82

Tipuri de subventii in Spania

Durata subventiei variaza in functie de modul in care este perceputa (de varsta, daca aveti sau nu responsabilitati familiare si de perioada cotizata).
In toate cazurile, subventia este acordata initial pe 6 luni, cu posibilitate de prelungire pana la un semestru maxim indicat, in cazul in care angajatul solicita si respecta conditiile impuse.

TIPURI SE SUBVENTII si durata de acordare:
  • Pentru persoane cu varsta mai mare de 45 de ani, care tocmai au terminat ajutorul de somaj si nu au responsabilitati familiare. Durata de acordare: 6 luni
  • Pentru persoane cu varsta mai mare de 45 de ani, care tocmai au terminat ajutorul acordat de 24 luni. Durata de acordare: 6 luni, cu posibilitate de prelungire
  • Pentru persoane repatriate. Durata de acordare: 18 luni
  • Pentru persoane eliberate din inchisoare. Durata de acordare: 18 luni
  • Pentru persoane care au un certificat de handicap de 35%. Durata de acordare: 18 luni
  • Pentru persoane care au cotizat 3, 4 sau 5 luni, cu responsabilitati familiare. Durata de acordare: 3, 4 sau 5 luni
  • Pentru persoane care au cotizat 6 luni. Durata de acordare: 6 luni, daca nu aveti responsabilitati familiare sau 21 de luni, daca aveti responsabilitati familiare
  • Pentru persoane cu varsta mai mare de 52 de ani. Durata de acordare: Pana ce persoana implineste varsta de pensionare 
RECTIFICARE! In 14 iulie 2012 guvernul spaniol a modificat atat varsta (de la 52 de ani la 55 ani) cat si conditiile de acordare

Daca vi s-a parut utila postarea, atunci dati click pe butonul "Imi place", pentru a afla si altii de ea.
    de: Gabriela

    Cititi si: Spania: Ajutorul suplimentar de somaj


    82 de comentarii:

    1. as vrea sa aflu si eu am bagat somajul in 14 iunie 2011 la huelva mi-a acceptat toate actele si mi-a dat demanda pe 13 septembrie.am cont la caja rural vreau sa stiu cand imi baga ptima luna de somaj si cam ce data.va multumesc frumos

      RăspundețiȘtergere
    2. Daca ti-au acceptat actele pentru indemnizatia de somaj in 14 iunie 2011, atunci luna aceasta banii ti se vor vira in cont (din 10-15 a lunii).

      RăspundețiȘtergere
    3. deci acum luna aceasta cum ar veni si maine pota vea banii bagati nu..am primit demanda pt 13 septembrie

      RăspundețiȘtergere
    4. deci mie ar trebui sa-mi bage banii din data de 14 a lunii iunie pana acum in luna iulie..cum ar veni prima luna in august a doua luna si septembrie a treia luna si tot asa va multumesc de raspuns

      RăspundețiȘtergere
    5. buna ziua aceeasi problema am si eu pe 15 iunie am fost sa bag somaju mi-a acceptat foile am demanda pt 14 septembrie dar am auzit ca prima luna de bani o baga in august adica in augusr baga 2 luni ,este adevarat?
      as vrea sa stiu ca stau cu inima pe jar,astept un rapunsa am card tot la caja rural

      RăspundețiȘtergere
    6. In general nu se intampla asa. In mod normal banii intra in cont in luna imediat urmatoare. Insa puteti verifica acest aspect, citind hartia care v-au dat-o de la INEM, in momentul depunerii actelor, in care scrie suma care va fost acordata pe zi si pe ce perioada.

      RăspundețiȘtergere
    7. buna seara am o problema sunt fata care a,m mai vb cu somajul care l-am bagat pe 14 iunie si mi-a acceptat toate actele dar nu am banii in cont pana la dat actuala.ce se poate intampla .nu imi baga banii?sau se poate sa-mi bage banii in august pt 2 luni? care ar fi motivul astept va rog un raspuns urgent alexandra

      RăspundețiȘtergere
    8. Buna Alexandra,
      Ai primit hartia cum ca ti-a acceptat dosarul pentru indemnizatia de somaj?

