8

Demisia in Spania (Baja voluntaria)

Sunteti hotarat sa faceti o schimbare? Locul de munca actual nu va multumeste, conditiile de munca s-au schimbat, doriti sa progresati, aveti o oferta de munca mai accesibila, etc.? Atunci e timpul sa anuntati firma unde lucrati, ca doriti sa va dati demisia (baja voluntaria).

Aceasta forma de incetare a contractului de munca, nu va da dreptul de a incasa indemnizatie de somaj si nici indemnizatie de lichidare; veti incasa doar banii de lichidare (finiquito), in care vor intra:
  • Salariul pe ultimele zile lucratoare a lunii de finalizare;
  • Plata pentru concediu neefectuat - calculat de la 1 ianuarie a acestui an până în ziua de incetare, la 2,5 zile pe luna si daca s-au efectuat din aceste zile, dacă este cazul;
  • Platile extra (pagas extras) - Cantitatea corespunzatoare platilor extra stabilite prin lege si neplatite.
PRIN COMUNICARE

In mod normal se anunta firma cu un preaviz de 15 zile (cu exceptia cazului in care acordul colectiv din sector spune altceva). In caz contrar, aceste zile se vor scadea din banii de lichidare.

PRINTR-O SCRISOARE
Forma obisnuita de comunicare este: scrisoarea. Nu este obligatoriu sa explicati cauzele pentru care doriti sa va da-ti demisia, insa trebuie sa anuntati DATA incetarii activitatii si sa solicitati cantitatea de bani care vi se corespunde.

NU FORTATI!
Nu este recomandat sa fortati demiterea. Daca relatia este buna, puteti ajunge la un acord cu firma, (cum ar fi: sa va desfaca contractul de munca de forma "improcedente") iar atunci veti avea dreptul la indemnizatie de somaj.

de: Gabriela


Cititi si: Concediu medical pe caz de boala comuna in Spania

Care sunt conditiile pentru a primi lichidarea (finiquito) ?


Daca vi s-a parut utila postarea, atunci apasati LIKE, pentru a afla si altii de ea.

8 comentarii:

  1. Salutare. vreau sa te intreb daca cumva stii ceva de vreun fel de ajutor ce se ofera celor ce au pana in 1 an de zile de munca aici in spania? Mersi fain.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vladutz,
      Intra aici:

      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com/2011/07/tipuri-de-subventii.html#more

      si vezi daca te incadrezi in vreunul.

      Ștergere
  2. Multumesc frumos si faci o treaba excelenta cu site-ul

    RăspundețiȘtergere
  3. Care este salariul brut?Pe nomina mea apare numai salar base de 920,10 euro,paga extra 226,88(care apare in fiecare luna),total devengo 1164,14,total dedu 164,14 si liquido total 1000 euro.Eu nu stiu in ce despido voi fii incadrat daca am renuntat voluntar,dar daca dumneavoastra imi puteti calcula sa imi calculati cu cel mai dezavantajos pt ca nu cred ca ma va incadra in cel avantajos!Zilele de preaviz vor fii platite?In afara de salariul pe luna asta si banii de concediu neefectuat mai trebuie sa iau ceva bani daca am renuntat voluntar?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1. Daca v-ati anuntat demisia prin optiunea "Comunicare" nu trebuie sa mai semnati preavizul dat.

      2. Da, preavizul dat cu 15 zile inainte de lichidare, se va plati.

      3. Daca salariul brut il aveti de 920,10 euro, asta inseamna 30,67 euro/zi.

      Concediul corespunzator pe o perioada de 9 luni lucrate, e de 25 de zile, ceea ce inseamna
      30,67 x 25 = 766,75 euro (asta daca angajatorul alege optiunea de a va plati, si nu cealalta optiune de a va obliga sa le luati)

      Salariile extra ("pagas extras") mi-ati spus ca le-ati incasat lunar, deci nu aveti nimic de incasat retroactiv.

      Indemnizatia de lichidare (care e suma cea mai consistenta) nu o veti incasa, din moment ce v-ati dat demisia.

      Ștergere
  4. Buna ziua doamna Gabriela...as dorii sa imi dati un numar de telefon unde as putea sa reclam un patron care dupa demisia mea nu mi-a dat sa semnez contractul de incheiere si nu mi-a platit concediul legal si nici nu m-a pus sa efectuez zilele de concediu!!!eu momentan sunt in Romania si nu ma voi mai intoarce in spania.Va rog sa imi dati un numar de telefon unde as putea sa fac o reclamatie prin telefon fara sa ma intorc in spania...cum as putea sa rezolv aceasta problema pt a primii banii ce mi se cuvin?astept raspuns!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 0034 - 91.343.33.00 din Spania, respectiv 021- 9256 din Romania.

      Ștergere

Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.