29

Totul despre subventia pentru somerii cu varsta peste 55 de ani

In 14 iulie 2012 guvernul spaniol a modificat atat conditiile de acordare pentru aceasta subventie, cat si varsta: de la 52 de ani cat a fost inainte---> la 55 de ani).

Care sunt conditiile de acordare a acestei subventii?
  • sa fiti somer;
  • sa aveti varsta implinita de 55 de ani;
  • sa fii cotizat pentru pensie minim15 ani (din care ultimii 2 ani aflati in cei 15 sa fie chiar inainte de a solicita aceasta subventie);
  • sa fii cotizat pentru somaj, minim 6 ani pe tot timpul vietii (chiar daca sunt acumulati din diferiti ani), insa ultimele 3 luni sa se afle in ultimii 6 ani inainte de a solicita aceasta subventie;
  • sa nu aveti venituri mai mari de 481,05 euro/luna, adica 75% din SMI din 2012 (SMI = Salario Mínimo Interprofesional)
  • sa fiti inscris ca, in cautare de loc de munca (demandante de empleo) cu o luna inainte, 
  • sa nu fii refuzat nicio oferta de munca, curs sau orientare laborala; inscris in "Compromiso de actividad
  • daca va incadrati  in urmatoarele: 
                  - sa fii terminat de incasat vreo subventie;
                  - sa fiti emigrant revenit in Spania (daca ati  lucrat intr-o alta tara minim 12 luni, si nu aveti dreptul la nicio indemnizatie de incasat); !!! aici e valabil pentru cetatenii spanioli care au lucrat intr-o alta tara!!!
                  - sa fiti eliberat din inchisoare fara nicio indemnizatie acordata (timpul petrecut in inchisoare sa fie mai mare de 6 luni);
                  - ati beneficiat de o pensie de boala, insa va fost anulata pe motiv de vindecare;
                  - ati fost demis de la locul de munca involuntar, insa nu aveti dreptul sa incasati nicio indemnizatie de la stat.

Cand se solicita aceasta subventie?
  • in termen de 15 zile lucratoare (nu se pune sambata si duminica) de la data cand ati implinit varsta de 55 de ani
  • in cazul in care venitul lunar e mai mare decat cel prevazut in momentul implinirii varstei de 55 de ani si nu puteti solicita aceasta subventie, se poate REsolicita dupa maxim 12 luni (daca situatia economica se va deteriora)
Cat timp vei incasa aceasta subventie?
  • pana persoana in cauza va implini varsta de pensionare
Care va fi suma incasata?
  • 426 de euro/lunar, insa aceasta suma se va actualiza anual, adica 80% din IPREM (IPREM = Indicador Público de Renta de Efectos Múltiples)
 de: Gabriela

Daca vi s-a parut utila postarea, atunci apasati LIKE, pentru a afla si altii de ea.  


Cititi si: Tipuri de subventii in Spania

29 de comentarii:

  1. Ionel Puscasiulie 26, 2012

    Multumim. Santeti singurul care apare pe internet cu astfel de informatii in limba romana.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu multa placere! Ma bucur ca pot fi de folos.

      Ștergere
  2. ESTE ADEVARAT CA SE ANUNTA O ALTA MODIFICARE A SUBSIDULUI MAYORES DE 55 ANI?DACA DA VA RUGAM SA NE TINETI LA CURENT.MULTUMIM,,,

    RăspundețiȘtergere
  3. MA NUMESC ,VASILE DIN TOLEDO,AM 57 DE ANI,SINT IN ASUTORUL NORMAL,AM COTIZAT LA SOMAJ 8 ANI ,AM SI 26 DE ANI VECHIME IN ROMANIA,AM SOTIE CARE LUCREAZA IN SERVICIUL DOMESTIC CU NOMINA DE 500E.NU AM COPII MINORI.DUPA NOILE REGLEMENTARI,POT BENEFICIA DE :SUBMICIDIO MAYORES DE 55 ANI,,DACA NU AM COPII MINORI?VA ROG FRUMOS SAMI RASPUNDETI..VA MULTUMESC MULT..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vasile,
      Prea putine persoane la varsta de 55 ani au copii minori... Deci, aceasta conditie nu exista.

      Ștergere
  4. buna ziua...as vrea sa stiu daca anii cotizatiin spania la seguridad social se aduna la anii de pensie din romania...sau am pierdut 7 ani in spania degeaba si nu mi se adauga la vechime in romania pt pensie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anii munciti in Spania se iau in considerare. Insa, trebuie sa solicitati "vida laboral"

      Ștergere
  5. MURESAN TOLEDO 58 ANIL,AM TERMINAT SOMAJUL MAXIM DE 2 ANI SI MAM PREZENTAT SA-MI DEPUN ACTE PENTRU AJUTOR ,DAR MIA ZIS SA DEPUN PENTRU MAYORES DE 55 DIRECT FARA SA INTRU IN AJUTOR,ESTE CORECT?SAU IMI PLATESTE SI AJURORUL PINA IMI ESA DE MAYORES.VA ROG GABRIELA SA-I RASPUNDETI.MULTUMESC.

    RăspundețiȘtergere
  6. Costel, Toledoaugust 10, 2013

    BUNA GABRIELA, AM DEPUS DE DOUA LUNI DOSARUL PENTRU:MAYORES DE 55.OARE CAM CIT DUREZA PINA LA REZOLVARE? MULTUMESC GABRIELA.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Costel,
      Depinde de numarul de dosare pe care il au... Si mai ales ca e perioada vacantelor... Insa, in momentul in care ti se va aproba, banii ii vei primi retroactiv (incepand cu data depunerii dosarului). Daca vrei sa afli situatia dosarului tau, atunci suna la 901 11 99 99, SEPE. Insa, ATENTIE, nu suna din Romania!

