55

Schimbarea permisului auto romanesc cu cel spaniol

Trebuie avut în vedere că:

  • Pot fi schimbate doar acele permise de conducere emise în România la o dată anterioară obţinerii de către titulari a certificatului de cetătean comunitar în Spania. Dacă un cetătean român obtine permisul auto în România, în acel moment fiind deja rezident în Spania, nu va putea schimba documentul auto românesc cu unul spaniol.
  • Un conducător auto român, care si-a schimbat deja permisul de conducere românesc cu unul spaniol, echivalând doar o parte dintre categoriile obtinute în România, poate cere omologarea tuturor categoriilor auto în Spania, fără a fi nevoit să sustină vreo probă teoretică sau practică. Singura conditie este ca acele categorii să fi fost obtinute înainte de a deveni rezident în Spania.
Acte necesare pentru schimbarea permiselor de conducere obtinute în tările Uniunii Europene, Islanda, Liechtenstein şi Norvegia:
  1. Cererea oficială- se găseşte la orice Direcţie de Trafic şi la adresa: www.dgt.es 
  2. Taxa II.3 – 26 euro (pentru 2009; valoarea se poate modifica în fiecare an)
  3. Document de acreditare a identităţii şi a rezidenţei: carte de identitate sau paşaport românesc şi certificat de cetătean comunitar (NIE), original și fotocopie
  4. Permisul de conducere românesc valabil: original şi fotocopie
  5. Două fotografii: 32 x 25 mm
Pentru schimbarea permiselor emise în România, este obligatorie programarea telefonică la nr. 902 300 175. Program cu publicul: între orele 09.00 şi 16.00.

Daca vi s-a parut utila postarea, atunci dati click pe butonul "Imi place", pentru a afla si altii de ea.

Cititi si: Spania: Prevederi si sanctiuni pentru conducatorii auto

Livrarea permisului de conducere

Permise de conducere

Taxe consulare valabile incepand cu data de 04 iunie 2010

55 de comentarii:

  1. daca am luat permisul de conducere dupa obtinerea rezidentei, imi cer de la politie un certificat cum ca am fost in romania 6 luni. dar din romania nu imi da nimeni asa ceva. Acum ce fac cu permisul pe care il am e valabil in spania sau nu?
    merci

    RăspundețiȘtergere
  2. actele de mai sus nu sunt de ajuns,cand ceri programare la directia de trafic,pentru a schimba permisul romanesc cu cel spaniol,ti se cere o declaratie sau identificare a valabilitatii si veridicitatii permisului romanesc,pe care trebuie sa o ceri la consulatul romanesc,sau sa o aduci personal din romania

    RăspundețiȘtergere
  3. am permisul de conducere expirat,este pe numele de dinainte de divort si as vrea sa il schimb aici.Ce trebuie sa fac si ce acte imi trebuiesc.Multumesc. Elena

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna Gabriela,
    Felicitari pentru blog, este foarte util si bine structurat. Citind pe mai multe site-uri am intalnit mai multe divergente in ceea ce priveste valabilitatea permisului de conducere romanesc in Spania. In unele se afirma ca ar fi valabil fara nici-o restrictie, in altele ca doar pentru 6 luni sau ca ar fi necesar un permis de conducere international. Eu inclin totusi sa cred - acum ca suntem in UE- ca se aplica prima varianta. Am rezidenta in Spania de 9 ani si dori sa-mi scot permisul in Romania. Intrebarea mea: daca dupa ce obtin permisul cer cetatenia spaniola, este posibil sa-l preschimb, sau ramane in continuare valabila conditia cu rezidenta? Multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  5. BUNA Gabriela
    As dori sa aflu daca permisul de conducere din romania este valabil in spania. multumesc

    RăspundețiȘtergere
  6. am permisul de conducere expirat de 2 ani. il pot scoate in spania fara sa ma duc in romania ??? multumesc pt aport!!
    mirela

    RăspundețiȘtergere
  7. daca exista o firma de intermediere in zona Brunete pentru schimbarea permisului de conducere romanesc cu unul spaniol
    costicaspatar@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna ziua,
    As avea o intrebare. Se poate schimba permisul de conducere vechi cu unul european in Romania, chiar daca am rezidenta in Spania? Permisul vechi a fost obtinut inainte de a avea rezidenta. Ce acte se necesita?E nevoie de dat examen?Mie mi s-a spus ca trebuie sa il schimb doar in Spania, in Romania nu se poate...