      RăspundețiȘtergere
    9. da am demanda pt 13 septembrie 2011 si nu am banii bagati

      RăspundețiȘtergere
    10. am uitat sa va spun si eu si sotul meu am bagat in aceeasi zi si nici unul nu avem banii bagati pe card si la amandoi ne-a acceptat hartiile tot pe 14 iunie

      RăspundețiȘtergere
    11. Da, v-au luat documentele cerute, insa v-a dat de acolo o hartie in care se specifica perioada si suma care va fost aprobata?

      RăspundețiȘtergere
    12. demanda si o hartie un formular prestacion contributiva asta ne-a dat si avem de semnat la 13 septembrie 2011

      RăspundețiȘtergere
    13. Eu ma refer la o hartie in care se pune suma ce trebuie s-o incasati si perioada.

      RăspundețiȘtergere
    14. nu nu ne-a dat nimic dar la nimeni nu a dat nimic din cunoscutii care au bagat

      RăspundețiȘtergere
    15. Am intrebat, deoarece sunt cazuri cand iti elibereaza hartia pe loc. Insa, in general, acea hartie vine acasa prin posta, in momentul in care e analizat dosarul si este acceptat. In acea hartie este precizata suma acordata pe zi si perioada exacta de care vei beneficia.
      Cum ti-am mai scris zilele trecute, somajul se incaseaza incepand cu data de 10-15 a lunii(sau sunt luni cand, chiar din data de 8 a lunii, cum a fost de ex. luna aceasta).
      Deci, daca voi nu ati incasat pana azi somajul, e clar ca ceva e in neregula. Sfatul meu e sa sunati la 901 11 99 99 si de acolo cu siguranta va va lamuri ce s-a intamplat.
      ATENTIE insa, sa nu sunati din Romania.

      RăspundețiȘtergere
    16. da va suna cineva maine pt noi din spania si vedem ce ne spune maine

      RăspundețiȘtergere
    17. mai am o intrebare dar exista vreun site pe net ceva unde pot afla sau sa gasesc informatii legate?va multumesc din suflet pt raspunsuri

      RăspundețiȘtergere
    18. Trebuie sa aveti mare grija, deoarece persoana care va suna in locul vostru trebuie sa se prezinte ca fiind persoana in cauza; in concluzie ea trebuie sa stie toate datele personale ale voastre, deoarece va fi supusa la foarte multe intrebari personale pana va primi informatiile cerute.

      RăspundețiȘtergere
    19. Nu stiu sa existe vreun site care sa va poata ajuta cu aceste nelamuriri; deoarece voi aveti nevoie sa va spuna concret ce s-a intamplat cu dosarele voastre, nu generalitati.

      RăspundețiȘtergere
    20. sunt alexandra ..se poate ca sa-mi bage banii in august pe 2 luni si pe ;luna iulie..crede-ti ca se mai intampla asa

      RăspundețiȘtergere
    21. Nu, Alexandra, nu te amagi cu asta. Suna si rezolva problema pana nu e prea tarziu.

      RăspundețiȘtergere
    22. buna ziua sunt alexandra..azi a sunat prietena mea si au spus ca banii sunt virati si bagati in cont dar trebuie sa merg la banca sa dau drunul la cont trebuie sa merg cu actuul de identitate.aceasta e problema si trebuie sa merg in spania si eu si sotul meu avem aceeasi problema amndoi.va multumesc

      RăspundețiȘtergere
    23. Alexandra,
      Ma bucur foarte mult ca e totul in regula si ca banii iti sunt virati in cont.

