54

Noutati legislative spaniole legate de schimbarea de NIE

1. Noi prevederi legislative
În legătură cu ultimele noutăti legislative legate de schimbarea certificatului de rezidentă comunitară (=NIE) vă informăm că din 24 aprilie 2012,
pentru obţinerea certificatului de rezidenta/foaia verde care include şi NIE (numarul de identificare personal) cetatenii comunitari, inclusiv cetatenii români:

  • trebuie să lucreze pentru un angajator sau pe cont propriu în Spania sau să facă dovada că dispun pentru ei însisi si pentru membrii familiei de resurse materiale suficiente si posedă o asigurare medicală completă, care să acopere toate riscurile în Spania;
  • este nevoie să dovedească înscrierea într-o institutie publică sau privată de învătământ, acreditată sau finantată de administratia spaniolă pentru studii sau formare profesională, și să detină asigurare medicală completă care să acopere toate riscurile în Spania;
  • trebuie să fie membrii de familie care însotesc sau se alătură unui cetătean al Uniunii care îndeplineste el însusi conditiile mentionate anterior.
Reamintim ca de la 1 ianuarie 2007 cetătenii români sunt cetăteni comunitari.

2. Cazurile in care este necesara schimbarea certificatului de rezidenta UE

Subliniem ca cetăţenii care posedă certificat de rezidentă comunitar (NIE=foaia de culoare verde) nu trebuie să-si reînnoiască acest document deoarece FOAIA VERDE NU expiră!
Singurele cazuri în care trebuie schimbat certificatul de rezidență UE sunt cele de deteriorare/pierdere/furt ale acestuia sau cele în care cetăteanul îsi schimbă starea civilă sau adresa la care locuieste.
De asemenea, sunt nevoiti să-si modifice certificatul cetatenii romani care, în perioada ianuarie-aprilie 2007, dupa intrarea Romaniei in UE, din lipsa instructiunilor specifice de aplicare au primit în loc de certificat de rezidentă UE, tarjeta de residencia, document eliberat cetătenilor extracomunitari, care are termen de valabilitate de cinci ani.

3. Procedura pentru schimbarea certificatului de rezidenta

Toti cetăţenii care doresc schimbarea certificatului de rezidentă comunitară (=NIE) vor trebui sa facă dovada respectării noilor conditii impuse la 24 aprilie 2012 de legislatia spaniolă.
Potrivit legii, si ne referim doar la cetătenii comunitari care solicită rezidenta/reînnoirea acesteia după 24 aprilie 2012, acestia trebuie să solicite personal documentul la oficiul pentru străini din provincia unde doresc să rămână si/sau să-si stabilească resedinta, sau la sediul Comisariatului de Politie de care corespund pentru înscrierea lor în Registrul Central de Străini. Solicitarea mentionată va trebui făcută la trei luni de la intrarea pe teritoriul Spaniei, fiindu-le acordat, pe loc, un certificat de înregistrare în care vor fi trecute numele, nationalitatea si domiciliul persoanei înregistrate, numărul de identitate ca străin si data înregistrării.
Împreună cu cererea de înscriere, va trebui să se prezinte pasaportul sau un document national de identitate valabil, precum si documentatia justificatoare a îndeplinirii cerintelor pentru obtinerea certificatului de resedintă inclusă în noua legislatie.
În cazul în care pasaportul sau documentul national de identitate sunt expirate, va trebui prezentată o copie si solicitarea de reînnoire.

FOARTE IMPORTANT

Dacă sunteţi în situaţia în care aveţi nevoie de eliberarea unui nou certificat şi acesta vă este refuzat în mod nejustificat, solicitaţi “hoja de reclamaciones”.
Specificarea “cu drept de muncă până la data de 31.12.2012” nu este reglementată legal, dar nici nu contravine legii, înscrierea acesteia în certificat depinzând de autoritatea competentă locală.
Si in situatia in care apare aceasta mentiune in certificatul obtinut, dreptul la muncă al cetăţenilor români va fi reglementat de legislaţie, nu de respectivul certificat (situaţie similară ridicării restricţiilor, in 2009).

