19

Totul despre stampilarea carnetului de somaj

Stampilarea (renovarea) carnetului de somaj (documento acreditativo del alta y renovación de la demanda) este obligatorie in cazul in care incasati o indemnizatie/subventie de somaj.


Ce se intampla daca uitati sa mergeti la stampilat?

Veti fi sanctionati altfel:
  • o luna, daca este pentru prima data;
  • 3 luni, daca este pentru a doua oara;
  • 6 luni, daca este pentru a treia oara;
  • pierderea definitiva a indemnizatiei/subventiei, daca este pentru a patra oara.
In cazul in care sunteti beneficiar a programului RAI (Renta Activa de Inserción), intarzierea renovarii a carnetului de somaj (chiar daca e una singura), duce la pierderea TOTALA a acestei subventii.

NOTA!  E permis ca, stampilarea carnetului de somaj sa se faca cu 24 de ore inainte sau cu 24 de ore dupa data ce figureaza pe carnetul de somaj, fara a primi vreo sanctionare. Insa, daca renovarea se face pe internet e obligatoriu sa fie doar in ziua trecuta pe carnetul de somaj (documento acreditativo del alta y renovación de la demanda)

de: Gabriela

Cititi si:  Serviciile SEPECAM online in Spania (Castilla de la Mancha)

Pasii care trebuie urmati pentru solicitarea "utilizatorului" si parolei de la SEPECAM online

19 comentarii:

  1. Am beneficiat de somaj acum catva timp. Pentru a beneficia de 6 luni erau necesare 550 de zile. Eu am avut 600 de zile cotizate, si vreau sa aflu daca mai beneficiez de diferenta de 50 de zile in cazul in care solicit din nou somajul.
    Multumesc anticipat.
    Marian

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Marian,
      Niciodata zilele de somaj nefolosite nu se vor pierde. Nu mi-ai scris daca in momentul de fata muncesti legal. Insa, in momentul in care vei incheia un contract de munca, cu siguranta vei beneficia si de zilele neefectuate.

      Ștergere
  2. Da, muncesc legal. Pe 5 septembrie a fost un coleg la somaj si spunea ca nu i s-a mai luat in considerare diferenta de zile ramasa de la somajul anterior. I s-au luat in considerare doar zilele cotizate dupa terminarea somajului, de aceea nici nu s-a incadrat, pentru o diferenta de 31 de zile. Multumesc foarte mult pentru raspuns. Felicitari pentru site, si multumiri pentru toata informatia continuta in acest site.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Marian,
      Sa ne lamurim putin...
      In momentul terminarii unui contract de munca, angajatului i se va spune de la INEM daca se incadreaza in vreo subventie/ajutor/indemnizatie de somaj. Odata incadrat, i se va zice cate zile va beneficia + zilele de somaj neefectuate.
      Colegul tau probabil nu a acumulat suficiente zile pentru a putea beneficia de vreun tip de subventie

      Ștergere
  3. BUNA GABRIELA,AZI UN PRIETEN AZI TREBUIA SA SEMNEZE ONLINE ,DAR PRIETENUL A ZIS CA ESTE CODUL DIN PARO SI ESTE BLOCAT ONLINE.EU SANT IN ROMANIA ACUM ,SI ACUM CE ESTE DE FACUT ACUM? O SA PIERD PERMISUL DE MUNCA? DE NISTE PRIETENI ACUM DE MUNCA SI APOI DACA VIN EU SI O SA-MI DEA DE MUNCA APOI PREMISUL ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu se poate sa fie blocat. Lasati-mi la CONTACT adresa d-voastra de e-mail si am sa va coordonez direct ceeea ce trebuie sa faceti. Insa, ASTAZI, deoarece maine va fi prea tarziu.

      Ștergere
  4. Am auzit ca numai se semneaza pe internet de la cineva care locuieste in comunitatea Valenciana care a trebuit sa se duca personal acolo.E valabil pt toata Spania?Eu locuiesc in Comunidad de .Zicea ca de anu asta s-a intrerupt semnarea pe internet.E adevarat?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Rodica - Castiila de la Manchaianuarie 04, 2013

      Locuiesc in Castilla de la Mancha si chiar azi mi-am semnat carnetul de somaj de pe internet. Deci, in Castilla de la Mancha se poate semna!!

      Ștergere
  5. D-na Gabriela
    Am auzit ca numai se semneaza pe internet de la cineva care locuieste in comunitatea Valenciana care a trebuit sa se duca personal acolo.E valabil pt toata Spania?Eu locuiesc in Comunidad de Madrid.Zicea ca de anu asta s-a intrerupt semnarea pe internet.E adevarat?
    Multumesc pt raspunsul de mai sus dar as dori sa stiu daca in Madrid e la fel.

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna ziua doamna gabriela,am si eu o nelamurire am terminat somajul pe data de 28 feb 2013,eu sunt in tara si am primit plic la adresa lasata in spania ca trebuie sa ma prezint la cursuri.este vreun risc daca nu ma prezint e posibil sa nu imi mai intre banii pe ultima luna adica acum pe 10 martie??????????? ast raspuns urgent multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In ce data trebuie sa va prezentati la primul curs?

      Ștergere
    2. pe data de 7 martie si sa-mi spuneti ce riscuri sunt daca nu ma prezint?

      Ștergere
    3. Daca ati terminat somajul pe data de 28 februarie 2013, si nu mai aveti dreptul la nicio subventie de incasat, atunci nu va afecteaza cu nimic neprezentarea la curs. In caz contrar, DA va afecteaza. Deoarece, suma ce trebuie s-o incasati pe data de 10 martie e suma aferenta lunii februarie (01/02 - 28/02).

      Ștergere
    4. nu mai am de primit nici o subventie deci nu ma afecteaza cu nimic daca nu ma prezint la curs si mai pot primi si ultima suma?daca e asa va rog sa-mi mai raspundeti odata multumesc mult si cu ocazia zilei de astazi 1 martie va doresc o primavara frumoasa si un an nou mai bun.

      Ștergere
    5. 1. In acest caz, nu va afecteaza cu absolut nimic daca nu va prezentati la curs.

      2. Multumesc, la fel!

      Ștergere
  7. am primit somaj in 2010 2 luni lam resolicita in 2011 am luat diferenta ,nu miam mai bagat ajutorul ,anul acesta am 100 de zile imi pot baga ajutorul?ce acte imi trebuie?

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna ziua,am si eu un prieten care trebuia sa semneze somajul pe data de 1 al acestei luni si nu a putut ajunge imi puteti spune ce se intimpla?va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna ziua d-mna Gabriela ce pasi trebuie urmati sa pun viza pe internet ca nu stiu cum se face, imi trebuie ceva cod?

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna ziua d-mna Gabriela ce pasi trebuie urmati sa pun viza pe internet ca nu stiu cum se face, imi trebuie ceva cod?

    RăspundețiȘtergere

Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.