09.12.2011

66

Titlu de calatorie

Acest articol nu mai este de ACTUALITATE. Informatii referitoare la acest subiect, le gasiti aici.

Titlul de calatorie este documentul care se elibereaza cetatenilor romani aflati in strainatate,
care nu mai poseda un document de calatorie valabil, pentru ca titularul sa se poata intoarce in tara sau pentru a putea intocmi o procura in vederea preschimbarii cartii de identitate.

Pentru obţinerea titlurilor de calatorie nu este necesara o programare prealabila, iar eliberarea acestuia are loc în aceeaşi zi.

Costul unui titlu de calatorie este de 65 de euro si are o valabilitate de 30 de zile consecutive oricand doriti dvs in urmatoarele 6 luni de la data solicitarii. 

A. Eliberarea Titlului de Calatorie pentru adulti
  • În cazul adultilor este obligatorie prezentarea pasaportului si a cartii de identitate expirate. In cazul in care aceste acte au fost pierdute sau furate este obligatorie prezentarea unui denunt realizat in fata autoritatile spaniole.
  • De asemenea, daca nu mai posedati nici un document de identitate romanesc este recomandabil sa prezentati o copie a cartii de identitate sau a pasaportului, cartea de alegator, permisul de conducere romanesc, livretul militar sau sa cunoasteti codul dumneavoastra numeric personal, cod ce contine 13 cifre si poate fi gasit atat in certificatul de nastere cat si in cartile de identitate si pasapoarte.
B. Eliberarea Titlului de Calatorie pentru minori
  • În cazul minorilor este obligatorie prezenta ambilor parinti (sau, dupa caz, a celui care detine custodia minorului) care trebuie sa prezinte, in original, cartile lor de identitate sau pasapoartele valabile, pasaportul expirat al minorului si certificatul de nastere al copilului.
  • Daca minorul are decat un certificat de nastere eliberat de Registrul Civil Spaniol, acesta trebuie, in mod obligatoriu, sa nu contina erori cu privire la datele de identificare ale parintilor si ale minorului si trebuie sa aiba aplicată Apostila de la Haga.
  • Apostila de la Haga este aplicata gratuit numai la Tribunalul Superior de Justitie al Comunitatii Autonome unde s-a nascut minorul. Nu este valabila apostila aplicata de notarii spanioli.
  • In cazul minorilor incredintati unuia dintre parinti, trebuie prezentata, in original, sentinta romaneasca care sa contina mentiunea "definitiva si irevocabila".
  • În cazul in care numele actuale ale parintilor nu coincid cu cele din certificatul de nastere al minorului, va trebui sa prezentati si certificatul de casatorie, sentinta de divort sau documentul din care reiese respectiva schimbare.
  • Daca unul sau ambii parinti au documentele de identitate romanesti expirate, acestora li se va elibera, de asemenea, un titlu de calatorie.
  • În cazul pierderii pasaportului anterior al minorului, se va prezenta denuntul facut in fata Politiei sau a Garzii Civile spaniole.
  • Prezenta minorilor la sediul Sectie Consulare este obligatorie doar pentru cei care au varsta cuprinsa intre 14 si 18 ani. Pentru minorii sub 14 ani, parintii pot aduce o fotografie tip carnet pe fundal alb.
  • În cazul în care unul dintre părinţi nu se poate prezenta la consulat, este necesara prezentarea de catre celalalt parinte a unei imputerniciri autentificate la un notar public din Romania sau la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României din străinătate.
Sursa: Ambasada Romaniei la Madrid 

Daca vi s-a parut utila postarea, atunci dati click pe butonul "Imi place", pentru a afla si altii de ea.

Cititi si: Noutati referitoare la eliberarea cartii de identitate (pentru spatiul UE)

  

66 de comentarii:

  1. Buna ziua am pierdut toate actele mele (permis de conducere buletinul si dni)dar am copiile dupa buletin si dni si pierderea de la politie,imi mai trebiue certificatul de nastere pentru un titlu de calatorie? O zi buna va doresc

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru eliberarea unui titlu de calatorie nu aveti nevoie de certificatul de nastere.

      Ștergere
  2. Buna dimineatza, eu am buletinul pierdut si pasaportul expirat, mai am de cat permisul valabil care e scos in spania si n i e si trebuie sa ajung urgent in germania si pe urma in romania... mi se poate da un pasaport teporar si daca se poate, as vrea sa stiu daca pot intra in germania cu el este vorba de o perioada foarte scurta..

