82

Cum ma pot angaja in Spania in urma noilor dispozitii privind accesul pe piata muncii spaniole?

  • Dacă nu aveţi drept de rezidenţă în Spania, dar doriţi să vă angajaţi cu contract de muncă pe teritoriul acestui stat trebuie să obţineţi mai întâi autorizaţia de muncă, fără a se lua în considerare situaţia de pe piaţa locală a muncii. Autorizaţia de muncă se solicită de către un angajator spaniol la Ministerul Muncii şi Imigrării (www.mtin.es) În termen de trei luni de la intrarea în Spania trebuie să solicitaţi personal înregistrarea în Registrul Central al Cetăţenilor Străini (www.mir.es). Vi se va elibera un certificat de înregistrare în care va fi menţionată autorizaţia de muncă şi perioada de valabilitate a acesteia.
  • Dacă aveţi drept de rezidenţă în Spania, dar nu deţineţi autorizaţie de muncă, şi doriţi să desfăşuraţi activitate lucrativă pe teritoriul acestui stat în baza unui contract de muncă, mai întâi trebuie să obţineţi autorizaţia de muncă, fără a se ţine seama de situaţia forţei de muncă la nivel naţional. Şi în acest caz, angajatorul spaniol solicită autorizaţia la Ministerul Muncii şi Imigrării (www.mtin.es) În termen de trei luni de la data notificării autorizaţiei de muncă trebuie să solicitaţi personal modificarea înregistrării în Registrul Central al Cetăţenilor Străini (www.mir.es). Vi se va elibera un certificat de înregistrare în care va fi menţionată autorizaţia de muncă şi perioada de valabilitate a acesteia.

Solicitarile de informatii pot fi realizate telefonic la numărul: 0034 - 91.343.33.00 din Spania, respectiv 021- 9256 din Romania. Apelurile sunt taxate cu tariful normal pentru convorbiri nationale din orice retea fixa sau mobila.

Sursa: www.spania.ajutordeacasa.ro/ro

Daca vi s-a parut utila postarea, atunci dati click pe butonul "IMI PLACE", pentru a o citi si altii.  


Cititi si:  Call-center pentru informatii despre restrictiile la accesul pe piata muncii, adoptate de autoritatile spaniole 

82 de comentarii:

  1. Buna ziua.din 2011, februarie sunt in somaj,am gasit de munca, dar mi s-a cerut uramatoarele:ALTA LABORAL A FECHA CONCRETA, precum ca anu trecut lucram sau nu lucram, de la SEGURIDAT SOCIAL m-a trimis la OFICINA DE TRABAJO sa-mi dea un certificat precum eram in somaj.Acum am fost la Extranjerie sa-mi schimb tarjeta, pe care o am cu drept de munca, care imi expira in 2013,cei de la extranjerie, zic ca pt Romani sa asteptam 20 de zile.intrebarea e? de ce nu am dreptul sa muncesc, daca sunt in somaj??Patronul mi-a zis ca nu ma poate da de alta..ce trebuie sa fac acum??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In mod normal, aveti drept de munca. Puteti face o sesizare, aici:

      Biroul ataşatului pe probleme de muncă şi afaceri sociale,
      telefon: 0034.91.350.73.56;
      fax: 0034.91.345.29.17,
      email: cristina.florea@embajadaderumania.es;
      agregado.trabajo@embajadaderumania.es.

      Ștergere
  2. Buna ziua. Am tarjeta rezidentziala cu drept de munca,dar anul trecut in iulie eram in somaj, si nu inteleg dece nu pot munci acum, sau sa ma dea de alta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca pe data de 22 iulie 2011 erati in somaj, aveti drept de munca.

      Ștergere
  3. buna as dori sa stiu dak s-a dat vreo lege pana pe data de 1 iulie 2012 in legatura cu permisul de munca ca sincer nici nu stiu sigur.astept raspuns

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Restrictiile de acces pe piata fortei de munca in Spania au fost introduse pe data de 22 iulie 2011; de atunci nu a mai aparut nimic nou.

