19

Obtinerea titlului de calatorie


Titlul de călătorie este documentul care se eliberează cetățenilor români aflați în străinătate, care nu mai posedă un document de călătorie valabil,
pentru ca titularul să se poata întoarce în România sau pentru a putea întocmi o procură în vederea preschimbării cărții de identiate.

Pentru obţinerea unui titlu de călătorie nu este necesară o programare prealabilă, iar eliberarea acestuia se face în aceeaşi zi.
Costul unui titlu de călătorie este de 65 de euro și are o valabilitate de 30 de zile.


A. Eliberarea Titlului de Călătorie pentru adulți

În cazul adulților, este obligatorie prezentarea pașaportului și a cărtii de identitate expirate. În cazul în care aceste acte au fost pierdute sau furate, este obligatorie prezentarea unui denunț în fața autorităților spaniole.
De asemenea, dacă nu mai posedați niciun document de identitate românesc, este recomandabil să prezentați o copie a cărții de identitate sau a pașaportului, cartea de alegător, permisul de conducere românesc, livretul militar sau să cunoașteți codul dumneavoastră numeric personal, cod ce contine 13 cifre și poate fi găsit atât în certificatul de naștere cât și în cărțile de identitate și pașapoarte.
 

B. Eliberarea Titlului de Călătorie pentru minori

În cazul minorilor este obligatorie prezența ambilor părinți (sau, după caz, a celui care deține custodia minorului) care trebuie să prezinte, în original, cărțile de identitate sau pașapoartele valabile, pașaportul expirat al minorului și certificatul de naștere al copilului.
Daca minorul are doar certificat de naștere eliberat de Registrul Civil Spaniol, acesta trebuie, în mod obligatoriu, să nu conțină erori cu privire la datele de identificare ale părinților și ale minorului și trebuie sa aibă aplicată Apostila de la Haga.
Apostila de la Haga este aplicată gratuit numai la Tribunalul Superior de Justitie al Comunitatii Autonome în care a fost eliberat certificatul. Nu este valabila apostila aplicată de notari.
În cazul minorilor încredințați unuia dintre părinți, trebuie prezentată, în original, hotărârea românească de divorț/încredințare a minorului cu mențiunea "definitivă și irevocabilă".
În cazul în care numele actuale ale părinților nu coincid cu cele din certificatul de naștere al minorului, va trebui să prezentați și certificatul de căsătorie, sentința de divorț sau documentul din care reiese respectiva schimbare.
Dacă unul sau ambii părinți au documentele de identitate românești expirate, acestora li se vor elibera, de asemenea,  titluri de călătorie.
În cazul pierderii pașaportului anterior al minorului, se va prezenta denunțul făcut în fața autorităților spaniole.
Prezența minorilor la sediul Secției Consulare este obligatorie doar pentru cei cu vârsta cuprinsă între 14 și 18 ani. Pentru minorii sub 14 ani, părinții pot aduce o fotografie tip carnet pe fundal alb.
În cazul în care unul dintre părinţi nu se poate prezenta la consulat, este necesar acordul scris al celuilalt părinte, autentificat de un notar public din România sau de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României din străinătate.
NOTĂ:
CERTIFICATELE DE STARE CIVILĂ (DE NAȘTERE, CĂSĂTORIE SAU DECES) PLASTIFIATE SAU DETERIORATE ÎȘI PIERD VALABILITATEA

NOU!

SECȚIA CONSULARĂ A AMBASADEI ROMÂNIEI LA MADRID VĂ POATE EFECTUA TRADUCEREA CERTIFICATULUI DE NAȘTERE SPANIOL.


