02.02.2010

55

Spania: Cat costa si cum iti poti procura noile pasapoarte electronice?

Aceasta postare nu mai e de actualitate. Noile informatii referitoare la eliberarea pasaportului simplu electronic, le gasiti aici.
 
La începutul acestei săptămâni, consulatele de la Madrid, Barcelona și Sevilla au început să preia solicitările românilor pentru eliberarea pașapoartelor electronice, noul sistem de preluare a datelor biometrice devenind operațional.
  • Solicitantii trebuie să se prezinte la consulat, prezentând obligatoriu cartea de identitate valabilă, pasaportul expirat si celelalte documente necesare. 
  • În caz de furt al pasaportului, trebuie adusă o copie a reclamatiei depuse la politia spaniolă, tradusă în limba română.
  • La sediul consulatului, se va face fotografia digitală pe loc, se va lăsa amprenta degetului arătător si semnătura electronică a solicitantului.
  • Pentru pasaportul electronic sau titlul de călătorie al bebelusilor, ca si pentru cel al adulților, este obligatorie prezenta personală a titularului, pentru fotografiere.
  • Imaginile digitale preluate vor fi trimise în România unde măsurătorile biometrice vor fi transferate pe un cip din pasaport. Documentul poate fi ridicat, la alegere, din România sau de la sediul consulatului la care a fost depus dosarul.
  • Pentru prelucrarea dosarului este nevoie de aproximativ 45 de minute, iar cetătenii vor primi pasaportul, în Spania, în maximum 30 de zile.
Un pasaport standard, 96 de euro
  • Pentru prelucrarea si eliberarea unui pasaport standard, tarifele practicate de consulate sunt de 96 de euro. 
  • În cazul pasapoartelor pentru copii se adaugă suma de 30 de euro pentru declaratia de acord a părintilor. 
  • Până acum, pretul unui pasaport era de 60 de euro pentru adulti si 90 de euro pentru copii.
  • În cazul titlurilor de călătorie, tariful rămâne neschimbat: 55 de euro, la care se adaugă, în cazul copiiilor, suma de 30 de euro pentru declaratia de acord a părintilor.
  • O noutate o constituie faptul că fiecare copil va avea propriul pasaport, cei mici nemaiputând fi trecuti în pasaportul părintilor.
  • Pentru copiii mai mici de 6 ani, pasaportul este valabil o perioadă de trei ani, iar pentru ceilalti cetăteni valabilitatea rămâne de cinci ani.
  • Titlul de călătorie nu va mai fi eliberat pe o coală A4 pe care se atasează fotografia, ci va fi sub forma unui formular securizat, personalizat, trimis din România. 
  • Prelevarea imaginii si a amprentei se va realiza tot digital. 
  • O altă noutate o constituie perioada maximă de valabilitate a noilor titluri de călătorie care va fi de 30 de zile, nu de un an, ca până acum.
În februarie, sistem operational la patru consulate

Încă de la începutul săptămânii, la consulatele de la Madrid, Barcelona și Sevilla noul sistem de preluare a datelor a devenit functional. La Castellon sistemul va intra în functiune în câteva zile, "imediat ce furnizorul local de servicii de internet va pune la dispozitie canalele de transmitere securizată a datelor personale solicitate de partea română. După ce sistemul va deveni operational, solicitantii vor putea afla, prin intermediul robotului telefonic al consulatului, care sunt actele necesare pentru eliberarea pasapoartelor electronice", a declarat Liviu Popa, consulul României la Castellon.
"La consulatele de la Zaragoza, Ciudad Real si Bilbao sistemul urmează să fie implementat, nefiind încă stabilită data exactă când acesta va deveni functional", a precizat Camelia Teodorescu, secretar în cadrul Ambasadei României la Madrid.
În prezent, pentru a afla documentatia necesară pentru solicitatea noilor pasapoarte electronice, românii sunt îndemnati să ceară informatii la numerele de telefon ale consulatelor, prin intermediul adreselor de mail ale consulatelor si la sediul acestor instituții.

