21

Obtinerea cartii de identitate


A. CARTE DE IDENTITATE (in cazul expirării, furtului, pierderii, deteriorării, sau schimbării numelui după căsătorie/divorţ)

Documente necesare 
1.Paşaportul valabil/Cartea de identitate românească
2. 5 fotografii

În conformitate cu noile reglementări pentru reînnoirea cărţii de identitate, cetăţenii români au la dispoziţie următoarele variante:
  • Reînnoirea cărţii de identitate prin procură întocmită la oficiul consular.
Aceasta se poate solicita cu maximum 6 luni înainte de expirarea cărţii de identitate/buletinului. Procura se întocmeşte în baza unui document de identitate valabil (carte de identitate, adeverinţă provizorie de identitate, paşaport electronic simplu/temporar sau titlu de călătorie valabil).
Taxa consulară este de 60 euro.

  • Deplasarea În România în vederea reînnoirii cărţii de identitate.
În cazul în care nu mai sunteți în posesia unui pașaport valabil sau a unei cărți de identitate valabile, deplasarea se va face pe baza unui titlu de călătorie eliberat de oficiul consular.
Taxa consulară pentru titlul de călătorie este de 65 euro.

Important!
Cetăţeanul român care nu mai este în posesia documentului de identitate (urmare a pierderii) va prezenta denunţul făcut în faţa autorităţilor spaniole, care va trebui tradus şi legalizat sau va da o declaraţie pe propria răspundere prezentând situaţia şi condiţiile în care a pierdut documentele respective,declaraţie care va fi autentificată de către oficiul consular.

NOTA
Documentele sus menţionate vor fi prezentate în original şi fotocopieLipsa unuia dintre documentele sus menţionate duce la respingerea solicitării. 

B. PRIMA CARTE DE IDENTITATE 

PÂNĂ LA ÎMPLINIREA VÂRSTEI DE 18 ANI
Documente necesare:
  • documentul eliberat de autorităţile statului spaniol din care să rezulte motivul întemeiat (boală, studii, etc.) pentru care minorul nu se poate deplasa în ţară, tradus şi legalizat de oficiul consular sau de către un traducător autorizat 
  • cererea pentru eliberarea actului de identitate, semnată atât de minor, cât și de părinte/reprezentant legal;
  • certificatul de naștere, original și copie;
  • actul de identitate al unuia dintre părinţi sau al reprezentantului legal, original și copie
  • documentul cu care părintele/reprezentantul legal face dovada adresei de domiciliu, original și copie
  • certificatul de căsătorie al părinţilor sau, după caz, hotărârea judecătorească de divorț, definitivă şi irevocabilă, în cazul în care părinţii sunt divorţaţi, original și copie
  • chitanța reprezentând contravaloarea cărţii de identitate - 7 lei;
  • timbrul fiscal sau chitanţa reprezentând contravaloarea taxei extrajudiciare de timbru - 4 lei.
La împlinirea vârstei de 14 ani, minorul se prezintă la ghișeu, însotit de unul dintre părinți sau, după caz, de reprezentantul său legal, de persoana desemnată din cadrul centrului specializat aflat sub autoritatea serviciului public de asistenţă socială sau de persoana căreia i-a fost încredinţat în plasament, pentru a solicita eliberarea actului de identitate.
În situația în care părinţii au domicilii diferite, cererea pentru eliberarea actului de identitate se semnează de părintele la care minorul are domiciliul, în condiţiile legii.
Pentru minorul care, deși a fost încredintat prin hotarâre judecatorească unuia dintre părinţi, locuieşte statornic la celălalt părinte, se solicită declaraţia de consimţământ a părintelui căruia i-a fost încredinţat, din care să rezulte că este de acord ca în actul de identitate al minorului să fie înscrisă adresa la care acesta locuieşte statornic.
Declaraţia prevăzută poate fi dată la ghişeu, în prezenţa personalului consular, iar în situaţiile în care părintele nu se poate prezenta la ghişeu, declaraţia trebuie sa fie autentificată la notarul public român sau la un alt oficiu consular.
NOTĂ:
Documentele sus menţionate vor fi prezentate în original şi două fotocopii.