Sursa: Ambasada Romaniei la Madrid

19 comentarii:

  1. Buna ziua mi a expirat termenul de pasaport, sant pusa an pasapaportul mamei mele care anca este valabil pana an 2017 sant an custodia mamei definitiv si revocabil solicit un permis de calatorie ¿ce acte am nevoie? va multumesc astept raspuns

    RăspundețiȘtergere
  2. buna.am stat in insulele baleare pana acum un an.acum sunt in andalucia dar mi-a expirat buletinul.as vrea sa imi scot titlul de calatorie de din almeria unde o are pe andalucia in jurisdictie. se poate??? ast un rasp urgent. multumesc

    RăspundețiȘtergere
  3. Am cumparat bilete de avion si fica mea are pasaportul expirat de 1 an poate calatori cu titlu de calatorie MULTUMIM PENTRU TOT MULTA SANATATE

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alisia,
      Da, pe baza titlului de calatorie poate calatori cu avionul. Insa, ATENTIE, cand va face cheking-ul sa completeze cu datele de pe titlu de calatorie.

      Ștergere
  4. Mi-am pierdut buletinul de curand intrebarea mea este imi pot face titlu de calatorie fara a prezenta un denunt cum , ca l- am pierdut sau este obligatoriu acel denunt in fata autoritatilor spaniole

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca prezentati o copie a cartii de identitate, pasaportului, cartii de alegator, permis de conducere romanesc, livret militar sau va cunoasteti CNP-ul, atunci va puteti solicita titlu de calatorie.

      Ștergere
  5. Am nevoie URGENT de un raspuns.Vom pleca peste 2 zile in Romania cu masina. Pasaportul copilului de 7 ani a expirat din iulie 2013 dar am certificatul de nastere si livretul de familie. Voi avea probleme la intrarea in Romania?????

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da. Copilul are nevoie de pasaport sau de titlu de calatorie.

      Ștergere
  6. Buna.sa calatoresc din spania in romania dus intors cu un copil minor pot sa ii scot pasaport la consulat sau doar titlu de calatorie?multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Titlul de calatorie este valabil doar pentru un drum (Spania - Romania). Apoi, pentru intoarcere, copilul are nevoie de pasaport.

      Ștergere
  7. Buna.vreau sa calatoresc in romania in martie si am buletinul si pasaportul expirat.de ce acte am nevoie ca sa scot titulo de calatorie???astept raspun urgent.va multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Emanuela,
      Pentru solicitarea titlului de calatorie ai nevoie de prezentarea pasaportului expirat (cartii de identitate).

      Ștergere
  8. buna ziua. am buletinul si pasaportiul expirat si vreau sa merg in tara sa le schimb. pot sa solicit un titlu de calatorie? sun casatorita in spania cu un cetatean espaniol, o sa am nevoie de vreun act de casatorie sau e de ajuns cu actele mele expirate??
    multumesc!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna ziua.Am actele expirate as vrea merg in romania cu copilul meu care are doar certificat de nastere spaniol si libro de familia.imi puteti spune daca se poate calatorii cu avionul cu titlu de calatorie pt amandoi fara a avea probleme?multumesc

    RăspundețiȘtergere
  10. buna,

    as dori sa intreb daca fetita mea de 9 luni avand certificatul de nastere romanesc (eliberat de consulul roman din madrid), daca mai are nevoie de vreun act sau de apostila de la haga sau de altceva pentru a i se ilibera acest titlu de calatorie.

    multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  11. Buna ziua. Pentru un copil de 5 ani cu pasaportul expirat este nevoie de titlu de calatorie pentru o calatorie in Portugaliasau titlu de calatorie este numai pentru Romania?
    Multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  12. buna ziua,i-mi poate spune cineva de ce acte am nevoie pentru ai scoate copilului un titlu de calatorie si daca am nevoie de programare.Multumesc anticipat...

    RăspundețiȘtergere
  13. Elena Smarandeanuiulie 01, 2015

    Buna ziua,este nevoie de programare la consulatul din Barcelona ptr a obtine un titlu de calatorie? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  14. Consulatul itinerar din Palma de Mallorca este deschis în perioada 12-15 octombrie 2016? Am actele furate dețin denuntia în fata autorităților spaniole. Doresc să știu următoarele întrucât nu as vrea sa ma deplasez de mai multe ori inutil. Va mulțumesc frumos.

    RăspundețiȘtergere

Nu include materiale pentru adulti, vulgaritate, ura, rasism sau discriminare. In caz contrar, comentariul tau va fi sters.