    RăspundețiȘtergere
  9. buna Gabriela daca sustii ca permisul de conducere este valabil de ce oameni sunt amendati in trafic? ce se poate faceca sa nu platim amenzile? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna ziua...am o foarte mare nelamurire....am venit in februarie 2011 din italia si am inceput scoala de soferi....a trecut o luna jumate am terminato si azi mam prezentat la politie cu dosarul sa dau examenul...acolo surpiza...ma inytreaba daca am rezidenta in alta tara...nestiind ce este aia am zis nu...cand ma pus sa semnez sa declar pe propria raspundere ca nam rezidenta in alta tara mam uitat la ea si am intrebato doamna explicatimi ce inseamna rezidenta...eu am buletin de italia obtinut in decembrie....iar ea mia raspuns atunci nai voie sa sustii examenul in romania doar pe teritoriul italiei...cum vine asta sunt romanca si stau de 4 luni in italia miam facut buletin si vin in tara mea pentru a da de permis si am trimite intro tara straina?????.....ce fac acum am platit o scoala am pierdut vremea .....am ramas in plop.....am fost sfatuita sa ma duc sa dau examenul si sa declar ca nam rezidenta dar eu sunt foarte fricoasa....ajutatima sa gasesc o cale dau examenul aici....

    RăspundețiȘtergere
  11. d.na gabriela,,am o problema destul de mare,,,am inteles ca e valabil permisu romanesc,,eu am permis romanesc european,,si categoriile C E dupa obtinerea rezindentei,,,SUNT SOFER PE CAMION da permisu nu il pot schimba,,,ma amendeaza astia sa trebuie sa merg iar la scoala aici,,,si pierd si locu de munka??tin sa precizez ca nu am fost oprit de politie decat odata si mi,a zis ca ar trebuii schimbat..e valabil in cazul meu?ma scuzti,stiu ca sunt raspunsuri pe intrebarea asta dar pentru profesionisti vroiam sa stiu.va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna,am obtinut carnetul in Romania,inainte de a avea rezidenta spaniola.Deci inteleg ca e valabil carnetul in Spania;intrebarea mea e urmatoarea:cat timp pot circula in spania cu carnetul de conducere romanesc?dupa cat timp de la obtinerea rezidentei trebuie schimbat carnetul cu unul spaniol?Astept un raspuns, va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. buna,
      am si eu o intrebare la cre nu gasesc pe nimeni care sa imi dea un raspuns concret si corect,mai ales corect,si poate ma puteti ajuta d-voastra.
      am scos permisul de conducere in 2009 in romania,atunci locuiam si munceam acolo.Dar din 2007 pana la sfarsitul lui 2008 cand am plecat in romania,am locuit aici in spania.Acum mi-am cumparat masina,si cand merg la trafic s aintreb de schimbarea permisului sau sa mi-l inregistrez aici cu domiciliul de aici(permisul e european,model nou)am aflat cu stupoare ca permisul meu cica nu e valabil aici,nu pot circula cu el,nu pot s ail omologhez,nu pot sa il inregistrez,nimic,solutia data de cei de la trafic SA IMI SCOT PERMIS AICI IN SPANIA!!!mi se pare o absurditate si o banalitate,avand in vedere ca l-am scos intr-o tara UE si acum am ales sa rezidez in alta tara UE,chiar nu este nici o solutie logica?sa mi-l recunoasca aici?sustin si examen daca e nevoie,dar s afac scoala din nou aici e ff ridicol,ca doar nu aduc un permis din congo,ci dintr-o tara ue.va rog daca stiti legile mai bine si solutia la probl mea,explicati-mi.astept rasp.multumesc

      Ștergere
  13. bunaziua; eu am dat examen in spania s am optinut permisul de conducere aici as vrea sa stiu daca in romania se poate circula cu el si daca se poate schimba cand expira in cazul cand voi pleca din spania