***
Detalii suplimentare pot fi obtinute la Ambasada, tel. 91/350 18 81 și la e-mail: comunicacion.publica@embajadaderumania.es.

Sursa: Ambasada Romaniei la Madrid

Daca vi s-a parut utila postarea utila, atunci apasati LIKE pentru a o citi si altii.

54 de comentarii:

  1. Sotul meu si-a pierdut acum cativa ani certificatul de rezidenta, si cum are un loc de munca fix nu a avut nevoie de el, servindu-se de o fotocopie. As vrea sa stiu, in Madrid unde se poate cere din nou certificatul si daca e necesara Cita Previa. Cum se numeste exact el tramite ce solicita, reinnoirea sau cum? va multumesc anticipat si sper sa ma ajutati.

    RăspundețiȘtergere
  2. actele de rezidenta (N.I.E)vreau sa renunt la ele definitiv actele mele sunt cu drept de munka si rezidenta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mi le puteti da mie sa am drept de munca astept raspuns pe nr de telefon 0767506439

      Ștergere

  3. Buna ziua.Am o intrebarea:ce acte sunt necesare pt a-mi schimba nie datorita faptului ca dupa casatorie am trecut pe numele sotiei?pot sa schimb permisul inainte de a schimba nie?va multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. iti trebuie certificatul de casatorie.nu poti sa schimbi permisul fara nie cu numele de familie actual!pe linga certificatul de casatorie iti trebuie si buletinul cu numele actual

      Ștergere
  4. miam perdut NIE si am vrut sa cer altul ka sunt in somaj de 3 luni si mia cerut precontract de munca ...ce pot sa fac

    RăspundețiȘtergere
  5. BUNA ZIUA|AS AVEA NEVOIE DE O INFORMATIE,CE ACTE SUNT NECESARE PENTRU A SCHIMBA NUMELE DE FAMILIE PE NIE IN URMA CASATORIEI IN ROMANIA,SI DACA SE POATE CU BULETINUL ,PENTRU CA AM EXPIRAT PASAPORTUL CARE CONTINE NUMELE DE FATA..VA MULTUMESC ANTICIPAT!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. se poate cu buletinul si certificatul de casatorie.buletinul sa fie cu numele sotului ,(actual)

      Ștergere
  6. Buna seara sunt elena am si eu o problema copilul meu de 17 ani a fost la scoala aici de 3 ani si pana acum nu iam facut si pana acum nu ia trebuit numar nie acum I cer pt a continua studile si nu l pot scoate pt ca nu am 10 mi de euro in cont desi eu sunt cu actele in regula si lucrez aici cu carte de munca de 3 ani ce pot face sa I scot nie fiului meu pt ca a guverv in sevilla ma plimbat pe drumuri si in final fara 10 mii nu l poate scoate va rog sa ma ajutati va multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Elena,
      Din moment ce lucrezi cu contract de munca, nu trebuie sa dovedezi nimanui situatia ta financiara. Ar trebui sa poti solicita NIE fiului tau fara niciun impediment.

      Ștergere
  7. Am NIE si scrie indefinit trebuie schimbat daca ma antorc an spania si vreau numarul de politie din huelva cum pot sa aflu numaru de la informati, datimi florindima26@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Florin,
      1. NIE-ul pe care il ai nu trebuie schimbat decat daca iti schimbi adresa.

      2. Comisaría De Policía De Huelva, Paseo Glorieta, 1 , Huelva (Huelva)
      Teléfono: 959 54 19 50

      Ștergere
  8. Buna seara ma numesc Plesca Tudorel si plec de mai multi ani in spania cu contract.Am toate taxele platite acolo dar patronul nu vrea sa ma dea de alta.De ce nu vrea sa ma dea?va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  9. as vrea sa plec in spania este pentru prima data.as avea cateva intrebari despre NIE.
    -exista NIE fara drept de munca si NIE cu drept de munca?
    -dupa noile reglementari NIE trebuie scos doar din zona in care vrei sa ramai?
    -poti cumpara o locuinta fara sa ai NIE?
    -poti deschide cont la banca fara sa ai NIE?
    -asigurarea medicala se poate face doar in spania sau si in romania?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. -exista NIE fara drept de munca si NIE cu drept de munca? DA

      -dupa noile reglementari NIE trebuie scos doar din zona in care vrei sa ramai? DA

      -poti cumpara o locuinta fara sa ai NIE?
      -poti deschide cont la banca fara sa ai NIE? Cel putin la banca nu poti deschide cont

      -asigurarea medicala se poate face doar in spania sau si in romania?

