15

Comunicat facut de Ambasada Romaniei referitor la restrictiile impuse romanilor

Venind in intampinarea numeroaselor solicitări de informatii si clarificari privind modalitățile de aplicare a restricțiilor de acces pe piața forței de munca din Spania,
precum si pentru informarea cetatenilor romani asupra modificarilor si elementelor de noutate rezultate in urma demersurilor făcute in ultima perioada de autoritatile romane, în cadrul mecanismului instituțional româno-spaniol creat pentru monitorizarea aplicării măsurilor și adoptarea corecțiilor normelor de aplicare, precizam categoriile si cazurile in care cetatenii romani nu sunt vizati de restrictiile reintroduse de Spania la 22 iulie.

Astfel, au acces liber pe piața muncii din Spania – deci nu sunt afectati de restrictii – cetățenii români aflati in oricare din urmatoarele situatii:
  • cetățenii români activi pe piața muncii spaniole în data de 22 iulie a.c. (angajați – trabajadores por cuenta ajena -, șomeri sau solicitanți de loc de muncă / demandantes de empleo);
  • membrii de familie* ai tuturor cetățenilor care pe data de 22 iulie erau activi pe piața muncii;
  • autonomii (trabajadores por cuenta propria);
  • membrii de familie ai autonomilor;
  • cetățenii români care și-au pierdut după data de 22 iulie statutul de persoană activă pe piața muncii spaniole (nu sunt în prezent nici angajați, nici șomeri, nici solicitanți de loc de muncă /demandantes de empleo);
  • membrii de familie ai cetatenilor aflati in situatia mentionata anterior (deci ai celor care și-au pierdut statutul de persoană activă pe piața muncii dupa data de 22 iulie;
  • membrii de familie* ai cetățenilor români care pe 22 iulie nu erau activi pe piața muncii, dar care ulterior fie au obținut o autorizație de muncă și sunt angajați, fie au devenit lucratori autonomi;
  • soțul/soția cetățeanului român cu liber acces pe piața muncii, chiar în cazul în care căsătoria a avut loc recent, respectiv după data de 22 iulie;
  • copiii de peste 21 de ani, indiferent de vârsta, care se află în întreținerea părintelui cu liber acces pe piața muncii spaniole (dacă dovedesc că sunt parte integrantă a familiei /empadronamiento și nu au venituri proprii). 
* Prin membrii de familie se înțeleg soțul/soția și copiii până la vârsta de 21 de ani și peste 21 de ani aflați în întreținerea părinților. Nu beneficiază de acest drept rudele pe linie ascendentă (părinți, etc).

De asemenea, Ambasada reitereaza apelul adresat tuturor cetatenilor romani de a semnala problemele concrete, eventuale situatii susceptibile de a constitui cazuri de aplicare eronata sau abuziva a normelor de implementare a restrictiilor si orice alte sesizari privind problematica aplicarii restricțiilor la accesul pe piața forței de muncă din Spania, pe orice canal de comunicare dintre cele uzuale au instituite special in acest sens (telefon, mail: mihaela.nica@embajadaderumania.es, nr. call-center: 913433300)

Daca vi s-a parut utila postarea, atunci dati click pe butonul "Imi place", pentru a afla si altii de ea
 

Sursa: Ambasada Romaniei la Madrid

Cititi si: Call-center pentru informatii despre restrictiile la accesul pe piata muncii, adoptate de autoritatile spaniole


15 comentarii:

  1. Buna ziua, ma numesc Elena lucrez in Madrid de 8 ani ,la data de 22iule/2011 lucram cu contract indefinit,sotul si fiul meu sunt de 4 ani aici,toti avem rezidente inainte de 22iule, ei au gasit de lucru la un patron dar menegerul firmei nu vrea sai angajeze sustinand ca le trebuie permis. Cere sai aduc ceva la mana ca au dreptul sa lucreze,i-am trimis legea dar nu vrea sa auda nimic .Acuma am intrat intrun cerc vicios petru ca menegerul cere ceva la mana, dar cand ajungi la institutiile statului spun ca nu pot sa ne dea nimic pentru ca scrie in lege ca nu au nevoie de permis ......deci este un joc care te trimite de la unul la altul....inteligent facut...si toti se spala pe maini...Intre timp am pierdut locurile de munca . Nu e normal sa existe un birou unde daca ai dreptul sa-ti elibereze o adeverinta... ceva cu care sa poti dovedi.Am luat programare la Oficina de Extranjerie dar peste 1 luna si nu cred ca ne da ceva la mana.

    Intrebare este de unde pot lua ceva....o adeverinta care sa le dovedeasca dreptul la munca ???
    Ce fac daca si de la Extranjerie nu ne da nimic se implica cineva pentru ca, nu se poate cere Hoja de Reclamacion pentru ca nu mai te angajeaza nici dracu la firma aia
    daca le faci reclamatie. De unde obtin o dovada scrisa ??