Consulatul de la Madrid:

E-mail: secretariado@consuladoderumania.e.telefonica.net
Telefoane : 0034 917.344.004; 0034 917.340.182; 0034 917.342.993;
0034 917.345.667; 913.720.832

Consulatul de la Barcelona:

E-mail: consuladogeneralenbarcelo@telefonica.net
Telefon: (0034-93) 4341108; 4341139

Consulatul de la Castellon:
E-mail: secretariat@consulatcastellon.e.telefonica.net
Telefon: 0034-964.216.172; 964.216.224; 964.203.338; 964.203.347; 964.216.163; 964.206.877; 964.203.351; 964.203.342; 964.206.764

Consulatul de la Sevilla:

E-mail: secretariat@cgrosevilla.e.telefonica.net
Telefon: 0034 - 954 62 40 70, 954 24 09 67, 954 23 32 43, 954 62 53 72, 954 23 09 47, 954 23 93 27, 954 62 07 46, 954 62 40 53

Consulatul de la Bilbao:
E-mail: cgrumaniabilbao@telefonica.net
fax nr. 944 245 405

Consulatul de la Zaragoza :

E-mail: secretariat@crozaragoza.e.telefonica.net
tel. 976.481.429

Consulatul de la Ciudad Real:

E-mail: cruciudadreal@telefonica.net
Telefon: 0034-926.251.751

Daca vi s-a parut utila postarea, atunci dati click pe butonul "Imi place", pentru a afla si altii de ea.

Sursa: ziarul Adevarul

Cititi si: Introducerea pasapoartelor simple electronice

Spania: Aglomeratie la consulate

Documente de calatorie - taxe consulare

Taxe consulare valabile incepand cu data de 04 iunie 2010

55 de comentarii:

  1. Felicitari pentru blog!
    Succes!
    O seara buna!

    RăspundeţiȘtergere
  2. buna ziua as dori sa imi spuneti cat costa sa scot certific atul romanesc al copilui meu de un tata strain incluind toate taxele.va multumes

    RăspundeţiȘtergere
  3. Buna Mihaela,
    La Ambasada se poate scoate duplicat de la certificatul de nastere romanesc al copilului care costa 50 de euro, sau certificat de nastere spaniol ( parinte strain ) care costa 185 de euro.

    RăspundeţiȘtergere
  4. cei de la ambasada romana din bilbao ar trebui neaparat sa isi puna telefon ca nui asa scump ca mai exista oameni care nu stiu sa umble asa bine pe net pt programari si informatii
    va multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  5. cum pot sa cer programare pentru obtinerea unui nou pasaport.am rezidenta in toledo si am nevoe de programare in ciudad real.la numarul de telefon nu raspunde nimeni,iar e-mail-ulpe care l-am trimis pentru obtinerea programarii inca nu are raspuns. ce pot face? am nevoe de pasaport urgent pentru a inscrie pe fiica mea la ambasada pentru a-i putea scoate actele necesare. daca ma puteti ajuta su nati va rog la nr 689551607 sau trimiteti raspuns la www.fernandoordonez@yahoo.es multumesc. Gratiela

    RăspundeţiȘtergere
  6. Buna Gratiela,
    Nu ai alta posibilitate decat sa insisti la telefon, pentru ca raspunsul la email s-ar putea sa nu-l primesti. Mult noroc!

    RăspundeţiȘtergere
  7. as vrea sa stiu daca pt. a face pasaportul a un minor ,la ambasada am nevoie de poze sau se fac fotografii pe moment.

    RăspundeţiȘtergere
  8. Noua procedura de eliberare a pasapoartelor electronice presupune prelevarea fotografiei, amprentelor si a semnaturii digitale direct la sediul consulatului.

    RăspundeţiȘtergere
  9. buna ziua am si eu un copil de 10 luni care trebuie sa'i schimb pasaportul si as vrea sa stiu ce trebuie sa fac eu stau in moguer de huelva trebuie sa merg la seviila sau trebuie sa sun acolo astept va rog un raspuns urgent ca sa stiu ce trebuie sa fac.astept toate informatiile va multumesc mult

    RăspundeţiȘtergere
  10. Trebuie sa solicitati o programare la Consulatul Roman din Sevilla, sunand la numerele de telefoane: 0034-954 624 070; 954 240 967; 954 233 243; 954 625 372; 954 230 947; 954 239 327; 954 620 746; 954 624 053.

    RăspundeţiȘtergere
  11. buna ziua as dorii sa imi spuneti daca am buletinul si pasaportul expirat pot sa imi fac rezervare la Wizzair pentru a pleca in romania sau am nevoie sa scot pasaport temporar sau trebuie sa solicit titlu de calatorie?cat dureaza eliberarea la pasapoartele temporare si cat timp e valabil?astept raspuns...o zii buna va doresc!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  12. Cand un cetatean roman nu mai are niciun act de identitate valabil are 2 optiuni: eliberarea unui titlu de calatorie sau eliberarea unui pasaport simplu temporar de la Consulat.

