20

Obtinere pasaport de cetatean roman cu domiciliul in strainatate (C. R. D. S.)

ATENTIE!!! Aceasta postare nu mai este de actualitate. Informatii referitoare la eliberarea pasaportului electronic pentru cetatenii romani cu domiciliul in strainatate (CRDS), le gasiti aici.

Atentie! Pentru obtinerea documentelor de calatorie, respectiv titlu de calatorie, pasapoarte electronice temporare, simple si CRDS este necesara solicitarea unei programari la datele de contact ale consulatului (email, fax, telefon), sau direct la sediul acestuia.

PAŞAPORTUL SIMPLU PENTRU CETATENII CU DOMICILIUL IN STRĂINĂTATE

Documente necesare: 
  1. permisul de şedere original (certificado de residencia comunitaria) sau atestatul de înscriere în registrul de populaţie rezidentă (certificado de empadronamiento) sau orice alt document care atestă dreptul de şedere legală în original, tradus la un traducator autorizat de Ministerul Justitiei si Libertatilor Cetatenesti din Romania;
  2. certificatul de naştere romanesc in original;
  3. certificatul de căsătorie romanesc in original (pentru cei căsătoriţi şi pentru cei văduvi);
  4. sentinţa de divorţ rămasă definitivă în original ( pentru cei divorţaţi);
  5. certificatul deces romanesc al soţului/soţiei, in original (pentru cei văduvi);
  6. paşaportul vechi in original;
  7. buletinele sau cărţile de identitate româneşti in original (in cazul in care se solicita pentru prima data acest tip de pasaport);
  8. În cazul declarării furtului/pierderii paşaportului simplu, este necesară prezentarea dovezii eliberate de organele de poliţie a statului de reşedinţă cu traducerea efectuată de un traducător autorizat;
  9. În cazul distrugerii paşaportului simplu, se va prezenta paşaportul distrus sau deteriorat sau fragmente din acesta, cu condiţia ca acestea să cuprindă elemente care să facă posibilă identificarea documentului.
Termen de eliberare: maxim 3 luni de zile de la data depunerii cererii.

Documente necesare pentru obţinerea unui paşaport C.R.D.S. pentru minor:
  1. permisul de şedere original al părinţilor/părintelui ori permis de şedere emis de autorităţile statului de reşedinţă având ca titular minorul sau atestatul de înscriere în registrul de populaţie rezidentă de la autoritatea ţării de domiciliu sau orice alt document care atestă dreptul de şedere legală (ex: certificat de rezidenţă pe numele minorului eliberat de primăria locală, etc.) în original, tradus la un traducator autorizat de Ministerul Justitiei si Libertatilor Cetatenesti din Romania;
  2. certificatul de naştere românesc în original;
  3. certificatul de casatorie românesc în original al părinţilor;
  4. sentinţa de divort emisa de o autoritate judecatoreasca din Romania, rămasă definitiva, in original (in cazul părinţilor divorţaţi), din care sa rezulte cărui părinte i-a fost încredinţat minorul;
  5. certificatul de deces românesc al părintelui, în original (în cazul în care un părinte este decedat);
  6. cărţile de identitate sau paşapoartele părinţilor in original
  7. În cazul declarării furtului/pierderii paşaportului simplu, este necesară prezentarea dovezii eliberate de organele de poliţie a statului de reşedinţă cu traducerea efectuată de un traducător autorizat;
  8. În cazul distrugerii paşaportului simplu, se va prezenta paşaportul distrus sau deteriorat sau fragmente din acesta, cu condiţia ca acestea să cuprindă elemente care să facă posibilă identificarea documentului;
  9. Un minor nu poate avea pasaport simplu electronic cu domiciliul in strainatate (tip C R D S) fara ca, macar unul din parinti sa aiba domiciliul in strainatate
Termen de eliberare: maxim 3 luni de zile de la data depunerii cererii.

Daca vi s-a parut utila postarea, atunci dati click pe butonul "Imi place", pentru a afla si altii de ea.
Sursa: Ambasada Romaniei in Madrid

Cititi si: Taxe consulare valabile incepand cu data de 04 iunie 2010

Servicii consulare

20 de comentarii:

  1. cat mai costa pasaportul individual romanesc pt copil minor de mai putin de 14 ani si in cat timp se poate obtine de la consulat...multumesc

    RăspundețiȘtergere
  2. As dori sa stiu daca OBTINEREA PASAPORTULUI CRDS, este obligatorie pentru cetatenii care au rezidenta in strainatate mai veche de 1 an.