      RăspundețiȘtergere
    24. buna ziua sunt alexandra s-a gasit problema la cardurile mele.pe card am seria de buletin iar mie imi trebuie nie.si trebuie sa merg la banca ca sa-mi schimbe acolo nie.asta e singura problema.

      RăspundețiȘtergere
    25. Buna ziua, doamna Gabriela.

      Luna viitoare termin indemnizatia de somaj si vreau sa stiu daca pot primi ajutor de somaj si ce perioada.Am 44 de ani si sotul si copiii sunt in Romania.Trebuie sa fac patronament copiilor sau pot aduce din tara declaratia E302 pentru a primi ajutorul?
      Multumesc mult!

      RăspundețiȘtergere
    26. AM INTIRZIAT CU HIRTIILE DI CAUZA FORMULARUL 302 AM FOST LA IMNM PE DATA DE 15/10/10 VOI MAI PUTEA LUA AJUTORUL DE SOMAJ

      RăspundețiȘtergere
    27. LUCREZ LA O FINCA NU AM CONTRACT DE MUNCA SEFU A PROMIS CA IMI VA FACE DAR DI SALARUL CARE IL DA 700€ IMI VA DA DOAR 500€DACA PLATESTE EL SEGURIDAT SOCIIAL. DACA PLATESC EU MA DA DE ALTA CU UN SALAR DE 700€SI TREBUIE SA UMBLU EU LA SEGURIDAT SOCIAL SA PLATESC EU,VREAU SA INTREB CUM ESTE MAI RENTABIL,CE CONTRACT DE MUNCA TREBUIE SA IMI FACA SA POT AVEA DREPTUL LA SOMAJ SI CIT SE POATE COTIZA MINIM SA POT LUA O PENSIE MENTIONEZ CA AM 47 DE ANI .
      VA MULTUMESC

      RăspundețiȘtergere
    28. Pt. comentariul cu nr. 27:

      Daca ati fost la INEM pe data de 15/10/2011, atunci inca puteti sa va depuneti actele, deoarece termenul de depunere este de 15 zile lucratoare (nu se calculeaza zilele de sambata, duminica si zilele de sarbatoare)

      RăspundețiȘtergere
    29. Si mie sa intimplat la fel din cauza formalitatilor cu Formularul 302 trebuia imputerniciree sa il poata scoate cineva din familie dar eu al fost pe data 19.09.2011 si inca mai am sa il traduc aboa ,iine merg sa eau sita.Va intreb eu ce sanse mai am de primit ajuorul.

      RăspundețiȘtergere
    30. Am beneficiat de somaj timp de patru luni de zile si urma sa ma duc sa imi bag ajutorul de somaj pana in 11 noiembrie. Am depasit perioada asta. As mai putea beneficia de ajutorul de somaj?Si daca da cum? Iti multumesc.

      RăspundețiȘtergere
    31. Buna ziua.Sunt casatorita,am un copilas de 4 luni si vreau sa beneficiez de ajutor.Am doar 53 de zile cotizate,sotul lucreaza cu contract si are nomina de 825 euro.Cate zile mai trebuie sa lucrez ca sa beneficiez de vreun ajutor?
      Va multumesc! O zi placuta va doresc!

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Daca acele 53 de zile nu sunt lucrate in agricultura sau ca "empleada de hogar", atunci aveti nevoie de 37 de zile, pentru a acumula un total de 90 zile. In acel moment, veti beneficia de o subventie de 426 euro, pe o perioada de 3 luni.

