octombrie mi-au facut acte.Am primit acasa ca mi-au venit actele,ca se aprobasera,am intrat si pe subdelegacion de gobierno si imi la TIPO DE PERMISO imi scrie : AUTORIZACION RESIDENCIA TEMPORAL Y TRABAJO C/A INICIAL.Mentionez ca nu am mers sa ridic actele de la correo si tot pe subdelegacion de gobierno imi scrie ca: EXPEDIENTE ARCHIVADO.Vreau sa stiu ce inseamna acest lucru?ca am acte?daca ma duc sa le cer acum mai sunt valabile?Ma mai pot folosi de ele sau expira dupa un anumit timp?Va rog frumos sa imi raspundeti!Ma numesc Ramona!

      RăspundeţiȘtergere
    34. BUNA ZIUA IMI PERMIT SA VA DERANEJZ CU O INTREBARE FOARTE IMPORTANTA PENTRU MINE , AVETI IDEE DACA SE POATE OBTINE ACEAST CERTIFICAT DE CETATEAN COMINITAR NIE FARA CONTRACT DE MUNCA SAU DACA EXISTA VREO POSIBILITATE SAU VREO PORTITA PENTRU OBTINEREA LUI , SAU SEDERE LEGALA FARA CONTRACT DE MUNCA PE O PERIOADA MAI MARE DECAT CELE 90 DE ZILE . VA MULTUMESC MULT ASTEPT UN RASPUNS DE LA D-VSTRA

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2012/07/noutati-legislative-legate-de.html#more

        Ștergere
    35. buna ziua va deranjez cu o intrebare,se mai elibereaza Nie cu drept de munca ,va multumesc

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Totul, aici:

        http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2012/07/noutati-legislative-legate-de.html#more

        Ștergere
    36. Buna Gabriela, am o intrebare, se mai elibereaza nie acum dupa ce a intrat in vigoare moratoriul? eu am programare in noiembrie.

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Totul, aici:

        http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2012/07/noutati-legislative-legate-de.html#more

        Ștergere
    37. vreau sa stiu ce acte imi trebuie sa imi elierez DNI de european tiinand cont ca am o fetita cu nationalitatea spaniola

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Totul, aici:

        http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2012/07/noutati-legislative-legate-de.html#more

        Ștergere
    38. BUNA GABRIELA MA NUMESC GEORGIANA SI AM O INTREBARE AM O LUNA IN SPANIA AVAND IN VEDERE RESTRICTILE POT OBTINE NIE FARA SA AM IMPATRONAMENT? SI PANA PE CE DATA SE ELIBEREAZA CERTIFICATELE NIE? SAU ESTE NECESAR SA FIU IMPATRONATA PENTRU A OBTINE NIE? ASTEPT RASPUNS MERSI FRUMOS

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Totul, aici:

        http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2012/07/noutati-legislative-legate-de.html#more

        Ștergere
    39. Buna Gabriela, tin sa va felicit pentru ajutorul acordat tuturor prin mesajele dvs. Intrebarea mea este; in urma schimbului de domiciliu, am solicitat alt certificat verde iar la documentul nou, in spatiul unde continea AUTORIZA A TRABAJAR POR CUENTA AJENA INDEFINITIVAMENTE, nu mai scrie nimic. Ma afecteaza la o noua contractare, tinand cont ca am schimbat documentul fiind in paro, am vreo restrictie??? Multumesc

      RăspundeţiȘtergere
    40. Buna ziua,va rog sa_mi spuneti cum trebuie sa procedez si ce acte imi trebuiesc pt a schimba NIE in urma divortului.Am divortat in Romania,am NIE pe numele de casatorie si vreau sa fie pe numele de fata cu care raman acum.Multumesc

