47

Detalii referitoare la intrebarile d-voastre legate de SOMAJ


Cum aproape zilnic mi se pun foarte multe intrebari legate de tema: SOMAJ, cum ar fi: suma si timpul acordat, as dori, sa imi dati mai multe detalii despre situatia d-voastra in momentul in care puneti o intrebare; cum ar fi:


  1. varsta d-voastra
  2. perioada lucrata
  3. daca sunteti casatorit (iar sotul/sotia este aici in Spania) 
  4. daca sunteti singurul intretinator de familie
  5. daca aveti copii minori sau persoane majore cu discapacitati fizice sau intelectuale in grija
  6. daca beneficiati de vreun anumit tip de venit pe anul in curs (ex: apartament/teren dat in chirie/vandut)
  • Aceste date m-ar ajuta pentru a va putea raspunde mai cu exactitate intrebarilor d-voastra;
  • Aici in Spania, ajutorul de somaj se acorda (atat ca timp cat si ca suma) diferit de la persoana la persoana, in functie de situatia si responsabilitatile lui;
  • Datorita faptului ca nu am dosarul d-voastra pentru a-l putea studia atent, mentionez faptul ca raspunsurile pe care vi le dau, sunt cu APRECIERE nu cu EXACTITATE;
  • Acele intrebari care nu contin datele mentionate mai sus, nu le voi putea raspunde.
Astept intrebarile voastra in continuare.
O zi buna in continuare!

Daca vi s-a parut utila postarea, atunci dati click pe butonul "Imi place", pentru a afla si altii de ea.

de: Gabriela

47 de comentarii:

  1. Buna Gabriela ma numesc Petruta,ajuta ma te rog.iti explic din nou situatia mea,am lucrat in Spania in anii 2005-2008 cate 3-4 luni pe an.In toata perioada asta am acumulat 260 de zile cotizate'Din 2008 pana in prezent nu am mai plecat.Reprezentanta noastra care ne a facut rost de contracte a spus ca nu pot lua somaj deoarece nu am 360 de zile,a zis ca acum asa e legea in spania si ca nu pot beneficia de nici un somaj.Te rog mult ajuta ma cu un raspuns sigur.Cum pot afla toata vechimea mea in afara de contractele mele si daca pot beneficia de somaj.O zi buna multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Petruta,
      Ceea ce nu mi-ai specificat e, ce fel de contract ai avut? Ceea ce e foarte important... Contractele din agricultura sunt diferite de contractele normale; din acest motiv si conditiile de acordare a ajutorului de somaj sunt diferite. Ca de exemplu:
      - la un contract normal una dintre conditii e să fi cotizat la Asigurările Sociale cel puţin 3 luni, dacă ai responsabilităţi familiale, sau cel puţin 6 luni, dacă nu ai
      - iar la un contract in agricultura trebuie sa fi cotizat cel putin 1 an, pentru a beneficia de ajutor

      Ștergere
  2. BUNA GABRIELA IN 2005 AM 76 DE ZILE COTIZATE.IN 2006 AM 53 DE ZILE COTIZATE,IN 2008 AM 62ZILE COTIZATE SI MAI AM PE 2007 DAR NU LE AM MAI SOCOTIT ACUM.DECI IN TOTAL SUNT 260.MENTIONEZ CA NU AM FAMILIE MULTUMESC MULT

    RăspundețiȘtergere
  3. AM UITAT SA TI SPUN CA E CONTRACT PE PERIOADA DETERMINATA,TEMPORARA PETRUTA

    RăspundețiȘtergere
  4. petruta.la capsuni in huelva si la planta in segovia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deci, ai avut contracte de munca in agricultura. Exact asta iti explicam mai sus...
      Daca contractele de munca le-ai avut in agricultura atunci termenii de acordare a somajului sunt diferiti. Daca explicai la inceput ce fel de contracte ai avut, era cu mult mai simplu...
      In concluzie, ai nevoie de 1 an vechime pentru a putea beneficia de somaj.
      Din acest motiv foarte multa lume se incurca cu acest ajutor de somaj; si nu inteleg de ce unii POT beneficia de ajutor de somaj, iar altii NU.