        Ștergere
    32. buna ziua d-na Gabriela, vreau sa stiu dc am 6 luni lucrte in spania beneficiez de somaj ? si unde anume pot sa imi fac o sita pentru a imi depune doasarul? multumesc

      RăspundețiȘtergere
    33. Buna ziua!
      Doamna Gabriela, am o nelamurire...
      In data de 27 august am depus o solicitare pt SUBSIDIO DE DESEMPLEO, mi-au spus ca am dreptul la 22 de luni de ajutor. Mi-au cerut sa aduc livretul de familie tradus legalizat si apostilat, eu l-am prezentat doar tradus si legalizat. In prezent situatia pe internet apare in felul urmator: situavion de la solicitud: archivada.Ce inseamna aceasta? In cate zile trebuie sa aduc livretul de familie tradus legalizat si apostilat?Va multumesc!
      Cu respect,
      Muresan Daniel

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Buna Daniel,
        In noile reglementari ale indemnizatiilor de somaj se cere certificatul de casatorie sa fie tradus si apostilat.
        Pana cand nu sunt aduse toate documentele cerute de ei, dosarul tau nu va fi solutionat. Sau va fi solutionat negativ. De aceea pune "archivada"
        Deci, de URGENTA trebuie sa apostilezi certificatul de casatorie.

        Ștergere
    34. BUNA SEARA!AM SI EU CATEVA NELAMURIRI:UNCHIUL MEU A FOST IN SOMAJ PANA IN MARTIE DUPA CARE A DEPUS ACTELE PENTRU AJUTORUL DE SOMAJ DAR SA TREZIT CA NU PRIMESTE BANII SI CAND SA DUS LA INEM I SA SPUS CA NU A AVUT SI DECLARATIA DE RENTA DAR NIMENI NU IA SPUS CA IAR TREBUI.ACUM EL MAI BENEFICIAZA CUMVA DE VREO SUBVENTIE EL ARE VARSTA DE 64 DE ANI SI 8 ANI DE MUNCA IN SPANIA.SI INCA O INTREBARE DACA ADUNA ANII LUCRATI IN SPANIA CU CEI DIN ROMANIA POATE SA DEPUNA DOSARU DE PENSIE IN SPANIA.VA MULTUMESC!

      RăspundețiȘtergere
    35. ma numesc Daniela,am lucrat cu contract 6 luni cu 4 ore am fost la inem si m am inregistrat ca demandante de empleo amsita pe 25oct dar nu stiu ce acte imi vor cere in afara de contractul dr la empresa .sotul meu de asemenea nu munceste el si a depus actele ptr acel subsidio dupa 52de anianul trecut in noiembrie si a adus din tara cartea de munca copia au trimis o in tara si in iunie inainte de a semnael paro a trebuit sa si refaca inca odata dosarul .de atunci a mai semnat inca o data dar nu a primit nici un raspuns .ce trebuie sa fac eu atit si el ca avem un baiat cu noi si nu lucreaza .iti multumesc anticipat i u n raspuns

      RăspundețiȘtergere
    36. buna ziua am si eu o nelamurire in 2011am luoat ajutorul de fam si am intrerupt pt ca am inceput munca acum cind am terminat am plecat din catalunia in andalusia am mers la inem pt a baga actele de somaj si am primit demanda en alta nu stiu ce poate fi asta dar fie nu stiu daca mi sa aprobat somaju nu am primit scrisoarea am de renovar aceeasta demanda in data de 02/01/2013 la aceeasta data voi fii i romania nu stiu cum sa procedez in catalunia faceam renovarea prin internet aici in andalusia nu stiu daca se face pe internet pot anunta ca voi merge in tare da sarbatori ???

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. 1. Sfatul meu e sa nu mergeti in Romania, pana cand nu primiti scrisoarea de aprobare a indemnizatiei de somaj. In cazul in care trece 15 zile si nu ati primit niciun raspuns, ar trebui sa sunati la 901 11 99 99 pentru a vedea ce s-a intamplat cu dosarul d-voastra.
        2. Atata timp cat incasati o indemnizatie de la statul spaniol nu aveti voie sa parasiti tara decat pe o perioada de maxim 15 zile, insa trebuie sa va prezentati la Oficina de prestaciones si sa completati un formular numit: "Solicitud de autorización al extranjero por un periodo igual o inferior a 15 dias".