    RăspundețiȘtergere
  14. Buna Gabriela sint de 8 luni in spania Logroño sint sofer profesionist de 3 ani din 2008 dar nu am permisu european si spanioli spun ca nu ar fi valabil, ce sa cred datimi un sfat ca nu pot sa dorm noaptea cu problema asta.Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Raspunsul la intrebarea ta il gasesti aici:

      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com/2009/10/permise-de-conducere.html#more

      Ștergere
  15. buna gabriela,am permisul de 11 ani l-am schimbat anul trecut cu unul spaniol si mai am trei puncte.Il pot schimba cu unul international romanesc? Daca da ce trebuie sa fac? Mii de multumiri

    RăspundețiȘtergere
  16. Buna Gabriela ...ma numesc Sergiu am permis romanesc din 2000 si am rezidentza din 2006 am lipsit din spania 2 ani timp in care mi-am schimbat permisul vechi cu unul european acum 10 luni aproximativ, acus doua luni mam intors aici in spania si ieri am luat o amenda din cauza ca permisul romanesc nu este valabil pe teritoriul spaniei, este adevarat..? Ce sfaturi imi potzi da!?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sergiu,
      Ce tip de carnet ai?

      Deoarece in conformitate cu prevederile acordului privind echivalarea permiselor de conducere româneşti în Spania, permisele categoria B, sunt valabile, insa pentru categoriile C, D şi E se va susţine un examen oral şi în trafic.

      În cazul în care ati primit o amendă din partea autorităţilor pentru conducere cu permis românesc, trebuie să te adresezii urgent Direcţiei Generale de Trafic Madrid/Subdirección General de Educación, Divulgación y Formación Vial la număr de fax: 91.301.85.37, pentru anularea acesteia.

      Ștergere
    2. Multumesc mult pentru ajutor! Acum astept raspunsul. Am pus la favorite pagina..si sper sa fiu si eu de ajutor celor care an nevoie, ms mult inca odata, si spor la tot ceea ce faci! Pa pa

      Ștergere
    3. D-na Gabriela, permisul meu este de categoria B. Cat despre numarul de fax...am vazut un post aici .. dar nu stiu ce acte trebuie transmise la numarul acela de fax, bine banuiesc ca amenda e primul act si dupa aceea..? o copie dupa permis si NIF..? sau doar cu amenda..e destul pentru ca acolo se specifica ca am permis doar ca e romanesc. Nu exista un nr de telefon unde se poate si suna acolo in Madrid pt. ca pe mine ma-u amenintzat ca de fiecare data cand ma vor vedea ca conduc ma vor amenda.
      Multumesc anticipat pentru ajutor, e bine sa stii ca exista cineva care are grija sa ne tina mereu informati si sa ne ajute in caz de nevoie.
      Felicitari!

      Ștergere
    4. Sergiu,
      Nu stiu numar de telefon, decat numarul de fax.
      Sa nu uiti sa atasesi pe langa amenda si copia dupa permisul de conducere.

      Ștergere
  17. In septembrie imi expira permisul de conducere romanesc,nu l-am schimbat in spaniol pentru ca trebuia sa mergem in romania si am sperat ca il voi schimba acolo,nu am reusit sa ajungem in romania de aceea trebuie sa schimb permisul aici.Intrebarea mea este daca se poate sa-mi schimbe permisul din romanesc in spaniol si tot odata sa-mi prelungeasca data expirarii cum se face in romania,cand expira ti-l schimba. Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca te referi la permisul de conducere cat. B, atunci se poate sa-l schimbi aici, in Spania. Insa te sfatuiesc sa mergi cu aproximativ doua luni inainte de a-ti expira, la Directia de Trafic de la tine din oras sa-ti depui actele; deoarece ei vor trimite un fax in Romania (cu copia de pe permisul tau de conducere), pentru a verifica autenticitatea lui. Iar raspunsul la acest fax dureaza doua luni - doua luni jumatate.

