39

Organizarea invatamantului spaniol

În Spania, învătământul obligatoriu durează de la 6 la 16 ani, este gratuit, iar de la vârsta de 3 ani copiii pot fi înscrisi în învătământul prescolar, care, în anumite comunitati autonome este gratuit.
Există si centre educative pentru copiii mai mici de 3 ani, corespondente ale creselor, în care cei mici sunt acceptati de la minimum 4 luni.
  • Familiile care au copii cu vârste cuprinse între 6 si 16 ani au dreptul si obligația să solicite înscrierea acestora într-o unitate scolară. Pot alege între institutii de învătământ public, privat si semi-privat. În cazul învătământului privat si semi-privat se achită taxele stabilite de fiecare scoală.
  • Copiii de 3, 4 si 5 ani sunt încadrati în învătământul prescolar. Acesta este structurat pe 3 nivele. Desi nu este obligatorie, integrarea cât mai de timpuriu a prescolarilor într-un mediu institutionalizat pregăteste copilul pentru învătământul primar. Pentru copiii de până la 3 ani există centre educative, echivalentul creselor românesti.
  • De la 6 la 12 ani, copilul frecventează scoala primară. Această etapă este gratuită si obligatorie. Este structurată pe 3 nivele, fiecare cuprinzând câte două cursuri. Un curs se poate repeta o singură dată. Asadar există:
  1. primul nivel, cu două cursuri: pentru 6 - 8 ani
  2. al dolea nivel, cu două cursuri: pentru 8 - 10 ani
  3. al treilea nivel, cu două cursuri: pentru 10 - 12 ani
Învătământul gimnazial sau secundar obligatoriu (cum este numit în Spania) are 4 nivele si cuprinde grupa de vârstă 12 - 16 ani. La finalizarea acestuia, elevul primeste o diplomă ce atestă absolvirea studiilor obligatorii. Aceasta pemite elevului, după optiune, accesul la cursurile de Formare Tehnică Profesională sau la cele de pregătire pentru Bacalaureat (clasele XI-XII). Cei care nu obtin această diplomă se pot orienta către Scoli Profesionale.
Absolvirea examenului de Bacalaureat dă elevului drept de înscriere la Universitate sau la Cursurile de Formare Tehnică de nivel superior, anterior elevii trebuind să sustină un examen national - La Selectividad, al cărui rezultat are pondere în admiterea la Universitate.
Echivalent nivel educativ:

ROMANIA- SPANIA

Clasa I…………………1̊ de Primaria
Clasa a V-a……………5˚de Primaria
Clasa a VI-a....................6º de Primaria
Clasa a VII-a..................1º de E.S.O
Clasa a VIII-a................2º de E.S.O.
Clasa a IX-a...................3º de E.S.O.
Clasa a X-a....................4º de E.S.O. (Enseñanza Secundaria Obligatoria)
Clasa a XI-a..................1º Bachillerato
Clasa a XII-a.................2º Bachillerato