      RăspundeţiȘtergere
    41. Buna Gabriela,te rog sa ma ajuti daca se poate,cu un sfat,pe o tema de divort de comun acord cu schimbare de nume. Acum incep sa-ti explic despre ce e vorba.in luna decembrie 2011 s-a pronuntat divortul de comun acord iar eu am cerut shimbarea numelui revenind la cel anterior.Eu lucrez aici in Spania din 2007 cu acte si acest certificat imi expira in iunie 2013.eu ce sa fac ? daca pornesc shimbarea de nume in buletinul rominesc apoi trebuie sa shimb si pasaportul cu noul numesi nu va mai coincide cu certificatul de aici din spania....Ce solutie e? Le schimb pe toate buletin pasaport,certificatul de spania, ori pot astepta cu aceasta hotarire de divort pina imi expira certificatul de aici din Spania. Oare se poate? hotarirea de divort e valabila pentru totdeauna dar schimbarea de nume ma pune pe ginduri....iti multumesc gabriela anticipat si sunt multumita in suflet ca mai exista si oameni ca tine. Monica

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Monica,
        Parerea mea este sa astepti sa-ti expire NIE, si apoi sa-ti schimbi toate actele.

        Ștergere
    42. Buna ziua,va rog sa_mi spuneti cum trebuie sa procedez si ce acte imi
      trebuiesc pt a schimba NIE in urma divortului.Am divortat in Romania,am NIE
      pe numele de casatorie si vreau sa fie pe numele de fata cu care raman
      acum.Multumesc. Am fost casatorita tot cu un roman. Veronica

      RăspundeţiȘtergere
    43. CEAO.AM UN N.I.E ,OBTINUT IN TOMNA ANULUI 2007 IN INSULA TENERIFE
      ,INTREBAREA MEA ESTE DACA MERG IN INSULA IBITZA ,ACEST N.I.E MAI E VALABIL
      SAU IMI TREBUIE UNUL NOU.VA MULTUMESC FRUMOS. ALFRED

      RăspundeţiȘtergere
    44. buna ziua sunt claudiu mar interesa ceva daca se poate am NIE din3 mai 2007 am luat jomaj prin2010 dar vreau sa stiu daca am drept de lucru cind mi sa eliberat NIE-le mi sa dat diferit de multe persoane dedesupt de seria de NIE mie imi scrie AUTORIZA A TRABAJAR POR CUENTA AJENA INDIFINAMENTE iar fratele meu care a lucrat cu mine are NIE din mai 2009 dar lui nu ia dat cum am eu numa seria si numaru multumesc

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Claudiu,
        Daca pe data de 22 iulie 2011 nu erai angajat, șomer sau solicitant de loc de muncă, atunci DA, ai nevoie de permis de munca pentru a mai putea munci legal (chiar daca inainte de 22 iulie 2011 ai mai lucrat legal in Spania).
        -- Nu are nicio importanta ce scrie pe NIE--

        Ștergere
      2. multumesc foarte mult dar daca patronu mar ajagaja se poate nu??sa obtin mltumesc mult claudiu

        Ștergere
      3. Pe baza contractului de munca, va trebuie sa soliciti permis de munca.

        Ștergere
    45. multumesc.. pai solicitant eram dar la inem ei imi cautau si dac patronu ma ia la lucru se poate obtine nu permisu?multumesc CLAUDIU

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Claudiu,
        Daca in data de 22 iulie 2011 figurai ca solicitant de loc de munca (adica, aveai carnetul de somer vizat la timp), atunci nu vei avea nevoie de permis de munca, in momentul in care doresti sa te reangajezi legal in Spania.

        Ștergere
    46. unde pot sa imi fac NIE? In ce oras al Spaniei? Eu sunt din Madrid. Georgiana

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Georgiana,
        NIE il poti solicita de la Biroul pentru Străini (Oficina para Extranjeros) sau, în lipsa acestuia, la Comisariatul Provincial de Politie (Comisaria Provincial de Policia)---> in cazul tau: in Madrid.

        Ștergere
    47. buna ,am nie din 2007,l-am schimbat dar pe el nu pune permanent,lucram la data schimbari.nu scrie ca am drept de munca sau nu ,inainte era cu drept de munca ,credeti ca acum e in continuare cu drept de munca si nu mai trebuie scimbat

      RăspundeţiȘtergere
    48. as vrea sa ma casatoresc cu o spanioloaica ce drepturi o sa am...sau dupa cit timp o sa am si eu drepturi...as vrea sa ne casatorim in romainia multumesc

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Dupa un an de la casatorie vei putea cere cetatenia spaniola, insa va trebui sa renunti la cea romana.

