15.07.2011

19

Obtinerea certificatului de nastere romanesc

NOU! Documente necesare pentru INSCRIEREA CERTIFICATULUI DE NASTERE SPANIOL şi obtinerea unui CERTIFICAT DE NASTERE ROMANESC:

  1. Certificatul de naştere spaniol eliberat de Registrul Civil, legalizat cu apostila de la Haga la Tribunalul Superior de Justiţie (va trebui prezentat certificación literal, si NU  certificación del acta de nacimiento)
  2. Certificatele de nastere ale parintilor
  3. Certificatul de casatorie românesc (pt. cei căsătoriţi) 
  4. Sentinţa de divorţ (dacă este cazul)
  5. Certificat de deces (dacă este cazul)
  6. Paşapoarte/carti de identitate ale părinţilor valabile
NOTA:
  • Documentele sus menţionate vor fi prezentate atât în original cât şi fotocopii
  • Documentele pot fi depuse de un singur parinte
  • Certificatul spaniol va fi tradus în limba româna la un traducător autorizat de către Ministerul Justiţiei din România
  • In cazul in care unul dintre parinti nu este roman va trebui sa aduca certificatul de nastere legalizat cu apostila de la Haga - daca tara din care provine a semnat Conventia de la Haga, sau legalizat de MAE strain si supralegalizat de MAE roman, in caz contrar (tara nesemnatara a Conventiei).
  • În cazul in care părinţii sunt căsătoriţi în Spania şi au certificat de căsătorie spaniol ei vor trebui în prealabil să transcrie acest certificat şi să obţină certificatul de căsătorie românesc 
  • Lipsa unuia dintre documentele de mai sus duce la respingerea dosarului.  
Taxele consulare încasate pentru înscrierea certificatului de naștere spaniol în registrele de stare civilă românești:
  • Înscrierea certificatelor de naştere eliberate de autorităţile spaniole în registrele de stare civilă româneşti, în termen de până la 6 luni de la data înregistrării naşterii  cu traducerea certificatului efectuată de un traducător autorizat de Ministerul Justiției din România și legalizată deja de un notar public din România sau de alt oficiu consular al României - 110 euro
  • Înscrierea certificatelor de naştere eliberate de autorităţile spaniole în actele de stare civilă româneşti, în termen de peste 6 luni de la data înregistrării naşterii - traducere efectuată de un traducător autorizat de Ministerul Justiției din România și legalizată deja de un notar public din România sau de alt oficiu consular al României – 155 euro
  • Înscrierea certificatelor de naştere eliberate de autorităţile spaniole în registrele de stare civil româneşti, în termen de până la 6 luni de la data înregistrării naşterii - traducere efectuată la oficiul consular - 185 euro
  • Înscrierea certificatelor de naştere eliberate de autorităţile spaniole în actele de stare civilă româneşti, în termen de peste 6 luni de la data înregistrării naşterii - traducere efectuată la oficiul consular - 230 euro
Notă: În cazul înscrierii certificatului de naştere eliberat de către autorităţile spaniole pentru copiii născuți înainte de data 01.01.2004, pentru care oficiul consular nu dispune de coduri numerice personale, părintele va solicita acordarea unui CNP pe certificatul de naștere, serviciul de procurare a acestuia fiind efectuat după încasarea taxei consulare aferente.
Taxa consulară pentru obținerea codului numeric personal din România pentru persoanele născute înainte de data de 1 ianuarie 2004 este de 35 euro.

Daca vi s-a parut utila postarea, atunci apasati LIKE, pentru a afla si altii de ea.
    Sursa: Ambasada Romaniei in Madrid

    19 comentarii:

    1. buna ziua vas ruga sami spuneti de ce acte am nevoie ptr solicitarea certificatului romanesc

      RăspundeţiȘtergere
    2. 1. Certificatul de naştere spaniol eliberat de Registrul Civil, legalizat cu apostila de la Haga la Tribunalul Superior de Justiţie (va trebui prezentat certificación literal, si NU certificación del acta de nacimiento)
      2. Certificatele de nastere ale parintilor
      3. Certificatul de casatorie românesc (pt. cei căsătoriţi)
      4. Sentinţa de divorţ (dacă este cazul)
      5. Certificat de deces (dacă este cazul)
      6. Paşapoarte/carti de identitate ale părinţilor valabile

      RăspundeţiȘtergere
    3. Buna ziua as dori sa-mi spuneti daca certificatul eliberat la registrul civil trebuie tradus in prealabil prezentarii acestuia la consulat sa-u traducerea se efectueza in cadrul consulatului mail:andresbogdan@yahoo.com va multumesc anticipat

      RăspundeţiȘtergere
    4. BUNA ZIUA MI SA SPUS CA TREBUIE SA TRIMIT CERTIFICATU LITERAR IN SPANIOLA PT APOSTILA STIE CIENVA UNDE,VREAU SI EU ADRESA,VA ROG.