      Ștergere
  4. buna seara as dorii sa imi raspundeti in legatura cu permisul de munca in spania:am lucrat in spania in vara anului 2010 si 2011(deoarece era temporar deschis restaurantul)si in 2011 mi sa facut contractul in data de 1 iulie pana in 30 august si as dorii sa va intreb daca am drept de munca sau nu?in ce data a intrat legea?ma voi putea angaja daca vreau sa lucrez si anul acesta dar la alt loc de munca?Am NIE(dar in NIE nu este specificat ca este cu drept de munca) si am nr de seguridad.ce acte mai am nevoie pt a ma putea angaja? astept raspuns...va multumesc anticipat..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1. Restrictiile de acces pe piata fortei de munca in Spania au fost introduse pe data de 22 iulie 2011.
      Din cate mi-ati scris, d-voastra anul trecut in aceasta data (22 iulie) erati activ pe piata de munca spaniola; in concluzie, daca doriti sa va mai angajati legal in Spania, NU veti avea nevoie de permis de munca.

      2. Ce scrie in NIE (ca aveti sau nu, drept de munca) nu are nicio legatura cu obligativitatea permisului de munca.

      3. In eventuala angajare a d-voastra, aveti nevoie doar de: NIE, carte de identitate/buletin/pasaport simplu/pasaport temporar in termen de valabilitate si numarul de securitate medicala ("numero de seguridad")

      Ștergere
  5. Buna seara....m-as bucura nespus daca ati putea sa ma lamuriti cu o problema pe care o am.....sunt impreuna cu sotia in Spania , avem NIE amandoi , toate actele in regula mai putin permisul de munca....bun....de 3 luni de zile sotia lucreaza cu contract de munca in regula pe un an de zile....m-ar interesa sa stiu daca eu pot obtine permisul de munca in calitate de sot , fiind casatoriti legal , in situatia in care ea nu era activa pe piata muncii anul trcut pe data de 22 iulie....multumesc anticipat....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. D-voastra va puteti angaja fara sa aveti nevoie de permis de munca.

      Ștergere
    2. Buna ziua! Am o mare problema din punctul acesta de vedere, si imi pun increderea in sfatul dumneavoastra. Sotul meu a lucrat in Spania legal pe o perioada scurta de timp in iulie 2011, dar in data de 22 contractul i se incheiase deja si nu era apuntat nici la paro. Dupa aceasta data a mai lucrat legal in baza autorizatiei de munca obtinuta de diversi angajatori(3 la numar. Eu nu am drept de munca, insa am mers la Delegacion del Gobierno si apoi la Comisaria de Policia pentru a-mi cere acest drept ca beneficiar al sotului. Mi s-a spun sec ca dreptul de munca al sotului nu se poate transpasa pentru ca la data de 22 iulie el nu se afla in nici una din cele 2 situatii legale, si ca trebuie si eu sa urmez aceeasi pasi ca si el pentru a obtine autorizatia de lucru. Este adevarat? Daca as avea vreun un drept,in situatia in care sunt, va rog din suflet sa imi indicati in baza carei legi, caci ma chinui din 2011, si imi tot spun NU!
      Astept cu interes raspunsul dumneavoastra, si va sunt recunoscatoare pentru atentia acordata.

      Ștergere
  6. AM SI EU O PROBLEMA...PE CARE NU O MAI INTELEG CINE MA POATE AJUTA CU-N RASPUNS....K NOUA LEGE DE ANUL TRECUT....SUNT IN SPANIA DE 2 ANI..AM NIF DE 2 ANI....NOUA LEGE DE ANUL TRECUT SPUNE K CE I CARE VIN IN SPANIA DIN IUNIE NU AU DREPT DE MUNCA...DAR CE I CARE SUNT DE DINAINTE...DE NOUA LEGE AU SAU NU DREPT DE MUNCA??....EU NU AM LUCRAT NICIODATA AICI K CONTRACT...SI ACUM AM GASIT SI VOR SA MA DEA DE ALTA LA SEGURIDAT SOCIAL...SE POATE SAU NU...DACA SUNT DE 2 ANI SI NIF ...CE TREABA AM EU K NOUA LEGE...???PE NIF MEU NU SCRIE K NU AM DREPT DE MUNCA..E OK...ASTEPT UN RASPUNS....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aplicarea restricțiilor de acces pe piața forței de munca din Spania spune asa: au acces liber pe piața muncii din Spania (deci nu sunt afectati de restrictii) cetățenii români aflati in oricare din urmatoarele situatii:
      - cetățenii români activi pe piața muncii spaniole în data de 22 iulie a.c. (angajați – trabajadores por cuenta ajena -, șomeri sau solicitanți de loc de muncă / demandantes de empleo);
      - membrii de familie* ai tuturor cetățenilor care pe data de 22 iulie erau activi pe piața muncii;
      - autonomii (trabajadores por cuenta propria);
      - membrii de familie ai autonomilor;
      - cetățenii români care și-au pierdut după data de 22 iulie statutul de persoană activă pe piața muncii spaniole (nu sunt în prezent nici angajați, nici șomeri, nici solicitanți de loc de muncă /demandantes de empleo);
      - membrii de familie ai cetatenilor aflati in situatia mentionata anterior (deci ai celor care și-au pierdut statutul de persoană activă pe piața muncii dupa data de 22 iulie;
      - membrii de familie* ai cetățenilor români care pe 22 iulie nu erau activi pe piața muncii, dar care ulterior fie au obținut o autorizație de muncă și sunt angajați, fie au devenit lucratori autonomi;
      - soțul/soția cetățeanului român cu liber acces pe piața muncii, chiar în cazul în care căsătoria a avut loc recent, respectiv după data de 22 iulie;
      - copiii de peste 21 de ani, indiferent de vârsta, care se află în întreținerea părintelui cu liber acces pe piața muncii spaniole (dacă dovedesc că sunt parte integrantă a familiei /empadronamiento și nu au venituri proprii).