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1. Pe baza pasportului expirat puteti solicita eliberarea unui pasaport temporar, insa trebuie sa prezentati un document din care sa rezulte necesitatea si urgenta eliberarii acestui document, cu traducerea efectuata de un traducator autorizat de Ministerul Justitiei si Libertatilor Cetatenesti din Romania a carui semnatura si sigiliu sunt legalizate de catre oficiul consular.

      2. Pe baza acestui pasaport temporar puteti intra in Germania.

      Ștergere
  3. buna am si eu nevoie de o informatie sant cu cineva de 5 ani din relatia noastra a venit un baietel care are 2 ani nu santem casatorit dar baietelul este pe numele lui,el a plecat in germania eu am ramas in spania pot cere foaie de drum pt baietel sa pot merge in romania sai fac pasaport si certificat de nastere avand procura de la el?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru solicitarea titlului de calatorie, trebuie respectate cu sfintenie conditiile expuse mai sus; adica:
      - copilul trebuie sa aiba un certificat de nastere eliberat de Registrul Civil Spaniol apostilat Apostila de la Haga
      - imputernicirea facuta de tatal copilului trebuie sa fie autentificata la un notar public din Romania sau la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României din străinătate

      Ștergere
    2. da eu ma numesc olimpia si am pus aceasta intrebare daca am procura tatalui copilului si certificatul de nastere cu apostila pot cere actul de calatorie al copilului sai pot face actele in tara....certificat romanesc si pasaport

      Ștergere
    3. Olimpia,
      Daca imputernicirea de la tatal copilului este autentificata la un notar public din Romania sau la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României din străinătate, atunci DA, vei putea scoate titlul de calatorie pentru copil.

      Ștergere
    4. este facuta la notariat spaniol cu apostila cu tot,nu este valabila?

      Ștergere
    5. asi putea cere foaie de consolat sa pot pleca cu baietelul meu la tatal lui in germania?

      Ștergere
    6. Daca te referi la titlu de calatorie, nu poti pe baza lui sa mergi in Germania. Titlu de calatorie este un document care se elibereaza cetateanului care nu mai poseda niciun act de identitate valabil, pentru a se intoarce in tara (sau pentru a putea intocmi o procura) in vederea preschimbarii cartii de identitate.

      Ștergere
  4. eu ma refer daca pot cere pt baietel act de calatorie pt germania unde este tatal lui eu pt el am certificat de nastere spaniol si procura de la tatal lui eu am pasaportul in vigoare

    RăspundeţiȘtergere
  5. SAU MA PUTETI SAFTUI CUM POT AJUNGE CU BAIETELUL MEU LA TATL LUI IN GERMANIA CAT MAI REPEDE POSIBIL SAU CE VARIANTE AM?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Copilul nu poate merge in Germania fara pasaport. Pasaportul nu i-l puteti solicita la Consulat deoarece nu are certificat de nastere romanesc, de aceea singura solutie e sa-i solicitati un titlu de calatorie pentru a merge in Romania sa-i intocmiti acolo actele (certificat de nastere romanesc, pasaport).

      Ștergere
  6. ok am inteles va multumesc mult si ce acte imi trebuie pentru a cere aceasta foaie de calatorie?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In postarea de mai sus scrie toata documentatia de care ai nevoie pentru solicitarea unui titlu de calatorie.

      Ștergere
  7. buna ziua as dori sa stiu neavand nici un act de identitate doar un pasaport expirat in baza caruia am facut titlu de calataorie avand si o plangere la politie ca mi sau furat toate actele buletin permis dni tot doar pasaportul a scapat ca era acasa si expirat pot calatori cu avionul avand ca act de identitate titlul de calatorie si daca se poate specifica mai exact cu blueair firma care doresc sa calatoresc

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, pe baza titlului de calatorie puteti calatori cu avionul pana in Romania.

      Ștergere
  8. pentru un titlu de calatorie pentru un minor trebuie sa mai ajung la
    ambasada....locuiesc in galicia...
    Cristian

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cristian,
      Galicia e in jurisdictie la Consulatul Romaniei de la Bilbao. Adresa: Plaza Circular, nr.4, 48001

      Ștergere
  9. buna,as vrea sa stiu ce acte sunt necesare pt a solicita o foaie de drum pt sotul meu,ia expirat buletinul in april si vrem sa mergem in Romania.si tot odata vreau sa solicit o sita pe numele de Mangu Tiberiu Alexandru.multumesc

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1. Pentru solicitarea titlului de calatorile, sotul d-voastra trebuie sa prezinte buletinul expirat si nu are nevoie de programare prealabila.