      Ștergere
  5. Buna!Am lucrat in Spania mai mult de 360 de zile si mi s-a spus ca nu pot beneficia de somaj(din Spania) pentru ca o parte din zile le-am avut inainte de a intra Romania in UE. Mentionez faptul ca am lucrat in agricultura. Daca nu pot beneficia de somaj de la statul spaniol, as putea beneficia de somaj in Romania?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, nu vei putea beneficia de indemnizatia de soamaj in Romania, pe o perioada lucrata in Spania.

      Ștergere
  6. Buna Gabriela! Perioada lucrata in Spania inainte ca Romania sa inte in UE nu se calculeaza la somaj?
    Multumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu are nicio legatura una cu alta, daca ati avut contract legal in Spania. Insa pentru calcularea somajului se ia perioada lucrata din perioada cotizată în ultimii şase ani.

      Ștergere
  7. buna gabriela cat este somajul acum din luna iunie, cati bani mai exact.am inteles ca s'-a marit somajul e adevarat?cati bani?si de ajutor de somanj mai beneficiem?exact eu am lucrat la capsuni si de acolo iau eu somaj multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pana in momentul de fata, sunt aceleasi legi. In momentul in care apare vreo schimbare, voi posta pe blog.

      Ștergere
  8. buna ma numesc ANICA si as vrea sa stiu in cate zile de la terminarea somajului trebuie sa bag ajutorul de somaj.Va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  9. buna sint iuliana si miam bagat somajul in 24 mai anu asta si am 282 de zile cotizate la capsuni si in almasen la fructe si nu stiu de ce mia venit un plic ca nu am drep la somaj

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Iuliana,
      La contractele de munca in agricultura sunt alti termeni de acordare a somajului. In concluzie, ai nevoie de 1 an vechime pentru a putea beneficia de indemnizatie de somaj.

      Ștergere
  10. am si eu o intrebare.am fost asigurat 2 ani dar am terminat contractul si miau spus ca ma asigura cel mult in doua luni iara dupa doua luni mau dat afara ca nu mai era de munca .intrebarea este daca muncesc in camp cat trebuie sa fiu asigurat ca sa pot sa iau somaju sau ce pot sa fac sa iau somaju.un salut

    RăspundețiȘtergere
  11. am inteles ca in camp de exemplu la masline sant noi reglementari cu romani ce ne trebuia ca sa muncim care santem in regula si am mai muncit anul trecut

    RăspundețiȘtergere
  12. buna ziua ma numesc george si am o nedumerire.am sunat azi la seguridad social sa vad ce imi trebuie ca sa muncesc la masline tinand cont de faptul ca am fost asigurat pana in ianuarie anul acesta.dar mi sa terminat contractul si au spus ca il reinoiesc intro luna max doua.dar mau dat afara si nu am putut sa iau nici somaj.asigurat la o firma de constructi.si daca nu am fost asigurat iar pana pe 22 iulie sau daca nu am fost in somaj miau spus ca nu mai pot sa fac nimic in spania fara permis de munca,asta tinand cant ca ati spus ca cei care am fost asigurati nu avem treaba cu legea.va rog sa imi raspundeti

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, asa e. Pentru a putea munci legal din nou, veti avea nevoie de permis de munca.

      Ștergere
  13. buna ziua GABRIELA ,VREAU SA TE JNTREB CEVA ..SOTUL MEU SI A DEPUS ACTELE CA SA PRIMEASCA AJUTOR PTR PRES MAI IN VIRSTA DE 52 DE ANI IN LUNA DECEMBRIE 1911.AZI ATREBUIT SA SEMNEZE .AU TRECUT TREI LUNI SI NU A PRIMIT NICI AJUTORUL SI NICI UN RASPUNS ACASA .A INTREBAT LA SOMAJ CARE E SITUATIA SI I A ZIS CA S AU CERUT CEVA ACTE DIN ROMANIA SI INCA NU S AU PRIMIT .UNDE POT SA MA ADRESEZ ,CE TREBUIE SA FAC CA SA SE URGENTEZE ACTELE CA VREAU SA STIM.