    TITLU DE CALATORIE il solicita cei care pot si doresc sa mearga in Romania, pentru a-si solicita de acolo cartea de identitate sau pasaport. Titlu de calatorie are o valabilitate de cel mult 30 de zile, care inceteaza de drept la data intrarii d-voastra in Romania. Termen de eliberare: in aceeasi zi. Pret: 65 euros

    PASAPORT SIMPLU TEMPORAR il solicita cei care NU pot sau NU doresc sa mearga in Romania, insa in perioada imediat urmatoare au nevoie urgenta demonstrata de un pasaport valabil. Acesta are o valabilitate de maxim un an si se elibereaza doar o singura data. Pentru obtinerea pasaportului temporar e necesara solicitarea unei programari (telefonic sau direct de la sediul Consulatului Roman). Termen de eliberare: in aceeasi zi. Pret: 80 euros.

    Cat despre rezervarea la Wizz Air daca v-o faceti de pe internet, vi se va cere doar numele si prenumele, insa cand ajungeti la eliberarea chek-in, veti avea 2 optiuni: online sau la aeroport. Daca o alegeti pe cea de-a doua,adica la aeroport, atunci doar acolo veti avea nevoie de un act de identitate valabil, cel cu care va veti legitima. (in cazul d-voastra titlu de calatorie sau pasaport simplu temporar)

    RăspundeţiȘtergere
  13. buna ziua.as dorii sa imi spuneti daca am pasaportul si buletinul expirat pot sa ma duc in romania cu autocarul?astept raspuns

    RăspundeţiȘtergere
  14. Nu, nu se poate. Cu orice mijloc de transport vei merge, ti se va cere un act de identitate valabil.

    RăspundeţiȘtergere
  15. buna ziua, am si eu o intrebare: am fost plecata in tara pt renoirea pasaportului, dar cum eu trebuia sa ma intorc la madrid a trebuit sa aleg optiunea de a mi-l trimite ei la ambasada romaniei la madrid. mi-au zis ca pe data de 13 octombrie pot merge sa-l scot. il pot scoate fara programare sau trebuie sa-mi fac o programare?

    RăspundeţiȘtergere
  16. Il puteti scoate fara programare (programarea fiind deja facuta pe data de 13 octombrie)

    RăspundeţiȘtergere
  17. Am 2 copii cu pasapoartele expirate locuesc in Toledo, unde trebuie sa le schimb,cat dureaza si cat ma costa ?

    RăspundeţiȘtergere
  18. 1. Toledo este in jurisdictie la Consulatul de la Madrid:

    Adresa: La Vaguada-Fuencarral, Avda. Cardenal Herrera Oria, nr.134, Madrid 28034
    E-mail: relatiipublice@embajadaderumania.es sau secretariado@consuladoderumania.es;
    Telefon: 0034-917 344 004, 917 345 667, 913 720 832 si 917 342 993

    2. Informatii despre actele necesare pentru eliberarea pasapoartelor le gasiti aici:

    http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com/2011/03/obtinere-pasaport-simplu.html#more

    3. Termen de eliberare: maxim 3 luni de zile de la data depunerii cererii

    4. Taxa: 100 euro

    RăspundeţiȘtergere
  19. buna sunt din donostia am trimis un fax in bilbao pt pasaporte de o luna si nu am nici un raspuns sa ma adresez altui consulat sau ce sa fac ca sa fac documentu ca am nevoie de el sau daca aveti nr de telefon din bilbao

    RăspundeţiȘtergere
  20. Consulatul de la Bilbao:
    Adresa: Plaza Circular, nr.4, 48001, Bilbao
    Email: cgrumaniabilbao@telefonica.net
    Tel / fax: 944 245 405
    Program de lucru cu publicul: luni - joi

    * depunerea actelor: 9:30 - 13:30
    * eliberarea actelor: 15:00 - 17:00
    * vineri: solicitarile si eliberarile de documente sa fac numai cu programare prealabila.
    * Pentru situatii de urgenta (decese, accidente de munca sau circulatie) functioneaza telefonul cu numarul 608.956.278 Dorina Neagu, consul.