      * Prin membrii de familie se înțeleg soțul/soția și copiii până la vârsta de 21 de ani și peste 21 de ani aflați în întreținerea părinților. Nu beneficiază de acest drept rudele pe linie ascendentă (părinți, etc).

      In concluzie, daca nu te incadrezi in niciuna dintre conditiile de mai sus, atunci, vei avea nevoie de permis de munca.

      Nu conteaza ce scrie pe NIE (cu/fara drept de munca). Daca cetateanul roman nu se incadreaza in conditiile impuse de aceste restrictii, el va avea nevoie de permis de munca pentru a putea lucra legal in Spania.

      Ștergere
  7. Buna Gabriela, situatia mea e urmatoarea: am lucrat cu contract prin 2008-2010 dupa care pana in ziua de azi nimic, anul trecut data de 22.07 m-a prins fara nimic...dar sotia la aceea data si pana in prezent lucreaza legal; deci in mod normal am drept de munca, dar te intreb: am o oferta de munca acum si nu stiu daca trebuie sa fac ceva eu sau nu...in prealabil am fost la SS si mi-au spus ca nu am drept de lucru si trebuie sa ma duc la Barcelona la Generalidad!!! De la ETT mi-au cerut nr SS NIE si buletin...ma gandesc sa nu ma trezesc ca nu am drept si ma resping astia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dupa sotia d-voastra, aveti drept de munca. Pe langa NIE si carte de identitate/buletin/pasaport in vigoare veti mai avea nevoie de: certificat de casatorie (tradus si legalizat) si de "vida laboral" a sotiei d-voastra.

      Ștergere
    2. Ori ce lege care se publica are Un cod un numar :intrebare :care este legea ,si care este numarul si litera articolui care spune concret transferenta dreptului de munca de la un membru de familie care are si a avut drept de munca ,la membrul de familie care a pierdut dreptul.Asa putem sa copiem legea ,articolul din internet pentru situatia in care angajatul public habar nu are despre ce este vorba si incepe sa te plimbe aiurea!Multumesc

      Ștergere
  8. buna gabriela! eu sunt in spania din iulie anul trecut,mai exact dupa 22 iulie am ajuns,mi am facut cartea verde dar fara drept de munk,am venit aici in spania la parintii mei care au fost dati de alta de la seguro in data de 22 iulie si muncesc de 4 ani de zile,intrebarea mea este dak pot sa primesc de la ei drept de munk,si ce acte imi trebuiesc,mersi!

    RăspundețiȘtergere
  9. BUNA SEARA.AM SI EU O INTREBARE.AM DEPUS CERERE IMPREUNA CU ANGAJATORUL MEU PENTRU AUTORIZATIA DE TRABAJO PE DATA DE 03.10.2012,IN MADRIS SI NI S-A SPUS K VA IESI IN CATEVA ZILE.DAR AU TRECUT 2 SAPTAMANI SI E INCA IN TRAMITE.STIE CINEVA CAM CAT DUREAZA ELIBERAREA ACESTEIA?
    MULTUMESC!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Depinde atat de provincii, cat si de numarul de cereri depuse.

      Ștergere
  10. am si eu o intrebare....eu pe data de 29.12.2011 maim facut rezidenta pe care scrie ca de la sfarsitul anului 2012 o sa pot munci por quenta ajena?se ia in considerare asta.,sau eu am amnadoi parinti in apania cu drept de munca,eu am dreptul duapa ei sa muncesc daca am 23 de ani?plus de aia eu in 2012 am muncit cu contract de munca timp de 3 luni?dar acuma nimeni numi mai recunoaste dreptul la munca?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca in 2012 ati muncit cu contract de munca, atunci legal, nu mai aveti nevoie de permis de munca.