    RăspundețiȘtergere
  14. am 53 de ani,am lucrat in spania in perioada 2005-2010 la i firma care facea intretinere si amenajari la bodegi,iar in 2010 august am fost dt in somaj pana in luna octombrie inclusiv,2011.In nov am fost sa-mi depun actele pt ajutor si de atunci m-au purtat pe drumuri pentru o multime de acte.Am fost nevoit sa fac 4 drumuri de rom-spania pentru hartii pe care puteau sa la ceara de la inceput pe toate....in speranta ca se va rezolva am indurat toate astea.In final am depus si declaration de la renta sin am asteptata o luna iar in iunie mi-a venit respins dosarul dupa 6 luni de asteptari si sperante desarte.la inceput au zis ca am nevoie de minim 6 ani de cotizatie la stat iar acum zic ca 15 ani !nu am alt venit de nicaieri,iar in famili sunt singurul care muncea...sotia si fiul sunt in romania,ea nu are nici un venit iar baiatul studiaza!va rog din suflet sa-mi raspundeti daca aceasta decizie este definitiva sau mai pot face vreun demers -multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In decursul zilei de azi voi posta un articol mai amanuntit referitor la aceasta subventie.

      Ștergere
  15. Buna ziua sunt valentin,am lucrat 5 ani cu contract la o firma de constructi din madrid,si incepand cu luna mai anul asta sunt in somaj.Am o datorie la banca din care trebuie sa platesc 960 de euro lunar,la care trebuie sa adaug si chiria si mancarea ,precizez ca ajutorul de somaj este de 980 de euro lunar.Intrebarea mea este :pot sa plec in romania si sa ramana somajul pt a achita datoria la banca,pt ca nu pot sa mai platesc si chiria si mancarea.Unde trebuie sa ma adresez pt a expune problema mea.Va multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  16. mihai,31 anioctombrie 04, 2012

    buna ziua.am lucrat in spania 4ani de zile cu carte de munca acum 4ani jumate,am plecat dandu-mi demisia,desi aveam dreptul la somaj.acum am auzit ca e
    ste o lege prin care as putea sa-mi depun actele de somaj.este adevarata aceasta lege,pe care am auzit-o acum in 2012?va rog raspundeti-mi.multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mihai, 31 ani

      NU exista nicio lege nou aparuta referitor la acest aspect!!! Atunci, in acel moment, datorita faptului ca v-ati dat demisia nu ati avut dreptul la niciun tip de indemnizatie. Insa, daca veti mai lucra cu contract de munca, in functie de zilele acumulate in trecut (nu mi-ati scris cat timp ati lucrat, acum 4 ani), s-ar putea sa puteti beneficia de vreun tip de indemnizatie.