      Ștergere
  18. Daca mi-am luat permisul in spania dar nu am un an de vechime, pot circula in romania fara a fi nevoit sa il schimb?
    @Off: daca ma mut in romania si am mai mult de 6 luni de rezidenta, il pot schimba cu unu romanesc si daca da, ce imi trebuie mai anume?

    Mc!

    RăspundețiȘtergere
  19. Buna. Am depus toate documentele pentru preschimbarea permisului de conducere romanesc in spaniol, dar problema este ca am nevoie de el foarte urgent. Poti sa imi spui te rog, cat dureaza pana iti dau permisul spaniol? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte repede nu il vei primi, deoarece cei de la Directia de Trafic ei vor trimite un fax in Romania, pentru a verifica autenticitatea lui. Iar raspunsul la acest fax dureaza doua luni - doua luni jumatate.

      Ștergere
  20. Buna dinnou! Multumesc foarte mult pentru raspuns, dar mai am o nelamurire. Eu mai ma nevoie de un document care sa-mi acrediteze semnatura, crezi ca se poate obtine asa ceva de la consulat, stiu aia despre ce este vorba. Multumesc inca o data.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, se poate sa va legalizati semnatura la Consulatul Roman, costa 60 de euro.

      Ștergere
  21. buna gabriela. felicitari pentru blog, am eu o intrebare, in 2006 am luat permisu in tara, in 2007 lam pirdut in spania pot sa ma duc in rom ania sal scot din nou, mentionez ca nu lam schinbat in spaniol si eram si rezidenta in spania cind am dat examenu acum am un act de la consulatu romaniei, precum ca am permis si o denuntie la politie ca lam pirdut multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  22. gabriela te rog frumos ,,,daca stii vreo solutie sa te dai debaja din NIE pe perioada cand ai luat permisu in ro,,,sau orice altceva sa il po,ti schimba,,,sa vorbesc cu un avocat...pot dovedi ca nu eream in spania in momentu care am scos noile categorii C +E...chiar nu il poti schimba trebuie sa faci iar scoala de soferi aici?daca stie cineva vreo solutie va rog sa scrieti,,poate cineva a putut sa faca schimbarea..
    DEGEABA E VALABIL AL ROMANESC IN SPANIA PENTRU CA DE LA 1 SEPTEMBRIE SE CERE PENTRU CAMIOANE C.A.P ---ATESTAT---SI ALA SE SCOATE NUMAI CU PERMIS SPANIOL!!ce facem,,,lasam locurile de munka,ii zic la sefu ca nu am permis valabil?su sofer pe tir....ce solutie am,,,stau in somaj si scot permisu in spania...astept pareri sunt ....disperat e vorba de viitoru nostru aici.

    RăspundețiȘtergere
  23. deci daca eu am carnetu de conducere din spania si vrea sa mil schimb cu ala din romania se poate?????

    RăspundețiȘtergere
  24. daca mi-a expirat permisul de conducere romanesc pot sa il schimb aici la ambasada sau numai in tara se poate?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Schimbarea unui permis de conducere se face la Directia de Trafic de la d-voastra din oras (in Spania), nu la ambasada.

      Ștergere
  25. Buna. Numele meu este Anca.As avea o intrebare ...Eu fac scoala de sofer in Spania dar dupa ce imi iau examenul de conducere plec in romania nu am timp sa stau sa astept carentu sa mil trimita la adresa de aici din spania....Intrebarea e ..Se poate cere si la trafic in romania un duplicat? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  26. Buna ziua intrebarea mea este: Daca imi aduc masina din romania pot circula pe teritoriul Spaniei fara a o inmatricula si ce lege prevede asta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca nu ai NIE poti circula fara limita de timp. Daca ai NIE (rezidenta) poti circula maxim 3 sau 6 luni de la data emiterii certificatului NIE(in cazul in care masina este pe numele tau inainte de data emiterii certificatului NIE) .