      Ștergere
  11. buna am si eu o intrebare un patron din spania imi poate scoate permisul de munca cu copia me de pe buletin?????? eu sunt in romania acum. astept un raspuns multumesc

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna,sper sa imi puteti raspunde la intrebare.In 2012 mi-am facut rezidenta in spania pe care scrie ca nu pot muncii pana pe 31.12.1012 iar acum sa mai prelungit legea cu un an.intrebarea mea este:pot sa muncesc acest an in spania sau nu,sau legea ma afecteaza chiar daca am rezidenta de anul trecut si pe ea scrie fara drept de munca pana 31.12.2012 acum pot sa muncesc legal sau nu ? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca in 2012 nu ati muncit legal, indiferent de ce scrie pe foaia verde, nu aveti drept de munca datorita noilor reglementari.

      Ștergere
  13. Buna seara am si eu o intrebare . Am lucrat in spania in anul 2011,am n.i.e si seguridad social si la iceputul lunii august a aceluias an am mers la ministerio de trabaj e inmigración si mi sa spus ca nu-mi pot reinoi contractul de muca. Tin sa mentionez ca, contractul meu de muca a fost de proba pe o perioada de 10 zile. In prezent am drept de munca pe territoriul spaniei? Multules anticipat! ( Cristi)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cristi,
      Nu am inteles exact... In data de 22 iulie 2011, in ce postura te aflai?

      Ștergere
    2. Eram activ (cristi)

      Ștergere
    3. In acest caz, DA, ai drept de munca.

      Ștergere
  14. In iulie 2011 aveam somaj in Spania...Sotia mea are drept de munca?Are acte dinainte de iulie 2011 dar nu a muncit pana acum in Spania.Nu era activa pe piata muncii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Datorita faptului ca, pe data de 22 iulie 2011 erati in somaj, sotia d-voastra are drept de munca.

      Ștergere
  15. Buna. Am 24 ani si am venit la maica-mea in spania care pe data de 22 iulie 2011 lucra legal aici. am fost la ministerul muncii si imigratiei si acolo le-am explicat situatia mea si mi-a zis ca am nevoie de permis de munca sa lucrez. Eu am empadronamiento impreuna cu ea si nu am nici o sursa de venit. nu ar fi trebuit sa ma incadrez in afara restrictiilor de munca?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Razvan,
      Cum mama ta lucra pe data de 22 iulie 2011, tu nu ai nevoie de permis de munca. Intra pe acest link:

      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2011/10/call-center-pentru-informatii-despre.html#more

      unde vei gasi numerele de telefoane la care trebuie sa suni pentru informatii si consiliere de acest gen.

      Ștergere
  16. BUNA ZIUA.AS VREA SA VA EXPLIC CAZUL MEU SI DACA IMI PUTETI DA UN RASPUNS IN ACEST CAZ.EU AM AVUT PERMIS DE MUNCA INDEFINIT.AM LUCRAT LA O EMPRESA DAR PE DATA DE 22 IULIE NU FIGURAM LA SEGURIDAD SOCIAL.PE 15 OCTOMBRIE 2011 ACEIASI EMPRESA M-A REANGAJAT CU ALTA LA SEGURIDAD SOCIAL SI NU AM AVUT NICI UN FEL DE PROBLEMA,DAR ACUM IN IANUARIE 2013 MI SA SPUS CA AM LUCRAT ILEGAL SI CA NU AM DREPT DE MUNCA.CE POT FACE IN ACEST CAZ?VA MULTUMESC

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din moment ce ati lucrat legal in 15 octombrie 2011, nu aveti nevoie de permis de munca pentru o alta reangajare. Insa, daca doriti sa clarificati aceasta problema, exista Serviciul de call-center care este functional de luni până vineri, între orele 09.00- 21.00 (ora Romaniei).

      Solicitarile de informatii pot fi realizate telefonic la numărul: 0034 - 91.343.33.00 din Spania, respectiv 021- 9256 din Romania. Apelurile sunt taxate cu tariful normal pentru convorbiri nationale din orice retea fixa sau mobila.