        Ștergere
      2. BUNA SEARA,PENTRU A CERE AUTORIZATIA ACEEASTA DE PLECARE TREBUIE SA MERG CU 20DE ZILE INAINTE DE DATA PLECARI SAU CUM SE PROCEDEAZA EU AM BILETUL CUMPARAT PE DATA DE 30 NOIEMBRIE SI NU STIU CUM SA PROCEDEZ NU AS PUTEA CERE SA SEMNEZ DIGITAL SAU PE INTERNET MENTIONEZ CA ACCESTA DAMANDA E O CARTOLINA VA MULTUMESC FOARTE MULT SI VA UREZ SANATATE NUMAI BINE

        Ștergere
    37. 1. Solicitarea o puteti cere cand doriti d-voastra, doar sa treceti exact perioada in care veti lipsi (e vorba de 15 zile calendare, adica incluse sambata si duminica)
      2. Vizarea carnetului de somaj o puteti face pe internet, insa prima data trebuie sa solicitati pe internet numele de usuario si parola ( aici gasiti pasii care trebuie sa-i urmati: http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2011/06/pasii-care-trebuie-urmati-pentru.html ), apoi sa mergeti la oficina pentru a vi le lua.

      RăspundețiȘtergere
    38. BUNA seara va multumesc mult pt raspunsul dat de dumneavoastra .usuario si parola o am dar nu stiu daca o pot folosi la aceeasta cartolina dupa cum v-am explicat aici in andalucia nu e la fel cum e in catalania pe aceesta cartolina nu are nr pin cum are pe cea din catalunia acum eu va intreb in andalucia se poate viza pe intrnet ???as putea sa merg sa intreb la inem sa spun ca am usuario si parola?va multumesc si va doresc sanatate numai bine.

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Daca aveti deja usuario si parola puteti merge la oficina sa va lamureasca.

        Ștergere
    39. buna ma numesc MIOARA si doresc sa va adresez si eu o intrebare.Nu am muncit niciodata in spania nu am nie nr de seguro cum se procedeaza cu permisul de munca doresc sa muncesc in casa sa vad de o femeie ma intelegeti ce vreau sa spun,cum se procedeaza fara permis de munca nu pot munci???? va multumesc

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Ba da, se poate munci; daca familia va accepta in aceste conditii.

        Ștergere
    40. buna am si eu o intrebare la dum .mi sa aprobat un ajutor de la primarie si de la crucea rosie am trimis toate actele mia trimis ca este aprobat sa primesc bani actele leam depus 2 iunie 2011 in noiembrie am primit rezultatul ca este aprobat dar nu am primit bani in cont nici acum 15 de octombrie 2012 ce se poate intimpla mai pot astepta bani sau nu. va multumesc.

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Din moment ce este aprobat atunci cu siguranta veti primi banii. Insa, datorita situatiei in care se afla Spania, nu se stie o data exacta.

        Ștergere
      2. va multumesc foarte mult pentru raspuns dar dum ati verificat ca este aprobat pe numele meu ori cum va multumesc si mai sper sa mi bage in cont bancar sa aveti sarbatori fericite si noul an sa va aduca multa sanatate si fericire.

        Ștergere
      3. Eu nu am verificat nimic. D-voastra ati scris ca v-a aprobat ajutorul, insa nu ati primit banii.

        Ștergere
    41. Buna ziua,

      Sunt in subsidio de pe 6 octombrie.2012.Am primit aks ca mi s-a aprobat ..pe 29 oct am primit o oferta de munca prin posta si trebuie sa ma prezint la INEM cu CV-ul..Stiti cumva daca e doar o preselectie sau chiar ma poate angaja?..Si inca ceva daca ma angajeaza mai primesc subsidio pe luna trecuta?

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. 1. Este o preselectie. Insa trebuie neaparat sa va prezentati, altfel riscati suspendarea subventiei.
        2. In cazul in care aveti norocul sa va angajati, subsidio se va intrerupe din momentul angajarii d-voastra.