Cum sunt evaluati elevii?
  •  La sfârsitul fiecărui trimestru, părintii primesc informatii despre evolutia scolară a copiilor lor. În functie de nivelul scolar, evaluarea se realizează prin intermediul notelor, al unor calificative sau printr-o descriere, în scris, a gradului de acumulare a cunostintelor si deprinderilor.
  • În învătământul prescolar, părintii primesc o caracterizare în scris, în care li se indică progresele copilului si aspectele ce trebuie îmbunătătite.
  • În învătământul primar, începând din anul scolar 2007-2008, părintii primesc o înstiintare scolară, în care sunt trecute disciplinele studiate si calificativele obtinute: Insuficiente, Suficiente, Bien, Notable, Sobresaliente.
Până în anul scolar 2006-2007, elevii de scoală primară primeau doar două calificative: NM (sunt necesare ameliorări, îmbunătătiri) sau PA (pregătire adecvată).
În învătământul gimnazial, părintii primesc lista disciplinelor studiate, iar pentru fiecare dintre ele, calificativul obtinut, însotit si de o notă. Notele sunt de la 1 la 10.
  •  de la 1 la 4 si "insuficiente": nu s-a obtinut nivelul minim necesar
  • 5 si "suficiente" : nivelul obtinut este cel minim admis
  • 6 si "bien": elevul detine cunostintele la un nivel acceptabil
  • 7, 8 si "notable" : nivelul elevului este considerat bun
  • 9, 10 si "sobresaliente": elevul a ajuns la un nivel foarte bun de pregătire
Ce alte sevicii mai pot fi oferite elevilor ? 
  • Masa de prânz – depinde de fiecare unitate scolar
  • Transport la si de la colegiu – se asigură pentru elevii care locuiesc departe.
Informatii despre aceste două servicii se obtin de la fiecare scoală sau de la primărie. Uneori sunt gratuite, alteori trebuie plătită o sumă ce diferă de la regiune la regiune.
  •  Activităti extracurriculare (în completare) ; se realizează voluntar, în afara orarului scolar si au în vedere mai buna integrare a elevilor în colectiv si în societate.
 Daca vi s-a parut utila postarea, atunci dati click pe butonul "Imi place", pentru a afla si altii de ea.
    Cititi si: Acte necesare petru omologarea studiilor

    39 de comentarii:

    1. Ai un blog foarte complex.
      L-am recomandat tuturor prietenilor mei.
      Succes in continuare!

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Bună anul acesta în vara aș vra să îmi transfer copii la școală în Spania ce acte sunt necesare să nu omit copii vor trece în toamna clasă a9 respectiv a10

        Ștergere
    2. Ma bucur ca am gasit blogul tau!!!!Ne este foarte util!!!Numai bine!!!

      RăspundețiȘtergere
    3. Buna ziua,
      In primul rand va felicit pentru ceea ce realizati pentru romani prin intermediul acestei pagin web.
      Ma numesc Romica si am o nelamurire in ceea ce priveste transferul fiului meu din Romania in Spania.
      Are 12 ani, termina clasa a V a si as dori sa aflu care este procedura de transfer din Romania la o scoala aici.
      Trebuie sa merg la ambasada neaparat?
      Trebuie sa caut scoala care sa accepte copiii straini?
      Ce documente sunt necesare pentru aceasta?
      Va rog mult, daca ma puteti ajuta, dati-mi cateva sfaturi in aceasta privinta.
      Va multumesc.
      Va doresc o zi buna,
      Romica

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Romica,
        Cu toate ca, copilul tau termina clasa a-V-a in Romania, aici va intra automat in clasa a-VII-a (daca a implinit varsta de 12 ani), ceea ce inseamna I-E.S.O., la Institut. Nu trebuie sa mergi la Ambasada. Poti inscrie copilul la orice scoala doresti.
        Actele necesare pentru inscriere sunt:
        - pasaportul copilului in termen de valabilitate (original si fotocopie);
        - "empadronamiento" copilului (original);
        - NIE al copilului (original si fotocopie);
        - solicitare tip formular de la Secretariatul scolii ("SOLICITUD DE ADMISIÓN EN CENTROS DOCENTES PÚBLICOS Y PRIVADOS. E. INFANTIL, E.PRIMARIA, E.S.O.");
        - asigurare scolara
        Iti doresc mult succes!

        Ștergere
    4. Buna ziua.Ma numesc Elena.Am o nelamurire,am citit mai sus si am vazut ca i-ati raspuns unei doamne a carui baiat este in clasa a V-a aici,iar daca va pleca in Spania va intra direct in a VII-a.
      Eu termin clasa a IX-a aici si din toamna am hotarat sa ma mut in Spania alaturi de parinti,dar sunt putin nedumerita,asta ar insemna sa intru in a XI-a?Nu se poate face cumva sa intru tot a X-a ,mi-as dori foarte mult deoarece nu vreau sa ajung atat de repede sa dau Bacul ,totusi nu am bazele puse.Tin sa mentionez ca tocmai am implinit 16 ani.
      Va multumesc!

      RăspundețiȘtergere
    5. Buna Elena,
      Ba da, poti cere sa intri in clasa a X-a, adica ultimul an de la E.S.O.