      Sunt valabile ambele, dar cu grija ca este nevoie sa fie in Spaniola
      (asta daca vrei sa o folosesti sa obtii NIE)

      Ștergere
    2. Multumesc mult pentru informatii.As mai avea 2 intrebari daca poti sa-mi raspunzi.
      -ei spun ca poti primi rezidenta daca dispui de o suma de bani suficienta si de o asigurare de sanatate.
      cam ce suma considera ei ca este suficienta?
      Dovedesti cu extrasul de cont?
      Fara contract de munca poti primi rezidenta permanenta sau doar pe o anumita perioada de timp?
      -daca nu ai contract de munca primesti NIE fara drept de munca?

      Ștergere
  10. a intrat in vigoare propunerea potrivit careia daca cumperi o locuinta in spania in valoare de minim 160000 de euro primesti rezidenta permanenta?

    RăspundețiȘtergere
  11. BUNA ZIUA!Detin NIE din 2008 si acum trebuie sa il schimb pentru ca m-am casatorit.Acest NIE l-am obtinut in Madrid si as vrea sa il schimb in Barcelona.Va rog sa imi spuneti daca se poate si daca am nevoie de impatronament aici in Barcelona.Imi puteti da un nr de tel din Barcelona pt a face o cita?Aveti idee dupa cat timp ma programeaza?VA MULTUMESC!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1. Da, se poate.
      2. Nu aveti nevoie de "empadronamiento"
      3. Pentru programare sunati la: 902 24 73 64
      4. Nu stiu. Totul depinde de numarul de solicitari.

      Ștergere
  12. BUNA GABRIELA!DACA AM NIE OBTINUT IN MADRID,IAR ACUM VREAU SA MERG IN HUELVA,TREBUIE SA IL SCHIMB?MULTUMESC!

    RăspundețiȘtergere
  13. Buna.Am facut actele pentru NIE in 2011.Nu am reusit sa ajung sa mai ridic documentul findca am plecat in tara. Dar am revenit in 2013.Vreau sa stiu daca actele depuse atunci mai sunt valabile si ma pot duce sa-mi scot NIE-le sau trebuie sa umblu iar, sa o iau de la cap. mu;tumesc

    RăspundețiȘtergere
  14. buna in anul 2011 am lucrat sezonier am rugat patronul sa-mi scoata carte verde iar pana la sfarsitul contractului nu mia dat nimic eu neavand nici nie pana atunci ,cand am mers in 2012 mia dato dar e o foaie alba cu nie pe ea si pe care scrie ca ar fi trebuit sa merg in 22 -noiembrie 2011 sa solicit o cerere pentru ce nu prea inteleg .mentionez ca nu stiu sa citesc spaniola asa de bine. te frumos ajutama .multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  15. Buna ziua, m-as bucura nespus de mult daca m-ati ajuta sa-mi rezolv o problema....trebuie sa ma inscriu la un medic de familie pentru a scoate NIE, insa nu ma pot inscrie k nu am NIE. Cum pot rezolva aceasta problema?? Ma puteti ajuta, va rog ???!!! Adina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. TREBUIE SA-TI SCOTI NIE SI PE BAZA LUI POTI SA TE INSCRII LA MEDIC...!

      Ștergere
  16. DACA AM PASAPORT SIMPLU TEMPORAR POT SA IMI SCOT NIE???