        Ștergere
      2. BUNA,MA NUMESC VASILE AM 57 ANI SINT IN SOMAJUL DE 2 ANI PINA IN25 MAI2013,MI SE ACORDA AJUTORUL DE SOMAJ SI PENTRU CE PERIOADA?AM COTIZAT 9 ANI IAR SOTIA LUCREZA CU CONTRACT DE 500E

        Ștergere
    42. Buna ziua!
      Doresc o informatie...daca ma puteti ajuta, am cotizate 310 zile, voi putea beneficia de subventia de 426 de euro?
      Am citit mai sus postarea dumneavoastra:Pentru persoane care au cotizat 6 luni. Durata de acordare: 6 luni, daca nu aveti responsabilitati familiare sau 21 de luni, daca aveti responsabilitati familiare.
      Mentionez ca sunt casatorit si am un copil de 4 ani in intretinere, deci am responsabilitati familiare.
      Am inteles ca acest tip de subventie nu se va mai acorda din luna februarie 2013, este adevarat?
      Va multumesc!

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Nu mi-ati scris daca sotia d-voastra munceste cu contract de munca. In cazul in care munceste legal, venitul total nu trebuie sa depaseasca 483,98 euro/luna pe persoana. In cazul in care nu munceste, si d-voastra, tocmai ati terminat un contract de munca, in termen de 15 zile lucratoare puteti sa solicitati aceasta subventie. Cat despre ultima intrebare, raspunsul este: DA, s-a prelungit pe termen de 6 luni (01 februarie 2013 - 01 august 2013), insa aceasta subventie nu are nicio legatura cu subventiile scrise in postarea de mai sus.

        Ștergere
    43. SINT MURESAN V AM 56 DE ANI,TERMIN SOMAJUL DE 2 ANI IN MAI,TREBUE SAMI DEPUN ACTE DE AUTOR DE SOMAJ.AM COTIZAT 9 ANI SI AVIND PESTE 55 ANI,POT DEPUNE F.301 PENTRU AJUTORUL PINA LA PENSIONARE? VA MULTUMESC.

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Muresan V.
        Da, poti sa soliciti aceasta subventie. Mai multe informatii referitoare la ea, le gasesti aici:

        http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2012/07/subventie-pentru-persoane-cu-varsta-mai.html#more

        Ștergere
    44. MA NUMESC EMILIA LUCREZ IN SERV.DOMESIC LEGAL CU NOMINA DE 500E LUNAR.DACA REMIN FARA MUNCA AM DREPTUL LA SOMAJ SAU AJUTOR ?MULTUMESC.

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Emilia,
        Cei care au contract de munca in domeniul casnic (empleada de hogar), nu beneficiaza de niciun ajutor sau subventie. Vechimea acumulata va fi benefica doar pentru anii de pensionare.

        Ștergere
    45. BUNA,SINT RETA SI LUCREZ IN SERVICUL DOMESTEC CU CONTRACT DE OGAR IN REGIM GENERAL.INTREBARE MEA ESTE?DACA RAMIN FARA LUCRU,AVIND 57 DE ANI SI AM COTIZATPESTE SASE ANI,LUCRIND SI IN ALT DOMENIU,,AM DREPTUL LA AJUTORUL PINA LA PENSIONARE? MULTUMESC.

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Reta,
        Cei care au contract de munca in serviciul domestic (empleada de hogar) NU beneficiaza de niciun ajutor.

        Mai multe informatii legate de acest aspect, le poti gasi intrand pe acest link:

        http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2012/09/totul-despre-angajat-la-domiciliu.html#more

        Ștergere
      2. Daca in celalalt domeniu in care ai lucrat ai avut contract de munca in Regimen General, ai dreptul la toate ajutoarele descrise pe aici. Dar NUMAI cu aceasta conditie. Angajatii in regim de Empleada de hogar nu au dreptul .