      Ștergere
    2. VA MULTUMESC PENTRU RASPUNS INSA VREAU SA VA AMI COMENTEZ CEVA.IM TIMP CE EU LUCRAM LA ACEASTA EMPRESA O ALTA PERSOANA DIN SERVICIUL DOMESTI A VRUT SA MA DEA DE ALTA LA SEGURIDAD SOCIAL SI ACOLO I S-A SPUS CA DESI FIGUREZ DE ALTA NU MA POT DA PENTRU CA NU AM PERMIS DE MUNCA.ATUNCI SI-AU DAT SEAMA CA AU FACUT O GRESEALA SI AU SPUS CA IMI ANULEAZA TOATA PERIOADA CAREE AM FIGURAT DE ALTA SI CA NU MAI AM DREPT DE MUNCA.AS VREA SA STIU UNDE AS PUTEA MERGE SA CLARIFIC ACEASTA SITUATIE.SI AM SI CEI DOI PARINTI IN SPANIA CARE LA DATA DE 22 IULIE ERAU DE ALTA DECI SUNT IN SITUATIE LEGALA,AM SI UN COPIL DE 5 ANI CARE S-A NASCUT AICI SI NU SUNT CASATORITA.AS VREA SA STIU DACA AM VREO POSIBILITATE SA IMI RECAPAT DREPTUL DE MUNCA.

      Ștergere
  17. E foarte grav ce se intampla in Spania..Discrminare totala si umilinta la care sunt supusi romanii....Permis de munca dupa ce lucrezi atatia ani la ei....Rusine Statului Spaniol!!
    Eu sunt in somaj de 2 ani iar sotiei mele la angajare i-au cerut permis de munca!!
    Oare ce face guvernul nostru pt asta?Nimic

    RăspundețiȘtergere
  18. buna ziua am o problema ce nu mi-o poate explica nimeni :am plecat in 2011 si 2012 la munca sezoniera agricultura la acelasi patron care ma selectat din romania in primul an ,pe data de 22 iulie nu am avut contract deci nu am drept de munca anul acesta fostul meu patron nu mia dat un raspuns favorabil,iar eu am apelat la alt patron care a zis ca are nevoie de forta de munca ,dupa 1 ianuarie l-am sunat si mi-a zis ca el ma poate lua decat in plin sezon dar fostul meu patron ma poate lua mai repede ,ei lucrand amandoi prin aceiasi cooperativa de desfacere unde se depun actele pentru a se face contractele de munca ,acum o saptamana mi-am sunat fostul patron si mia spus ca daca se poate ma ia dar cand nu stiu ;acum va rog daca puteti sa -mi raspundeti unde sa sun sa aflu am actele bagate pentru permis sau sant doar vorbe ,totusi am platit niste asigurari,pentru ce sa ne umilim in fata lor pentru munca care nu o so faca niciodata spanioli pentru ca nici nu pot si nici nu vor .anonima

    RăspundețiȘtergere
  19. Buna ziua, am o mica nelamurire, citeam intrebarile si comentariile de mai sus si nu inteleg ceva... cum adica membrii familiei au drept de lucru daca unul dintre ei a lucrat la data de 22 iulie 2011? Fratele prietenului meu are drept de munca,deci il poate dobandii si prietenul meu de pe urma acestuia sau este vorba doar despre persoanele casatorite si copii acestora? Imi puteti lamurii indoiala va rog.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Prin membrii de familie se intelege: sot, sotie si copil (sub 21 de ani sau aflat in intretinerea parintilor). ATAT.

      Ștergere
    2. Multumes frumos!! O primavara cat mai frumoasa si La Multi Ani de 1 Martie!!! Adina

      Ștergere
    3. Multumesc mult. La fel iti doresc si eu!

      Ștergere
  20. buna seara ma numesc IONUT sunt rezident in spania din 2007 nu am lucrat in 22 iulie 2011 deci am pierdut dreptul de munca acum 1 saptamana am skimbat niiele si imi scrie no autorizado a trabajar pana pe 31,12,2013 totusi cineva vrea sa ma angajeje camarero la un restaurant chinezesc ce trebuie sa faca si dak este mai dificil dekat de obicei sa ma angajeje? va plati mai mult pt mn ? va multumesc anticipat astept raspunsul dumneavoastra:D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ionut,
      1. Angajatorul va trebui sa-ti solicite autorizatia de la Ministerul Muncii si Imigrarii (www.mtin.es). Apoi, in maxim trei luni dupa ce ai notificarea autorizatiei de munca, trebuie sa soliciti personal modificarea inregistrarii in Registrul Central al Cetatenilor Straini (www.mir.es)

      2. Angajatorul NU va plati mai mult pentru tine.

      Ștergere
    2. buna ziua te rog frumos sa ma ajuti am reusitt ma dat de alta dar acum nu stiu cum sa cer modificarea in registrul central al cetatenilor ms anticipat!!!

