28

Informatii privind restrictiile aplicate lucratorilor romani in Spania

Deoarece au fost cazuri in care s-a aplicat eronat aceasta decizie, Ambasada Romaniei la Madrid a facut un nou comunicat in care reaminteste:


Cine este vizat de această măsură: Măsura se aplica numai cetăţenilor români care doresc să intre pe piaţa muncii din Spania după adoptarea deciziei (22 iulie 2011). Aşadar, nu se aplică celor care erau înregistraţi la data respectivă în regimul corespunzător al Securităţii Sociale spaniole sau erau înscrisi la oficiile de munca (Servicios Públicos de Empleo) ca fiind in căutarea unui loc de muncă. De asemenea, nu sunt vizate de măsură persoanele care lucrează ca „autonomi” (lucrători pe cont propriu/persoane fizice autorizate, care nu îşi exercită profesia pe baza unui contract de muncă încheiat cu un angajator).

Perioadă: Moratoriul are un caracter temporar, urmând să fie reevaluat la sfârşitul anului 2012, în raport cu evoluţia pieţei muncii. Oricum, conform Tratatului de Aderare a României la UE, astfel de măsuri nu se vor mai putea aplica cetăţenilor români în nici un stat membru al Uniunii Europene (deci nici în Spania) începând cu 2014.

Implicaţii asupra liberei circulaţii a persoanelor: Măsura nu va avea nici un fel de  implicaţii asupra liberei circulaţii a persoanelor, din perspectiva intrării şi şederii pe teritoriul spaniol.

Cerinţe suplimentare faţă de situaţia anterioară: 
  • Angajatorului spaniol ii revine responsabilitatea obţinerii autorizaţiei Biroului teritorial pentru străini asupra contractului de munca pe care doreşte sa il încheie cu un lucrător român.
  • Autorizarea contractului va avea in vedere exclusiv îndeplinirea normelor spaniole in domeniul legislaţiei muncii (ex. respectarea prevederilor condiţiilor contractului colectiv de munca in sectorul de activitate si regiunea respectiva). 
  • Nu se au in vedere alte criterii, cum ar fi cele legate de șederea in Spania sau de existenta altor persoane, cu calificări similare, deja înscrise în Spania în căutarea unui astfel de loc de muncă.
Informații suplimentare se găsesc pe site-ul Ministerul Muncii şi Imigraţiei spaniol. (www.mtin.es)

Instrucțiuni de aplicare pot fi găsite AICI (pdf, 1.85MB)

Întrebări și eventualele situatii de aplicare eronata a acestor decizii pot fi trimise atașatului pe probleme de munca și sociale din cadrul Ambasadei României la Madrid la adresa mihaela.nica@embajadaderumania.es

Daca vi s-a parut utila postarea, atunci dati click pe butonul "Imi place", pentru a afla si altii de ea.      

Sursa: Ambasada Romaniei la Madrid

Cititi si: UE permite Spaniei sa reintroduca restrictiile pentru romani

28 de comentarii:

  1. Buna,am o nelamurire legata de aceasta masura si anume,
    Daca anterior acestei date de 22.07.2011 am lucrat cu acte in regula si am cotizat la seguridad social, DAR in perioada 15.07-30.07 am fost dat de baja de la seguridat social.(lucrez in sistemul agricol )In acest caz ce se intampla, am drept de munca ? Nu inteleg sau nu pot sa interpretez eu bine, daca am cotizat inaintea acestei date, dar in perioada amintita mai sus nu cotizam masura de restrictie se aplica in cazul meu ?
    Multumesc foarte mult.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca ati fost inregistrat ca fiind in cautare de munca, atunci NU veti avea nevoie de permis de munca.

      Ștergere
  2. Eu am rezidenta in Spania din iunie 2009,am lucrat aici 6 luni ca si salvamar,3 luni in vara 2009 si 3 luni in vara 2010. Dupa aceea m-am intors in Romania. In situatia in care am NIE si nr de la Asigurarile sociale dar nu am fost inscrisa pt somaj mi se poate face contract de munca daca merg acum in Spania? Sau am nevoie de permis de munca? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru a mai putea munci legal, veti avea nevoie de permis de munca.

      Ștergere
  3. acest,moratoriu se aplica si cetatenilor romani care au aobtinut pernisul de residenta inainte de aderarea romaniei la eu(2007),dar care pe22.07.2011 nu erau dati de alta la inem sau nu erau inscrisi pentru demanda de empleo??????????

    RăspundețiȘtergere
  4. va rog din suflet sa imi raspundeti daca puteti..fratele meu a venit in spania pe 7 iulie,nu are nie dar trebuie sa ii iasa luna viitoare,iar patronul unde vrea sa se angajeze ca ospatar a zis ca ii face contract de munca.intrebarea mea este daca va putea,adica va avea drept de munca.va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna ziua,
    Felicitari pentru acest blog.Ne ajuta foarte mult si va multumim ca sunteti alaturi de noi si problemele noastre.
    As avea o intrebare, ma pot face autonom in urma aplicarii acestei legi?
    As mai avea nevoie de permis de munca? Sau au drept de munca numai cei care erau autonomi inainte ca sa se dea acesta lege? Va multumesc si va doresc numai bine.
    O zi buna

    RăspundețiȘtergere
  6. am nie din 2008 , si numar la asig sociale., pe 22 august eram in ro si nu am putut renova demanda de empleo , am ajuns pe 28 si mi sa spus ca de acum , am nevoie de permis de munca , pt ca nu mi-am renovat la timp, asa ca.... e o zapaceala totala...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, asa e: pentru a mai putea munci legal in Spania, veti avea nevoie de permis de munca.