    MULTUMESC

    RăspundețiȘtergere
  2. BUNA...am lucrat in spania 7 ani la capsuni si cand am plecat in romania m-am dat de baha si am inteles ca nu mai pot sa plec in primavara la contract din cauza asta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca pe data de 22 IULIE 2011, nu ati lucrat cu carte de munca, nu erati somera, autonom, sau inregistrata in cautarea unui loc de munca, AVETI NEVOIE DE PERMIS DE MUNCA (chiar daca, candva ati mai lucrat legal in Spania)

      Ștergere
  3. Buna ziua,
    Lucrez in Provincia Alicante cu contract de munca si conform noilor reglementari asta inseamna ca si sotul meu are drept de munca aici. Am fost la Oficiul pentru Straini din Alicante pentru obtinerea autorizatiei cu toate actele: rezidentele noaste, pasapoarte, contractul meu de munca si certificatul de casatorie.
    Functionara de acolo ne-a spus ca certificatul de casatorie emis in Romania nu e suficient pentru a demonstra ca suntem casatoriti inca(cetificatul e din 2008) si ca ii trebuie un act care sa aiba o vechime de cel mult 90 zile.
    Va rog frumos sa-mi dati un sfat, daca ati mai auzit de astfel de cazuri si cum as putea rezolva problema.
    Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  4. as avea o intrebare,apelez aici deoarece in trecut mi sau dat informatii utile si corecte.in luna februarie imi expira rezidenta si permisul de munca,am inteles ca trebuie sa imi fac o cita pentru renovare.eu ma aflu in romania si as dori sa imi fac acea cita.permisul mi l-au eliberat in madrid,comisaria din pozuelo de alarcon-unde am locuit.acum unde trebuie sa merg ,unde sa sun,pot sa ma programez online?precizez ca sunt la a 2a tarjeta,eu am apucat perioada aceea de tarjete,inainte de eliberarea acelor foi verzi care sunt pe perioada indefinita.multumesc si un an nou fericit

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din cate stiu eu, programarea se face doar telefonic. In concluzie, trebuie sa sunati la Comisaria din Pozuelo de Alarcon.

      Ștergere
  5. buna ziua! as dori sa stiu de ce se cere TARJETE SE DEMANDA la incheierea contractului, cu o vechime de dinainte de 22 de iulie? sunt in spania de 9 ani am muncit legal din 2005 dar nu am tarjeta de demanda decat din luna august.asta inseamna ca am nevoie de permis de munca?!?!multumesc!Dan

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dan,
      Daca pe data de 22 iulie 2011 nu erai angajat, șomer sau solicitant de loc de muncă, atunci DA, ai nevoie de permis de munca (chiar daca inainte de 22 iulie 2011 ai lucrat legal in Spania).

      Ștergere
  6. buna!ma numesc marcela si am lucrat 6 campanii la capsuni.anul acesta e singurul cand m-am dat de baja.am inteles ca sa dat o lege ca cine are nie scos inainte de 2009 va putea lucreze dinou.vreau sa stiu daca e adevarat ?multumesc si astept raspuns.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Marcela,
      Nu am auzit sa intre in vigoare o astfel de lege.

      Ștergere
  7. m am dat de baja la data cand sa dat legea ptr romani mai exact pe data de 30 mai 2011 ce sanse mai am sa lucrez in spania am cartea verde cu drept de munca

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru a mai putea munci legal in Spania, veti avea nevoie de permis de munca.

      Ștergere
  8. buna ziua.Am 22 de ani si parintii mei sunt in spania de 5 ani muncesc legal,eu acum 3 ani am muncit si eu acolo timp de un an si am permis de munca,acum as vrea sa ma intorc sa muncesc din nou .mai este valabil permisul de munca daca eu nu am mai lucrat in spania de 3 ani de zile?sau imi trebuie alt permis de munca?

    RăspundețiȘtergere
  9. bunaziua sunt mihai as vrea si eu sa stiu ce trebuie sau sa am sa pot obtine drept de lucru multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna ziua! sunt Lia si cum zicea cineva,ptr a putea face un contract intram intr.un cerc fara iesire,sunt rezidenta de 4 ani,am NIE,sotul lucreaza cu contract,specific legii am dreptul la munca dar ne trimit de la o oficina la alta.Intrebarea mea este care sunt actele necesare ptr un contract de munca ca membru de familie cu drept de munca si de unde se obtin,altele in afara de certificatul de rezidenta si nr de asigurare sociala. Cred ca in domeniul acesta este nevoie de mai multa informare si locurile de unde se obtin aceste acte.Multumesc.

    RăspundețiȘtergere

Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.