      RăspundețiȘtergere
    6. Multumesc mult pentru raspuns!Nu ma asteptam sa imi raspundeti atat de repede.As mai avea o intrebare,mama mea nu stie sa ma lamureasca si pe internet nu gasesc nimic ca sa inteleg si eu ceva.In Spania liceele sunt impartite pe profile ca la noi?De ex uman sau real.Aici sunt la filologie bilingv franceza,mi-ar placea sa am si acolo clasa de bilingv.Mama spune ca doar in clasa a XII-a exista o specializare.

      RăspundețiȘtergere
    7. Elena, nu pot sa te lamuresc in legatura cu profilul liceelor; insa ce pot sa-ti zic e faptul ca, daca intradevar exista: uman si real, acesta se va putea alege doar din clasa a XI-a, deoarece aici sunt 2 ani de bacalaureat (bachillerato)- clasele XI, respectiv XII

      RăspundețiȘtergere
    8. buna.am si eu o intrebare.fica mea a terminat clasa a sasea in romania si as vrea sa o dau mai departe la sc in spania daca ma reintorc cu ea in romania peste cativa ani se ia in considerare anii care studiaza in spania si diplomele de acolo?

      RăspundețiȘtergere
    9. Da, anii de scoala studiati in Spania se iau in considerare.

      RăspundețiȘtergere
    10. Buna, am terminat XII clase in Romania , dar nu am bacalaureatul, as vrea sa stiu daca aceste clase sunt recunoscute in Spania, adica a-X-a drept ESOsi aXI-a si aXII-a drept 1º si 2º bacilerato? Cel putin ESO este cerut pentru aproape orice curs de specializare din Spania....

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Deoarece nu ai bacalaureatul in Romania, in Spania ti se vor recunoaste doar cele 10 clase, adica ESO.

        Ștergere
      2. Buna..daca ai terminat 12 clase si nu ai lugar bacalauriatu ..in spania o sa ti-sa cunoasca primero de bacillerat.

        Ștergere
      3. Buna..daca ai terminat 12 clase si nu ai lugar bacalauriatu ..in spania o sa ti-sa cunoasca primero de bacillerat.

        Ștergere
    11. Daca si in tara am terminat 10 clase,cum se vor recunoaste in spania?voi putea urma cursuri de formre in spania?

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. 1 Se vor recunoaste cele 10 clase
        2 Da, se poate.

        Ștergere
    12. bua la toti! as dori sa stiu ce acte e nevoie sa aduc din Romania ca sa pod inscrie fetita mea la o scoala in Spania? mentionez ca fetita mea termina clasa a 8a si daca e o problema sa intrerupa un an pentru a se acomoda si a invata limba spaniola. curespect Doinita

      RăspundețiȘtergere
    13. buna ...eu vreau sa ma inscriu la sc in spania termin clasa 7 .In ce clasa o sa ma bage ? Nu trebuie sa dau ceva teste ? Cum te invata lima ? Cand se fac inscrierilr , si nu stiti ce materi sunt ?...multumesc sunteti de mare ajutor .

      RăspundețiȘtergere
    14. BUNA ZIUA.AM BAIATUL CARE TERMINA ACUM CLASA A VIII A IN ROMANIA ,SI AS DORI SA STIU DACA DUPA EXAMENUL DE CAPACITATE POT SA VIN SA-L INSCRIU IN SPANIA LA SCOALA ,IN CE CLASA ,SI DACA EL FACE FOTBAL DE PERFORMANTA CUM AR TREBUI SA PROCEDEZ? MULTUMESC MULT

      RăspundețiȘtergere
    15. buna seara!eu am terminat clasa noua , asta inseamna ca trebue sa invat inca un na ca sa am E.S.O?si spunetimi varog unde pot traduce actele.multumesc si felicitari pentru blog,este de mare ajutor

      RăspundețiȘtergere
    16. servus,sunt marina as dori sa stiu daca termin clasa a sexto de primaria la vara dorim sa plecam in romania as dori sa stiu in ce clasa voi fi?si daca trebuie sa dau niste teste de evaluare?va multumesc din suflet,astept raspunsul.