      Ștergere
  17. Buna sint Mariana din Calamocha,Spania am lucrat in hostelarie 4ani cu contract indefinit din cauza cryzei sau restructurat posturile si au fost nevoiti sa dea pe cineva afara mau dat in somaj si as vrea sa stiu daca pot beneficia de somaj pe toate cele 16 lunii ce imi revin integral(adica sa iau toti baniio data sa renunt la cei 2 anii de ajutor de somaj si sa plec in tara) am uitat sa precizez ca am si 2 copii fiind divortata.as vrea sa stiu sigur cum pot beneficia de tot somajul integral sint dispusa sa pierd cei 2 anii ce imi corespund de ajutor de somaj si la actele de spania.astept un raspuns. multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  18. BUNA GABRIELA MA NUMESC MARIA SI VIN IN SPANIA DIN 2003/2012 PE CONTRACTE DE MUNCA AGRICULTURA AM FACUT CARTEA VERDE IN 2008IN AUGUST IN 2009 AM BAGAT ACTELE DE SOMAJ AM AVUT 6LUNI SOMAJ APOI AM INCEPUT MUNCA INTRO COOP DE FRUCTE IN LLERIDA DUCA CE AM TERMINAT MUNCA AM BAGAT ACTELE PT AJUTOR DE FAM 426 AM AVUT DREPTUL DE 24LUNI DE AJUTOR SPECIFIC CA ACTELE PT AJUTOR DE FAM LE/AM BAGAT IN SEPTEMBRIE 2010 IN 2011 AM INTRERUPT SI AM MERS LA COOP CIND AM TERMINAT AM BAGAT IAR ACTELE 10/09/2011 AJUTOR DE FAM IN 7/05/2012 AM INCEPUT MUNCA LA ACEEA COOP AM INTRERUPT AJUTORU DE FAM SI IN 14/9/2012AM MERS SA DEPUN ACTELE PT AJUTORUL DE FAM DOAR CA NU AM MAI MERS LA INEM IN LLERIDA CUM AM FACUT SI INAINTE AM MERS IN ANDALUCIA AICI TOTUL ESTE DIFERIT IMI CERE PERMIS DE MUNCA,CEEA CE EU AM ACEASTA CARTE VERDE PE CARE AM SCOSO IN AUGUST 2008,IMI CERE UN CERTIFICAT DE LA COMISARIAT SAMI SPECIFICE DATA DE CADUCAD DE PE CARTEA VERDE LA COMISARIAT IMI SPUNE CA NU POATE SA IMI DEA NIMIC DE OARECE EU AM 5ANI VALABIL CARTEA VERDE MI /SA DAT DEMANDA PANA PE 2/1/2013 IAR IN ACEST TIMP TREBUIE SA ADUC UN PERMIS DE MUNCA SAU UN CERTIFICAT DE UNDE SE REIASA PANA CIND E VALABILA CARTEA VERDE DACA NU SCOT ACEST PERMIS DE MUNCA IMI TAIE AJUTORUL DE FAM ACUM EU VIN CU INTRBAREA CE SA FAC UNDE SA MERG DE UNDE POT SA SCOT PERMIS DE MUNCA //////Que de conformidad con lo establecido en los articulos3.3y7.1delReal Decreto240/2007DE 16 FEBRERO,y teniendo en cuenta ,que este documento solo prueba la inscripcion en el Registro Central de Extranjeros,si se presenta en union del pasaporte o documento de indedidad en vigor ,la persona que a continuacion se indica ,ha solicitado y obtenido su inscricion en el Registro Central de Extranjeros de la Direction General de la Policia y de la Guardia Civil,como residente comunitario en Espania desde el veintinueve de agosto de dos mil ocho///// asta scrie in cartea verde bineinteles si nr NIE ,NUMELE MEU dar cred ca tu sti cum arta o carte verde dar cum tu spui mai sus ca trebuie mai multe detali pt a fi mai usor pt tine te rog sa imi spui ce sa fac acum in principiu trebuie sa marg iar la comiisariat si sa le cer un certificat adia ca eu MARIA BARBU CU NR DE NIE 784587AM FACUT CARTEA VERDE IN 19/8/2008 SI SE EXPIRA IN 19/8/2013 ASTA AR VREA DOAMNA DE LA INEM DIN ANDALUCIA ITI MULTUMESC FOARTE MULT SI ASTEPT RASPUNSUL TAU

    RăspundețiȘtergere
  19. BUNA GABRIELA AM SI EU O INTREBARE CUM SE FACE TRANSFERUL DE ACTE DE LA SOMAJ DIN ANDALUCIA IN CATALUNIA ADICA ACUM AM BAGAT ACTELE PT SOMAJ IN ANDALUCIA SI VREAU SA MERG IN CATALUNIA CUM PROCEDEZ EU AM DOAR CARTOLINA DEEMANDA DE AICI DIN ANDALUCIA MAI TREBUEI ALTE ACTE SA IAU DE AICI DE LA INEM PT INEM IN CATALANIA ITI MULTUMESC FOARTE MULT