      Ștergere
  21. DECI VA DURA IN JUR DE 3 LUNI CA SA IMI DEA DREPT DE MUNCA? MULTUMESC MULT !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am spus asta. CITESTE CU ATENTIE RASPUNSUL PE CARE TI L-AM DAT! Am zis ca in maxim 3 luni, DUPA ce ai obtinut notificarea autorizatiei de munca, TREBUIE sa soliciti PERSONAL modificarea inregistrarii in Registrul Central al Cetatenilor Straini.

      Ștergere
  22. buna ziua.As vrea sa va explic cazul meu si daca puteti sa-mi dati un raspuns.In vara anului 2009 am lucrat cu contract de munca la o ferma.Dupa terminarea campaniei ferma s-a desfintat intrat in somaj,nu stiu daca am fost data ,,de alta,,pentru ca formalitatile le facea angajatorul .Nu stiu daca mi s-au oprit asigurarile sociale pe somaj pentru ca am primit imdemnizatia de somaj integrala-780euro.La ultima viza a somajului pe 23 .12.2009 numai m-am prezentat la semnare si nu stiu in ce stadiu sunt in evidente la empleio.Va rog sa-mi raspundeti unde sa ma interesez de aceasta situatie.Urmeaza sa primesc un alt contract anul acesta si nu stiu daca il voi putea obtine.Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  23. ma scuzati ca sunt stresant tot ionut sunt as vrea sa stiu dak angajatorul imi solicita dreptul de munca pot lucra imediat ? problema este ca angajatorul este chinez si nu prea stie spaniola si sub nici o forma nu ma va angaja dac ar trebuii sa astepte 2-3 luni pt dreptul meu va multumesc si scuze:(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ionut,
      Se pare ca tot nu m-ai inteles cu exactitate ceea ce ti-am raspuns... Notificarea autorizatiei de munca o poti primi in aceeasi zi (totul depinde de numarul de solicitari din acea comunitate). Ce-ti spuneam de 3 luni, este termenul in care iti poti solicita modificarea inregistrarii in Registrul Central al Cetatenilor Romani. Dupa acest termen (de 3 luni) acea notificare iti expira.

      Ștergere
  24. acum am inteles va multumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
  25. Buna ziua, imi puteti spune va rog daca imi pot face Seguro de enfermedad si cont bancar in Spania daca nu am NIE pentru ca am facut pantonamentul, cita pentru eliberarea certificatului, insa azi ajunsa acolo sa il ridic, nu se poate pentru ca nu sunt inscrisa la un medic de familie si nu am cont bancar. Am intrebat-o pe doamna de acolo daca se poate si fara Nie sa le fac insa a ridicat din umeri. Imi puteti raspunde, va rog daca se poate sa le fac si fara NIE si daca mi se poate face contract de munca tot fara Nie? Va multumesc si o zi buna.
    Adina

    RăspundețiȘtergere
  26. Drept la munca dupa legea din iulie 2011.
    -1prevederile legii 4/2000(autorisacion rezidencia y trabajo temporal)si as te afli in situatie de rezident de cel putin un an in Spania-cu un contract prezentat de empleador (conditii de multa cheltuiala si nesavorabile pentru angajator).Cu legea SGIE/3/2012 s-au suspendat art.1,2,3,4,5,6 din RegulamentulUE nª492/2011 pina la data de 31 Dec.2013 pentru Romanii in Spania.FRATILOR LA GREVA SI SU STEAUA GALBENA LIPITA PE PIEPTUL HAINEI(legi discriminatorii si rasistofasciste pentru Romanii care au datorii ipotecare la statul Spaniol bineinteles pentru toti ce de cetatenie Romana).

    RăspundețiȘtergere
  27. Pentru Ambasada Romaniei a-s avea rugamintea sa dea indicatii referitoare la dreptul de munca a cetatenilor Romani dar cu Legea numarul...,in baza articolului....(Adica specificati din care lege citati atunci cind dati indicatii).Pentru ca legea este complecta si fiecare poate regasi propria situatie reflectata ca si favorabila sau nu dupa caz -Stimatii nostrii nu sinem analfabeti,ba chiar mai mult fiecare un de se afla invata o noua limba)

