4

Obtinerea pasaportului simplu electronic pentru cetatenii romani cu domiciliul in strainatate (CRDS)


Puteţi beneficia de paşaport CRDS dacă sunteţi cetăţean român care are atribuit un Cod Numeric Personal şi dacă :
- aţi dobândit drept de şedere pentru o perioadă de cel puţin un an sau, după caz, aveţi prelungit succesiv dreptul de şedere , în decurs de un an, pe teritoriul statului respectiv;
- aţi dobândit un drept de şedere pe teritoriul statului respectiv în scopul reunificării familiale cu o persoană care are domiciliul în statul respectiv;
- aţi dobândit drept de lungă şedere sau drept de şedere permanentă;
- aţi dobândit cetăţenia statului respectiv;
- aveţi drept de muncă;
- sunteţi înscris la o instituţie privată sau publică pentru studii sau formare profesională;
- sunteţi posesorul unui certificat de înregistrare ori al unui document care atestă rezidenţa într-un stat membru UE sau al Spaţiului Economic European.
Cererea pentru eliberarea paşaportului trebuie depusă personal.
Documente necesare:
a) cererea de obţinere a paşaportului (furnizată de sistemul informatic la consulat);
b) dovada achitării taxelor şi tarifelor de emitere a paşaportului;
c) permisul de şedere original sau atestatul de înscriere în registrul de populaţie rezidentă de la autoritatea ţării de domiciliu sau orice alt document care atestă dreptul de şedere legală (ex: certificat de rezidenţă eliberat de primăria locală, paşaportul emis de autorităţile ţării de reşedinţă în cazul în care aveţi cetăţenia acesteia, etc.) în original ;
d) cartea de identitate emisă de autorităţile statului de reşedinţă în original – permisul de conducere care menţionează domiciliul pentru statele care nu eliberează străinilor cărţi de identitate sau certificat de rezidenţă emis de primăria locală;
e) certificatul de naştere romanesc in original;
f) certificatul de căsătorie romanesc in original (pentru cei căsătoriţi şi pentru cei văduvi);
g) sentinţa de divorţ rămasă definitivă în original (pentru cei divorţaţi);
h) certificatul deces romanesc al soţului/soţiei, in original (pentru cei văduvi);
i) paşaportul vechi in original;
j) buletinele sau cărţile de identitate româneşti in original. 

Documente necesare pentru obţinerea unui paşaport de cetăţean român cu domiciliul în străinătate - pentru minor:
a) cererea de obţinere a paşaportului;
b) dovada achitării taxelor şi tarifelor de emitere a paşaportului;
c) permisul de şedere original al părinţilor/părintelui în care să fie inclus minorul ori permis de şedere emis de autorităţile statului de reşedinţă având ca titular minorul sau atestatul de înscriere în registrul de populaţie rezidentă de la autoritatea ţării de domiciliu sau orice alt document care atestă dreptul de şedere legală (ex: certificat de rezidenţă pe numele minorului eliberat de primăria locală, paşaportul emis de autorităţile statului de reşedinţă dacă misnorul are cetăţenia acestuia, etc.) în original.
d) cartea de identitate emisă de autorităţile statului de reşedinţă în original – dacă este cazul în funcţie de vârstă sau certificat de rezidenţă emis de primăria locală;
e) certificatul de naştere românesc în original;
f) certificatul de căsătorie românesc în original al părinţilor;
g) sentinţa de divorţ rămasă definitiva in original (in cazul părinţilor divorţaţi), din care sa rezulte cărui părinte i-a fost încredinţat minorul;
h) Hotărârea judecătorească rămasă definitivă prin care se încredinţează minorul reprezentantului său legal care face cererea de eliberarea a paşaportului (pentru minorii sub 14 ani) sau care îşi exprimă acordul sub forma declaraţiei legalizate;
i) certificatul de deces românesc al părintelui, în original (în cazul în care un părinte este decedat);
j) paşapoartele părinţilor in original / pentru spaţiul UE cărţile de identitate în original;
k) declaraţia de acord a părinţilor / părintelui / tutore lui / reprezentantului legal, după caz.

Ambasadele şi consulatele României sunt în măsură să ofere informaţii suplimentare, în funcţie de practica locală. De asemenea, informaţii generale despre procedura de obţinere a paşapoartelor pot fi accesate pe site-ul http://www.pasapoarte.mai.gov.ro/ al Direcţiei Generale de Paşapoarte.

ATENŢIE! Paşaportul CRDS poate fi electronic sau temporar. Paşaportul temporar are perioada de valabilitate de 1 an iar paşaportul electronic este valabil 3 ani pentru minorii cu vârste sub 6 ani şi 5 ani pentru cetăţenii români cu vârste peste 6 ani.

Sursa: Ambasada Romaniei la Madrid

Cititi si: Obtinerea pasaportului simplu electronic pentru cetatenii romani cu domiciliul in strainatate (CRDS)


4 comentarii:

  1. Necesit o informatie care in momentul de fata imi este vitala!In principiu, este vorba despre expirarea pasaportului fiului meu care tocmai a implinit varsta de 14 ani in luna decembrie a anului trecut.Precizez ca suntem domiciliati ca rezidenti de 4 ani in Cataluña, copilul avand la dispozitie doar N.I.E-ul si certificatul de nastere romanesc .Din pacate, nu ne-am reintors in tara pentru a-i intocmi buletinul romanesc la implinirea varstei de 14 ani.
    Intrebarea mea, este cum vom putea obtine la Consulatul Roman de la Barcelona acest pasaport si care sunt pasii de urmat in obtinerea lui..?
    Este posibil , ca prin acel ,,Titlu de calatorie,, sa obtin o procura care sa-mi permita delegarea unei persoane din tara care sa-mi favorizeze obtinerea pasaportului copilului...?Exista si alte maniere prin care sa obtin actul in discutie, mentionand ca nu avem posibilitatea momentana de a ne reintoarce in tara..?
    As dori pe cat se poate un raspuns urgent, in acord cu asentimentul d-voastra intrucat fiului nostru i s-a propus un schimb de experienta,in cadrul unei tabere de copii, in Franta.Obtinerea pasaportului in acest caz ii este vitala si am dori ca el sa poata sa dea curs acestei calatorii.
    Va multumesc anticipat!








    RăspundețiȘtergere
  2. Imi cer scuze insa n-am inteles in intregime substraturile informatiei...care ar fi diferenta dintre un pasaport CRDS si vechiul pasaport expirat, oficializat in Romania?Diferenta consta doar in adresa de pe pasaport?La CRDS este trecuta adresa la care domiciliem in prezent, in Spania, comparativ cu vechiul pasaport unde este trecuta adresa la care domiciliam in Romania...?
    Asadar, in cazul in care reactualizam pasaportul romanesc al baiatului, cu adresa de domiciliu din tara, mai este necesara intoarcerea in tara pt a-i intocmi in prealabil si buletinul...? Putem sa oficializam toate actele la Consulatul Romaniei la Barcelona?Si o ultima intrebare..daca mai este necesara in prealabil o programare la Consulatul Romaniei pt intocmirea pasaportului?
    Mii de multumiri pt ajutorul acordat!

    RăspundețiȘtergere
  3. ce acte ami sunt necesare pentru ami face pasaportul cu sedere an spania

    an cazul an care am pasaportul expirat si buletinul pierdut

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dupa ce perioada de domiciliu(cu acte)in strainatate trebuie predata C.I. romaneasca?

      Ștergere

Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.