    RăspundețiȘtergere
  17. Buna ziua!daca am nie dar pe foaie scrie fara drept de munca din 2008 acum daca as revenii in spania in tenerife as avea drept de munca?daca nu ,cum as putea obtine drept de munca!vreau sa ma stabilesc cu familia in tenerife definitiv!va rog astept raspuns!multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  18. 1. NU aveti drept de munca

    2. Informatii referitoare la obtinerea dreptului de munca, le gasiti intrand pe acest link:

    http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com.es/2012/03/cum-ma-pot-angaja-in-spania-in-urma.html#more

    RăspundețiȘtergere
  19. Buna, am si eu o intrebare daca e cineva amabil sa imi raspunda, multumesc!
    am 3 zile de cand sunt ajuns in Ibiza si as vrea sa lucrez aici, cand am fost sa scot NIE domnul politist mi-a spus ca romanii nu au drept de munca aici deci pentru ce NIE, sa inteleg ca nu voi putea obtine NIE?
    Tot ce conteaza e sa reusesc sa obtin aceste acte pentru ca apoi voi reusi sa gasesc un angajator,pot obtine NIE sau nu imi vor elibera?multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  20. Sunt de cateva luni in spania am fost sa imi faca NIE dar nu se poate fara oferta de munca , cum pot obtine o oferta de munca ? Astept un raspuns va rog frumos

    RăspundețiȘtergere
  21. Sint in somaj si trebuie sa imi schimb NIE intrebarea este daca il pot schimba si de ce acte am nevoie:
    eu inainte la-m facut in Toledo acum locuiesc in Algete provincia Madrid si enpatronamiento este pe provincia Toledo (Yuncos) unde trebuie schimbat Toledo ori Alcobendas
    Va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  22. buna ziua,sunt casatorita cu un cetatean spaniol de un an de zile si as dori sa stiu daca trebuie sa-mi schimb NIE chiar daca nu mi-am schimbat numele sau daca in urma casatoriei trebuie sa-mi fac aici in spania un alt tip de document de identitate?va multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  23. Buna seara,tocmai am divortat si am nevoie sa schimb NIE pentru ca am schimbat numele de familie si am revenit la al meu.Problema este ca sunt in somaj de o luna de zile si un stiu daca asta ma poate afecta si NIE sa-mi fie eliberat in alte conditii(cu drept limitat de munca)avand in vedere ca eu am dreptul de munca indefinit in Spania.
    Va multumesc anticipat.
    Mirela.

    RăspundețiȘtergere
  24. buna ziua va rog frumos sa imi spuneti ce trebuie sa fac sa imi schimb cartea verde deoarece m-am casatorit si trebuie sa schimb numele de familie si ce acte sunt necesare va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  25. Strugariu Dyanaiulie 13, 2013

    buna seara am cautat pe internet informatii legate de autorizatia dreptului de munca si am gasit blogul dumneavoastra cateva lucruri interesante ....Va rog din suflet daca ma puteti ajuta macar cu un mic sfat in 2006-2008 am fost in spania am obtinuit acel certificat nie cu drept de munca cu valabilitate pana in 2009..intrebarea mea este urmatoarea acel nie de atunci il pot reinnoi sau sunt nevoita sa fac altul ,fara drept de munca dupa care sa obint autorizatia de munca !?am revenit in spania si cei la care lucrez sunt dispusi sa imi faca acte sa fiu in regula!va rog din suflet sa imi spuneti ce este de facut ! ce trebuie sa fac eu si ce trebuie sa faca ei Va multumesc pt atentia acordata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dyana,
      Raspunsurile la intrebarile tale, le gasesti aici:

      http://romaniinspania-gabriela.blogspot.ie/2012/03/cum-ma-pot-angaja-in-spania-in-urma.html#more

      Ștergere
  26. Buna ziua,
    In august urmeaza sa ma mut in Spania cu prietenul meu olandez care va lucra acolo legal. Eu nu am drept de lucru pana in 1 ianuarie dar as dori sa obtin NIE inainte de asta. Ce suma ar trebui sa am in cont pentru a demonstra ca ma pot intretine? Multumesc anticipat! Olga