      Ștergere
  10. AM BAIATUL DE 3 ANI SI I S-A EXPIRAT PASAPORTUL.LOCUIM IN BARCELONA SI SUNT DIVORTATA AICI...IN IUNIE AVEM PLAN VACANTA IN TENERIFE SI MA INTREBAM CUM POT CALATORI CU COPILUL...IMI PUTETI DA UN DOCUMENT CARE SA JUSTIFICE CA PASAPORTUL ESTE IN CURS DE DESFASURARE?''MULTUMESC

    RăspundeţiȘtergere
  11. buna ziua, am nascut in spania ,si nu am nici un document la copil decat iesirea din spital.si acuma vrea sa plec in romania ,dar trebuie sa ai fac cerfiticat de nastere care dureaza 3 luni. eu vreau sa plec mai repede in romania .ce pot face? va multumesc

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din pacate nu exista nicio solutie. In primul rand va trebuie sa soliciti eliberarea certificatului de nastere, iar ulterior pasaport. Fara pasaport copilul tau nu va putea calatori.

      Ștergere
  12. buna ziua am si eu o intrebare eu anul trecut in iunie mam cununat.mi-am depus actele pentru a imi schimba numele dupa casatorie .eu la o sapatamana am plecat in spania .nu am mai ajuns in romania pentru a imi lua dni ulterior eu si sotul meu am avut niste divergente si am ajuns la concluzia ca nu ne potrivim si am decis ca o sa bage divortul eu deocamdata am pasaportu meu vechi valabil dar ma intereseaza daca as putea baga eu divortul de aici sau schimba pasaportu cadn va expira va multumesc anticipat o zi buna va doresc

    RăspundeţiȘtergere
  13. buna ziua am si eu o intrebare sunt cu sotia si fica noastra in farsta de 12ani an spania si la fata ia expirat pasaportu si am vrea sa plecam an tara si avem nevoie de un titlu de calatarie problema e ca sotia nu poate lipsi de la munca pot veni doar eu cu fetita pentru a obtine titlu de calatorie?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu. Pentru solicitarea unui titlu de calatorie este OBLIGATORIE prezenta ambilor parinti.

      Ștergere
  14. buna ziua am vrea sa plecam in romania cu fetita noastra de 2 luni are certificat spaniol trebuie apostilat unde se pune stampila si ce mai trebuie

    RăspundeţiȘtergere
  15. Buna, am si eu o problema mai diferita, sper sa ma puteti ajuta. Ma aflu in mexic si mia expirat pasaportul, si nu mai am timp ca so reinoiez pentru, am 15 zile sa ies din mexic si sa ma intorc in romania sa imi reinoiez pasaportul acolo, pot reveni in romania cu pasaportul expirat?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu. Aveti nevoie de pasaport in stare de valabilitate sau titlu de calatorie.

      Ștergere
  16. Am si eu o intrebare : as vrea sa plec în România vara asta fara parinti, Inca nu sunt majora, mai am cateva luni pana fac 18 ani,ce as putea face?

    RăspundeţiȘtergere
  17. Avand pasapoartele expirate un minor de 3 ani si unul de 14 ani, se poate calatorii in Romania?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si ce trebuie sa fac ca eu impreuna cu sotul meu sa putem calatorii in Romania pentru ca schimba pasapoartele? Este nevoie de titlul de calatorie nu?

      Ștergere
    2. Diana,
      Impreuna cu sotul tau trebuie sa solicitati cate un titlu de calatorie pentru fiecare minor.

      Ștergere
  18. Bună, sunt in spania de la varsta de 13 ani, acum am 20, si incă nu am buletinul romanesc, am paşaport expirat din 2009, şi aş vrea sa merg in România sami fac buletinul. Cu carnetul de condus spaniol şi certificatul de naştere imi pot face titlu de călătorie? Şi aş putea sa merg cu avionul cu acest document? Vă mulţumesc

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ft9s,
      Pe baza codului numeric personal, cod ce contine 13 cifre si pe care poti sa-l gasesti in certificatul de nastere, poti solicita eliberarea unui titlu de calatorie. Iar pe baza acestuia, vei putea zbura cu avionul pana in Romania.