    RăspundețiȘtergere
  20. BUNA ZIUA,MA NUMESC ADRIAN AM 48 DE ANI SI LOCUIESC IN SANTANDER SI IN CATEVA CUVINTE AS VREA SA VA EXPLIC SITUATIA MEA SI AS DORI SA-MI RASPUNDETI DACA PUTETI VA ROG FRUMOS:AM LUCRAT DIN 2010 LUNA MAI PANA IN 2011 LUNA IUNIE INTR-O TURNATORIE CA SUDOR,DUPA TERMINAREA CONTRACTULUI NU M-AM DUS LA INEM SA CER SOMAJ SI NICI NU M-AM INSCRIS CA DEMANDANTE PENTRU CA CEI DE LA FABRICA UNDE AM LUCRAT MI-AU SPUS CA IN CEL MAI SCURT TIMP MA CHEAMA INAPOI LA LUCRU.IN LUNA IULIE PE 22 SA DAT ACEA MORATORIE,ACUM NU MAI AM NICI DREPT DE MUNCA.INTREBAREA MEA ESTE CUM AS PUTEA SA OBTIN SOMAJ SAU MACAR AJUTOR DE SOMAJ CE AR TREBUI SA FAC UNDE SA MA DUC SI UNDE SA MA ADRESEZ.MENTIONEZ CA SOTIA NU LUCREAZA SI AM UN BAIAT DE 22 DE ANI CARE LA FEL NU ARE NICI EL NIMIC DE LUCRU.IN SPERANTA CA MA VE-TI PUTEA AJUTA CU UN RASPUNS VA MULTUMESC ANTICIPAT SI ASTEPT RASPUNS.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adrian,
      Pentru a putea beneficia de ajutorul de somaj care ti se cuvenea pe perioada lucrata (mai 2010 - iunie 2011) trebuie sa lucrezi din nou cu contract de munca pentru cel putin o zi. Apoi, vei putea sa-ti ceri dreptul la ajutorul de somaj, care ti s-ar fi cuvenit pe acea perioada.

      Ștergere
  21. Buna ziua! La sfarsitul lunii februarie am terminat indemnizatia de somaj si la sfarsitul lui martie trebuie sa depun actele pentru subventia de somaj. Am 45 ani si doi copii sub 26 ani fara venit. Sotul are 870 ron venit din salariu.Familia locuieste in tara. Am inteles ca trebuie sa ma prezint cu formularul E 302 si livretul de famile. Livretul de famile trebuie tradus,legalizat si apoi apostilat la camera notarilor publici din orasul unde locuieste familia? Sau mai intai trebuie apostilat originalul si dupa aia tradus si supralegalizat? Formularul E 302 trebuie tradus? Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  22. buna ziua,am si eu o intrebare sunt in somaj din decembrie 2012 cand am fost la oficina sa duc actele pentru somaj mi s-a am dat toate datele corecte apoi a zis sa astept acasa k imi vine o foaie nu stiu cu ce prin posta,nu a venit nici in 3 luni si ei au zis k maxim o sapt,am fost la ei si au zis k nu e problema si am lasat asa,pe 19 martie am avut prima viza am fost si au pus stampila acolo acum in aprilie nu au mai ingresat bani pe somaj am sunat si au zis k trebuia sa ma prezint pe 27 febroarie la ei si nu m-am prezentat si din acea cauza nu am primit bani,acum eu in martie am primit bani,am fost pe 19 la viza si nu mi s-a spus nimic si plus de asta nu am primit absolut nici o hartie acasa cum k trb sa ma prezint pe data de 27 la ei,acum am sunat si mi s-a spus sa merg la oficina pe 16 aprilie,as vrea sa stiu dak e posibil sa fi oprit somaju ?mentionez k nu am primit nici o scrisoare acasa,ce pot sa fac?Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  23. 1. Daca cei de la Sepe v-au trimis o scrisoare in care erati programat/a la ei, si nu v-ati prezentat, automat vi se sisteaza somajul.
    2. Niciodata cand o persoana merge la vizat nu va primii informatii referitoare la ajutorul/indemnizatia de somaj deoarece, deoarece ei apartin de alt departament.
    3. Daca nu ati primit acea scrisoare, atunci puteti face o reclamatie la Sepe, in care mentionati neprimirea acesteia.