    RăspundețiȘtergere
  27. buna , gabriela .am si eu o antrebare. as dori sa renunt la actele de spania, daca ami poti spune unde ar trebui sa ma duc sau ce trebuie sa fac ,multumesc angela.cosmin@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  28. am lucrat in 2009 mi a dat cartea verde desi am plecat in tara si am lasat o acolo la seful meu acuma mia spus ca un am niki o carte verde la ei desi politia m a gasit cu nr de nie in pc .de la extranjerie mi a spus ca un mi da cartea verde niki un mi o renoveaza ....cartea verde e temporala pe acel timp cat lucrez sau e pe toata viata ?multumesc mult o zi buna

    RăspundețiȘtergere
  29. Buna ziua ma numesc ionel si sint din romania .Am acte din 2006 tarjeta de rezidencia si nie dar nu am muncit in tot acest timp.Vreau sa va intreb daca gasesc pe cineva care sa imi faca un contract de munca pot reinoi acest permis de residencia.IMI puteti trimite un raspuns pa adresa de email marinescuion1975@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  30. buna ziua, in 2010 am obtinut certificatul de rezidenta comunitara,si sa facut o gresala la luna.si ziua nasteri, corect se scria 09-11-86,doamna de acolo a scris 11-09-86,ce se poate face in acest caz,,va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  31. Buna ziua...ma numesc Bogdan Radu muncesc de 3 ani in spania pe langa madrid si am toate in regula aici ..mie rezidenta, card de sanatate national si european emis de aici din spania, acum a venit aici si sotia cu fiul si am incercat sa scot rezidenta si nie pt amandoi si imi cer ca sa am nu stiu cati bani sau 1500 euro ca sa dovedesc ca ii pot intretine sau cam asa ceva...ca altfel nu le pot scoate nie si rezidenta...ca am incercat sa pun copilul pe cardul meu de sanatate si aia de acolo mi-au spus ca fara nie nu pot...de ce nu imi dau voie sa il pun pe cardul meu de sanatate sa beneficieze si el de ingrijiri medicale? si de ce imi cer sa am salar 1500 euro ca sa le fac rezidenta si nie??? astept raspuns ...va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  32. Buna am si eu o intrebare in prezent se mai face NIE??

    RăspundețiȘtergere
  33. Bună. Îmi poate face contract de munca fără nie

    RăspundețiȘtergere
  34. Cu buletinul poate sa Îți facă contract de munca?

    RăspundețiȘtergere
  35. Am si eu o intrebare va rog...este adevarat ca ptr a avea drept de munca in spania trebuie platita o taxa?se poate plati si din romania?

    RăspundețiȘtergere
  36. Buna,vreau sa mi aduc copilul in Spania, in speranta ca i gasesc ceva de lucru.Ii pot obtine N.I.E DACA. Nu are de lucru?Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  37. Salutare, mă ajută cineva? Am nevoie să cunosc în cât timp pot obține NIE, în Spania, sau aflându-mă în România, cu perioada de înregistrare, cu alte cuvinte, toată procedura de la început până în final. Merci anticipat!!!

    RăspundețiȘtergere
  38. Am lucrat numai pe perioada de vara pot sa optin nie

    RăspundețiȘtergere
  39. Buna seara,am o rugaminte mare daca ma puteti ajuta cu o informatie?
    Anul trecut am venit in Spania cu sotul meu,am obtinut oja blanca Nie valabila 3 luni. Dupa acestr 3 luni ne.am intors in tara.Acum de o luna de zile ne.am reintors in Spania,am fost la comisaría de policía sa ne facem nie.le,specificand ca dorim sa deschidem o autonoma.Ni s.a spus ca nu e nevoie sa schimbam nie.le, ci sa venim dupa ce ne dam de alta si ne va certificatul comunitar de rezidenta.Am insistat totusi daca pana atunci trebuie reinoit nie.le expirat evident.Au zis ca nu.Intre timp n.am reusit sa facem autonoma.Am vrut sa ma angajez si mi s.a spus ca avand nie.le expirat nu pot semna contractul.Ce sa fac?merg din nou la comisarie si cer alt nie?suntem pasibili de ceva daca nie.le estr expirat?

    RăspundețiȘtergere
  40. buna,stie cineva daca am apartament propietate personala am dreptul la rezidenta permanenta..? va multumesc

    RăspundețiȘtergere

Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.