10

Prestatii familiare in Spania

In momentul de fata romanii rezidenti in Spania pot opta intre alocatia pentru copii acordata de statul roman si prestatia pentru copii acordata de statul spaniol s-au iscat numeroase confuzii intre cetatenii nostri.


In primul rand trebuie sa stiti ca nu se poate beneficia in acelasi timp de ambele prestatii. Daca optati pentru alocatie, excludeti posibilitatea de a obtine ajutorul acordata in Spania si invers.

Ambele ajutoare se acorda doar minorilor si persoanelor discapacitate (familiilor care au in intretinere un major de 18 ani a carui grad de handicap e mai mare sau egal cu 65%).

Daca alocatia pentru copii in Romania depinde doar de varsta copilului, ajutorul acordat de statul spaniol are in vedere suma totala a veniturilor parintilor care nu poate depasi 11.264,01 euro anual in familia cu un singur copil sau 12.953,61 euro in familia cu 2 copii. Atentie, venitul este brut!

In Spania familiile cu 3 sau mai multi copii sunt considerate familii numeroase si in acest caz valoarea maxima a veniturilor incepe de la 14.643,21 euro/an.

Incepand cu luna ianuarie 2009, cuantumul alocatiei de stat pentru copii e prevazut la art. 3 alin. (1) din Legea nr. 61/1993, republicata, stabilinduse la 42 lei (12 euros lunar pentru fiecare copil) si se majoreaza anual, prin hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale. In schimb in Spania acesta e de 291,00 euros/ an (24,25 euro lunar) pentru familiile cu un singur copil sau 582,00 euro/an pentru familiile cu 2 copii, respectiv 873,00 euro/an pentru cele cu 3 copii.

Sursa: Andreea Rusu-avocat Spania
http://andreearussu.blogspot.com/

Daca vi s-a parut utila aceasta postare, atunci apasati LIKE, pentru a afla si altii de ea.

Cititi si:  Noutati despre alocatia copilului minor (5-18 ani)

10 comentarii:

  1. Din experiență vorbind trebuie făcută o precizare aferentă articolului mai sus postat,aceasta constând în existența unor limite anuale de venit pentru cei ce optează pt plata alocației copiilor pe teritoriul Spaniei!Deci în concluzie; dacă depășești limita de venit anual impusă de I.N.S.S. (seguridad social) nu beneficiezi de alocație pt. copii! P.S. Limitele sunt destul de mici și ca dovadă că, oriunde,statul știe să fure ,acestea sunt calculate la venitul brut(adică ceea ce este doar pe hârtie) și nicidecum la venitul net (Ceea ce vă intră anual în buzunar),cum ar trebui să fie normal !

    RăspundețiȘtergere
  2. buna.am nascut si eu o fetita in spania care acuma are 20 de luni si pana in prezent nu am luat nici o alocatie.imi poate spune cineva unde pot sa merg si ce trebuie sa fac ca sa pot lua si eu alocatia?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intra aici:

      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2012/08/ajutoare-pentru-maternitatepaternitate.html#more

      Ștergere
  3. buna am un bebe de 18 luni nascut in spania si pana-n prezent nu am beneficiat de alocatie.(dorim sa depunem dosarul in romania).c acte ne trebuie?se poate rezolva din romania printr-un avocat?

    RăspundețiȘtergere
  4. cel mai tare!!!noi romanii nu putem dobandii alocatia pentru copii in rom deoarece muncim in spania!ok!si acum intreb:nu exista drepturi egale intre cetatenii din romania?c conteaza c fac unii sau altii!!!noi muncim in spania dar impozitele pe bunurile detinute in romania le platim acolo!rusine statului roman pentru discriminarile care le face!!!bine k vin in diaspora doar cand au nevoie de voturi!

    RăspundețiȘtergere
  5. da este adevarat deacea multi romani se schimba de nationalitate pt ca sau plictisit doar de platit taxe si sa nu obtina nimic in schimb
    sunt mandru doar ca ma-m nascut roman nu ca sunt roman

    RăspundețiȘtergere
  6. Am o sora in Spania, are doi copii:de4 ani si altul de 3 luni.M-am interesat in Romania cum poate obtine alocatie .S-a spus ca trebuie sa vina parintii personal in tara fiindca trebuie sa declare la notar ca nu mai scot copiii din tara, dar ca de fapt asta e o declaratie asa se florile cucului ,ca nimeni nu-i verifica daca au plecat sau nu ,oricum oamenii mai pleaca in vacante , dar ca asta le cere legea.Bun, pana aici ,au nevoie de buletine , de certificatele de nastere ale copiilor traduse, de livretul de familie si obligatoriu de CODICE PTR. TOTI MEMBRII FAMILIEI.Eu nu stiu ce sunt astea dar va spun sa stiti ce au cerut de la primarie si aici vor mai da o declaratie ca nu au beneficiat de alocatie din Spania.Sper sa va fie de folos.

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna ziua, am doi copii care locuiesc in Romania cu mama lor, cel mare o sa intre la facultate si cea mica este inca la scoala. Santem divortati si eu sant singurul sustinator al familiei din punct de vedere economic. O sa am alt copil cu actuala mea sotie si am inteles ca dat fiind ca ambii copii din Romania inca invata(facultatea inclusa pana la 25 de ani) se poate considera cei doi copii plus cel ce vine ca familie numeroasa. Unde ar trebui sa cer actele de la cei doi copii din tara si ce fel de acte sant de fapt necesare pt a face acest lucru si a fi considerat familie numeroasa cu acest copil ce va urma sa vina.

    RăspundețiȘtergere
  8. buna am o fetita de 14 luni nascuta in spania am vrea sa ii fac alocatia pana in momentul de facta nu am beneficiat de nici un ajutor pt ea. La gradinita nu a luat finda nu a fost loc si pt ea lucreaza doar sotul ne descurcam destul de greu sunt interesata daca ma poate ajuta cineva cu ceva informati despre vreun ajutor la care as putea beneficia. Alocatia unde as putea sa o fac aicea am inteles ca e mai mica ca in Romania de aceea as vrea sa o fac in tara... motiv pt care nu vrem sa mai stam mult aicea ci sa plecam cu totul in romania in aproximativ 1 an!

    RăspundețiȘtergere

Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.