    RăspundețiȘtergere
  24. buna ziua,am si eu o rugaminte daca ma puteti lamuri,sunt in somaj din decembrie prima viza a fost in martie pe 16,am fost si am pus stampila si luna aceata nu am mai primit bani am sunat la ei si au spus k trebuia sa ma prezint pe 27 febroarie acolo si din cauza aceasta nu au bagat bani k nu m-am prezentat,eu nu am primit absolut nimic acasa sa sa fiu sunat k trb sa ma prezint pe data respectiva la oficina,cand am pus stampila nu mi-au spus nimic k trb sa ma prezint cu toate k asta se intamplase in febroarie si eu am pus viza in martie,cand am pus viza mi-a dat pe foaia cu datele de viza am adresa corecta pe una care mi-au dat-o ei cand am fost acolo nu stiu sigur ce are pe ea nu are scara trecuta as vrea sa stiu ce pot sa fac din moment ce eu nu am primit nimic de instintare acasa este posibil sa nu fi scris adresa bn cand au trimis sau daca au trimis ceva eu am dat adresa corecta pt k pe una e corecta si pe una nu,as vrea sa stiu ce pot face,multmesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Singura solutie e sa faceti cat mai repede o reclamatie la Sepe in care sa mentionati ca nu ati primit nicio scrisoare acasa.
      Cei de la vizat nu v-au dat nicio informatie, deoarece ei apartin de alt departament.

      Ștergere
  25. ma numesc emilia am 57 de ani,lucrez in serviciul domestic legal data de alta si nomina lunara,Lucrez de 1 an si 2 luni.Intrebarea este daca ramin fara lucru ,am dreptu la:somaj,sau ajutor de somaj?multumesc,,,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Emilia,
      Nu vei avea dreptul la niciun tip de ajutor de somaj. Toate informatiile referitoare la angajat la domiciliu (empleada de hogar) le gasesti intrand pe acest link:

      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2012/09/totul-despre-angajat-la-domiciliu.html#more

      Ștergere
  26. buna ziua am si eu o intrebare ,am avut somaj in 2011 4 luni nu miam mai bagat ajutorul ca am lucrat,in 2012 am 4 luni si 17 zile mai beneficiez de vreum ajutor de somaj?mentionez ca miau mai ramas 200 de zile din somajul trecut mi se mai calculeaza?va multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca in acest moment, terminati un contract de munca, atunci DA, vi se vor acumula si lunile ramase.

      Ștergere
  27. buna ziua sunt Tudose Ancuta ,am 19 ani necasatorita si am si eu o intrebare:pot sa bag somajul pe card si o sa ma mut cu prietenu si el nu mai e din zona.as putea sa semnez pentru somaj unde o sa stau sau trebuie sa vin unde lam bagat??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ancuta,
      Carnetul de somaj se poate semna si online.

      Ștergere
  28. buna ziua va rog frumos puteti sa mi spuneti daca mi se ia in calcul 2007 2008 la somaj ptr prima data va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  29. Leontin Nistormartie 23, 2015

    Bună seara, ma numesc tinu și lucrez ca șofer la o cooperativa cu contract de autonom ca sosio,as vrea să știu dacă am dreptul de somaj, sau mai exact unde as putea să mă interesez. Va mulțumesc.

    RăspundețiȘtergere
  30. Bună seara! Am depus şi eu dosarul pentru şomaj,dar am o nelămurire. Pe data de 18 ianuarie trebuie să merg pentru prima viză de şomaj, dar nu mi-au dat niciun carnet de viză. Mi s-a spus doar să țin minte data de viză 18 ianuarie şi să mă prezint. Atata tot.

    RăspundețiȘtergere
  31. Gabriela cum pot face sa bag actele de somaj fara sa vin in spania

    RăspundețiȘtergere

Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.