24

Obtinerea pasaportului simplu temporar in Spania

Aceasta postare nu mai este de actualitate!
Noutati referitoare la eliberarea pasaportului simplu temporar, le gasiti aici

PAŞAPORTUL SIMPLU TEMPORAR se elibereaza cetatenilor romani care nu mai poseda un document de calatorie valabil, iar în perioada imediat următoare au nevoie urgentă demonstrata de un paşaport valabil.

Pasaportul temporar are o valabilitate de maxim un an si se elibereaza doar o singura dată (spre exemplu, pentru a calatori urgent in afara UE).

Documentele necesare pentru eliberarea paşaportului simplu temporar:
  • Cartea de identitate/buletinul de identitate/pasaportul expirat
  • În situatia pierderii/furtului , denuntul facut in fata autoritatilor  spaniole, tradus de catre un traducator autorizat de Ministerul Justitiei si Libertatilor Cetatenesti din Romania
  • Pentru minori, este necesara prezenta ambilor parinti cu documente de identitate valabile (cartea de identitate/buletinul de identitate/pasaportul), precum si certificatul romanesc de nastere al minorului.
  • Documentul din care să rezulte necesitatea şi urgenţa eliberarii acestui document, cu traducerea efectuată de un traducător autorizat de Ministerul Justitiei si Libertatilor Cetatenesti din Romania a carui semnatură şi sigiliu sunt legalizate de către oficiul consular.
  • În cazul in care unul dintre parinti nu poate fi prezent, procura notariala in vederea obtinerii unui pasaport pentru minor
  • În cazul minorilor, este obligatorie prezenta minorului si a ambilor parinti
  • În cazul in care numele actuale ale parintilor nu coincid cu cele din certificatul de nastere al minorului, va trebui sa prezentati si certificatul de casatorie, sentinta de divort sau documentul din care reiese respectiva schimbare
NOTĂ!

SE RECOMANDA CA MINORUL CAREIA I SE VA FACE PASAPORTUL SA FIE IMBRACAT IN PARTEA SUPERIOARA IN CULORI INCHISE SI/SAU INTENSE, EVITANDU-SE CULORILE DESCHISE SAU IMBRACAMINTEA IN CAROURI SAU CU DUNGI DE CULOARE DESCHISĂ

Taxa consulară este de 80 euro, iar eliberarea paşaportului simplu temporar se face în aceeaşi zi.

Sursa: Ambasada Romaniei la Madrid


Daca vi s-a parut utila postarea, atunci dati click pe butonul "Imi place", pentru a afla si altii de ea.
 
Cititi si: Care sunt documentele necesare solicitarii certificatului de nastere spaniol pentru un copil care se va naste in Spania?
  

24 de comentarii:

  1. Daca fetitei mele ii expira pasaportul si noi nu plecam anul acesta in Romania , este nevoie sa-i fac alt pasaport? si ce acte sunt necesare?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca fetita d-voastra detine un pasaport temporar atunci nu ii veti mai putea solicita altul, deoarece acest pasaport se elibereaza doar o singura data.

      Ștergere
  2. Buna seara Gabriela documentul din care să rezulte necesitatea si urgenta eliberarii acestui pasaport temporar,de unde il pot obtine,cu respect DANA

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna seara si va multumesc pentru raspunsul din 16 februarie,dar spuneti-mi ,noi daca nu plecam si stam in Spania cu fetita cu pasaportul expirat este vreo problema? pot sa-i fac pasaport in momentul in care vom pleca, sau e nevoie sa-i fac acum inainte de expirarea pasaportului? va multumim.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Puteti sa-i solicitati eliberarea pasaportului doar inainte de a pleca.

      Ștergere
  4. buna ziua! ma numes Maria sunt divortata, am o fiica de 15 ani impliniti. are pasaportul expirat si nu are buletin de identitate. Ce acte necesare trebuie sa obtinem pentru a face noul pasaport si primul ei buletin? am dori sa mergem in vara in romania.
    trebuie sa cer programare?

    astept raspunsul vostru.
    daca sar putea sa imi raspundeti pe hotmail
    adelina_raluka@hotmail.com
    Va Multumesc Mult

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru solicitarea cartii de identitate a fiicei d-voastra este nevoie de:

      1.Documentul eliberat de autoritatile statului din care sa rezulte motivul intemeiat (boala, studii) pentru care nu se poate deplasa in tara, tradus de un traducator autorizat si legalizat de Sectia Consulara
      2. Cererea pentru eliberarea actului de identitate, semnata atât de minor, cât si de parinte/reprezentant legal;
      3. Certificatul de nastere, original si copie;
      4. Actul de identitate al unuia dintre parinti sau al reprezentantului legal;
      5. Documentul cu care parintele/reprezentantul legal face dovada adresei de domiciliu, original si copie;
      6. Certificatul de casatorie al parintilor sau, dupa caz, hotarârea judecatoreasca, definitiva si irevocabila, în cazul în care parintii sunt divortati, original si copie;
      7. Chitanta reprezentând contravaloarea cartii de identitate - 7 lei;
      8. Timbru fiscal sau chitanta reprezentând contravaloarea taxei extrajudiciare de timbru - 4 lei.