      RăspundețiȘtergere
    17. Buna ziua, fetita mea a terminat clasa a IX-a si dori sa stiu daca ii pot face transfer in clasa a X-a ..si as dori sa stiu daca este vreo problema daca face pauza un an pentru a se acomoda si a invata limba. Cu respect Alice.

      RăspundețiȘtergere
    18. Buna Gabriela , am terminat liceul la zi ruta progresiva si as vrea sa stiu cat este recunoscut in Spania .. ari fi 10 clase adica ESO ??? Si daca ai putea sa imi explici ce inseamna FP2 si MGM
      Multumesc

      RăspundețiȘtergere
    19. Buna, ma numesc Claudia si am facut 12 clase in Spania si acum urmez sa dau bacul denumit aici Selectividad. Intrebarea mea este: mi sa recunoaste bacul in Romania daca vreau sa dau la universitate acolo sau il fac degeaba?

      RăspundețiȘtergere
    20. daca am terminat scoala profesionala in romania ce fel de studii am in spania, si pot continua?

      RăspundețiȘtergere
    21. eu am facut 10 clase in tara si am renuntat in clasa a 11,nu am dat bacul si nu am decat o foaie matricola iar ca sa omologuez aici in spania imi cer o adeverinta sau diploma si eu nu am si de la liceu nu vor sa imi dea,cum pot homologa cele 10 clase aici?

      RăspundețiȘtergere
    22. Luna viitoare plec in Spania si inca nu stiu ce acte imi trebuiesc , am trecut acum a 12-a , ma poti ajuta ?

      RăspundețiȘtergere
    23. Bună .Anul acesta termin 11 clase în România..Pot intra clasa a12a in Spania ?Deci eu in vara anului 2016 termin clasa a11a , iar in toamna lui 2016 fac 18 ani si abia atunci pot trece graniță,deoarece am câteva probleme aici in tara.Ma mai pot inscrie in toamna lui 2017 la scoala in clasa a12a?

      RăspundețiȘtergere
    24. Bună anul acesta vreau să transfer copii din România în Spania vor trece la toamna în clasă a9 respectiv a10 ce acte sunt necesare mulțumesc.

      RăspundețiȘtergere
    25. buna!am 29 de ani nu am terminat liceul in tara(am plecat cu 18 in strainatate),penultimul si ultimul an nu l-am termiat iar acum as vrea sa termin liceul aici in Spania dar nu stiu pe unde sa ìncep.De ce acte am nevoie ? unde apelez pentru mai multa informatie mai exact?

      RăspundețiȘtergere
    26. Bună ziua! Va rog dacă puteți sa mă ajutați. Copilul meu termina clasa 7, a implinit 14 ani.Din vara se muta la tatăl lui în Spania și am citit într -un comentariu mai jos ca are nevoie de pașaport. Buletinul nu este bun? Și încă ceva : trebuie sa traduc cEva? Ce acte trebuiesc? Mulțumesc frumos!

      RăspundețiȘtergere
    27. Buna ziua. O intrebare... am un băiețel de 1 anisor basvug in spania. Pt înscrierea la cresa imi trebuiesc diverse acte... mi le puteti mentiona? Multumesc. M am interesat si eu si pt ni a copilului cică e necesar suma de 12000 euro in cont...suma ce reprezintă întreținerea noastra,eu nu lucrez si nu detin mici un venit... nici alocație măcar... nu am acesti bani... cum rezolv problema? Multumesc anticipat!

      RăspundețiȘtergere
    28. am si eu o intrebare , anul acesta termin clasa a 8a si o sa ma mut in spania mi se echivaleaza examenul sa trebie sa dau dinnou altul ?

      RăspundețiȘtergere
    29. buna ziua

      Baiatul meu are 14 ani si este clasa a VIII-a. Daca in anul scolar urmator il voi inscrie la scoala in Spania, va trebui sa cunoasca foarte bine aceasta limba, sau exista si scoli in care se preda limba romana? (este vorba de Madrid)
      Multumesc

      RăspundețiȘtergere

    Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.