    RăspundețiȘtergere
  3. DE CE ACTE AM NEVOIE SA POT SCHIMBA PASAPORTUL LA CONSULAT IN BILBAO?INCA NU IL AM EXPIRAT(EXPIRA IN OCTOMBRIE), NU AM AICI NICI CERTIFICATUL DE NASTERE NICI BULETINUL(IL AM EXPIRAT DE 2 ANI SI E IN TARA)

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna Roxana,
    Pentru eliberarea pasaportului simplu la adulti ai nevoie de urmatoarele acte:
    1. Cererea tip;
    2. Cartea de identitate, cartea de identitate provizorie sau, după caz, buletinul de identitate, aflate în termen de valabilitate, în original. Cartea de identitate provizorie poate fi acceptată doar dacă este însoţită de certificatul de naştere, în original;
    3. Paşaportul anterior, dacă este cazul;
    4. În cazul declarării furtului/pierderii paşaportului simplu, este necesară prezentarea dovezii eliberate de organele de poliţie a statului de reşedinţă cu traducerea efectuată de un traducător autorizat;
    5. În cazul distrugerii paşaportului simplu, se va prezenta paşaportul distrus sau deteriorat sau fragmente din acesta, cu condiţia ca acestea să cuprindă elemente care să facă posibilă identificarea documentului;

    Termen de eliberare: maxim 3 luni de zile de la data depunerii cererii.

    RăspundețiȘtergere
  5. Se poate calatori international doar cu dni spaniol (tarjeta spaniola), cetatean roman, rezident in spania? buletinul si pasaportul romanesc mi-au expirat.

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu, nu se poate calatori doar pe baza NIE-ului. Aveti nevoie de un document romanesc in termen de valabilitate (carte de identitate sau pasaport).

    RăspundețiȘtergere
  7. este posibil sa fac in bilbao pasarortul...la urgenta? am nevoie foarte repede.as vrea sa stiu ce acte am nevoie.cat intarzie si care este pretul.multumesc frumos

    RăspundețiȘtergere
  8. Pentru eliberarea pasaportului aveti nevoie de solicitarea unei programari, nu exista eliberare de urgenta.
    Adresa: Plaza Circular, nr.4, 48001, Bilbao
    Email: cgrumaniabilbao@telefonica.net
    Tel / fax: 944 245 405
    Program de lucru cu publicul: luni - joi

    * depunerea actelor: 9:30 - 13:30
    * eliberarea actelor: 15:00 - 17:00
    * vineri: solicitarile si eliberarile de documente sa fac numai cu programare prealabila.
    * Pentru situatii de urgenta (decese, accidente de munca sau circulatie) functioneaza telefonul cu numarul 608.956.278 Dorina Neagu, consul.

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna! Ma numesc Ana si locuiesc in Sevilla de 7 ani. In momentul de fata, sunt cu bursa de studii in Anglia, dar mi-am pierdut pasaportul, si am nevoie de el pentru o alta bursa aprobata pe anul viitor. Am nevoie sa stiu costurile unui pasaport la urgenta si daca trebuie sa fac imputernicire pe vreo ruda din Spania sau din Romania, si cat ma costa. In acelasi timp, mi-ar placea sa stiu daca eu insami pot sa cer reinnoirea pasaportului aici, in Anglia, si ce documente trebuie sa dau. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  10. cu o sentinta de divort in care custodia si incredintarea minorilor o am eu ca mama, iar tatal are doar un regim de vizita numai de JUMATATE din vacantele de:vara ,saptamana Sfanta si iarna,cu toate acestea ,se poate ca EU sa solicit un prim buletin de identitate prin consulatul Roman din spania ?sau cu aceeasi sentinta , pot sa calatoresc in tara cu minori fara riscul de intoarcere in spania fara aprobarea tatalui?pentru eliberarea foilor de via,ale minorilor trebui semnatura ambilor parinti?raspundeti va rog la toate intrebarile urgent. VA MULTUMESC.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1. Daca aveti la d-voastra sentinta de divort emisa de o autoritate judecatoreasca din Romania, ramasa definitiva, in original, atunci puteti circula cu minorul fara niciun risc.
      2. Daca va referiti la eliberarea titlului de calatorie pentru minor, nu aveti nevoie si de semnatura tatalui (daca d-voastra aveti custodia definitiva)

