05.02.2011

7

Institutiile care elibereaza Formularul E302

E 302 (Atestat privind membrii de familie ai persoanei aflate in somaj ce trebuie luati in considerare pentru calculul prestatiei) este un formular european standard, folosit pentru comunicare de informatii intre institutiile care se ocupa cu acordarea ajutoarelor de somaj in tarile membre UE.
Institutiile care il elibereaza sunt:
  • Agentia Judeteana de Ocupare a Fortei de Munca (AJOFM) din judetul de domiciliu din Romania, pentru cetatenii ce vor obtine ajutorul de somaj in Spania; 
  • Biroul Teritorial al Serviciului Statal de Ocupare spaniol (SPEE/INEM), pentru cetatenii ce vor obtine ajutorul de somaj in Romania.
In Romania E 302 se emite de catre agentii numai pentru membrii de familie cu domiciliul in Romania si nu pentru cei care au resedinta in Spania.

Solicitarea acestui formular in Romania o poate face Serviciul de Ocupare spaniol (SPEE/INEM) sau direct cetateanul roman, transmitand o cerere prin:
  • posta (pe adresa Agentiei Judetene sau pe adresa ANOFM: str. Avalansei 20 – 24, sector 4, Bucuresti, Romania);
  • fax (la numarul + 40 21 303 98 55);
  • e-mail (la adresa adriana.pert@anofm.ro).
Doamnei Adriana Pert, consilier la Directia Relatii Internationale a Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, va puteti adresa si la numarul de telefon: +40 21 303 98 56.

In cererea facuta direct de catre cetatean se solicita emiterea formularului E302 si se mentioneaza motivul. Se ataseaza documentele ce apar specificate pe formular, necesare pentru identificarea datelor (copie a cartii de identitate a somerului, copii ale cartilor de identitate ale membrilor de familie pentru care se solicita formularul si care trebuie indicati in cerere si dupa caz copii ale documentelor care atesta calitatea de membru de familie - certificat de casatorie/ certificat de nastere) precum si acte care atesta natura si totalul venitului membrilor de familie.

Aceste documente ar putea fi solicitate spre trimitere in Romania si in situatia in care formularul E 302 este solicitat pentru cetateanul roman prin intermediul SPEE/INEM.

In cazul in care cetateanul roman aflat in Spania nu detine aceste documente, unul dintre membrii familiei aflati in Romania poate sa depuna documentele solicitate, cu conditia ca datele de contact (nume, adresa, numar telefon/adresa e-mail) ale acestuia sa fie comunicate institutiei din Romania de catre persoana care solicita formularul.

Daca vi s-a parut utila postarea, atunci dati click pe butonul "Imi place", pentru a afla si altii de ea.

Sursa: Consulatul General al Romaniei la Barcelona


Cititi si: Formularul E302

7 comentarii:

  1. AMI CER SCUZE MA NUMESC GABI BRATU AS DORI SI EU O LAMURIRE CU FORMULARUL E 302 EU AM ESIT DIN SOMAJ SI ACUM SOLICIT AJUTORUL DE SOMAJ AMI CERE ACEST FORMULAR 302 AM COPIILE COPIILOR SI COPIE CERTIFICAT DE CASATORIE CUM POT INTRA AN POSESIA ACESTUI FORMULAR CEI DE AICI MI-AU DAT PUTIN TIMP LA DISPOZITIE AS DORI FOARTE MULT SA MA PUTETI AJUTA AN-TRUN FEL

    RăspundeţiȘtergere
  2. Buna Gabi,
    Raspunsul la intrebarea ta, il gasesti citind foarte atent postarea de mai sus.

    RăspundeţiȘtergere
  3. Buna ziua,sotul meu a fost in somaj aici in Spania acum ni se cere formularul 302 ,eu si copilul locuim in Romania.Intrebarea mea este-ii pot ridica eu formularul 302 si sa il trimit su trebuie sa vina el in Romania sa il ridice personal?
    Va multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  4. Buna ziua, as vrea sa stiu daca ajutorul de somaj se cumuleaza cu pensia sau doar o inlocuieste si cam despre ce suma este vorba daca persoana respectiva e in spania si are un copil la facultate. Va multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  5. cum pot solicita formularele 301 si 302 pe internet am nevoie de ele urgent si nu are cine le solicita din romania

    RăspundeţiȘtergere
  6. Buna ziua... as dori si eu un raspuns daca se poate la problema care o are mama mea in spania. Iau cerut FORMULARU E301 si E302 acolo pentru ajutor de somaj. Sunt unicul copil in Romania pe care il are am 32 de ani muncesc sunt independent de parinti casatorit si am 2 copii. Am reusit sa scot Formularu E301..dar la Formularu E302 am intampinat probleme...motivul ca sunt prea in varsta si ca am familia mea...spanioli insista sai ceara mamei mele acest Formular E302. Ce poate sa faca in acest caz? Cum sa le demonstreze faptul ca este singura si ca nu are nici un venit in romania.

    RăspundeţiȘtergere
  7. buna ziua, cum as putea sa obtin cerea pentru completarea modelului E 301 si E 302?multumesc

    RăspundeţiȘtergere

Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.