3

Introducerea noului sistem de eliberare a documentelor de calatorie in Spania


Sectia Consulara a Ambasadei Romaniei la Madrid si Consulatele Generale ale Romaniei din Barcelona si Sevilla au inceput preluarea electronica a cererilor de eliberare a documentelor de calatorie.
  • Prin introducerea acestui sistem, cetatenii romani cu resedinta in Spania isi vor putea ridica pasaportul direct de la misiunile consulare metionate, nemaifiind necesara deplasarea in tara.
  • Noul sistem va fi extins gradual si la restul consulatelor Romaniei din Spania.
  • Eliberarea pasaportului simplu electronic pentru cetatenii romani (atat cele cu mentiunea domiciliului in Romania, cat si cele cu mentiunea domiciliului in Spania) dureaza, in medie, 30 de zile de la prezentarea solicitarii.
De asemenea, pentru situatii speciale, se pot elibera:

- Titluri de calatorie
  • pentru cetatenii romani aflati in strainatate, care nu mai poseda un document de calatorie valabil, pentru ca titularul sa se poate intoarce in tara. 
  • Titlul de calatorie are o valabilitate de cel mult 30 de zile.
- Pasapoarte simple temporare
  • pentru cetăţenii români care nu mai poseda un document de calatorie valabil, iar în perioada imediat următoare au nevoie urgentă demonstrata de un paşaport valabil. 
  • Pasaportul temporar are o valabilitate de maxim un an si se elibereaza doar o singura data.
  • Titlurile de calatorie si pasapoartele simple temporare de calatorie se elibereaza in aceeasi zi in care este prezentata solicitarea la sectia consulara.
  • Noua procedura de eliberare a pasapoartelor electronice si a titlurilor de calatorie presupune prezenta obligatorie a solicitantului la sediul Consulatului, inclusiv a minorilor, avand in vedere ca este necesara prelevarea amprentelor, fotografia si semnatura digitala. 
  • De asemenea, este necesara prezentarea in original a tuturor actelor necesare eliberarii documentelor de calatorie.
  • Introducerea noului tip de documente de calatorie a fost impusa de necesitatea ca Romania sa se alinieze la standardele europene (Schengen) in ceea ce priveste elementele de securitate şi integrarea datelor biometrice.
  • Pasapoartele eliberate anterior (model vechi) raman valabile pana la expirare.
Detalii privind conditiile de eliberare si actele necesare pentru fiecare tip de documente de calatorie pot fi accesate pe site-ul Ambasadei Romaniei la Madrid (www.madrid.mae.ro), sectiunea Servicii consulare.

Daca vi s-a parut utila postarea, atunci dati click pe butonul "Imi place", pentru a afla si altii de ea.

Sursa: Ambasada Romaniei in Madrid

Cititi si: Eliberarea titlului de calatorie...

Spania: Cat costa si cum iti poti procura noile pasapoarte electronice?

Taxe consulare valabile incepand cu data de 04 iunie 2010

Documente de calatorie - taxe consulare

3 comentarii:

  1. as dori numarul de telefon al ambasadei romaniei din ciudad real daca se poate pt ca vreau sa imi fac o sita pt a imi scoate o titlu de calatorie

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Programarea o puteti face telefonic: 926 25 17 51 sau trimitand un email la: cruciudadreal@telefonica.net

      Ștergere
  2. ce acte sint necesare ptr schimbarea buletinului si cum se procedeaza

    RăspundețiȘtergere

Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.