    Consul General: Florin Ghica

    RăspundeţiȘtergere
  21. Buna ziua, Am o fata de 13 ani si ia expirat pasaportu. Pot sa-i fak pasaport pe 5 ani? Cat dureaza obtinerea lui? Locuim in Provincia Lleida. Va multumesc mult.

    RăspundeţiȘtergere
  22. buna ziua as dori sa stiu daca pot elibera pasaportul temporar la un minor de 6 ani nascut pe teritoriul Spaniei numai cu certificatul de nastere sau necesita alte acte?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru a solicita eliberarea pasaportului temporar pentru minori, este necesara:
      - prezenta ambilor parinti cu documente de identitate valabile (cartea de identitate/buletinul de identitate/pasaportul), precum si certificatul romanesc de nastere al minorului.
      - documentul din care să rezulte necesitatea şi urgenţa eliberarii acestui document, cu traducerea efectuată de un traducător autorizat de Ministerul Justitiei si Libertatilor Cetatenesti din Romania a carui semnatură şi sigiliu sunt legalizate de către oficiul consular.
      În cazul in care unul dintre parinti nu poate fi prezent, procura notariala in vederea obtinerii unui pasaport pentru minor
      În cazul minorilor, este obligatorie prezenta minorului si a ambilor parinti
      În cazul in care numele actuale ale parintilor nu coincid cu cele din certificatul de nastere al minorului, va trebui sa prezentati si certificatul de casatorie, sentinta de divort sau documentul din care reiese respectiva schimbare

      Ștergere
  23. buna sunt din albacete si pasaportul il am expirat de 5 ani certificatul de nastere l-am pierdut si buletinul imi expira in decembrie anul asta 2012.....intrebarea mea este ca sa-mi schimb pasaportul aici am nevoie de certificat nastere?eu in romania nu pot merge.va multumesc!!!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru solicitarea eliberarii unui pasaport simplu, aveti nevoie doar de cartea de identitate in termen de valabilitate.
      Mai multe informatii, le gasiti aici:
      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2011/12/pasaportul-simplu-electronic-pentru.html#more

      Ștergere
  24. Pasaportul meu expira pe 22 luna aceasta. Mi-am facut programare pentru luna aceasta, dar mi s-a spus ca programarile se pot face doar pentru luna septembrie. Eu am nevoie de pasaport ca sa fac actele fetitei care s-a nascut aici in Spania si vreau sa merg cu ea in Romania. Cum as putea sa obtin o programare pentru luna aceasta? Am nevoie urgenta de pasaport.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu exista alta posibilitate. Programarile pentru solicitarile de schimbare de pasaport se fac in prealabil cu 2-3 luni inainte (din cauza numarului mare de solicitari).

      Ștergere
  25. Buna ziua. Am un copil nascut aici in Spania si nu are decat certificat de nastere spaniol. Vreau sa merg cu el in Romania. Se poate sa ii fac foaie de drum fara certificat de nastere roman? Si inca o intrebare: se poate face foaie de drum pentru el cu pasaportul meu si al sotului? Multumesc.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, nu se poate. Copilul are nevoie de certificat de nastere romanesc pentru a putea fi scos din tara.

      Ștergere
  26. se poate face pasapoarte la 2 copii cu virsta de 14 respectiv 17ani neavind buletinul de identitate personal al copiilor.daca este posibil de ce acte avem nevoie.multumim.

    simona_chis72yahoo.com

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Simona,
      Nu se poate. In momentul in care un copil are peste 14 ani, daca doreste solicitarea unui pasaport, e obligatoriu sa detina cartea de identitate; si ulterior pe baza acestuia sa solicite eliberarea pasaportului.

      Ștergere
  27. buna avem doi copii cu virste de 12 respectiv 9.pasaportul le expira in data de 23.06.2012.avem toate actele in afara de buletinul sotiei care a fost furat.avem documentul de la politia logroño care confirma furtul.cu restul actelor si cu acest document putem renova pasapoartele copiilor.avem cita pe data de 26.06 2012. sotia poate sa-si faca buletinul la cosulatul din bilbao.daca da ce acte are nevoie.simona_chis72yahoo.com

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 09, 2012
      buna avem doi copii cu virste de 12 respectiv 9.pasaportul le expira in data de 23.06.2012.avem toate actele in afara de buletinul sotiei care a fost furat.avem documentul de la politia logroño care confirma furtul.cu restul actelor si cu acest document putem renova pasapoartele copiilor.avem cita pe data de 26.06 2012. sotia poate sa-si faca buletinul la cosulatul din bilbao.daca da ce acte are nevoie.simona_chis72yahoo.com