    RăspundețiȘtergere
  28. Buna ziua,
    Eu am drept de munca ''por cuenta jena indefinidamente ''din martie 2008.Una din intrebari este daca acum mai este necesara reinnoirea dupa 5 ani a rezidentei din moment ce imi scrie pe foaia verde ca e permanenta,sa nu cumva sa ma trezesc ca nu mai am rezidenta.
    Si a 2-a intrebare:la data de 22.07.2011 eu nu eram nici angajata,nici inscrisa la Servef ptr.cautarea unui loc de munca ptr.ca eram gravida (in 20.07.2011 am si nascut)si nu m-am mai dus in ideea ca nu imi cautam de munca gravida fiind(nestiind urmarile).Sotul meu lucra la aceea data deci dreptul de munca nu l-am pierdut.Am inteles ca am nevoie de nie,pasaport ,certificat de casatorie si vida laboral a sotului ,dar unde trebuie sa ma prezint cu ele?La Servef?sau unde ca sa reglez situatia.Multumesc anticipat.(Nicoleta)

    RăspundețiȘtergere
  29. Salut sunt ionut am si eu o intrebare sunt inscris como demandante de empleo si trebuia sa renovez pe data de 12 04 2013 dar nu am reusit sa renovez din romania nu mai figurez como demandante de empleo intrebarea mea este daca ma afecteaza cand o sa mi faca contract

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ionut,
      Practic nu te va afecta; insa de cele mai multe ori, angajatorii cauta sa angajeze persoane inscrise in cautarea unui loc de munca (demandante de empleo), deoarece (depinde de la caz la caz) ei pot beneficia de anumite ajutoare banesti de la stat pentru fiecare persoana angajata.

      Ștergere
  30. buna ziua sunt sabin am pierdut dreptul de munca dar acum cineva ma dat de alta si mi.at spus ca trebuie sa ma schimb in registrul in termen de 3 luni si nu stiu cum se face asta : multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  31. eram baja pe data de 22, am schimbat nie,si mi-a dat cu drept de munca pana la 31.12.2012 desi nu m-am angajat legal...acum mai am drept de munca?...multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. NU are importanta ce scrie pe NIE!!! Daca pe 22 iulie 2011 nu erati angajat legal, in somaj sau fiind in cautare de munca) NU aveti drept de munca.

      Ștergere
  32. buna ziua sunt sabin am pierdut dreptul de munca dar acum cineva ma dat de alta si mi.at spus ca trebuie sa ma schimb in registrul in termen de 3 luni si nu stiu cum se face asta : multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  33. Buna ziua ,
    Am si eu o mare nedumerire, in anul 2009 am ajuns in Spania cu programul pentru studenti “Work and Travel”. La data de 22.07.2009 mi-am facut toate actele, seguridad social, NIE, empadronamiento. Am lucrat 3 luni perfect legal. La data de 14.06.2011 revin in Barcelona pentru a studia un Master, norocul face ca mi-am gasit un job si am inceput la data de 12.07.2011 dar din pacate contractul mi l-au facut doar din data de 29.11.2011 cele 4 luni cat am lucrat fara contract primeam un justificante de pago cu stampila firmei semnate de catre manager si de mine. Am lucrat in cadrul acestei companii pana la data de 29.09.2012 cand firma a intrat in faliment , cu contrato indefinido. Au urmat 3 luni in care am beneficiat de un ajutor “subsidio”. Imediat dupa aceste 3 luni (11.02.2012-01.03.2012)mi-am gasit un alt job temporal unde am lucrat 15 zile cu contract temporal fara nicio o problema. Dupa o luna pe data de 04.04.2012 am gasit alt job unde am lucrat 6 zile si dupa aceasta perioada mi-au spus ca nu ma pot pastra pentru ca nu am permis de munca. Nu mai inteleg nimic si nu mai inteleg unde ma incadrez. E frustant ca dupa atata timp de munca si un an de studii in aceasta tara ti se spune acest lucru. Norocul face ca acum am gasit un alt job insa stau cu frica in san ca mi se va spune acelasi lucru, si nu o sa reusesc nici aici din cauza acestui impediment. Ma puteti sfatuii cum sa procedez in acest caz? Eu azi am facilitat firmei tóate documéntele.
    Va multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  34. Buna ziua! Numele meu este Rucsandra si intentionez sa merg in Spania in vara aceasta si as dori sa stiu daca pot sa ma angajez si de ce as avea nevoie pentru acest lucru. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  35. Buna ziua! In cazul in care as dori sa colaborez cu o organizatie non-guvernamentala, care cere nr. VAT pt contract freelancer(munca desfasurandu-se la sediul din Spania)ce documente mi-ar trebui si cam cat timp ar dura procedurile? Mentionez ca momentan locuiesc in Romania, deci nu am tarjeta de residencia acolo, dar ar trebui sa ma mut in Madrid, in cazul in care voi semna contractul. Daca sunt inregistrata in Romania ca liber profesionist pot folosi nr. in Spania sau trebuie sa obtin acolo vreun document? Multumesc foarte mult!