      Ștergere
  27. buna,as vrea sa-mi schimb buletinul pt ca mai am mai putin de un an pana expira si de asemenea si permisul de conducere deoarece nu este european.unde pot sa le schimb si cam cat costa?pot sa conduc aici fara nici o grija cu permisul de romania chiar daca nu e european? va multumesc!!
    Florin

    RăspundețiȘtergere
  28. 1. Cartea de identitate/buletinul se poate reinnoi cu maximum 6 luni inainte de expirare
    2. Daca permisul de conducere este de tip B atunci puteti conduce fara nicio problema.
    Insa te sfatuiesc sa mergi cu aproximativ doua luni inainte de a-ti expira, la Directia de Trafic de la tine din oras sa-ti depui actele; deoarece ei vor trimite un fax in Romania (cu copia de pe permisul tau de conducere), pentru a verifica autenticitatea lui. Iar raspunsul la acest fax dureaza aproximativ doua luni.

    RăspundețiȘtergere
  29. Salutare tuturor, blogul e super :). Am si eu o intrebare, vreau sa merg in Spania si sa urc pe TIR, vreau sa stiu cit timp pot conduce pe teriroriul UE cu permisul de Romania, avind viza de resedinta in Romania.

    Va multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  30. Referitor la intrebarile de mai sus in legatura cu permisele de conducere cat C,CE scos in RO si in acelasi timp ce eram rezident in Spania ,sa inteleg ca nu exista nici o solutie ,rezolvare,....ma aflu in aceasi situatie si ma simpt foarte ofensat ....oare cum se poate ca o tara membra a uniuni europene sa fim atat de discriminati, injositi si tratati ca niste infractori care folosim permise de conducere considerate fara nici un fel de valoare intro tara in care soferi nici macar nu au invatat sa semnalizeze o schimbare de directie sau o depasire. Intrebarea mea este oare pe noi nu ne aude nimeni ,nu exista nici un avocat care sa ne poata ajuta in aceasta problema in care ma aflu ieu si cine stie cate mii de soferi romani?????va multumesc frumos si as dori daca se poate un raspuns la intrabare...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sunt in aceias situatie colegu cu carnetul C,CE,DE lam optinut dupa rezidenta,mi se pare ceva exagerat!!!si....
      ca cei ce au obtinut carnetul ro.inaintea rezidentei il pot schimba si noi ce l-am obtinut dupa rezidenta nu putem ...

      Ștergere
  31. Ieri am fost oprit de guardia civil si mi sa spus ca am nevoie de permis spaniol de conducere(mentionez ca am permis cat. b c e)am spus ca nu am.stiut asta si mi sa spus ca la proxima mi.vor pune denuntie!este adevarat,se poate asa ceva?mentionez ca am permis de 1an jumate si sunt rezident in spania de 5luni!cunosc foarte multi romani care circula cu permis ro si au fost opriti dar niciodata mu au avut aceasta problema!se piate asa ceva?doar este permis european!!!astept un raspuns...va multumesc!numele meu.este dragota sergiu

    RăspundețiȘtergere
  32. buna ziua, as dori sa stiu in cat timp se comfirma datele pt.schimbarea permisului auto in spania din partea autoritatilor romane?

    RăspundețiȘtergere
  33. buna seaara
    ma aflu in aceasi situatie ca si voi cu permisu de conducere.il am dupe rezidenta.si am o ultima informatie.pe data de 8 iulie are loc o sedinta intre cei de la consulat si cei de la traffic.pana in data de 8 noi cei care avem aceasta problema trebuie sa scanam foaia verde si cu permisu.si sa le trimetem pe adresa consulatului.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara.si daca se trimite cartea verde si cu permiso la consulatul de romania ce se rezolve? parearea mea este ca statului roman un-i pasa de cetatenii care sunt in diáspora si suntem la mana spaniolilor care un stiu cum sa mai scoata niste bani pe taxe si sa repetam scoala de soferi,eu sunt in aceiasi situatie ca persoanele de mai sus,am card de tacograf spaniola in vigoare dar un-mi convalideaza C si E,e inadmisibil asa ceva.