      RăspundeţiȘtergere
    5. Buna ziua avem si noi cateva intrebari la care nu gasim raspunsurile corecte avem un bebe nascut in spania in orasul Leon si vrem sa stim care sunt actele necesare si pasi pe care trebuie sa ii urmam pentru a putea iesi cu el din spania catre romania. Copilul s-a nascut pe data de 12- XII-2011 am reusit sa ii scoatem cartea de familie si si Certificatul Literal care nu are inca apostila de la Haga.Am auzit ca exista un consulat si la Burgos unde se poate pune aceasta stampila va rugam daca puteti sa ne confirmati si noua daca este adevarat. Va multumim.

      RăspundeţiȘtergere
    6. buna ziua vreu sa stiu si eu daca fac o procura (autorizatie) pentru un famialiar din tara poate sami faca certificatul de nastere romanesc a fetitei mele nascuta in spania va mutumesc.

      RăspundeţiȘtergere
    7. BUNA ZIUA AM SI EU UN BAIETEL CARE SA NASCUT IN NOIEMBRIE 2010 IN SPANIA SI AS DORI SA AFLU CE ACTE SUNT NECESARE PT OBTINEREA CERTIFICATULUI ROMANESC PRIN INTERMEDIUL CONSULATULUI DE LA BARCELONA.AS MAI DORI SA STIU CAT COSTA .MULTUMESC ANTICIPAT

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Cititi cu atentie postarea de mai sus si veti gasi raspunsurile la intrebarile d-voastra.

        Ștergere
    8. MARIA NICAiunie 11, 2012

      BUNA ZIUA DORESC SA ELIBEREZ CERTIFICATUL DE NASTERE AL COPILULUI,ESTE NASCUT IN SPAÑA CE ACTE AM NEVOIE....................................................'MULTUMESC

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Maria,
        Daca citesti cu ATENTIE postarea de mai sus, vei gasi raspunsul tau.

        Ștergere
    9. certificatul copilului e gresit si trebuie sa plec in romania urgent ce sa fac?

      RăspundeţiȘtergere
    10. Elena Daniela Baditaianuarie 20, 2013

      buna ziua.as dori sa aflu de ce acte am nevoie pentru certificatul de nastere romanesc pentru copil nascut in spania. multumesc

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Elena,
        Daca citesti cu atentie postarea de mai sus, vei gasi raspunsul la intrebarea ta.

        Ștergere
    11. buna ziua am.o fetitza de 3 ani nascuta in spania si ca sai pot scoate dni spaniol (foaia verde)imi trebuie certificatul de nastere romanesc si pasaportul.ma intereseaza cel mai mult cati bani mar costa aceste acte ca financiar nu o ducem foarte bine si sunt disperata ca fara dni nui face tarjeta medicala va rog daca puteti sami raspundeti. criss_bombo2010@yahoo.com

      RăspundeţiȘtergere
    12. Buna ziua,am un baiat nascut in italia si as dori sa stiu daca ii putem face certificatul la consulatul nostru din bcn,avem doar certificatul din spital apostilat.Multumim frumos!

      RăspundeţiȘtergere
    13. Buna ziua imi puteti spune si mie cat costa certificatul de nastere romanesc? Am un copil de un 1 an si 5 luni nascut in spania si vreau sai fac certificatul de nastere in castellon imi puteti spune pretul va rog frumos.

      RăspundeţiȘtergere
    14. Buna ziua...am o intrebare.Cum pot obtine un certificat de nastere avand buletinul si pasaportul expirat fara a ma deplasa in Romania.multumesc

      RăspundeţiȘtergere
    15. Buna am si eu o intrebare am un baietel de 8 ani are certificatul intrnational in care e trecut si tatal copilului acum tatal a cazut din drepturi am custodia doar eu sentinta e in spaniola am traduso legalizato si am apostlla de la haga pot face certificatul romanesc

      RăspundeţiȘtergere
    16. Buna Gabriela!sunt insarcinata in 7 luni si as vrea sa stiu daca dupa ce am nascut si am rezolvat cu certificatul de nastere la ambasada ,acest certificat este valabil si in Romania?precizez ca in Tara sunt in concediu de maternitate ,pot beneficia in continuare de aceasta daca merg cu acest certificat de aici la primarie??

      RăspundeţiȘtergere

    Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.