7

Angajat la domiciliu (empleada de hogar) in Spania

Conceptul de "angajat la domiciliu", conform "Regimului Special de Angajare la Domiciliu din Spania"


Lucrătorii inclusi în sectorul reglementat prin "Statutul Angajatului la Domiciliu" din Spania sunt considerate persoanele care se dedică exclusiv activitătilor casnice, în beneficiul unuia sau a mai multi membri ai familiei care au domiciliul în locuinta familială, doar în situatia în care titularul casei locuieste acolo, iar angajatii sunt remunerati. Se includ, asadar, în această categorie, grădinarii, bonele, soferii particulari si alte persoane care au meserii de tip casnic.

Regimul de angajare a lucrătorilor se stabileste în functie de numărul de ore lucrate, dacă este vorba doar de un angajat sau mai multi, în functie de următoarele criterii:
  1.  Lucrătorul cu regim fix: este cel care prestează servicii titularului locuinței, un timp egal sau mai lung de 80 de ore lucrate, efectiv, pe lună.
  2. Lucrătorul cu regim întrerupt: este cel care prestează servicii pentru unul sau mai multi titulari ai domiciliului familial, cu caracter partial sau întrerupt, timp de 72 de ore efective pe lună, pe durata a cel putin 12 zile ale lunii respective.
Cine intră în această categorie:

Sunt inclusi în "Regimul Special Angajatului la Domiciliu" din Spania, toti lucrătorii, indiferent de sex si de statutul civil, care reunesc următoarele caracteristici:
  1. Au peste 16 ani.
  2. Prestează servicii exclusiv cu caracter casnic, pentru unul sau mai mulți membri ai familiei sau a mai multor persoane care, fără a face parte din aceeasi familie, locuiesc la acelasi domiciliu.
  3. Îsi desfăsoară activitatea în interiorul casei în care locuieste proprietarul si membrii familiei acestuia.
  4. Sunt remunerati pentru serviciile prestate, indiferent de nivelul salariului primit.
Angajatii care desfăsoară activităti în afara Spaniei, în slujba rezidentilor spanioli în străinătate care lucrează ca diplomati, în ambasadele si consulatele Spaniei, pot solicita integrarea în acest statut.

Cine nu se încadrează în acest statut:
  1. Rudele de gradul I si II ale titularului, cu exceptia rudelor de sex feminin apartinând ordinelor mănăstiresti si care locuiesc în acea casă.
  2. Fiii neadoptați legal, care sunt crescuti de respectiva familie.
  3. Persoanele care prestează servicii voluntare.
  4. Soferii vehiculelor cu motor, angajati ai serviciilor particulare de grădinărit si de îngrijire a copiilor, dacă respectiva activitate nu face parte din sfera activităților casnice.

Daca vi s-a parut utila aceasta postare, atunci apasati pe butonul "Imi place", pentru a afla si altii de ea.

    Cititi si: Spania: Cautarea unui loc de munca

    Informatii utile pentru angajarea in Spania

    Statutul muncitorului in Spania- CODUL MUNCII

    7 comentarii:

    1. Buna ziua Gabriela.As dorii daca puteti sa ma lamuriti cum e cu noa lege,daca lucrez cu ora in mai multe case cine trebue sa ma dea de alta la seguridad social?Va multumesc.

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. In mod normal, persoanele pentru care lucrati cu ora, ar trebuie sa va faca contract de munca.

        Ștergere
    2. Camelia Maria Bobocaugust 27, 2012

      Multumim de sfaturile si ideile ce le gasim aici!

      RăspundețiȘtergere
    3. buna ziua ma numesc daniela am 44 ani,as dorii cateva informatii sa stiu ce am de facut pe viitor,lucrez interna cu doua persoane cu dezabilitati mintale de 1 an si 3 luni fara contract,iau pe luna 700 euro,nu vor sa mi faca contract cu toate k acest post l am obtinut prin crucea rosie,nu am liber nu am fiesta nu am vacanta,eu i am inteles k nu se poate lasa nici o secunda singuri,de cateva zile o persoana a decedat si am ramas doar cu una,mi au micsorat salarul la 500 euro,dar tot fara liber farafieste sau vacanta nu se discuta de al 13-lea salar,vreau sa stiu unde pot merge sa mi fac singura contract sa mi platesc singura siguro,mentionez k sunt in dezempleo de 1 an si 5 luni am lucrat inainte la cules portocale si fara 5 zile nu am beneficiat de somaj,indrumati ma dumneavoastra ce pot face,sincer am si eu nevoie sa merg la un medic si nu am cum ca nu am contract,cum pot obtine un contract de munca ca sa beneficiez de vechime k ne trec anii aici in spania si fara un rezultat la batranete,la empleada de hogar ne va merge vechimea,daca as avea un asa contract?

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Daniela,
        1. Toate informatiile referitoare la angajat la domiciliu (empleada de hogar) le gasesti intrand pe acest link:

        http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2012/09/totul-despre-angajat-la-domiciliu.html#more

        2. Anii lucrati ca si "empleada de hogar" se recunosc ca si vechime.

        Ștergere
    4. buna ziua ma numesc mirela am lucrat interna un an si jumatate´de 9 luni m au dat de alta dar cu 5 ore pe zi m am imbolnavit de depresie pentru ca nu era usor aveam in ingrijire un matrimoniu el cu alzheimer ea bolnava si fiica prezenta in fiecare zi la masa am fost la medicul de familie si mi a dat baja medica iar fiica m a concediat va rog sa mi spuneti ce drepturi am nu am semnat despido nu mi a platit nimic

      RăspundețiȘtergere

    Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.