      Ștergere
  34. Buna ziua, am permis din anul 2000, si numar de NIE din 2005. Am fost la politia de trafic din Spania, si mi sa spus ca pot sa-l schimb sau sa-l inscriu in normele spaniole. Nu stiu ce varianta sa aleg ( sa-l schimb sau sa-l inscriu?) Daca il inscriu cat timp este valabil si in acest caz daca ma opreste politia, ma poate amenda pentru ca doar il am inscris si nu schimbat? Multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. buna, eu as alege inscrierea deoarece schimbarea lui in unul romanesc va fi mai complicata dupa aceea

      Ștergere
    2. Cel mai simplu este sa va duce-ti la DGT cu rezervare si intreba-ti,sunt patit.

      Ștergere
  35. Eu am permis cat b din 2002 N I E din 2009 este necsara schimbarea permisului sau se poate inscrie la trafic in spania

    RăspundețiȘtergere
  36. nu mai dati apa la moara si stati linistiti,a fost o lege pe care a vrut sa o puna statul spaniol(poate cu ajutorul alor nostrii,monta poate de aia o fost la Madrid inainte de alegeri)sa nu ne fie recunoscute gradele care au fost obtinete dupa rezidenta dar sa anulat de uniunea europeana pentru ca asa ceva nu poate fi posibil,fiind considerat un act de discriminare!!!la final suntem ajutati de comunitate in loc sa ne ajute cei pe care ii platim si care daca nu am fi noi nu ar avea ce manca!!vrem doar sa fim lasati in pace si sa lucram linistiti!!!de moment stati linistiti!!!sa aveti sarbatori fericite!!!!

    RăspundețiȘtergere
  37. Scoala de soferi la tine acasa. Examineazate pe cont propiu: Se puate examina, de ori ce categorie de permis de conducere pe liber, va iasa mai avantajos si mai economic. Trebuie sa platiti o taxa de 45€ la medic si la trafic 88, 50€. Cei interesati pot lua legatura cu mine, va fac un nr secret sa puteti intra an pagina WEB. Este explicata cu video si teste din ce pune traficul la examen, puteti studia online la voi acasa, va pot lasa gratis sal vedeti . Functioneaza an tot teritorul spaniei. AM+A1+A2+B+C+E+D+LVA+ADR+LCM..Cei interesati pot vizita pagina. www.examentrafico.com/ioan am lasat 10% din teste gratis sa se puate vedea gratis de toata lumia .se deschide cu GOOGLE CHROME,se cauta an partea de sus.va las nr de USUARIO:1234 SI PIN:314822. cei interesati care doresc sa aiba testele complete pot lua legatura cu mine. autotestdgt@gmail.com sau la tel 674746519. va doresc tuturor romanilor cei care sunt plecati de acasa peste hotare .LA MULTI ANI ...

    RăspundețiȘtergere
  38. Eu am permis de UK si vreau sa-l inscriu in Spania pt ca ma asteapta de la o firma sa incep pe trailer ca sofer. La DGT in Logroño mi-au zis ca nu se poate inscrie doar canjea dar eu vreau sa-l inscriu pt ca mi-e mult mai usor si mai putin costisitor, 060 zice ca se poate inscrie o sa vad pe 31 ce rezolv acolo, am si dovada in hartie ca se poate

    RăspundețiȘtergere
  39. Sall , am o intrebare poate cineva se confrunta cu aceeas problema ca si mine :Sunt rezident in spania din Aprilie 2015 , in data de 10 may 2016 am fost la Dgt Zaragoza pentru schimbarea permisului romanesc cu unul spaniol, avandul expirat din data de 2 februarie 2016 , nu am putut sa il schimb mai devreme deoarece neavand cartea verde , sunt 3 lui si nimik , ma duc saptamanal la dgt si acelas raapuns de fiecare data :Statul Roman nu raspunde cererii lor de autenticitate , am sunat in tara la drpciv pur si simpmu isi bat joc ma pun in asteptare apoi im deviaza apelul la tiparire placute matricula , nu stiu unde sa mai sun sau ce sa fac pt ca am nevoi de permis , l eam zis la dgt ca le aduc de la consulat o autenticitate tradusa si legalizata , au zia ca num foloseste la nimik , trebuie ca drpciv romania sa le raspunda lor direct , Daca cineva stie mai multe despre problema asta astept o opinie sau alceva , Multumes .

    RăspundețiȘtergere

Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.