        Ștergere
    49. Buna! Sunt in Sp de 7-8 ani, in anul 2007 mi-am scos NIE fara dept de munca (eram minora). Acum sunt majora si as dori sa il am cu dept de munca. Cel care il am pt cat timp este valabil? (nu scrie pe el) Cum il pot schimba pt a avea drept de munca? Stau in Toledo, unde il pot schimba si de ce am nevoie? Multumesc mult!

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Denisa,
        Nu conteaza ce scrie pe NIE. Dreptul de munca il ai doar daca indeplinesti conditiile impuse pe data de 22 iulie 2011 (http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2013/01/noi-precizari-privind-accesul.html#more)

        Ștergere
    50. am si eu o intrebare am lucrat pana in data de 20 iulie si pe 21 am fost de baja mai am drept de munca?vreau un raspuns multumesc

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Daca pe data de 22 iulie nu ati figurat ca: angajat, lucrător independent, șomer sau persoană înregistrată ca fiind in cautarea unui loc de muncă până la data de 22 iulie 2011, atunci pe viitor veti avea nevoie de permis de munca pentru a mai putea lucra legal in Spania.

        Ștergere
    51. am si eu inrebare am nie din 2006 si nu am carte verde cum pot sa o obtin am auzit ca nu se mai face.

      RăspundeţiȘtergere
    52. buna ziua .am si eu o intrebare vreau sa imi fac un nie si nu stiu cum .imi puteti sa niste detali ce acte imi trebuiesc???

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Intrati pe acest link:

        http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2012/07/noutati-legislative-legate-de.html#more

        Ștergere
    53. buna ziua, as dori sa stiu ce trebuie facut pentru a schimba NIE al sotiei mele dupa casatorie deoarece acum si-a schimbat numele de familie si are buletin de Romania cu numele nou

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Valy87,
        Incepand cu 24 aprilie 2012 s-a schimbat legislatia legata de schimbarea certificatului de rezidenta comunitara (=NIE). De aceea, trebuie sa vezi daca sotia ta se incadreaza in noile conditii impuse, intrand aici:

        http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2012/07/noutati-legislative-legate-de.html#more

        Ștergere
    54. din cate am inteles din link-ul pe care mi l-ati dat, sotia mea ar putea obtine NIE daca eu sunt angajat si lucrez in Spania(¨trebuie să fie membrii de familie care însotesc sau se alătură unui cetătean al Uniunii care îndeplineste el însusi conditiile mentionate anterior.¨)deci daca e asa, ce acte sunt necesare pentru schimbarea NIE? Mentionez ca NIE meu expira in iunie 2013.Poate afecta acest lucru obtinerea NIE pentru sotia mea?

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Valy87,
        1. Pentru solicitarea de NIE, sotia ta va avea nevoie de certificatul de casatorie, vechiul NIE, buletin in termen de valabilitate si "vida laboral" al tau.

        2. Atata timp cat sotia ta, va solicita schimbarea de NIE inainte de iunie 2013, nu o va afecta cu absolut nimic.

        Ștergere
      2. Multumesc mult de tot pentru raspunsuri!!!

        Ștergere
    55. mary 15 ian 2013 as vrea sa stiu va rog daca se mai fac certificate de cetatean european multumesc

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Mary,
        NIE se elibereaza in aceste conditii:

        http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2012/07/noutati-legislative-legate-de.html

        Ștergere
    56. la reinoirea certificatului cu drept de mmunca indefinit e nevoie sa-l renovez ?, se spune ca are un termen de 5 ani , e adevarat ?

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Gabriel,
        Nu trebuie schimbat, din moment ce scrie: "indefinit"

        Ștergere
    57. Buna ziua!Va deranjez cu o intrebare.Detin NIE din 2008 fara drept de munca.Acum in 2013 vreau sa merg la cules de capsuni.pot merge cu acest NIE.Nu am mai lucrat cu contract pana acum.

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Daca patronul va face contract de munca, pe baza acestuia puteti solicita permis de munca.

        Ștergere
    58. Detin NIE din 2008.In 2009 m-am casatorit,dar nu am schimbat numele.Pot folosi acest NIE daca am pasaportul cu numele de dinainte de casatorie valid?Doresc sa merg la cules de capsuni si nu am timp sa schimb NIE.