      + taxele consulare percepute de Consulat

      Ștergere
  5. daca mie si sorei mele neau expirat buletinele acum un an si nu putem sa calatorim in tara ce putem sa facem

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Remus,
      Exista optiunea eliberarii unui titlu de calatorie.

      Ștergere
  6. buna gabriela am nevoie mare de acte buletinul mi sa furat anul trecut am pasaport caducat ca sa imi scot impatronament am nevoie de niele spaniol pe care il am si de un document de identitate in vigoare altfel nu se poate la tarjeta sanitara la fel peste tot unde ma duc cind vad pasaportul caducat zic ca nu se poate ce ma doare mai mult e ca am gasit de munca si nu pot munci pt ca nu ma contracteaza cu pasaport expirat ajutatima cum pot face sau cei de la ambasada sa ma ajute sami pot face de moment pasaportul la urgenta pt a putea munci va rog ajurtatima nr contact 632266373 urgeent si ce acte imi trebuiesc daca se poate sa fac pasaportul la urgenta

    RăspundețiȘtergere
  7. buna Gabriela pentru pasaportu temporal imi trebuie programare si poze?multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1. Pentru solicitarea pasaportului temporar, aveti nevoie de programare.

      2. Pozele vor fi facute la Consulat. Se recomanda ca persoana careia i se va face pasaportul sa fie imbracata in partea superioara a corpului in culori inchise si/sau intense, evitandu-se culorile deschise sau imbracamintea in carouri sau cu dungi de culoare deschisa

      Ștergere
  8. buna seara ,am actele furate:buletinu si pasaportu am o sap de cand miam facut buletinu si iar mi la furat, am nevoie de nie spaniol si nu am niciun document ce trebuie sa fac ca nu am nici bani sa plec in tara sunt singura si fara servici locuiesc la sora mea

    RăspundețiȘtergere
  9. buna gabriela mi sa furat buletinul anul trecut am pus denuntia la politie si pasaportu mi expirat ,vreau sa plec luna viitoare in romania as vre sa stiu daca pot cere pasaportul temporal sau nu si ce act imi trebuie pentru a demonstra ca imi trebuie pasaportul temporal.daca nu se poate as vrea sa stiu titlu de calatorie mil da in aceasi zi cand il solicit si daca trebuie facuta cita .as dori sami spui unde trebuie sami fac cita pe internet

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru obţinerea titlurilor de calatorie nu este necesara o programare prealabila, iar eliberarea acestuia are loc în aceeasi zi.

      Ștergere
  10. buna seara,am doua fete una de 8 ani si cealalta de 16 si le expira pasaportul in august la amindoua iar cea mare nu are buletin,sotul meu are doar pasaportul valabil,in tara nu pot merge acum pt ca sotului meu ia iesit de munca si nu am pe cine sa imputernicesc in tara .Ce se intimpla daca stau fetele fara acte pina mergem in tara ,sau ce putem cere la consulat in situatia noastra? exista vreun act provizoriu sau trebuie ceruta foaie de drum in momentul cind plecam?

    RăspundețiȘtergere
  11. Buna seara!sunt din rep.Moldova,am pasaport rom fara buletin,si imi expira in 13ianuarie 2013.pot sa-l prelungesc din spania fara ca sa plec in tara?si de ce acte am nevoie?! merci

    RăspundețiȘtergere
  12. buna seara am buletinul expirat mi ar placea sa stiu ce acte am nevoie pentrua am elibara un pasaport in spania temporar multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1. Cartea de identitate/buletinul de identitate/pașaportul expirat
      2. Documentul din care să rezulte necesitatea şi urgenţa eliberării acestui document, cu traducerea efectuată de un traducător autorizat

      Ștergere
  13. buna seara am o rugaminte baiatului meu ia iexpirat imputernicirea si pasapotrul temporar de un si eu sunt in spania cu baiatul iar sotul in rom ce putem face ca in romania nu vreau sa merg cu baiatul va rog sami dati un rasp cum pot sai fac alte acte fara ca sa merg in romania va multumesc multt

    RăspundețiȘtergere
  14. daca am buletinul expirat pot sa-mi fac pasaport..?:o3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Depinde la ce tip de pasaport va referiti...
      Pasaportul simplu temporar il puteti solicita si pe baza buletinului expirat; insa daca nu aveti buletin/carte de identitate in stare de valabilitate, nu veti putea solicita un pasaport turistic simplu sau electronic.

      Ștergere
  15. am pasaportu si buletinu expirat sunt casatorita aici ce acte imi trebuie sa am sa schimb pasaportu

    RăspundețiȘtergere
  16. Mi s a furat buletinul si as dorii sa mi fac pasaport temporar.Am certificat de nastere,o copie dupa buletin si impatronament in Madrid.Muncesc interna si deocamdata n am contrac.Pot face pasaport provizoriu fara actele care arata urgentza si necesitatea?

    RăspundețiȘtergere

Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.