0

Pasapoarte biometrice, numai cu programare la consulat

Introducerea noilor pasapoarte electronice care au inceput sa fie eliberate la inceputul lunii februarie i-a luat prin surprindere pe multi compatrioti din Spania.

Persoanele care nu s-au informat, inainte de a se deplasa la sediile consulatelor Romaniei din Spania, afla, in fata ghiseelor, ca potrivit noilor proceduri, cererile pentru eliberarea noului pasaport sau a celui pentru persoanele care au domiciliu stabilit in strainatate, se depun numai cu programare prealabila.

Astfel, de multe ori, solicitantii care s-au prezentat la sediile consulatelor constata ca au batut drumul degeaba, motiv de nemultumire si nervi.

"Singurii care trebuie sa-si faca programari pentru depunerea solicitarilor sunt romanii care doresc sa-si obtina pasapoarte sau titluri de calatorie. La sediul consulatului, se va face fotografia digitala pe loc, se va lasa amprenta degetului aratator si semnatura elecronica a solicitantului.

Cei care doresc sa obtina alte documente se pot prezenta direct la sediile consulatelor, unde pot depune solicitarile, in functie de bonurile de ordine eliberate de angajati" a explicat consulul Romaniei la Madrid, Petre Constantin.

Documente necesare pentru eliberarea pasaportului
  • Compatriotii din Spania pot solicita psapoartele electronice standard sau pasapoarte de cetateni romani cu domiciliu in strainatate.
  • In primul caz, solicitantul este obligat sa prezinte angajatilor consulatelor cartea de identitate valabila, pasaportul expirat si certificatul de casatorie, daca persoana nu este celibatara. In cazul in care a pierdut documentul sau i-a fost furat, trebuie sa prezinte traducerea legalizata a reclamatia pe care a depus-o la Politia Nationala din Spania.
  • La sediul consulatului, se va face fotografia digitala pe loc, se va lasa amprenta degetului aratator si semnatura electronica a solicitantului.
  • Pentru pasaportul electronic sau titlu de calatorie a bebelusilor, cat si al adultilor, este obligatorie prezenta personala a titularului pentru fotografiere.
  • Imaginile digitale preluate vor fi trimise in Romania unde masuratorile biometrice vor fi transferate pe un cip din pasaport. Documentul poate fi ridicat, la alegere, din Romania sau de la sediul consulatului la care a fost depus dosarul.
Pasaportul de cetatean roman cu domiciliul in strainatate
  • Daca solicitanul doreste sa obtina pasaport de cetatan roman cu domiciliul in strainatate, trebuie sa prezinte angajatilor consulatului certificatul de nastere si cel de casatorie, daca este cazul. Acest tip de pasaport substituie si cartea de identitate.
  • In cazul in care persoana primeste noul document, este obligata sa predea angajatilor consulatului, cartea de identitate si vechiul pasaport, indiferent daca actele au expirat sau nu.
  • In cazul in care au pierdut sau li s-au furat documentele, trebuie a prezinte traducerea legalizata a reclamatiei. Taxa pe care trebuie sa o plateasca pentru pasaportul de cetatean roman cu domiciliul in strainatate este tot de 96 de euro, ca si in cazul pasaportului biometric standard.
 Daca vi s-a parut utila postarea, atunci dati click pe butonul "Imi place", pentru a afla si altii de ea.
    Sursa: ziarul Adevarul

    Cititi si: Spania: Introducerea noului sistem de eliberare a documentelor de calatorie

    Niciun comentariu:

    Trimiteți un comentariu

    Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.