    RăspundețiȘtergere
  36. buna ziua,intrebarea mea este urmatoarea:daca sunt casatorita cu cetatean spaniol de un an de zile,mai am nevoie de permis de munca pentru a putea lucra?va multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  37. Buna ziua,va rog frumos,merg pt prima data la munca in Spaia,ce acte va trebui sa obtin pt inceput sa pot lucra acolo,imi cer scuze pt interventie,va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  38. Buna seara.Asi dori sa stiu care sunt pasii de urmat pentru ca angajatorul sa-mi solicite autorizatia de la Ministerul Muncii si Imigrarii dupa ce intra pe site-ul www.mtin.es Multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  39. Buna ziua. Locuiesc in Spania de aproximativ 8 luni alaturi de parinti. In acest moment nu detin acte spaniole dar intentionez sa-mi scot toate actele necesare pentru obtinerea unui loc de munca legal.
    Nu stiu cum sa procedez ca sa evit acel N.I.E fara drept de munca.
    Imi puteti spune pasii necesari pentru toate actele de care am nevoie?
    Daca in data de 22 iulie 2012 nu ma aflam in Spania imi pot scoate N.I,E cu drept de munca? Doresc sa va informez ca am 19 ani, iar parintii mei in data respectiva (22 iulie ) erau angajati legal, la fel ca si in momentul de fata.
    Va sunt recunoscator pentru orice informatie corecta!

    RăspundețiȘtergere
  40. Ma bucur ca am pe cine intreba despre problema mea. Am venit in Spania pe 7 noiembrie. Pentru a lucra aici mai trebuie solicitat permis de munca? Solicita familia sau eu personal? Multumesc din suflet. Mariana I.

    RăspundețiȘtergere
  41. Buna gabriela.intrebarea mea este:pe data de 10/12/2007 am obtinut N.I.E fara drept de munca si apoi am lucrat ca autonom o perioada dupa care am plecat in ro definitiv fara sa ma dau de ALTA.acum am gasit o firma de transport care unde as putea lucra dar nu stiu daca ma poate contracta sau daca o sa am probleme...ast un raspuns.multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  42. Buna seara, am ramas fara drept de munca, pt ca exact in in data respectiva nu figuram conform legilor date. Nu am mai avut ocazia sa muncesc cu contract, din acea perioada. Am inteles ca legea se scoate din 31-12-2013... avand toate actele posibile si pe NIE apare dreptul la munca, acum Intrebarea e :

    astazi in data de 02-01-2014 , am dreptul la munca?

    Multumesc, astept un raspuns si... La Multi Ani, pe noul an!

    RăspundețiȘtergere
  43. Buna ziua, ce acte imi trebui pentru a lucra in spania, mentionez ca nu am mai lucrat pana acum in spania sau alta tara,am sora si cumnatul si vor sa ne ajute.
    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  44. Buna seara!
    Am si eu o intrebare ce acte imi trebuie pentru a lucra in spania ca tehnician dentar si unde ar treb sa ma duc sa le depun?
    Multumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Ai reusit sa te angajezi in Spania ca tehnician dentar? Ca m-ar interesa si pe mine sa lucrez acolo pe acelasi post. Poti sa-mi dai mai multe detalii daca se poate? Multumesc si astept raspuns cu interes pe adresa mea de mail alinuta30_08@yahoo.co.uk

      Ștergere
  45. Bună ziua. As avea și eu o întrebare.vreau sa îmi fac nie am fost la politie cu empatronamendo și pașaportul și miau spus că nu pot să îl facă fără un contract de munca.oare se poate face contract cu pașaportul. ?

    RăspundețiȘtergere
  46. Buna ziua am foaia verde in barcelona fara drept de munca din 2007 si as vrea sa o schimb fiindca am primit o oferta de munca.cei de la politie miau trimis raspuns ca e denegada.ce pot sa fac va rog frumos un raspuns daca se poate

    RăspundețiȘtergere
  47. Buna ziua,am si eu o intrebare ,sotul meu a lucrat in Spania pana in aprilie2012 dupa care a venit in Romania si as vrea sa stiu daca mai sunt valabile actele de munca .

    RăspundețiȘtergere
  48. Sau în bază acelui contract pot să obțiu nia

    RăspundețiȘtergere

Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.