      RăspundeţiȘtergere
    59. buna ziua. am o rugamine sa-mi spuneti daca pentru copii in afara de permisul de rezidenta care este obtinut prin rezidenta tatalui care este cetatean strain mai trebuie sa obtina si NIE,deoarece au un nr de identificare va multumesc astept un raspuns

      RăspundeţiȘtergere
    60. buna gabriela, am o intrebare: eu am NIE din 09, dar am pierdut foaia. sunt inscris la sistemul de asigurare sociala si am muncit cu contract 4 luni in ibiza, 2009. Vreau sa ma intorc acolo acum in aprilie 2013. Ptr reinnoire trebuie sa prezint acte extra(empadronamiento sau contract de munca)?. De asemenea, daca o romanca merge prima data in spania acum, ii trebuie contract de munca ptr a obtine NIE? dar daca este studenta si obtine contract ca Practicante? ar facilita obtinerea NIE? Multumesc frumos si o zi buna va doresc! Radu Deac

      RăspundeţiȘtergere
    61. buna am un baietel de 1luna si vroiam sa stiu ce acte sunt necesare ptr ai scoate NIE,are decat libro de familia ,imi este necesar ptr tarjeta sanitara si unde trb sa ma duc multumesc

      RăspundeţiȘtergere
    62. Buna, va deranjez cu o intrebare rapida. Am NIE-ele facut din 2010, dar nu gasesc nicaieri unde scrie cand expira ! Imi puteti spune exact, unde anume pe certificat scrie data expirarii ?
      Va multumesc anticipat !

      RăspundeţiȘtergere
    63. Buna ma numesc Dragos e foarte greu de scosN.I.E am reusit sal scot pe o perioda de trei luni spunemi te rog dupa trecerea acestora nie mai este valabil.adica dacal nyl schimb

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Te rog sa ma ajuti la intrebarea de mai sus

        Ștergere
    64. Buna ma numesc alexandra sant in spania din 2007 in 2011 mi-am reinnoit tarjeta de rezidenta pt ca mi-am shimbat adresa.cat timp e valabila?nu stiu f bn daca ar trebui sau nu sa o schimb pt ca la politie cand am fost sa o reinnoiesc mi s-a spus ca nu e nevoie.locuiesc in bilbao va multumesc

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Alexandra,
        NIE = (foaia de culoare verde) nu trebuie reînnoita deoarece FOAIA VERDE NU expiră! Singurele cazuri în care trebuie schimbat certificatul de rezidență UE sunt cele de deteriorare / pierdere / furt ale acestuia sau cele în care cetateanul isi schimba starea civila sau adresa la care locuieste.

        Ștergere
    65. buna si multumesc ca te straduesti sa raspunzi tuturor...sunt in madrid si am facut o ,cinta, pt NIE si e peste 3 saptamani...o pot face si in alta zona a spaniei unde te programeaza mai repede...daca conteaza am mutatia in madrid...multumesc

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Remus Mihai,
        Nu poti solicita NIE decat de acolo din Madrid.

        Ștergere
    66. E nevoie si de certificatul de nastere pntru a solicita pentru prima data Cartea Verde, inafara de pasaport sau carte de identitate?

      RăspundeţiȘtergere
    67. buna ziua am si eu o intrebare va rog,,,,am lucrat din 2007 cind se dadeau nie-le ...si am observat ca multe nu au ce am eu scris pe el,,,,dedesupt de exemplu mie imi scrie ...ca pot lucra,,,pe cuenta jena indefinamente,,,iar la fratemio nu,,,,am luat somaj,,iar din 2010 nu am mai lucrat acolo.....trebuie da scot alt nie,,sau numa oferta de lucru care o face patronu,,,,multumesc astept raspuns

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Nu are importanta ceea ce scrie pe NIE. Nu trebuie sa va scoateti alt NIE. Aveti nevoie doar de o oferta de munca pentru solicitarea permisului de munca.

        Ștergere
    68. Buna ziua am si eu o intrebare m-am casatotit pt.a schimba NIE trebuie tradus certificatul de casatorie

      RăspundeţiȘtergere