      Ștergere
  11. Buna ziua.ma numesc Georgeta,sint casatorita in spania de 7 ani cu un spaniol,am un baiat de aproape 15 ani de la prima casatorie,este cu mine in spania de cind avea 7 ani.problema care o am este,ca mi-a expirat si pasaportul,in care era si baiatul si buletinul meu.la baiat i-a expirat si dni spaniol si trebuie sa il renovez si fara pasaport sau buletin nu pot,nu a avut buletin romanesc baiatul niciodata.ce pot sa fac ca sa ii fac buletinul romanesc fara sa ma duc in tara ,ca nu am posibilitatea,baiatul merge la scoala si imi trebuie neaparat sa ii renovez actele spaniole.traim in valencia,am sentinta de divort cum ca imi este incredintat si certificatul de nastere.unde trebuie sa ma duc ,ce acte imi trebuie si cit ma poate costa.multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Georgeta,
      1. Informatii pentru solicitarea cartii de identitate, le gasesti aici:

      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2011/01/noutati-referitoare-la-eliberarea.html#more

      2. Valencia este in jurisdictie la Consulatul Romaniei de la Castellon de la Plana

      Adresa: Calle Larra, nr. 2, Castellon de la Plana
      Telefon: 0034-964 216 172; 964 216 163; 964 203 351; 964 203 342; 964 206 764
      Fax: 0034-964 257 053
      E-mail: secretariat@consulatcastellon.e.telefonica.net
      Program de lucru cu publicul:
      De luni pâna joi: 9.00 – 14.00 (preluare acte) și 16.00 – 17.00 (eliberare acte).
      Nu se lucrează cu publicul în zilele de sărbătoare românești și spaniole.

      Ștergere
  12. buna as vrea ca cineva sa imi spuna daca pot sa merg acasa doar cu buletinul de identitate ca pasaportul mia expirat in 2010

    RăspundețiȘtergere
  13. Diana Dinumartie 13, 2013

    Ma confrunt si eu cu o situatie delicata... Doresc sa aplic pentru un permis de sedere cu valabilitate de 5 ani, in Elvetia. Momentan am unul cu valabilitate 1 an, care expira la sfarsitul lunii. Cei de la Primaria din Elvetia imi cer o scrisoare in engleza sau germana din care sa reiasa anularea domiciliului din Romania. Cei de la pasapoarte in Romania spun ca nu au auzit de asa ceva si ca procedura este cea de a preda buletinul si pasaportul si de a primi un pasaport nou cu domiciliul in strainatate. Pe de alta parte, cei de la ambasada imi spun ca trebuie sa ma adresez directiei pasapoarte si sa solicit o adeverinta care atesta statutul de cetatean roman cu domiciliul in srainatate. Din nou, cei de la Pasapoarte imi spun ca nu elibereaza asa ceva. Este o nebuloasa totala... nimeni nu stie nimic cu exactitate... As aprecia enorm o clarificare a situatiei... Multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  14. Buna ziua! Ma confrunt si eu cu o situatie total neclara... Doresc sa schimb un permis de sedere valabil un an, in Elvetia, cu unul pe o perioada de 5 ani. Cei de la primaria din Elvetia imi cer o scrisoare (engleza sau germana)care sa ateste ca am anulat domiciliul in tara... Cei din tara, de la directia Pasapoarte, imi spun ca nu au auzit de asa ceva si ca ei nu elibereaza astfel de hartie. Ci ca trebuie sa ma prezint personal acolo sa predau si buletin si pasaport si apoi sa mi se elibereze un alt pasaport cu adresa din Elvetia. Pe de alta parte, pe siteul Ministerului af. de Interne, la competente, este scris printre altele ca "Elibereaza, la cerere, in conditiile prevazute de lege, adeverinte care atesta statutul de cetatean roman cu domiciliul in strainatate". Este o nebuloasa totala si mingea imaginara se paseaza de la o institutie la alta insa nimeni nu stie exact cum trebuie procedat. As aprecia enorm o clarificare a situatiei... Va multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  15. Buna ziua.Eu lucrez in spania de 5 ani cu acte in regula.Am un baietel in tara de 14 ani care prin hotarare judecatoreasca sa stabilit domiciliul minorului la mine in tara iar pe tatal copilului la plata unei pensii.Mi sa respins cererea de exercitarea autoritatii parintesti exclusiva mie.Cum as putea sa aduc copilul in spania fara semnatura tatalui pentru ca nu stim nimic de el unde este de 12 ani de cand nea parasit.

    RăspundețiȘtergere
  16. Urgent !!!! Trebuie sa calatoresc urgent si am nevoie de pasaport, cat inseamna regim de urgenta?? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  17. buna ziua.eu am pasaportul romanesc cu domiciliul in Spania.vreau sa merg in Romania in vacanta.pot sa renovez pasaportul acolo?(pasaportul expira in 1 noiembrie).va rog mult sa raspundeti.multumesc

    RăspundețiȘtergere

Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.