        Ștergere
    46. Trebuie sa imi prelungesc in aprilie subisidio.Initial mi s-a aprobat pe 2 ani..In aprilie se fac 6 luni si trebuie sa prelungesc.Se va prelungi doar pana in august cu noua lege?Sau nu se aplica celor care sunt deja in subsidio?

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Daca vi s-a aprobat subventia pentru 2 ani, atunci pe d-voastra nu va afecteaza cu absolut nimic legile care apar peste noapte. Orice lege s-a dat in Spania, nu a fost cu caracter retroactiv.

        Ștergere
    47. Buna ziua.Ma numesc Lucica si beneficiez de somaj 4 luni,apoi as dori sa bag prelungiri daca se poate dar nu stiu ce acte imi trebuiesc,va multumesc.

      RăspundețiȘtergere
    48. buna GABRIELA. Sunt alina am avut somaj in spania si as dori sa imi bag ajutorul de somaj te rog spune-mi si mie ce formular imi trebuie.eu sunt casatorita iar sotul meu nu are nici un venit si nici eu.TE ROG

      RăspundețiȘtergere
    49. Mai exista si Programul PREPARA si Salariul Social, dupa ce s-au acordat toate celelalte. Conditiile de acordare sunt mai greu de indeplinit si se intarzie uneori cu plata, insa sunt o solutie pentru cei care intr-adevar au nevoie.
      Pe de alta parte, trebuie specificat ca cei care au lucrat in Regimen Agrario au alt statut si alte drepturi decat cei din Regimen General. Ei nu beneficiaza de toate aceste ajutoare, INEM face diferentierea (consultati site-ul). De asemenea, cei care au lucrat ca Empleado/-a de hogar.
      In cazul in care ultimul contract de munca a fost de jumatate de norma sau de un sfert de norma (conteaza ce e pe hartie, nu ceea ce se stabileste de comun acord cu angajatorul) valoarea ajutorului de somaj scade la jumatate, respectiv un sfert. Chiar daca, de exemplu, inainte de ultimul contract a fost norma intreaga, se ia in calcul doar ultimul.
      Termenul pentru depunerea actelor este foarte strict: 15 zile de la incheierea relatiilor laborale sau de la terminarea unei alte forme de ajutor (paro).
      Tinerii sub 30 de ani beneficiaza si ei de ajutor prin programul PREPARA daca sunt inscrisi ca demandantes de empleo de larga duracion (minim un an consecutiv).

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Apreciez comentariul d-voastra. Insa de toate acestea am scris, doar ca in alte postari. Cum ar fi:

        http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2012/07/rai-subventie-pentru-somerii-cu-varsta.html#more

        http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2012/07/subventie-pentru-persoane-cu-varsta-mai.html#more

        http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2011/11/programul-de-recalificare-profesionala.html

        http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2011/10/indemnizatiile-de-somaj-in-spania.html#more

        http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2012/09/totul-despre-angajat-la-domiciliu.html#more

        etc, etc

        Ștergere
    50. Buna ziua D-na Gabriela,

      Imi puteti spune cand trebuie depuse actele pt prelungire de subsidio daca cele 6 luni expira pe 6 aprilie?Dupa aceasta data sau inainte trebuie sa ma prezint la INEM?
      Va multumesc!