      Ștergere
  19. Buna seara! Ca sa obtin titulul de calatorie, trebuie sa cer ora inainte? Miati putea da un numar de telefon sau macar sa imi spuneti orarul de la ambasada? Cat timp este valabil titulul de calaorie? Multumesc

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Diana,
      1. Pentru obţinerea titlului de calatorie nu este necesara o programare prealabila, iar eliberarea acestuia are loc în aceeaşi zi.

      2. El are o valabilitate de 30 de zile consecutive oricand doresti, in urmatoarele 6 luni de la data solicitarii.

      3. Nu mi-ai scris la ce Consulat apartii. Insa, iti dau link-ul cu adresele Consulatelor Romanesti:

      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2011/02/adrese-de-consulate-romanesti-in-spania.html#more

      Ștergere
  20. Ajutati ma am doi copii nascuti in spania baiatul de 4ani jumate are certificat romanesc fata de 2ani si patru luni nu are decit cel spaniol ( l- am refacut ca am avut nereguli de nume la tata ) vreau sa plec in romania intrebarea mea este : pt baiat mai trebuie certificatul romanesc apostilst cu apostilia de la haga??? Iar la fata cum am avut greseli in certificat si la am fc trebuie apostilate si cele noi refacute???? Vreau sa le fc titlu de calatorie la amundoi pot ???? Mai imi trebuie ceva acte ???

    RăspundeţiȘtergere
  21. Buna ziua.Am un copil in varsta de 16 ani care v a pleca in Romania cu mama mea as vrea sa stiu daca este necesara procura din partea mea pentru a pleca in tara si o alta intrebare la intoarcere are nevoie de pasaport pentru trecerea frontierei avand carte de identitate?Multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  22. Buna,eu am o fetita si vreau sa ma intorc in Romania,dar eu inca nu am facut 18 ani,am nevoie de vreun act in afara de DNI pt mine?

    RăspundeţiȘtergere
  23. Buna ! As dori sa ma ajutati cu raspunsul la catrea intrebari ! Am o fetita de 1 luna sunt in Spania si vreau sa plec cu ea in Romania fara tatal ei ! Fetita e pe numele lui ,pt ca noi doi nu suntem casatoriti !El imi spune ca nu plec de aici cu fetita sau chiar ca mi-o ia ,dar eu nu am pe nimeni aici,doar pe el si familia lui

    RăspundeţiȘtergere
  24. Si nu mi se pare corect sa ma tina aici cu fetita neavand pe nimeni ! Pt ca ne certam mult si nu mai putem sta impreuna ! Va rog sa imi dati un raspuns! Multumesc

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. IMI IMAGINEZ CA NU AI PASAPORT PENTRU FETITA SI F PASPORT NU POTI CALATORI .PRIMUL LUCRU TREBUIE SA I FACI CERTIFICAT DE NASTERE ROMANESC PRIN CONSULAT APOI PASAPORT TOT PRIN CONSULAT DAR IN MOMENTUL DEPUNERII ACTELOR TREBUIE SA FITI PREZENTI AMANDOI.DACA COPILUL AR FI AVUT PASAPORT NU AVEAI NEVOIE DE NICI O PROCURA DE LA TATAL COPILULUI AI FI PUTUT PLECA IN ROMANIA TU SI FETITA .

      Ștergere
    2. Asa e ,nu are pasaport fetita si trebuie sa ii fac si certificatul de nastere romanesc! Iti multumesc din suflet pt raspuns! O zii frumoasa

      Ștergere
  25. Eu sunt in italia, iar sotul meu in spania(urmeaza sa divortam). Avem impreuna un copil de 4 ani. Am venit in italia amandoi, apoi el a plecat. Eu acum vreau sa merg in tara, dar am nevoie de procura pentru copil. L-am rugat pe sotul meu sa o faca, dar el ma tot amana zicand ca a pierdut actele. Ce pot sa fac ca sa merg cu copilul acasa? Multumesc anticipat

    RăspundeţiȘtergere
  26. am nie pasaport roman expirat de peste 1 an si pasaport israelian in vigoare

    pot pleca s din spania si reintoarce cu tote ca cel ron e expirat iar conform celui israelian pot sta doar 3 luni in timp ce am stat peste un an de la ultima intrare in spania ?
    dan