DUPĂ ÎMPLINIREA VÂRSTEI DE 18 ANI
Documente necesare:
  • documentul eliberat de autoritățile statului de reședință din care să rezulte motivul întemeiat (boală, studii, etc.) pentru care nu se poate deplasa în țară, tradus de un traducator autorizat și legalizat de Secția Consulară
  • cererea pentru eliberarea actului de identitate;
  • certificatul de naștere, original și copie;
  • documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original și copie;
  • declarația unuia dintre părinți ori a unei terțe persoane, din care să rezulte faptul că identitatea declarată în cererea de  eliberare a actului de identitate, coroborată cu imaginea preluată ori cu fotografia atașată cererii, aparține solicitantului;
  • fișa cu impresiunile decadactilare ale solicitantului realizată de unitatea de poliție de la locul de domiciliu sau reședință al solicitantului;
  • chitanța reprezentând contravaloarea cărții de identitate - de 7 lei;
  • timbrul fiscal sau chitanța reprezentând contravaloarea taxei extrajudiciare de timbru - 4 lei.
NOTA
Documentele sus menţionate vor fi prezentate în original şi 2 fotocopii 
IMPORTANT!
CERTIFICATELE DE TARE CIVILĂ (DE NAȘTERE, CĂSĂTORIE SAU DECES) PLASTIFIATE SAU DETERIORATE ÎȘI PIERD VALABILITATEA.

NOU!

SECȚIA CONSULARĂ A AMBASADEI ROMÂNIEI LA MADRID VĂ POATE EFECTUA TRADUCEREA DOCUMENTULUI CARE JUSTIFICĂ MOTIVUL PENTRU CARE SOLICITANTUL NU SE POATE DEPLASA ÎN ȚARĂ


Sursa: Ambasada Romaniei la Madrid

21 de comentarii:

  1. Daca ma puteti ajuta sa imi spuneti exact ce acte am nevoie pentru a schimba buletinu dupa divort

    RăspundețiȘtergere
  2. am buletinul expirat ,trebuie sa merg neaparat in romania sa mi-l schimb sau pot si de aici?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Puteti sa intocmiti o procura prin care sa imputerniciti o persoana din Romania sa vi-l solicite.

      Ștergere
  3. imi expira buletinul si vreau sa-mi scot procura ptr a o trimite in romania ...tre sa ma duc la consulat sau se poate si la ambasada ? stau in provincia de guadalajara dar sunt mai aproape de madrid si mi-ar conveni mai bine la ambasada .pe nie de spania am adresa in provincia madrid dar nu stiu daca iti cere impatronamentul ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1.Guadalajara este in jurisdictie la Consulatul Romaniei de la Ciudad Real, de aceea, acolo trebuie sa mergeti sa intocmiti procura.

      2. NIE nu va e de niciun folos la Consulat. Acolo vi se vor cere doar acte romanesti.

      Ștergere
    2. Cuma asa?!???!acum o saptamana in Castellon mi-au cerut:denuntia (am pierdut buletinul si nie)tradusa si legalizata,empadronamiento tradus si legalizat,certificat roman de nastere si hotararea de divort(in caz ca sunt divortata)tradusa si legalizata!!!!!!!Hai sa facem o socotela cam cati bani am nevoie pt un pasaport cdr?!?????hororizata scarba de romania ce am!!!