      RăspundețiȘtergere
    51. buna seara am si eu o intrebare se poate lua paro dak am lucrat ca autonom 2 ani ? va multumesc

      RăspundețiȘtergere
    52. buna ziua am si eu o intrebare am luat somaj dar ajutorul nu lam mai bagat ca am plecat in tara daca lucrez cu contract si nu am zilele 360 cum se cer la somaj imi pot baga ajutorul de care nu am beneficiat?
      va multumesc

      RăspundețiȘtergere
    53. la ce imi foloseste formularul 302 ?sa il iau cu mine daca imi bag ajutorul ca am luat somajul si ajutorul nu,il pot legaliza si in spania?
      copilul este pe numele sotului si nu suntem cununati ,am livreta de familie,va multumesc

      RăspundețiȘtergere
    54. buna, as vrea sa stiu daca zvonul precum ca daca esti impadronat timp de minim 2 ani consecutivi fara a avea un venit financiar in tot acest timp (dar totusi inscris la inem de mai bine de 2 ani), poti beneficia de un ajutor financiar... ? si daca in aceasta situatie fiind, avand si un copil de numai un an, as vrea sa stiu daca pot beneficia de vrun ajutor.. nu sunt nici casatorita pt a beneficia de vrun venit din partea sotului si nici nu am muncit cu contract. va rog mult, am tot vorbit cu diferite persoane dar nimeni nu stie ceva concret, iar la birouri nimeni nu se osteneste in a te lumina..

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Nu am auzit de existenta unei astfel de subventii.

        Ștergere
    55. buna,ma numesc aurel,am avut contract de munca in camp,iar cind mi s-a incheiat contractul angajatorul nu ma dat de baja la seg.social;intrebarea e ¿daca am mai platit 90 de zile din buzunarul meu acele zile sunt recunoscute pentru a lua somaj? multumesc.

      RăspundețiȘtergere
    56. Aurel,
      In agricultura sunt alti termeni de acordare a somajului. Dupa 90 de zile lucrate in agricultura, nu vei putea incasa nicio subventie.

      RăspundețiȘtergere
    57. va multumesc de raspuns,dar imi puteti spune care e minimul de zile cotizate pentru a incasa subventia. va multumesc.

      RăspundețiȘtergere
    58. Buna ziua. Am o intrebare. Socrul meu si-a depus actele pt pensionare anticipata in spania prin luna septembrie 2013 . Am fost la casa judeteana de pensii din bistrita prin Februarie 2014 si au zis ca abia atunci au primit actele urmand sa sun peste trei zile si sa-mi spuna ca le-au trimis in Spania . De atunci pana in prezent nici un raspuns din partea spaniolilor si nici un ban in cont . In cat timp se aproba pensia in Spania ? Spune socru ca nici acasa nu i-a venit nici o instiintare. Va multumesc

      RăspundețiȘtergere
    59. Buna seara. Mama mea este in somaj de aproape 1 an. Acum il are si pe fratele meu in intretinere. S-a dus la oficina de empleo cu certificatul de casatorie, certificatul de nastere al fratelui meu si certificatul de empadronament colectiv pentru al lua in carga si a primi acele beneficii in plus la somaj si la ajutor. La oficina de Empleo de care aparinem noi i s-a spus ca nu pot face nimic, ca ii trebuie un fel de adeverinta de la consulatul nostru cum ca il are in intretinere si abia apoi sa se prezinte la oficina de empleo. E prima data cand aud asa ceva. Tatal meu m-a avut si pe mine in carga putina vreme dar nu i-au cerut nimic de la consulat. Au fost suficiente actele specificate mai sus. Dumneavoastra ce stiti de acest lucru ? Multumesc anticipat.

      RăspundețiȘtergere
    60. Buna ziua!! Am fost angajata cu acte in regula la o fabrica din spania timp de 4 luni si din pacate a trebuit sa mi bag demisia voluntara pentru ca aveam niste probleme personale si trebuia sa plec in romania.mie nu mi a bagat finiquito,iar acum am luat legatura cu cnv de akolo si mi a zis ca trebuie sa ma duc in spania, la biroul fabricii resurse umane sa mi dea niste acte si cu ele sa ma duc la banca...cam cat ar fii acest finiquito? Are rost sa ma duc in spania sa cheltui bani asa aiurea sau nu? Daca sunteti amabil sa mi răspundeți cine stie...multumesc mult##

      RăspundețiȘtergere

    Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.