6

Concediu medical pe caz de boala comuna in Spania

Intrebari si raspunsuri referitoare la concediu medical pe caz de boala comuna (enfermedad común):


1. Cum se calculeaza indemnizatia cuvenita pe caz de boala comuna?
  • pe primele 4 zile, nu aveti dreptul de a incasa nicio suma, decat din a 5-a zi
  • intre 5 si 12 zile veti incasa 60% din baza de calcul pentru "contingencias comunes" (va puteti verifica cantitatea de bani, fiind scrisa in partea de jos a statului de plata)
  • intre 12 zile si 18 luni veti incasa 75%
  • Cand ajungeti la aceasta limita (18 luni), trebuie sa mergeti la o revizie medicala specializata, care va decide daca veti continua sa ramaneti in concediu medical sau veti incasa o pensie de invaliditate
2. Dupa cate zile cotizate la Seguridad Social , veti avea dreptul la indemnizatia pentru concediu medical?
  • In cazul in care nu aveti cotizate 180 de zile in ultimii 5 ani, NU AVETI DREPTUL DE A INCASA NICIO SUMA DE LA SEGURIDAD SOCIAL
3. Aveti dreptul la plati extra (pagas extra) pe perioada concediului medical?
  • NU. Deoarece cei de la Seguridad Social cand va calculeaza indemnizatia pe care o incasati pe concediu de boala, se bazeaza pe baza contributiei, si in ea sunt DEJA incluse platile extra; prin urmare, paga extra va merge la Seguridad Social
4. Aveti dreptul la concediu de odihna pe perioada in care ati fost in concediu medical?
  • DA. Deoarece prin aceasta perioada se intelege ca fiind perioada lucrata. Exemplu: chiar daca ati fost 1 an in concediu medical, aveti dreptul de a beneficia concediul d-voastra de odihna, in caz contrar, trebuie incasati banii cuveniti acelei perioade.
Daca vi s-a parut utila postarea, atunci apasati LIKE, pentru a afla si altii de ea.

De: Gabriela

Cititi si: Concediul de maternitate in Spania

    6 comentarii:

    1. eu sunt in concediu medical iar de ceva timp mi s-a terminat contractul de munca.acum continui cu concediul prin mutua.luna viitoare trebuie sa merg in romania.vreau sa stiu daca pot pleca fara sa pierd concediul,pentru ca cei de mutua mi-au spus ca trebuie sa ma dea de alta,asta insemnand ca la intoarece nu voi mai beneficia de asistenta medicala si nici de indemnizatie.

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Georgiana,
        Daca parasesti teritoriul spaniol, risti sa-ti pierzi indemnizatia de concediu medical.

        Ștergere
    2. Buna ziua si imi cer scuze de deranj.am si eu o mare problema de aproximativ 3 saptamani sunt in concediu medical iar ieri am primit mesaj de la seguridad ca sunt dat de baja de 5 zile.cum e posibil ca angajatorul sa ma dea de baja fiind in baja medical?nu mi-a dat nici preaviz...absolut nimic si nu am semnat nici un act.el mi-a zis ca nu s-a acceptat concediul medical ca am doar 4 luni de munca...e posibil asa ceva?astept un raspuns urgent...va rog din suflet.multumesc.

      RăspundețiȘtergere
    3. Imi cer scuze...revin cu o precizare:eu sunt de baja medical toata saptamana asta..si o sa imi mai prelungeasca mai mult timp deoarece am probleme cu coloana de la munca ca am ridicat greutate si saptamana care vine incep sa fac controale:radiografii,rmn si ce mai trebuie...multumesc

      RăspundețiȘtergere
    4. Dna Gabriela,ma numesc Ciobanu Anisoara,si así avea si eu multe de intrebat in legatura cu drepturile noastre dar stiu ca nu dispuneti de timpul necesar atitor interebari.de acea ma.si rezuma la aceasta,cu multumirile de rigoare: perioada de somaj,si un an de cincediu medical se calculeaza la vechimea in munca,? Si cum este mai avantajos financiar sa.mi bag pensia in tara sau in Spania .multumesc anticipat.

      RăspundețiȘtergere
    5. Anisoara Ciobanu .am avut un an de c.boala este considerat la pensie .multumesc

      RăspundețiȘtergere

    Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.