      Ștergere
  4. Mi sa furat buletinul (portofelul) am facut denuntie la politie ...ce ar trebui ca sa imi fac buletinul din nou..am pasaportul si actul de nastere cu mine in spania in afara legalizarii sau traducerii denuntiei ce altceva imi trebuie si daca pot sa il fac in madrid... Ca sa merg in tara sa il fac ar insemna sa imi pierd locul de munka...o zi faina si un raspuns daca se poate

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Marius,
      Daca nu poti merge in Romania, atunci iti ramane o singura optiune: aceea de a imputernici pe o persoana din Romania pentru a-ti solicita alta carte de identitate. Procura o poti intocmi la oficiul consular din Madrid.

      Ștergere
  5. buna.as dori sa stiu cum pot sa imi renovez buletinul care mi-a expirat in iunie anul acesta,mentionez ca locuiesc in spania(zaragoza) si nu am buletinul aici il am in tara

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna. Am si eu o intrebare, sper sa ma poti indruma.Am o sora care a implinit 18 ani in august 2013, insa nu are nici carte identitate nici pasaport,deoarece cand am venit in Spania avea 13 ani si au trecut-o pe pasaportul mamei mele. In Romania parintii mei nu au nicio proprietate. Ce se poate face pt a obtine un document de identitate pentru sora mea?

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna ziua as dori sa stiu cum imi pot renova buletinul aici in spania mia expirat buletinul anul trecut pe 13 august si akum 2 luni mam maritat cu un spaniol as dori sti ce acte imi trebuie si unde sa ma duc sint din almeria ..multumesc si ast raspuns

    RăspundețiȘtergere
  8. buna ziua am si eu o intrebare?mie imi expira buletinul si vreau sa fac altul aici la consulatul din castelleon ce acte imi trebuie ,fiindca am auzit ca imi trebuie si ceva acte din tara?astept raspuns pe face,va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  9. buna ziua,am expirate pasaportul si buletinul,as putea sa le schimb fara a merge-n Romania sau fara a avea procura?locuiesc in Huelva-multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  10. buna ziua,am un nepot inchis in spania care se elibereaza pe 9decembrie,nu are nici un act,ce e de facut?cand iese nu are unde sta si nici unde merge,noi de acasa l am ajuta dar nu stim cum.in speranta unui raspuns va multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  11. Buna ziua...imi expira buletinul luna viitoare pe 21...inca il pot schimba la consulat si de ce acte as avea nevoie mai exact?...multumesc

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna ziua ma numesc Andreea si am si eu o intrebare sotul meu a pierdut buletinul il poate face aicea sau ce trebuie facut. Va multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  13. BUEN AZIUA
    AM BULETINUL SI PASAPORTUL EXPIRAT. IN ROMANIA NU MAI AM PE NIMENI CU PROPRIETATE DE DOMICILIU. LA CONSULTA, PTR PROCURA ITI CER SA I PE CINEVA IN ROMANIA CU CASA.
    CUM SE PROCEDEAZA IN ACEST CAZ IN CARE DOMICILIU MEU ESTE AICI IN SPANIA SI AM NEVOIE DE RENOVAREA BULETINULUI ?
    VA MULTUMESC

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poti face pasaport spañol,dute la polie aici si intreaba,ca nu stiu sa spun exact ce si cum....si eu trebuie sa schimb buletinul,dar nu inteleg de ce nu il fac aici,freaca oamenii pe drumuri,dai o gramada de bani,iti cere atitea hîrtii,in fin,...bafta...

      Ștergere
  14. Bună ziua. Aş vrea să ştiu daca este posibil să împuternicim pe cineva din românia să solicite prima carte de identitate pentru copilul nostru care este resident în Spania şi locuieşte şi studiaza în Madrid cu ambii părinţi. Mulţumesc anticipat pentru informaţie.

    RăspundețiȘtergere
  15. Buna seara..am si eu intrebati am un fiul meu inplicat 14 ani cum nu pot vi romania si poti aici spania consulta? ??

    RăspundețiȘtergere
  16. Persoana imputernicita trebuie sa aiba acelasi domiciliu cu solicitantul buletinului?

    RăspundețiȘtergere

Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.