      Ștergere
  7. sunt nicolae am lucrat aici in spania numai 2 ani si 4 luni.acum sunt somer pina in martie dar in febroarie inplinesc 55 ani.ma incadrez la subventia de mayores.ce acte imi trebuie
    multumesc

    RăspundețiȘtergere
  8. ma numesc ioan sunt in somaj in spania si am peste 55 ani cartea de munca este la mine cum trebuie sa procedez sa beneficiez de subventia pentru someri cu virsta de peste 55 ani unde trebuie depusa cartea de munca din romania ,in spania am lucrati 8 ani iar in romania 22 ani

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna ziua. Am 58 de ani,sunt in somaj ,am cotizat 5 ani si 10 luni, beneficiez de ajutor de somaj daca nu am cotizat 6 ani ?
    Multumesc mult.

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna ziua . Mai beneficiez de ajutor de somaj daca plec acasa in tara ?
    Multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
  11. Gabi te rog sa-mi spui daca in perioada de 15 ani se include si perioada din Romania.
    Sotul meu are lucrat in Romania 16 ani si 8 in Spania.
    Foarte util ce faci pentru romanii nostrii. felicitari

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna ziua. Cum obtinem libro de familie in Spania. Cred ca se cere pentru prejubilacion.
    Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  13. giurgiu adinaiunie 10, 2014

    Buna ziua,
    Am 62 de ani, am cotizat in Romania 19 ani si 11 in Spania si acum am terminat de incat subsidio agrario in Andalusia. In Romania am pensie pentru limita de varsta. Pot beneficia de somaj in regim general, de ajutor pentru mayores sau de pensie anticipata? Mi s-a spus ca nu mai pot beneficia de nimic avand pensie in Romania.

    RăspundețiȘtergere
  14. giurgiu adinaiunie 10, 2014

    Multumim pentru informatii

    RăspundețiȘtergere
  15. buna,ma numesc cati bivolaru am 49 ani in octombrie va rog sa-mi spuneti ce acte i-mi trebuie sa beneficiez de ajutoru peste 45 ani specific am luat de doua ori somaj si o singura data ajutor de somaj anul viitor in vara am din nou zile am cotizat 6 ani in regim agricol astept raspuns multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
  16. buna ziua! ma incadrez in toate punctele cerute pt acordarea ajutorului pt persoane trecute de 55 ani.
    am luat somaj doi ani ,am continuat apoi sa primesc subsidio pt o perioada de sase luni,ultima luna fiind noiembrie 2014.
    cum trebuie sa procedez sa dovedesc ca am cotizat 15 ani.pt ca in spania am lucrat doar 8 ani ,restul fiind in romania
    cand trebuie sa depun dosarul si ce pot sa fac daca se respinge?

    RăspundețiȘtergere
  17. Buna ziua! Am lucrat 8 ani in Spania numai pe perioada de 5 luni /an.Am cotizat la seguridat social in aceasta perioada. Acesti ani se calculeaza la pensia din tara! Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  18. BUNA GABRIELE! VASILE T.M,AM DEPUS ACTE PENTRU MAIORES DE 55 ANI DE 1,8 LUNI,NU MIA VENIT NICI UN REZULTAT. DAR DUPA 3 LUNI - AM PRIMIT UN DENEGADO. AM MERS CU SCRISOAREA LA PARO,A ZIS CA NUI NIMIC RAU. OARE MAI AM SPERANTE LA UN REZULAT? SE POATE DEPUNE ACTELE SI A DOUA OARA?

    RăspundețiȘtergere
  19. Buna ziua Gabriela mama si-a depus actele anul trecut in 24iunie si i-a venit anul acesta in februarie si a venit denegado am facut contestatie si tot nu ne lamureste mentionez faptul k are 30de ani in România si 3ani jumate in Spania si ultimele 3luni in general se mai poate depune este vreo solutie sa stim dc multumesc

    RăspundețiȘtergere
  20. Bun gasit, as dori sa stiu daca mai este in vigoarea aceacta lege!?
    Si cum este cu cei 2 ani!?
    Daca esti deja in somaj cum mai cotizezi la fondul de pensii si deci se scade din cei doi ani perioada de cand esti in somaj,nu?

    RăspundețiȘtergere
  21. Buna , am 61 de ani am cotizat in Spania 12,7 ani,primesc ajutor pt persoane trecute de 55 ani si mi sa spus ca pot primi si pensie anticipata din Romania dar nu pot decat cumulat cu vechimea din Spania pt ca in Romania am vechime 32 ani.Se poate?

    RăspundețiȘtergere
  22. Gabriela numai tu ne mai poți daun sfat neinteresanta material,îți mulțumesc pt.inima mare pe care o ai
    Suntem în vârstă și mulți ne vad ca pe.o matura după ușa, doar toți au aspiratoare. MULTUMES MULT și multa putere de munca

    RăspundețiȘtergere
  23. GABRIELA, sint Anisoara Ciobanu,m.ar interesa dacă șomajul și concediu medical, intra în calculul vechimii și acum cobrez RAI, nu știu dacă mi se oprește la seguro din acest ajutor.Mtumesc din suflet.

    RăspundețiȘtergere

Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.