      Ștergere
  7. daca m am dat de baja la seguridad social dar am fost inscrisa la inem am dreptuul de lucru

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca pe data de 22 IULIE 2011, nu ati lucrat cu carte de munca, nu erati somera, autonoma, sau inregistrata in cautarea unui loc de munca, AVETI NEVOIE DE PERMIS DE MUNCA (chiar daca, candva ati mai lucrat legal in Spania)

      Ștergere
  8. am muncit in spania in perioada 2005-2008 inclusiv.am nie ,si am platit asigurari sociale.am muncit in agricultura iar patronul ma vrea la munca numai cei de la cooperativa l-au refuzat spunand ca nu am rezidenta.acum e nevoie si de rezidenta si de permis?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca pe data de 22 IULIE 2011, nu ati lucrat cu carte de munca, nu erati somera, autonoma, sau inregistrata in cautarea unui loc de munca, AVETI NEVOIE DE PERMIS DE MUNCA (chiar daca, candva ati mai lucrat legal in Spania)

      Ștergere
  9. lucrez cu acte din 2007 si in iunie 2011 m-am inscris la inem dar m-am dat de baja la seguridad social, in 18 august 2011 am gasit un angajator dar mi-au bagat oferta de lucru spunand ca nu mai am dreptul de lucru si vreu sa stiu daca mai am vre-o sansa sa recuperez dreptul de lucru?

    RăspundețiȘtergere
  10. Da o harababura totala cum zicea cineva mai sus...cazul meu Gabriela ca nu prea inteleg:am Nie si numar la seguridad social de prin 2008 dar anul aceste nu sunt nici intr-o evidenta, adica nu lucrez si nici nu sunt in cautare la ei. pot pierde dreptul de lucru...cum zic unii...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca pe data de 22 IULIE 2011, nu ati lucrat cu carte de munca, nu erati somer, autonom, sau inregistrat in cautarea unui loc de munca, AVETI NEVOIE DE PERMIS DE MUNCA.

      Ștergere
  11. cum se scoate permisul de munca va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  12. In data de 19 iulie 2011 am lucrat la un semillero dar mi-au facut contract din data de 27 iulie pana in data de 08 sept.Mentionez ca in data de 22 iulie nu aveam nici un fel de acoperire.Sapt trecuta am fost la inem si m-au dat de alta si nu m-am dat de baja nici la seg social din 27 iulie. Credeti ca am vreo sansa sa ma angajez? Ce acte sunt necesare pt angajare?

    RăspundețiȘtergere
  13. cum se scoate permisul de munca si de unde ? multumesc

    RăspundețiȘtergere
  14. Am si eu o intrebare.Pe 18 august( 2012)ma casatoresc cu logodnicul meu care are drept de munca(are contract indefinit de mai bine de 3 ani),incepand din vara o sa am din nou drept de munca?eu am muncit pana acum,dar datorita legii din 22 iulie am ramas fara drept de munca.

    RăspundețiȘtergere
  15. buna ziua!Vreaun sa intreb si eu anumite neclaritati.Am avut contract de munca intre august 2007 si februarie 2009 la o brutarie ,apoi am fost dat deja de patron si dat in somaj 6 luni ,am semnat pentru primele 3 luni si apoi pentru ultimele trei si nu am mai stat si am venit acasa in Romania.Vreau sa va intreb urmatoarele:
    1.daca am obtinut in 2007 Nie cu (autoriza a trabajar por cuenta indefinidamente) si acum suntem in 2012 ,eu trebuie sa schimb aceasta foaie verde?
    2.daca vreau sa vin la munca intr-o luna acum,ma afecteaza cu ceva legea din 22iulie 2012 si cu ce anume trebuie sa fiu pregatit.
    Va multumesc si astept aspuns aici sau pe id meu de messenger:jaguar26iunie79

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1. NIE nu este obligatoriu sa vi-l schimbati.

      2. Daca pe data de 22 IULIE 2011, nu ati lucrat cu carte de munca, nu erati somer, autonom, sau inregistrat in cautarea unui loc de munca, AVETI NEVOIE DE PERMIS DE MUNCA.

      Ștergere
  16. Avem noi romani sansa de a ni se ridica restrictia data in 22 iulie.avem o conducere de toata lauda;cum sa face ca bulgaria nu a avut restrictii si noi da?

    RăspundețiȘtergere
  17. Sotul meu lucreaza de 11 ani cu contract in spania si as vrea sa stiu daca ar putea sa imi dea dreptul de munca dupe el?tin sa mentionez ca nie am doar de un an jumate fara drept de munca.....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca pe data de 22 iulie 2011, sotul d-voastra era angajat cu contract de munca, atunci puteti sa obtineti dreptul de munca dupa el.

      Ștergere

Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.