    RăspundeţiȘtergere
  27. buna eu am o fetita de 4 luni si am nascut in valencia alzira mai exact.Acolo iam facut libru de fam as dori daca pe certificatul de nartere scrie _certificacion del acta de nacimiento_ si cu stampila de la rigistrul civil alzira este cel corect pt ca cineva mia spus ca acesta nu e certificatu de nastere.eu as vrea sa plec in romania si as dori sa stiu ce acte imi trebuie daca tatal fetitei nu merge in tara noi nu suntem casatoriti legitim doar fetita e pe numele lui ce ma sfatuiti sa fac deoarece trebuie sa ajung cat mai urgent in tara se poate sa ii fac fetei pasaportul si certificatul romanesc in tara?am citit mai sus ca pe certificatul spaniol mai trebuie apostila de la haga unde an nascut copilul dar eu am doar doar cateva luni in alzira si as dori sa stiu daca acea stampila se poate si in zaragoza eu si tatal fetitei avand domiciliul in almunia de dona godina ce apartine de zaragoza deoarece sotul lucreaza in si nu are liber sa putem merge in alzira.

    RăspundeţiȘtergere
  28. Mi sa furat actele aici in spania si vreau sa ajung in romania urgent nu am nimic nici o copie nimic ce trebuie sa fac? Astept raspuns multumesv

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca vi s-au furat actele, puteti sa solicitati (la Consulatul Romaniei de care apartineti), eliberarea unui titlu de calatorie pe baza unui denunț facut in fata autoritatilor spaniole.

      Ștergere
  29. buna...as dori sa imi spuneti daca vreau sa plec in rom in vacanta cu 2 minori,am nevoie de vreo procura cand merg sau can ma intorc,avand in vedere ca sotul meu nu merge?..multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  30. Buna ziua! Ma numesc Marinela, as vrea sa stiu si eu ce acte imi trebuiesc pt titlul d calatorie pt fica mea de 1an si 4luni care i-a expirat pasaportul romanesc. Fica mea s-a nascut in Spania are certificat spaniol dar si romanesc. Trebuie sa mai trec prin Valencia sa imi mai puna alta apostila?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Marinela,
      1. Pentru eliberarea titlului de calatorie al unui minor, este obligatorie prezența ambilor părinți (sau, după caz, a celui care deține custodia minorului) care trebuie să prezinte, în original, cărțile de identitate sau pașapoartele valabile, pașaportul expirat al minorului și certificatul de naștere al copilului.

      2. Nu ai nevoie de apostila de la Haga

      Ștergere
  31. buna ziua!sunt in spania cu copilul meu in varsta de un an si tatal este in romania...ce acte imi sunt necesare pentru a-l aduce in romania?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Copilul d-voastra are nevoie doar de pasaport.

      Ștergere
  32. Buna ..am un baiat de 4 ani si are pasaportul expirat, sunt divortata iar copilul este in cresterea mea.pot scoate un titlu de calatorie fara procura tatalui copilului pentru a ma intoarce in Romania ??Multumesc

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca prezentati in original, sentinta romaneasca care sa contina mentiunea "definitiva si irevocabila", atunci nu mai aveti nevoie de procura din partea tatalui.

      Ștergere
  33. Buna ziua,pentru eliberarea titlului de calatorie la un minor,eu si sptia suntem casatoriti,iar copilul are certificatul literar dar si cel international ce acte mai avem nevoie pentru eliberarea titlului de calatorie si cat dureaza?adica in cat timp de la depunerea actelor primesc titlul de calatorie pentru minor,copilul are 1 sapt jumate.Multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  34. buna seara, cu titlu de calatori se poate urca in avion?

    RăspundeţiȘtergere
  35. Buna ziua, as dori va rog frumos sa mi raspundeti ce acte imi sunt necesare pt a calatorii un romania, eu cu fetita mea locuim inspania, am divortat in spania, am buletinul si pasaportul expirat iar fetita este trecuta pe pasaportul meu, fetita este in grija mea dar ñu am custodia totala, iar in actul de divort especifica ca ta tal ma autorizeaza sa merg cu fetita oriunde e nevoie ata ta timp cat eu il instiintez des pre fetita, actul de divort este in spaniola trebuie sa l traduc si este nrvoie apostila de la haga, multumesc frumos

    RăspundeţiȘtergere
  36. Buna,vreau sa fac rezervare la avion dar încă nu am titlul de călătorie pasaportul si buletinul fiind expirate mie si la copil de asemenea....sar putea??titlul de călătorie îl pot scoate acum pt luna iulie???

    RăspundeţiȘtergere