      Ștergere
  28. buna ziua,am si eu o problema si nu stiu cum so rezolv,sant an spania si am un baiat de 14ani ,si vreu sal aduc an vacanta ,sant casatorita cu tatal copilului dar nus divortata anca,vroiam sa stiu ce acte trebuie ca sal aduc an spania an vacanta multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  29. aaaaa am uitat sa scriu ,daca poate veni singur an spania'

    RăspundeţiȘtergere
  30. Cum.mă puteţi ajuta să obţin o sită pentru paşaport. Mai înainte am sită pe 9 09 2012

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Programarile la Consulat se dau in functie de solicitari. Din moment ce ati primit programarea pe 09/09/2012, inseamna ca doar pe acea data au avut locuri libere.

      Ștergere
  31. am programare pe 17 octombrie pt pasaport de unde se ia formularu pt pasaport

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Il luati de la Consulat, in ziua in care aveti programare, adica de 17 oct

      Ștergere
    2. Multumesc frumos

      Ștergere
  32. penru obtinerea pasaportului electronic al unui minor am nevoie de programare

    RăspundeţiȘtergere
  33. buna imi expira pasaportul luna asta pe 18,problema este ca la sfarsitul lunii imi expira si buletinul.nu stiu ce pot face?daca cer programare pt pasaport,pana imi da programarea nu mai e valabil buletinul.ce ma sfatuiti?si cum se face programare la pasaport? ca am incercat si nu pot?.....si pt pasportul temporar ce trebuie sa fac?tot prin programare? MULTUMESC!



    RăspundeţiȘtergere
  34. buna,am doi copii minori care au pasapoartele expirate,vreau sa divortez de sotia mea dar ea nu vrea sa mearga in romania,pot sa le scot titluri de calatorie doar eu?si daca plec cu masina cu ei fara sa le scot titluri de calatorie pot intra in tara?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu se poate. In cazul minorilor este nevoie de prezenta ambilor parinti.

      Ștergere
  35. bună ziua am o fetiţă vreau săi fac pasaportul trebuie să fac programare.dacă vin direct la consulatul din sevilia vă rog frumos sămi răspundeti

    RăspundeţiȘtergere
  36. Buna ziua am si eu o intrebare eu am avut pasaport dar lam pierdut ce acte am nevoie ca sal scot de la consulatul roman?si cat timp este valabil pasaportul? Va multumesc la revedere.

    RăspundeţiȘtergere
  37. buna ziua,am o fata de 19 ani si i-a expirat pasaportul,as vrea sa stiu daca pentru renovare e necesar sa fie prezent si tatal.va multumesc

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din moment ce fiica d-voastra este majora, nu are nevoie de prezenta vreunui parinte pentru a putea solicita vreun document.

      Ștergere
  38. Buna ziua .Am si eu o intrebare daca se poate sa-mi raspunda cineva.Am o fetita de zece ani nascuta in Spania nascuta inainte de casatoria parintilor deci deci avea actele atat in Spania cat si in Romania cu amandoua numele parintilor intre timp noi parinti ne-am casatorit si am ramas cu un nume i-am schimbat si actele fetitei si au ramas doar cu un nume de familie in Spania avem libro de familia cu partida de nacimiento si din Romania avem noul certificat de nastere ramas doar cu un singur nume si pasaportul cu ;amandoua; numele rezumand se poate calatori asa pana in Italia sau trebuie sa-i schimbam pasaportul .va multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  39. Buna ziua , eu si sotia avem buletinele expirate iar fiul nostru de 7 ani are pasaportul si el expirat . Ce acte avem nevoie si ce preturi trebuie sa platim ?

    RăspundeţiȘtergere
  40. Buna seara am si eu o intrebare locuiesc in Spania sotul meu este din Republica Moldova Chisinau eu sunt romanca din Romania si doresc sa merg la el in Chisinau in vacanta vreau sa stiu daca pot sa intru la vama cu ajutorul buletinului sau imi trebuie pasaport. Daca da pot sa fac la Ambasada din Madrid pasaportul in timp de o zi. Sal obtin in aceasi zi cand depun actele.astept raspunsul dumneavoastra va multumesc frumos

    RăspundeţiȘtergere

Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.